Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 06:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvor vigtig er tilgængelighed? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 December 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Hej red king

Forstår godt din skeptis, sådan vil det være hver gang tekologien rykker i store skridt men denne gang er det udelukkende til det bedre.

Linn har jo også lige kommet med deres Harddisk basered lydkilde, efter sigende sku den lyde bedre end vinyl på deres full spec lp 12 til
100.000 når man bruger studio master filer .

Det der humlen i det er man springer en masse degraderende led over når man spiller musikken som en fil.

Selv med vinyl degradre man også lyden når man skal lave selv pladen.

Med filer directe fra studiet kommer du så tæt på optagelsen som man kan.

Ud over det så er der rigtig mange ting der skal snore syncronet , også fysisk, og i real time inde i en cd afspiller når den skal spille musik og
lige meget hvor god den er kan den ikke læse datene perfect i real time og samtidig opsample/downsample og syncronicere det med dacen.

En hardisk baseered afspiller har ikke noget drev den har istedet for en eller anden form for buffer, hvor den oploader musik filen fra en
hardisk.
Den musik fil skal jo så helst være lagt ned i sin fulde kvalitet navnligt i et loosless format.
Når musikken skal ligges ned bruger man en fejl korrektion som sørger for at det eneste den skal gøre er at rippe dataen fuldstændig nøjagtig,
og den bliver ved indtil dataen er korrekt.
Faktsik kan man ikke lytte til cden samtidig med at den ripper dataen.

Når den uspolered fil så er oploaded i bufferen i afspilleren er det langt nemmer at syncronicere dataen med en dac og resultated er mere
musikalsk og mindre mekanisk lyd.

Linn har brugt store ord omkring denne teknologi de siger at deres version af den i form af klimax DS på grund af dens lydkvalitet vil være lige
så vigtig for hifihistorien som da det started begrebet hifi tilbage i 70erne med deres Linn sondek lp12.

Det er noget af en påstand men tyske stereo sammenlignede den med et 24.000 EURO cd af spiller og klimaxen var klart bedre og blev der efter
deres nye reference.

Her er et lille klip bare kopier det og sæt det i søge linien http://www.youtube.com/watch?v=VTdOGaLLv_4

mvh

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 December 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har en "legekammerat" i Tyskland - Dr. Ulrich Brüggemann - vi "leger" med pcbaseret digital korrektion - Acourate.

Han er ikke meget for det nymodens pjat - afspilning fra en harddisk - han kan bedst lide at stå med cd'en i hånden og sætte den i afspilleren,  men han vil gerne have den gode kvalitet.

Så hans løsning er en dedikeret Linusbaseret pc med et DVD drev, og et program "cdparanoia", som ripper cd'en til memory, og derfra til Acourate.

For at checke, at cd'en bliver rippet ordentlig, har han lavet er program "RipCheck", som kan sammenligne to ripninger, for at teste om de er ens. Dertil kan man ikke bruge almindelige filsammenligningsprogramme, fordi de forskellige rippeprogrammer starter filen forskelligt. 

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 11 December 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Hej red king

så vigtig for hifihistorien som da det started begrebet hifi tilbage i 70erne med deres Linn sondek lp12.

mvh

Hæ der tror jeg Linn, er ude i noget historieforfalskning. Men som Ivor altid har sagt, sandheden skal ikke stå i vejen for en god historie.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

harmonic skrev:
Hej red king så vigtig for hifihistorien som da det started begrebet hifi tilbage i 70erne med deres Linn
sondek lp12. mvh

Hæ der tror jeg Linn, er ude i noget historieforfalskning. Men som Ivor altid har sagt, sandheden skal ikke stå i vejen for en god historie.

MVH

Siden du tilsynedeladende er en doktered hifi historiker ku du måske sprede din vidom til pøblen om hvem ,hvad , og hvor hifi så startede ?

Selvfølgelig var der opfundet håndrevende båt horns vinyl afspillere længe før sondek lp12 , hvis det er det du vil kalde HIFI .
Men mig bekendt var det navnligt linn`s sondek lp12 som for alvor fik folk til at indse at man ku skabe bedre lyd.

mvh

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 December 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Hej red king

Forstår godt din skeptis, sådan vil det være hver gang tekologien rykker i store skridt men denne gang er det udelukkende til det bedre.

Linn har jo også lige kommet med deres Harddisk basered lydkilde, efter sigende sku den lyde bedre end vinyl på deres full spec lp 12 til
100.000 når man bruger studio master filer .

Det der humlen i det er man springer en masse degraderende led over når man spiller musikken som en fil.

Selv med vinyl degradre man også lyden når man skal lave selv pladen.

Med filer directe fra studiet kommer du så tæt på optagelsen som man kan.

Ud over det så er der rigtig mange ting der skal snore syncronet , også fysisk, og i real time inde i en cd afspiller når den skal spille musik og
lige meget hvor god den er kan den ikke læse datene perfect i real time og samtidig opsample/downsample og syncronicere det med dacen.

En hardisk baseered afspiller har ikke noget drev den har istedet for en eller anden form for buffer, hvor den oploader musik filen fra en
hardisk.
Den musik fil skal jo så helst være lagt ned i sin fulde kvalitet navnligt i et loosless format.
Når musikken skal ligges ned bruger man en fejl korrektion som sørger for at det eneste den skal gøre er at rippe dataen fuldstændig nøjagtig,
og den bliver ved indtil dataen er korrekt.
Faktsik kan man ikke lytte til cden samtidig med at den ripper dataen.

Når den uspolered fil så er oploaded i bufferen i afspilleren er det langt nemmer at syncronicere dataen med en dac og resultated er mere
musikalsk og mindre mekanisk lyd.

Linn har brugt store ord omkring denne teknologi de siger at deres version af den i form af klimax DS på grund af dens lydkvalitet vil være lige

Det er noget af en påstand men tyske stereo sammenlignede den med et 24.000 EURO cd af spiller og klimaxen var klart bedre og blev der efter
deres nye reference.

Her er et lille klip bare kopier det og sæt det i søge linien http://www.youtube.com/watch?v=VTdOGaLLv_4

mvh

Jamen du siger da noget.

Det er rigtigt spændene.

Har set klippet på youtube. Men syntes lige at jeg vil minde dig om at mande i klippet jo også arbejder for linn.

Husk på at jeg ikke har sagt at denne form for musikgengivelse ikke kan være supergodt, og måske endda bedre end cd. Men blot er lidt skeptisk!

Når jeg får et system som det linn har set op her i klippet, kan det jo være jeg skifter helt mening, og griber febrilsk efter min tegnebog.

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 11 December 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Andre skrev:

harmonic skrev:
Hej red king så vigtig for hifihistorien som da det started begrebet hifi tilbage i 70erne med deres Linn
sondek lp12. mvh

MVH

Siden du tilsynedeladende er en doktered hifi historiker ku du måske sprede din vidom til pøblen om hvem ,hvad , og hvor hifi så startede ?

Selvfølgelig var der opfundet håndrevende båt horns vinyl afspillere længe før sondek lp12 , hvis det er det du vil kalde HIFI .
Men mig bekendt var det navnligt linn`s sondek lp12 som for alvor fik folk til at indse at man ku skabe bedre lyd.

mvh

Jeg kan nævne Garrad,Thorens 124.At kalde dem hånddrevne båthorn, er langt ude.Hifi startede da Edison opfandt fonografen.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
harmonic skrev:
Andre skrev:

harmonic skrev:
sondek lp12. mvh

MVH

mvh

Jeg kan nævne Garrad,Thorens 124.At kalde dem hånddrevne båthorn, er langt ude.Hifi startede da Edison opfandt fonografen.

MVH

Det tror jeg nu ikke lige var starten på hifi Hi-Fi. Det var måske high end lyd engang, men vel næppe hi-fi i moderne forstand!

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Red King skrev:
Andre skrev:
harmonic skrev:
Andre skrev:

harmonic skrev:
sondek lp12. mvh

MVH

mvh

MVH

Det tror jeg nu ikke lige var starten på hifi Hi-Fi. Det var måske high end lyd engang, men vel næppe hi-fi i moderne forstand!

I virker unge/historieløse, der var hifi længe før sondek lp12, og selvom jeg var aktiv også dengang, har sondek lp12 aldrig stået på min ønskeliste.

På det tidspunkt ejede jeg en AR grammofon.

Det er ligesom dengang, jeg i Vesterbros lokal tv hørte følgende udtalelse "Der har altid være narkomaner på Vesterbro".

Da jeg var barn på Vesterbro, havde vi ingen narkomaner, men vi havde en del alkoholikere.

Pas på med sådanne katagoriske udtalelser.

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:
Red King skrev:
Andre skrev:
harmonic skrev:
Andre skrev:

harmonic skrev:
sondek lp12. mvh

MVH

mvh

MVH

I virker unge/historieløse, der var hifi længe før sondek lp12, og selvom jeg var aktiv også dengang, har sondek lp12 aldrig stået på min ønskeliste.

Det er ligesom dengang, jeg i Vesterbros lokal tv hørte følgende udtalelse "Der har altid være narkomaner på Vesterbro".

Da jeg var barn på Vesterbro, havde vi ingen narkomaner, men vi havde en del alkoholikere.

Syntes du min udtalelse virker ung og useriøs????

Det gør mig sku meget gal at høre!

Prøv lige at læse tingene rigtigt før du katagoriserer MIG!

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Red King skrev:
Boman skrev:
Red King skrev:
Andre skrev:
harmonic skrev:
Andre skrev:

harmonic skrev:
sondek lp12. mvh

MVH

mvh

MVH

Det er lidt ærgerlig, hvis nogle bliver vrede/fornærmede over svar/indlæg.

Det jeg opponerer mod, er de kategoriske udtalelser der tit er her i disse fora.

"Cd duer ikke", "Lp er det eneste der duer", "Rør er det eneste der duer", "Kun klasse A forstærkere duer".

Verden er ikke sort/hvid, den er meget mere kompliceret.

Hvis du havde skrevet "For mig starter hifi med sondek lp12", så havde jeg ingen indvendinger, og så kunne jeg fortælle dig, at for mig startede hifi, da jeg fik mine første AR højttalere.

For øvrigt kan jeg oplyse, at sondek lp12 er stærkt inspireret af AR grammofonen (nogen ville kalde det en kopi).

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:
Red King skrev:
Boman skrev:
Red King skrev:
Andre skrev:
harmonic skrev:
Andre skrev:

harmonic skrev:
sondek lp12. mvh

MVH

mvh

MVH

Det er lidt ærgerlig, hvis nogle bliver vrede/fornærmede over svar/indlæg.

Det jeg opponerer mod, er de kategoriske udtalelser der tit er her i disse fora.

"Cd duer ikke", "Lp er det eneste der duer", "Rør er det eneste der duer", "Kun klasse A forstærkere duer".

Verden er ikke sort/hvid, den er meget mere kompliceret.

Hvis du havde skrevet "For mig starter hifi med sondek lp12", så havde jeg ingen indvendinger, og så kunne jeg fortælle dig, at for mig startede hifi, da jeg fik mine første AR højttalere.

For øvrigt kan jeg oplyse, at sondek lp12 er stærkt inspireret af AR grammofonen (nogen ville kalde det en kopi).

Godaw dooo.

Prøv engang at læs alt det som jeg har skrevet her i tråden, så kan det være du forstår bedre hvad jeg har skrevet, for du tror tilsyneladene at de nævnte kommentarer om sondek lp12 er noget som JEG har skrevet og det er jo ikke mig der har skrevet det vel???

Jeg kan oplyse dig at det ikke engang er mig der har udtalt mig SORT/HVIDT, og jeg syntes ærligt talt at du bør indrømme at du har skudt med spred hagl og ramt mig som ikke har noget at gøre med de påstande du angriber.

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Kære Red King

Jeg har faktisk ikke adresseret dig, før du blev "meget gal", det jeg skrev var ikke adresseret til nogen bestemt.

Så hvorfor du føler dig ramt, ved jeg ikke.

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:

Kære Red King

Jeg har faktisk ikke adresseret dig, før du blev "meget gal", det jeg skrev var ikke adresseret til nogen bestemt.

Næh men du siger " I virker unge/historieløse" efter at du har citeret fra Mig selv, Andre og harmonic.

Hvordan skal jeg vide at det ikke er mig du er efter, det var sådan set også derfor jeg spurgte dig direkte "Syntes du min udtalelse virker ung og useriøs????"

Men du vælger ikke at svarer mig enkelt, du kunne bare havde skrevet nej det er ikke dig jeg menerm men i stedet skriver du en lang smører.

Heri skriver du "Hvis du havde skrevet "For mig starter hifi med sondek lp12", så havde jeg ingen indvendinger, og så kunne jeg fortælle dig, at for mig startede hifi, da jeg fik mine første AR højttalere."

Hvordan skal jeg så ellers opfattet, andet end at du rent faktisk taler til mig???

Du kunne bare fra start havde sagt hvem du taler til i stedet for at skyde med spredhagl, KAN DU SE DET NU???

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Så er der gang i den igen.

Undskyld hvis jeg har udtrykt mig på sådan en måde at jeg fremstår som true blue Linn fanatiker det var ikke min menning.

Pointen er at er der iblandt mange mennesker er eninghed om at linn sondek lp12 har en klar betydning for hifi historien vilke egenentlig
også
understreges her ved at folk kan huske da den kom.

Hvad der er allermest intressant er at dem som tror allermest på at lp12 var starten på egentlig hifi eller retter sagt lydkildens betydning har for
første gang siden 70erne udtrykt at dette/den (klimax ds) blive starten på betydelig bedre lydkilder.

mvh

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Red King skrev:
Boman skrev:

Kære Red King

Næh men du siger " I virker unge/historieløse" efter at du har citeret fra Mig selv, Andre og harmonic.

Hvordan skal jeg vide at det ikke er mig du er efter, det var sådan set også derfor jeg spurgte dig direkte "Syntes du min udtalelse virker ung
og useriøs????"

Men du vælger ikke at svarer mig enkelt, du kunne bare havde skrevet nej det er ikke dig jeg menerm men i stedet skriver du en lang
smører.

Heri skriver du "Hvis du havde skrevet "For mig starter hifi med sondek lp12", så havde jeg ingen indvendinger, og så kunne jeg fortælle dig,
at for mig startede hifi, da jeg fik mine første AR højttalere."

Hvordan skal jeg så ellers opfattet, andet end at du rent faktisk taler til mig???

Du kunne bare fra start havde sagt hvem du taler til i stedet for at skyde med spredhagl, KAN DU SE DET NU???

Tag lige en dyb indånding   

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Hvem af os?

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 December 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Red King skrev:
Hvem af os?

Dig

Lad os da komme tilbage til topic. Og hvis du vil diskutere det yderligere ville jeg da sige at du bør tage den per PB.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Red King skrev:
Hvem af os?

Dig .

Hvis man sku tag det personligt alt hvad der bliver sagt her inde ville man jo begå mord.

mvh

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Kan i ikke forstå hvis man er træt af de mennesker som bare ikke kan ramme rigtigt i deres kritik!

Han kunne da på samme vis havde udtalt sig lidt mere i overenstemmelse med god takt og tone!

Men hvis han så bare gad præciserer hvem han henvendte sig til ville der ikke være nogen misforståelse!

Jeg er af den natur at jeg prøver at være åben over for nye ting og sager inden for hifi.

Så jeg mener ikke jeg skal havde hans kommentar hængt på mig!

Og ja jeg kunne sikkert godt ignorer hans kommentar, men det valgte jeg så at lade være med!

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Det værste er at det nok er dig harmonic som han skulle havde haft fat i fra starten, men han har ikke henvendt sig direkte med en kommentar og på dine kommentarer, men selv skåret os over i en kam sammen med Andre!

Selv om han praktisk talt selv siger, han er imod den slags!

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes