Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 05:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvor vigtig er tilgængelighed? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 December 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

Du får næppe opgraderet lydkvalitetsniveauet fra noget medie i en kopi eller digitalisering.

Originalen vil altid være bedre end kopien uanset om det er analog eller digital.

Nogen vil hævde at en digital kopi af et digitalt medie kan være 100% nøjagtig.
Så lad det være ved det. Det er stadig ikke bedre.

"dolph"

Det er ikke helt rigtigt, hvis man ripper med et ordentligt program, og brænder en kopi, får man færre læsefejl (på en CD afspiller) end den originale CD.

Det er fordi en original CD er presset - med et lag plastik ovenpå - det gør, at laseren har sværere ved at læse de korrekte bit, end hvis de er brændt med en laser.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 December 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er en lidt absurd diskussion. Jeg synes der er livskvalitet i at stå og kikke på alle de CDere man har samlet igennem de sidste 20 år og så finde netop den man ønsker at høre i fin kvalitet. Det er da ikke det samme at høre den fra en harddisk, eller fra MP3 for den sags skyld.

Mit anlæg består af Denon PMA 1500, dcd 1450 og Cambridge audio DAB 300 tuner, JBL L80t højtalere, samt en pladespiller af nostalgiske grunde denen DP 47f. Det må være tilstrækkeligt.

Jeg kunne aldrig drømme om at investere i surround, harddisklagring, dvd maskiner uden harddisk eller optagefaciliteter, eller blueray afspillere. Køb det man grundlæggende har behov for i god kvalitet, og brug så pengene på musikken, for det er derfor vi har gode anlæg.

Hermann

Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 December 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:

niklasthedolphi skrev:

Du får næppe opgraderet lydkvalitetsniveauet fra noget medie i en kopi eller digitalisering.

Originalen vil altid være bedre end kopien uanset om det er analog eller digital.

"dolph"

Det er ikke helt rigtigt, hvis man ripper med et ordentligt program, og brænder en kopi, får man færre læsefejl (på en CD afspiller) end den originale CD.

Det er fordi en original CD er presset - med et lag plastik ovenpå - det gør, at laseren har sværere ved at læse de korrekte bit, end hvis de er brændt med en laser.

Hvordan læser du den så uden de indbyggede læsefejl kommer med i læsningen?

Bruger du et drev i din PC til det formål?

Er din PC så en bedre CD afspiller end din CD maskine?

Er CD'en du brænder mere original, efter de fejlretninger du påtvinger din softwarestyrede proces, end din original CD?

Hvis du, med de fejlretninger, mener den CD bliver bedre, mener du så også at du kan gøre et masteroptagelse (uanset format) bedre ved at påtvinge den enten dubbing, kompression, expansion, panorering, equalization eller effekter dikteret af software eller efter eget valg?

Hvis du svarer ja til det sidste spørgsmål er vi blot grundlæggende uenige.

Hvis du svarer nej til det sidste spørgsmål har jeg vanskeligt ved at forstå at du kan have den fremførte holdning til digitale kopier.

Et fotografi af Pablo Picassos "Guernica" er ikke bedre kvalitet end det originale maleri, uanset hvor mange pixel og hvor god optik digitalkameraet, som tog dette foto, end har.

"dolph"

Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 December 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Mastervol skrev:

Men nu skal vi huske på at der er STOR forskel på at lægge musikken på en PS3 eller på et seriøst harddisk setup med super lydkort og DAC/en NAS og Transporter kombi!

Der er samme tilgængelighed (næsten), men kvaliteten er der milevid forskel på. Det første må være en nedgradering, mens den anden bestemt ville være opgradering i rigtig mange tilfælde.

"dolph"

Næhhh... Originalen er måske ikke bedre, men aftastningen ville jeg påstå er langt mere fejlfri i en harddisk end i en CD-afspiller. Og så skal man ikke glemme at Linn fx tilbyder at man kan downloade sindssygt gode masteroptagelser som langt overgår CD-kvalitet!

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 11 December 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
bjørn skrev:
Spencer skrev:
Boman skrev:
Spencer skrev:
hifiigen skrev:

Men du er nok ikke lige en hifi4all interesseret mere!

Du har nok ikke længere det gen, der interesserer sig for musikGENGIVELSEN, og det er OK for mig, men en hifi-entusiast er ikke dine talenter, længere. Du er blevet musikkvantitetslytter fremfor musikkvalitetslytter. det er en trend der gælder andre områder: etik, æstetik, film, mad, viden, mv. 

Håber ikke der bliver flere af din type, der dominerer dette forum! For så bliver det for bøvlet at  frasortere hvilke inlæg der egenlig har med hifi at gøre.

Bøvs herfra

Direkte audiostreaming fra en harddisk slog benene væk under mig, første gang jeg hørte det i et studie. Bevares, der var ikke lavet en masse af den premastering der sender det hele i madkassen, så det kan være på CD'en, og med alle numre med ens lydstyrke.

Jeg forstår ikke hvor du har myten om at det forbedres, når det lægges på CD fra.
Det er absolut ikke en fordel at skulle aftaste et optisk medie.

Harddisk vinder 100% hos mig, når jeg ellers får et helt blæserfrit miljø, hvor lytterummet kan få lav baggrundsstøj.

Når jeg har lagt alle mine CD'er på harddisk - i FLAC format - er det ikke pga. tilgængelighed, men for at opnå den bedst mulige kvalitet.

Der er masser af muligheder for det går galt, når en CDafspiller skal aftaste en CD. Så den bedste metode er at rippe den til en harddisk med et dertil egnet program.

At jeg så også nyder tilgængeligheden, er en bivirkning.

Tanken om at jeg skulle komme til at ridse en uvurderlig CD, igennem det tynde bagsidelag på CD'en, kan nu også få mig til at tage en sikkerhedskopi.

Tilgængeligheden af nye udgivelser med god dynamik på, er derimod en hård kamp, som for få deltager i.

Det er en ulige kamp du er sikker på at tabe

Giver man op på forhånd, har man også tabt på forhånd.
Man kunne forestille sig to forskellige produkter, alt efter hvem køber er.
Med lidt held, kan pladeselskaberne sælge det ringeste produkt til dig først, og efterfølgende det bedste. Som det er nu, gør de faktisk præcis det modsatte, når de udgiver compilations.

"Pladeselskaberne" sælger ikke ret meget til undertegnede. De plader jeg køber er typisk fra små uafhængige selskaber der udgiver smalle genrer, ofte finansieret af musikerne selv så jeg lider ikke under kvalitetsproblemet i nævneværdig grad. Det er værre for dem der dyrker populære genrer og de pladeproducenter kan du ikke påvirke, de ville ikke vide hvad du mente selv om de gad høre efter 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
niklasthedolphi skrev:
Mastervol skrev:

Men nu skal vi huske på at der er STOR forskel på at lægge musikken på en PS3 eller på et seriøst harddisk setup med super lydkort og DAC/en NAS og Transporter kombi!

Der er samme tilgængelighed (næsten), men kvaliteten er der milevid forskel på. Det første må være en nedgradering, mens den anden bestemt ville være opgradering i rigtig mange tilfælde.

"dolph"

Næhhh... Originalen er måske ikke bedre, men aftastningen ville jeg påstå er langt mere fejlfri i en harddisk end i en CD-afspiller. Og så skal man ikke glemme at Linn fx tilbyder at man kan downloade sindssygt gode masteroptagelser som langt overgår CD-kvalitet!

sindsygt gode masteroptagelser !!!!  optaget på hvad, hvordan, af hvem og ikke mindst hvem spiller hvad ?

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:

niklasthedolphi skrev:

"dolph"

Brændte cd'er er også forsynet med et lag plastik der skal læses igennem.

Sidst jeg så et mikroskobillede af en produktionscd sammenlignet med en brændt (cd-r)var hullerne i produktionscd'en langt renere i formen, "hullerne" som ikke er huller på en brændt cd-r er sammenlignet temmeligt uldne i kanten ligesom reflektionen er ringere.

Mig bekendt er en produktions cd fremstillet (folien) med en fotografisk teknik og ikke banket ud som et hulkort

Og nej, der er ikke "brændt hul" i folien på en cd-r

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Boman skrev:

niklasthedolphi skrev:

"dolph"

Der er forhåbentlig ikke nogle indbyggede læsefejl. Men der opstår fejl under læsningen. På grund af difraktion, ujævn hastighed, svingninger i laserens servosystem og meget meget mere. Derfor er en musikcd indspillet med et primitivt system til hjælp med at rekonstruere de manglende data. Læsefejl kan - på selv gode cd'er - være op til flere hundrede i sekundet, med heldigvis er de fleste korrigerbare.  

Hvis du anvender et egnet program vil det læse cd'en så mange gange som det er nødvendigt, for at sikre de bedst mulige data. Endvidere findes der en database på nettet "AccurateRip", som gemmer checksummer for efterhånden ret mange musikstykker, og hvis tilstrækkelig mange har den samme checksum, anser man den for at være korrekt.

Ja.

Jeg bruger min pc kun til at rippe cd'er med, ikke som cdafspiller.

Er CD'en du brænder mere original, efter de fejlretninger du påtvinger din softwarestyrede proces, end din original CD?

Det kommer an på hvad du mener med original. Original er for mig musikerne der sidder og spiller, alt andet derefter er kopier, eller rettere forsøg på kopier. I følge kyndige folk, er der færre læsefejl på brændte cd'er. Originale cd'er er pressede og masteren bliver slidt efterhånden, så kvaliteten afhænger af hvor mange cd'er der er blevet lavet med den (ganske som ved lp produktion). Der kan også være problemer med afbøjning af laserstrålen, hvis vedhæftningen af plastiklaget ikke er helt perfekt.

Hvis du, med de fejlretninger, mener den CD bliver bedre, mener du så også at du kan gøre et masteroptagelse (uanset format) bedre ved at påtvinge den enten dubbing, kompression, expansion, panorering, equalization eller effekter dikteret af software eller efter eget valg?

Overhovedet ikke. Det er faktisk temmeligt ærgeligt, at nogle inkompetente pengegriske musikbranceansatte mener, at hvis de optimerer lyden (kompromerer og forvrænger) til pchøjttalere, så tjener de flere penge. Sandheden er, at det er musikken der får kunden til at købe cd'en, ikke komprimeringen og forvrængningen. Jeg kan heldigvis ikke lide den slags musik, men de fleste af min datters cd'er uudholdelige at lytte til på et anstændigt anlæg. 

Hvis du svarer ja til det sidste spørgsmål er vi blot grundlæggende uenige.

Hvis du svarer nej til det sidste spørgsmål har jeg vanskeligt ved at forstå at du kan have den fremførte holdning til digitale kopier.

Skal vi ikke lige understrege, at den metode jeg anvender, giver en mere korrekt/bittro gengivelse at det indspillede musik, end ved at afspille den original cd i en cdafspiller, uanset prisen på cdafspilleren. Jeg har valgt den metode for at få den mest "originale" lyd.

Et fotografi af Pablo Picassos "Guernica" er ikke bedre kvalitet end det originale maleri, uanset hvor mange pixel og hvor god optik digitalkameraet, som tog dette foto, end har.

Som jeg skrev ovenfor, en cd er ikke original, det er et forsøg en kopi af musik. Originalen er musikkerne der spiller live. 

"dolph"

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 11 December 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
Mastervol skrev:
niklasthedolphi skrev:
Mastervol skrev:

"dolph"

sindsygt gode masteroptagelser !!!!  optaget på hvad, hvordan, af hvem og ikke mindst hvem spiller hvad ?

Det er digitalt og til computeren. Har ikke hørt dem, men det giver vel sig selv at det er bedre end normale CD'er. Læs mere her: http://www.linnrecords.com/

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 11 December 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:
niklasthedolphi skrev:
Boman skrev:

niklasthedolphi skrev:
Du får næppe opgraderet lydkvalitetsniveauet fra noget medie i en kopi eller digitalisering.HEIGHT: 24px" smileys/smiley2.gif">Originalen vil altid være bedre end kopien uanset om det er analog eller digital.Nogen vil hævde at en
digital kopi af et digitalt medie kan være 100% nøjagtig. Så lad det være ved det. Det er stadig ikke bedre."dolph" <!--
var SymRealOnLoad;
var SymReal;

Sym()
{
window.open = SymWinOpen;
if(SymReal != null)
     SymReal();
}

SymOnLoad()
{
if(SymRealOnLoad != null)
     SymRealOnLoad();
window.open = SymRealWinOpen;
SymReal = window.;
window. = Sym;
}

SymRealOnLoad = window.onload;
window.onload = SymOnLoad;

//-->

Det er ikke helt rigtigt, hvis man ripper med et ordentligt program, og brænder en kopi, får man færre læsefejl (på en CD afspiller) end den
originale CD.

Det er fordi en original CD er presset - med et lag plastik ovenpå - det gør, at laseren har sværere ved at læse de korrekte bit, end hvis de er
brændt med en laser.

<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=2>Der er forhåbentlig ikke nogle indbyggede læsefejl. Men der opstår fejl under
læsningen. På grund af difraktion, ujævn hastighed, svingninger i laserens servosystem og meget meget mere. Derfor er en musikcd indspillet
med et primitivt system til hjælp med at rekonstruere de manglende data. Læsefejl kan - på selv gode cd'er - være op til flere hundrede i
sekundet, med heldigvis er de fleste korrigerbare.  

<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=2>Hvis du anvender et egnet program vil det læse cd'en så mange gange som det er
nødvendigt, for at sikre de bedst mulige data. Endvidere findes der en database på nettet "AccurateRip", som gemmer checksummer for
efterhånden ret mange musikstykker, og hvis tilstrækkelig mange har den samme checksum, anser man den for at være korrekt.

Ja.

Jeg bruger min pc kun til at rippe cd'er med, ikke som cdafspiller.

Det kommer an på hvad du mener med original. Original er for mig musikerne der sidder og spiller, alt andet derefter er kopier, eller
rettere forsøg på kopier. I følge kyndige folk, er der færre læsefejl på brændte cd'er. Originale cd'er er pressede og masteren bliver slidt
efterhånden, så kvaliteten afhænger af hvor mange cd'er der er blevet lavet med den (ganske som ved lp produktion). Der kan også være
problemer med afbøjning af laserstrålen, hvis vedhæftningen af plastiklaget ikke er helt perfekt.

Hvis du, med de fejlretninger, mener den CD bliver bedre, mener du så også at du kan gøre et masteroptagelse (uanset format) bedre ved at
påtvinge den enten dubbing, kompression, expansion, panorering, equalization eller effekter dikteret af software eller efter eget valg?

Overhovedet ikke. Det er faktisk temmeligt ærgeligt, at nogle inkompetente pengegriske musikbranceansatte mener, at hvis de optimerer
lyden (kompromerer og forvrænger) til pchøjttalere, så tjener de flere penge. Sandheden er, at det er musikken der får kunden til at købe cd'en,
ikke komprimeringen og forvrængningen. Jeg kan heldigvis ikke lide den slags musik, men de fleste af min datters cd'er uudholdelige at lytte til
på et anstændigt anlæg.

Hvis du svarer ja til det sidste spørgsmål er vi blot grundlæggende uenige.Hvis du svarer nej til det sidste spørgsmål har jeg vanskeligt ved at
forstå at du kan have den fremførte holdning til digitale kopier.

Skal vi ikke lige understrege, at den metode jeg anvender, giver en mere korrekt/bittro gengivelse at det indspillede musik, end ved at
afspille den original cd i en cdafspiller, uanset prisen på cdafspilleren. Jeg har valgt den metode for at få den mest "originale" lyd.

Et fotografi af Pablo Picassos "Guernica" er ikke bedre kvalitet end det originale maleri, uanset hvor mange pixel og hvor god optik
digitalkameraet, som tog dette foto, end har.

Som jeg skrev ovenfor, en cd er ikke original, det er et forsøg en kopi af musik. Originalen er musikkerne der spiller live. 

"dolph" <!--
var SymRealOnLoad;
var SymReal;

Sym()
{
window.open = SymWinOpen;
if(SymReal != null)
     SymReal();
}

SymOnLoad()
{
if(SymRealOnLoad != null)
     SymRealOnLoad();
window.open = SymRealWinOpen;
SymReal = window.;
window. = Sym;
}

SymRealOnLoad = window.onload;
window.onload = SymOnLoad;

//-->

så slipper jeg for at forklare det.

Ironien er at en squeesbox sb3 med en god strømforsyning fungerende udelukkende som transport kan udkonkurere transports der koster 10
gange så meget på grund af dens bit perfect nøjagtighed.

mvh

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 11 December 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

En lille sjov og relevant test her: http://www.goodsound.com/xequipment.shtml

Hilsner,

Karsten

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
bjørn skrev:
Mastervol skrev:
niklasthedolphi skrev:
Mastervol skrev:

"dolph"

Det er digitalt og til computeren. Har ikke hørt dem, men det giver vel sig selv at det er bedre end normale CD'er. Læs mere her: http://www.linnrecords.com/

Jeg har downloaded Handels Messias fra Linnrecords i masterkvalitet 88.2/24.

Desværre kan jeg endnu ikke afspille 88.2/24, men jeg har downsamplet til 48/24 og 44.1/24.

Aldrig har jeg hørt en så fantastisk lyd/optagelse, den sætter helt ny standard for hvor god lyd man kan opnå med højttalere.

I følge erfarne mennesker er der tydelig forskel på 16 bit og 24 bit, hvorimod det er vanskeligere at høre forskel på 44.1/48/88.2/96 kHz samplefrekvens, medmindre anlægget har forskellige måder at behandle de forskellige samplefrekvenser på. 

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 11 December 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Red King skrev:
Mastervol skrev:

Det har du da ret i, der er stor forskel på hvordan man gør tingene.

Men jeg vil nu stadigvæk nok holde mig til den "GAMMELDAWS" metoden alligevel

Fordi du mener at CD-afspilleren er en mere kompromisløs metode at aftaste CD'er på end ved harddisk aftstning?

Ja

Jeg er nok bare lidt gammeldags, på lige det område, jeg er klar over at lyden i dag næsten kan sammenlignes med den fra cd, med det rigtige udstyr!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 11 December 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Red King skrev:
Mastervol skrev:
Red King skrev:
Mastervol skrev:

Men nu skal vi huske på at der er STOR forskel på at lægge musikken på en PS3 eller på et seriøst harddisk setup med super lydkort og DAC/
en NAS og Transporter kombi!

Der er samme tilgængelighed (næsten), men kvaliteten er der milevid forskel på. Det første må være en nedgradering, mens den anden
bestemt ville være opgradering i rigtig mange tilfælde.

Fordi du mener at CD-afspilleren er en mere kompromisløs metode at aftaste CD'er på end ved harddisk aftstning?

Ja

Jeg er nok bare lidt gammeldags, på lige det område, jeg er klar over at lyden i dag næsten kan sammenlignes med den fra cd, med det
rigtige udstyr!

Du misforstår   det lyder ikke lige så godt     det lyder bedre,   og teknisk set egentligt ret   indlysende af flere oversager.

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Red King skrev:
Mastervol skrev:
Red King skrev:
Mastervol skrev:

Men nu skal vi huske på at der er STOR forskel på at lægge musikken på en PS3 eller på et seriøst harddisk setup med super lydkort og DAC/
en NAS og Transporter kombi!

Der er samme tilgængelighed (næsten), men kvaliteten er der milevid forskel på. Det første må være en nedgradering, mens den anden
bestemt ville være opgradering i rigtig mange tilfælde.

Ja

Jeg er nok bare lidt gammeldags, på lige det område, jeg er klar over at lyden i dag næsten kan sammenlignes med den fra cd, med det
rigtige udstyr!

Du misforstår   det lyder ikke lige så godt     det lyder bedre,   og teknisk set egentligt ret   indlysende af flere oversager.

Det er vel så din holdning, jeg kunne forestille mig at alle ikke er enige i den påstand.

Jeg indrømmer gerne at jeg ikke selv har investeret i det helt store kit til computeren, jeg har kun brugt mit almindelige lydkort, og så kørt skidtet igennem en forstærker, men det gør jeg kun når jeg sidder ved computeren, så jeg går ikke så meget op i computer lyd som jeg gør i mit anlæg.

Og det er for øvrigt løgn jeg har købt sådan en her til computeren:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/div_kabeladaptor/x itel_ground_loop_isolator_tv_video_tilbehoer_sort.htm

Men det er jo heller ikke det vilde, og nogle vil sikkert hade den!

Men hvis jeg havde ordentligt tid til en god demo hos en der virkeligt har udforsket projekt lyd fra harddisk. så ville det være rigtigt spændene!

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 11 December 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Red King skrev:

Men hvis jeg havde ordentligt tid til en god demo hos en der virkeligt har udforsket projekt lyd fra harddisk. så ville det være rigtigt spændene!

Du skal være velkommen til at kikke forbi :)

Hilsner,

Karsten

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 11 December 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:
Mastervol skrev:
bjørn skrev:
Mastervol skrev:
niklasthedolphi skrev:
Mastervol skrev:

"dolph"

Jeg har downloaded Handels Messias fra Linnrecords i masterkvalitet 88.2/24.

Desværre kan jeg endnu ikke afspille 88.2/24, men jeg har downsamplet til 48/24 og 44.1/24.

Aldrig har jeg hørt en så fantastisk lyd/optagelse, den sætter helt ny standard for hvor god lyd man kan opnå med højttalere.

I følge erfarne mennesker er der tydelig forskel på 16 bit og 24 bit, hvorimod det er vanskeligere at høre forskel på 44.1/48/88.2/96 kHz samplefrekvens, medmindre anlægget har forskellige måder at behandle de forskellige samplefrekvenser på. 

Det er nemlig fremtidens måde at afspille på - download i den bedste masterkvalitet.

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:
Red King skrev:

Du skal være velkommen til at kikke forbi :)

Hilsner,

Karsten

Jamen tak for invitationen, det kan da ske at jeg tager i mod den en dag, men jeg har bare så s.... travlt lige for tiden at det ikke er blevet til det store!

Hvilket egentligt er meget forkert!

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Til orientering, skrevet af en der ved noget om cdafspilning.

Sorry all players do examine and use the error correction information
in the CD format.
There are 2 layers of error correction defined. On all cd there will be
low level error (C1 errors). The allowed C1 error rate is about 200-300
errors per second. Good CD`s have lower that 20-30 C1 error per
seconds. The best CD have below 10. Of cource this rater not only
depends on the cd itself but also on the qulity of the (analog) readout
of the player.
If the C1 rate is below about 200/sec they can be 100 % corrected.
If the go above 200-300 there may occure errors on the 2. level (C2
errors). Small rate of C2 level may be corrected, but there is a chance
that they are not correctable.

If there are C2 erros that result in uncoretable error, player start to
interpolate samples. This where different players pruduce different
output.

There are some pc CD drives that reliable report C2 errors. As long as
no C2 error is reported the music is read 100% correct

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 11 December 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Kunne man bare få et system med touch screen, ville det være godt.

Ved nærmere eftertanke så kan man få det. http://www.smashcasi.com/

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes