| Forfatter |
|
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Kalle_Dk jeg tænkte lige på, hvordan gør Grado sig ved høj volume og hvor højt kan det spille før det giver op  Tvivler nu på det bliver noget problem
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil godt vove den påstand, at de fleste Grado hovedtelefoner kan spille så højt, at dine trommehinder næsten mødes på midten. Dette afhænger naturligvis af, hvor meget man har "mellem ørene"
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha ja gik jeg nu ud fra... Ikke noget overraskende i hvert fald...
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Dette afhænger naturligvis af, hvor meget man har "mellem ørene"  |
|
|

|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe... Jeg tænkte lige på noget, hvis man skal have et RCA til 500 kr. + - hvad skal man så vælge?
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay lige en update... Jeg har tænkt mig at købe: Grado GS-1000 Vincent KVH-1 Terratec Phase24FW Lydkort 2 stk. 1/4" Jack - Phono kabel Ser det fornuftigt ud?  Eller er det noget andet jeg burde overveje etc.?

|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor 2 styk jack/phono-kabel om man må spørge ?
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Notorious skrev:
Okay lige en update...
Jeg har tænkt mig at købe:
Grado GS-1000 Vincent KVH-1 Terratec Phase24FW Lydkort 2 stk. 1/4" Jack - Phono kabel
Ser det fornuftigt ud? Eller er det noget andet jeg burde overveje etc.? 

|
|
|
Min personlige mening er at RS1 er den bedste hovedtelefon i Grados program. Jeg blev aldrig rigtigt glad for mine GS1000, jeg synes diskanten var for skarp (især kvindevokal kunne være ret slem) og mellemtonen og bas hang ikke rigtigt sammen i mine ører. Det er muligt at min forstærker var for svag (Grados egen RA1) og det er osse muligt at de aldrig blev ordentligt tilspillet (nogle siger at de skal ha' over 200 timer) men jeg mistede tålmodigheden med dem. Grado RS1 er en superhovedtelefon der kan spille himmelhøjt (i forhold til de lidt for "laid back" GS1000) Med RS1 står du på scenen sammen med musikerne, hvorimod du med GS1000 nyder musikken nede fra på 9. række, hvilket selvfølgelig osse kan ha' sin charme.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at læse hele din tråd igen  ... og du kan blive ved med det ind til du enten får lejlighed til at lytte på noget af det eller køber noget af det.
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja enig Var nu mere det at bare lige ville høre nogle andre meninger, så jeg har noget at gå efter helt præcist, hvilket jeg har pejlet mig ind på nu syntes jeg. Dog kunne det være der var nogle "smartere alternativer" ja jeg ved godt, at hifi næsten 100 % er folks personlige mening, men det er fordi det er ikke just er nemt at komme til at høre det grej, i hvert fald ikke hvad jeg lige har spottet. Derfor bliver jeg nødt til at gå noget i "dybden" for så vil jeg se om jeg kan få lyttet/købt nogle få "ideer", da hvis jeg skulle prøve alt for at finde hvad selv syntes bedst om vil det blive en evig lang kamp. Da jeg ville blive tvunget til at sende pakker frem og tilbage etc. etc. 
Dog har Kimc forvirret mig med hans indlæg , jeg ved godt at jeg burde lytte til dem begge to, men det er skam nemmere sagt end gjort at få anskaffet og prøve lyt sådan to stk. mod hinanden Jeg må gå i tænke boks, og så se hvad jeg finder ud af, jeg har læst en masse reviews af RS-1 og GS-1000 og begge lyder jo som nogle rigtig gode hovedtelefoner. Hvilken der er den bedste for mig ved jeg dog som sagt ikke. Det er det som jeg nu engang håber jeg kan finde ud af, forhåbentlig ved at få lyttet til dem begge to 
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Notorious skrev:
|
Ja enig Var nu mere det at bare lige ville høre nogle andre meninger, så jeg har noget at gå efter helt præcist, hvilket jeg har pejlet mig ind på nu syntes jeg. Dog kunne det være der var nogle "smartere alternativer" ja jeg ved godt, at hifi næsten 100 % er folks personlige mening, men det er fordi det er ikke just er nemt at komme til at høre det grej, i hvert fald ikke hvad jeg lige har spottet. Derfor bliver jeg nødt til at gå noget i "dybden" for så vil jeg se om jeg kan få lyttet/købt nogle få "ideer", da hvis jeg skulle prøve alt for at finde hvad selv syntes bedst om vil det blive en evig lang kamp. Da jeg ville blive tvunget til at sende pakker frem og tilbage etc. etc. 
Dog har Kimc forvirret mig med hans indlæg , jeg ved godt at jeg burde lytte til dem begge to, men det er skam nemmere sagt end gjort at få anskaffet og prøve lyt sådan to stk. mod hinanden Jeg må gå i tænke boks, og så se hvad jeg finder ud af, jeg har læst en masse reviews af RS-1 og GS-1000 og begge lyder jo som nogle rigtig gode hovedtelefoner. Hvilken der er den bedste for mig ved jeg dog som sagt ikke. Det er det som jeg nu engang håber jeg kan finde ud af, forhåbentlig ved at få lyttet til dem begge to 
|
|
|
Køb dem begge brugt på Ebay eller på headfi, og sælg det par du vælger fra. Så længe du køber brugt kan du nok få ca. det samme for dem når du sælger dem igen.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det seneste indlæg kimC har skrevet, er jeg sådan set ret enig i. Jeg har vist tidligere (mange gange) nævnt, at GS1000 er lidt skarpe i toppen, og jeg kan se at kimC er ret enig med mig. Det er efterhånden længe siden jeg havde et sæt RS1 (som jeg solgte), men jeg kan svagt huske at mellemtonen var rigtig god. Diskanten var ikke så skarp som GS1000. Til gengæld var der knap så meget bas i RS1 som i GS1000. Du må simpelthen bare ind i en forretning hvor de har begge modeller hængende. Lyt til samme musikstykke(r) skiftevis, og med samme forstærker / CD / og hvad ved jeg......Der er ingen vej udenom. Du kan finde flere forskellige meninger om mange ting her i forummet. Nogle mener at hovedtelefon X lyder skidt. Andre mener at samme hovedtelefon nærmest er verdens bedste. Det afhænger ofte af det tilsluttede udstyr (det er der desværre mange der glemmer), men det afhænger naturligvis osse af ens egen smag. Pøj pøj med hifi-forretnings-byturen
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Det seneste indlæg kimC har skrevet, er jeg sådan set ret enig i. Jeg har vist tidligere (mange gange) nævnt, at GS1000 er lidt skarpe i toppen, og jeg kan se at Kimc er ret enig med mig. Det er efterhånden længe siden jeg havde et sæt RS1 (som jeg solgte), men jeg kan svagt huske at mellemtonen for rigtig god. Diskanten var ikke så skarp som GS1000. Til gengæld var der knap så meget bas i RS1 som i GS1000.
Du må simpelthen bare ind i en forretning hvor de har begge modeller hængende. Lyt til samme musikstykke(r) skiftevis, og med samme forstærker / CD / og hvad ved jeg......Der er ingen vej udenom. Du kan finde flere forskellige meninger om mange ting her i forummet. Nogle mener at hovedtelefon X lyder skidt. Andre mener at samme hovedtelefon nærmest er verdens bedste. Det afhænger of af det tilsluttede udstyr (det er der desværre mange der glemmer), men det afhænger naturligvis osse af ens egen smag.
Pøj pøj med hifi-forretnings-byturen 
|
|
|
Hehe takker, ja du nævnte det også tidligere. Og er som sagt også enig i at folk har vidt forskellige meninger, sådan er det jo med alting 
Det er dog uheldigt at det ikke er så nemt at komme til sådan noget i Danmark, men takker jeg må jo på jagt kan jeg se 
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
| hvorfor 2 styk jack/phono-kabel om man må spørge ? |
|
|
jeg skal forbind Terratec Phase 24FW lydkortet til den Vincent KVH-1 forstærker. Kan ikke se hvordan jeg ellers skulle gøre det.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja.. men hvorfor skal der to sæt kabler til det ? :S nu tænker jeg et kabel med 1 stk minijack til et sæt phono-stik..
er der ikke bare en almindelig minijack udgang på sådan et terratech ?
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
ja.. men hvorfor skal der to sæt kabler til det ? :S nu tænker jeg et kabel med 1 stk minijack til et sæt phono-stik..
er der ikke bare en almindelig minijack udgang på sådan et terratech ? |
|
|
det kabel jeg har kigget på går fra 1. stk. 1/4 - 1.stk. Phono... 
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg lige hurtigt kan læse det så er de to udgange bagpå i mono!? og det er kun hovedtelefon udgangen foran der er i stereo. Så skal du bare have fat i et jack->2*phono kabel. F.eks. hos Aage eller EskildsenUdvalget er lidt begrænset idet at du skal bruge et stereo jack -> 2*phono, hvor når et er PA oftes er Mono-Jack -> phono. Igen som jeg har skrevet tidligere, overvej fordelingen af investeringen, hvis du vil ofte 18k. Jeg har ikke! hørt det lydkort, men fordelingen af pengene skræmmer mig lidt når der ofres så lidt på kilden.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ah... jeg har et EMU 0404.. der er udgangen også 2x monojack... jeg bruger et "instrument-kabel" tror jeg man må kalde det fra aage.. andre steder kunne jeg ikke opstøve et brugbart kabel fra 2x monojack til et sæt phono... Hvis du finder noget lækkert kabel til det må du gerne sige til..
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Som jeg lige hurtigt kan læse det så er de to udgange bagpå i mono!? og det er kun hovedtelefon udgangen foran der er i stereo. Så skal du bare have fat i et jack->2*phono kabel.
F.eks. hos Aage eller Eskildsen
Udvalget er lidt begrænset idet at du skal bruge et stereo jack -> 2*phono, hvor når et er PA oftes er Mono-Jack -> phono.
Igen som jeg har skrevet tidligere, overvej fordelingen af investeringen, hvis du vil ofte 18k. Jeg har ikke! hørt det lydkort, men fordelingen af pengene skræmmer mig lidt når der ofres så lidt på kilden.
|
|
|
Grunden til at jeg har valgt den Terratec Phase24FW boks, er fordi den er blevet rost meget, og skulle levere meget bedre lyd end prisen antyder... Jeg blev af rigtig mange anbefalet at kigge på Terratec Phase24FW... Hvis du har nogle andre bud på et lydkort hører jeg da gerne forslaget
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med mindre du skal optage lyd i meget høj kvalitet og sætter pris på lyn hurtige ASIO drivere, så er der absolut ingen grund til at købe Terratec. Det du har brug for er derimod en DAC (gerne med USB indgang). Alle de penge du betaler for drivere optimeret til recording software samt et væld af analoge og digitale ind/udgange er bedre brugt på en rendyrket DAC. Jeg har f.eks. hørt en del godt om FUBAR Spitfire, så du burde måske overveje sådan en. FUBAR's DAC'er kan også opgraderes løbende med andre opamps, filtre, strømforsyninger osv, hvilket Terratec's produkter ikke kan. De har FUBAR inde på headaudio.dk.
|
| Til top |
|
| |