Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 19:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Bang & Olufsen og Aston Martin? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 18 December 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Predator skrev:
I hvilken absurd, pillepåvirket og sindsforvirret tilstand er du kommet frem til konklusionen, at en Veyron til 25.000.000kr er et bedre/mere fornuftigt køb, end en DB9 til 3.700.000kr, bilen der vel at mærke har vundet priser for sine geniale linjer af Henrik Fisker, og eminente egenskaber som GT racer?

Ene og alene fordi en veyron udover at være helt tåbeligt hurtigt skulle være den gadebil med de bedste køreegenskaber der nogensinde er produceret og sandsynligvis vil blive produceret i vores levetid


Ja det forklarer jo meget godt, hvorfor Bugatti ikke ”tør” lade nogen lave andet end roadtests på den.. Der kan ikke herske nogen tvivl om, at Veyron er et stykke ingeniørkunst i en klasse for sig, men til 25mill er den hverken et godt eller et fornuftigt køb.

Vi har set James May demonstrere, at den rent faktisk kan nå op på de lovede 407km/t – hvilket jo er imponerende i sig selv. Men af en eller anden grund vil Bugatti ikke lade den lægge røv til en tur med The Stig bag rattet, og det tror jeg der er en rigtig god grund til..
Biler som Caparo T1 der tog førstepladsen fra Koenigsegg CCX2 med hele 7 sekunder(!) på Top Gears test-track, og har DOBBELT så mange hk pr. kg dødvægt sammenlignet med en Veyron, ville simpelthen gøre den fuldstændig til grin!
Men Veyron er jo stadig den hurtigste streetlegal serieproduceret bil.. Ja, indtil Melling Hellcat går i produktion, der med sine 1175hk og 275mph (
442.57km/t) får Veyron til at minde mere om en Skoda Octavia.

Dét der så er tilbage at leve højt på er, at den er en hurtig OG luksuriøs bil. Men hvis det lige så meget er luksus man går efter, så er Bentley Continental GT Speed da en mere oplagt bil. Den topper godtnok ”allerede” ved 325km/t, men er til gengæld væsentligt pænere,mere rummelig og anvendelig, sandsynligvis billigere i drift og service og så koster den kun lige knap en femtedel af en Veyron, plus at den ikke har et blankpoleret stykke mejeridesk siddende på midterkonsollen.
Er det ikke vildt nok, så er der jo den kommende Hennessey Venom GT der skulle ligger sig utrolig tæt op ad Veyron når vi snakker hk og byggekvalitet, men med et noget mere spændende design og knap 680kg mindre til at holde den tilbage.  

Vend og drej det hvordan du vil, der er ikke noget rationelt grundlag for at købe en Veyron.



__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
Phil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 18 December 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Og her er endnu et cadeau til B&O's Advanced Sound System:

http://autos.aol.com/article/general/v2/_a/top-10-car-sound- systems/20071204142609990001

Til top Vis Phil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Phil
 
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 781
Sendt: 18 December 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Inden tråden bliver lukket pga. for megen bilsnak vil jeg dog også gerne give mit besyv med omkring Bugattien

Jeg ved ikke, hvor ideen kommer fra, men Bugattien kan aldrig noge siden være i besiddelse af de bedste køreegenskaber - alene pga. den høje vægt. Bugattien er en showcar, der skal vise VW potentiale som bilbygger.

Den er hurtig, lækker bygget og ser smart ud. Men når det kommer til køregenskaber, får den altså numse af så simpel en bil som en Lotus Super 7 samt de mange replicaer heraf. Af nye produktioner kan nævnes Ferraris 430 Scuderia (eller hvad den nu hedder), der efter sigende er hurtige end Enzoen samt Porsche 911 GT3 RS. Gallardoen er bevidst udelukket, da den er for nem at køre

/Henrik

 

 

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 20 December 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:

Inden tråden bliver lukket pga. for megen bilsnak vil jeg dog også gerne give mit besyv med omkring Bugattien

Jeg ved ikke, hvor ideen kommer fra, men Bugattien kan aldrig noge siden være i besiddelse af de bedste køreegenskaber - alene pga. den høje vægt. Bugattien er en showcar, der skal vise VW potentiale som bilbygger.

Den er hurtig, lækker bygget og ser smart ud. Men når det kommer til køregenskaber, får den altså numse af så simpel en bil som en Lotus Super 7 samt de mange replicaer heraf. Af nye produktioner kan nævnes Ferraris 430 Scuderia (eller hvad den nu hedder), der efter sigende er hurtige end Enzoen samt Porsche 911 GT3 RS. Gallardoen er bevidst udelukket, da den er for nem at køre

/Henrik

 

 

ja de har heller aldrig sagt mig en skid, og slet ikke biler fra england, der er langsome og altid problemer.

Nej 911 og en BMW det køre.

De har køreenskaber og er hurtige.

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes