Forfatter |
|
Emil K. Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 278
|
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan sige, at hvis du ikke holder ordenligt fast i bassen når du skruer den sidste skrue ud, kan du godt flække hullet og bassen falder ud og ledningerne blive revet væk længere oppe (de sidder fast på bassen med en speciel låse-metode hvilket forklarer dette).
Men jeg kan afsløre at jeg går og tænker lidt på den Classic 6.6 som du også har ascari. Men når jeg hører at det er kinesisk bliver jeg lidt bange. Jeg har også en 4 hjulet crosser, og i 4 hjuler miljøet forbinder vi kinesiske crossere med l**t. Betegnelsen er ofte: Billigt kineser-l**t eller bare en kineser.
Er det også sådan med hifi fra Kina? __________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Emil:
Tweake=lave bedre/forbedre
Jeg er ikke sikker på om du vil opleve en forbedring ved at skifte kabler, men hvis du brænder i fingrene for at gøre det kan der ikke ske noget ved det. Hvis resten af kablingen i delefiltret er ligeså tyndkablet skal det hele nok skiftes før det giver noget+ måske skifte til bedre delefilterkomponenter. Tror bare det sidste bliver alt for dyrt i forhold til hvad HT'eren har kostet.
MVH Roky
|
Til top |
|
|
Emil K. Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja. Men så kunne man vel sætte et helt nyt delefilter i hvor kablerne allerede er kvalitetsfyldte?
__________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
Til top |
|
|
Emil K. Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt et nyt og ikke ret billigt tv-bord eller rack, men højden mellem hyllerne er ikke noget at råbe hurra for. Min forstærker kan godt stå derinde, bredden og alt det hele er tip-top, men højden... Tror kun der er 1,5cm luft oppe over. Men 1,5 er også MAX. Er det for lidt? Koger min forstærker over derinde? Der er også ca 1,5 cm luft under forstærkeren...
__________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
Til top |
|
|
cktoft Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror 1,5 cm er for lidt. Har selv en c372 og sådan en fætter har sgu en del varme den skal af med. Ring ned i "klubben" og spørg. Og post endelig svaret
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
EmilDenGladeAbe skrev:
Jeg kan sige, at hvis du ikke holder ordenligt fast i bassen når du skruer den sidste skrue ud, kan du godt flække hullet og bassen falder ud og ledningerne blive revet væk længere oppe (de sidder fast på bassen med en speciel låse-metode hvilket forklarer dette).
Men jeg kan afsløre at jeg går og tænker lidt på den Classic 6.6 som du også har ascari. Men når jeg hører at det er kinesisk bliver jeg lidt bange. Jeg har også en 4 hjulet crosser, og i 4 hjuler miljøet forbinder vi kinesiske crossere med l**t. Betegnelsen er ofte: Billigt kineser-l**t eller bare en kineser.
Er det også sådan med hifi fra Kina?
|
|
|
Ja, det var derfor jeg købte den 
|
Til top |
|
|
Emil K. Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står ikke og siger at din forstærker er dårlig. Det er et uskyldigt spørgsmål som jeg gerne ville have svar på!
Så kunne du jo fx. have sagt "Nej, ikke alt hifi fra kina er dårligt" eller noget i den stil. __________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
EmilDenGladeAbe skrev:
Jeg står ikke og siger at din forstærker er dårlig. Det er et uskyldigt spørgsmål som jeg gerne ville have svar på!
Så kunne du jo fx. have sagt "Nej, ikke alt hifi fra kina er dårligt" eller noget i den stil.
|
|
|
Enig ...et kedeligt svar du får der Emil. Det er desværre sådan at der kommer meget skrammel ovre fra Kina, men noget af deres hifi er ok, specielt "rørgrej" ...og her mener jeg ikke foodprocessorer og røremaskiner, men istedet rørforstærkere. Du kan evt. kigge på hifi4all's hovedside og lede efter "kinesisk", der er nogle anmeldelser har jeg set. Alternativt brug linket herunder.
http://www.hifi4all.dk/content/sog_artikler.asp?search=kines &zoneid=
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
EmilDenGladeAbe skrev:
Så kunne du jo fx. have sagt "Nej, ikke alt hifi fra kina er dårligt" eller noget i den stil. |
|
|
Hehe, synes bare det gav sig selv, ingen vil jo købe noget der er skammel... Faktisk kan man spare mange penge på grej fra Kina. Hvis du finder noget der lyder godt skal man tit op og give meget mere hvis det havde været lavet et andet sted. Har du ikke læst anmeldelserne på Classic No 6.6? den får ros hele vejen igennem
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Emil K. Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan huske da jeg så din anmeldelse (tror da nok det var din ) blev jeg forelsket med det samme.
Og undskyld hvis du fik fornemmelsen af jeg kaldte det noget l**t, for det var bestemt ikke hvad jeg mente Det er bare...det meste af det jeg har set fra kina gik fra hinanden efter en uge 
Hvad er brugt prisen på sådan en kalorius? Min pengepung er ikke stor nok til at købe en ny, for når man er 14 år er timelønnen ikke heeelt så høj __________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
EmilDenGladeAbe skrev:
Jeg kan huske da jeg så din anmeldelse (tror da nok det var din ) blev jeg forelsket med det samme.
Og undskyld hvis du fik fornemmelsen af jeg kaldte det noget l**t, for det var bestemt ikke hvad jeg mente Det er bare...det meste af det jeg har set fra kina gik fra hinanden efter en uge 
Hvad er brugt prisen på sådan en kalorius? Min pengepung er ikke stor nok til at købe en ny, for når man er 14 år er timelønnen ikke heeelt så høj |
|
|
Hehe, ja det er min anmeldelse, altså brugeranmeldelsen. Og godt at høre at du kunne lide den  Intet at undskylde over, jeg mente heller ikke noget ondt med mit indlæg, min frokostpause var desværre bare færdig på arbejde så jeg nåde ikke meget mere, beklager at det kom til at virke så negativt  Hvad brugtprisen er på sådan en? Hmm... ja den er desværre lidt svære, i og med at den ikke findes særlig tit på brugt markedet. Jeg mener dog at have set en til 4.5k, så de ligger nok deromkring, ca 5k vil jeg tro. Ellers kan det klart anbefales at få en ny en hjem og lytte den igennem, det bliver meget hurtigt 7k der er godt givet ud  (desværre er den bare udsolgt pt.) Men når man tænker på at en Nad c372 koster 6500 i HFK, vil jeg helt klart mene det er en skam ikke at prøve en Classic No 6.6 til 7k også. Den er virkeligt et hit til den pris, og så har den en bedre opbygning
|
Til top |
|
|
Emil K. Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Ja. Ellers tænkte jeg på lidt mere power med en C272. Men lyden i en 6.6 siges at være meget bedere end i NAD'en. Og mine planer er ikke at beholde mine CV'er resten af livet. __________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre kun AB testet 6.6 op imod en Nad 216thx, og der vandt 6.6 klart, især i mellemtone og diskantområdet.
Hvis du tænker på at finde nogle andre højttalere senere hen end dine CV tror jeg det er økonomisk bedst at finde en forstærker der kan styre dem nu, men også sagtens kan vokse med opgaven og spille med nogle bedre højttalere. En C272 vil helt klart give dig mere power, men bi-ampning og brokobling forbedre desværre ikke lyden, det giver kun mere effekt så du kan spille højere.
|
Til top |
|
|
Emil K. Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo lige det...
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg jo fået pænt besked på at skrive herinde i stedet sådet gør jeg :P Stadig et udmærket setup! Og muligt du snakker om folk med 12" CV tror de har det samme power, men det har de ikke. Man skal ha' 15" tommer for at opleve rigtigt Vega-lyd! ;)
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Emil K. Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha ja . Det var nu ikke så meget fordi du ikke må skrive det andet sted, jeg har på en måde bare droppet det anden topic, og det er her jeg for det meste kigger kan man sige...
No offense, men der var en herinde der havde et par DC12, og nøj vor var det godt gået af en 14-årig... Det er selvfølgelig virkelig "nice", men alligevel __________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
Til top |
|
|
Emil K. Forum Bruger

|
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, well, her kommer løsningen på problemet med den lille højde på tv bordet, og jeg løste det bare ved at hive låget af NAD, man tror det ikke men det har virkelig hjulpet. Glaspladen over forsærkeren bliver ikke nær så varm nu
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal passe på at der ikke kommer skidt ned i forstærkeren så den kortslutter. Støv er heller ikke godt, jeg ville sætte låget på igen.
|
Til top |
|
|
Emil K. Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn, støv er lige præcis hvad jeg har i stride strømme 
Awww...
|
Til top |
|
|