| Forfatter |
|
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad hvis man køber Grado's RS1 eller GS-1000 vil en Vincent KVH-1 så gøre det godt, eller skal man spendere flere penge på en forstærker så? For jeg går lidt med tanken om at vente i 2 mdr. også købe Grado og en forstærker der, menmindre den Vincent KVH-1 vil gøre det fint pt. eller noget lignende?
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kan svare på mit spørgsmål
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ejet både RS1 og GS1000 men har desværre ingen erfaringer med Vincent. Men angående de 2 Grado-modeller kan jeg sige at de er forskellige som nat og dag. GS1000 er en hovedtelefon der er særdeles kræsen med hvad der er spændt foran, hvorimod en RS1 lyder godt selv fra en ipod. Den bedste lyd jeg har hørt fra en GS1000 var sammen med en Sugden Headmaster.
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har den på stoneaudio.co.uk http://stoneaudio.co.uk/Er det ikke den? Den er rimelig dyr, men hvis den er så god som du siger så tror jeg, at jeg vil spare sammen til den i stedet for. Hvad med en kilde, vil Terratec Phase24FW lydkortet gører det godt nok?

|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay... Hvis jeg kigger på nypris er det 8500 kr. 8000 kr. 1500 kr. 500 kr. 18500 kr. Det bliver så ca. 18.500 kr. hvis den Terratec vil gøre arbejdet godt, ellers skal jeg også have en anden der  Lidt over hvad jeg havde regnet med at bruge på headfi... Men hvis jeg venter 3 mdr. eller sådan noget skulle den nok kunne lade sig gøre  Dog er jeg stadig interesseret i at vide om det lydkort vil gøre det godt "nok"  Og om der er andre amp's jeg burde overveje hvis jeg ender med at købe GS-1000.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okokok, hvis du nu er klar til at smide 18500 (jeg ved ikke om du har endnu) så forsøg for din egen skyld på den ene eller anden måde at få noget af det på demo inden du køber det! Det er virkeligt mange penge syntes jeg. Har du overvejet at købe et mindre sæt for at leve med det i en rum tid først? f.eks. dit Terratec + Vincent 111 + HD650, det vil du kunne gøre for ca. Terratec + 2000 + 2000. Det vil måske give dig lidt mere tid at løbe på inden du helt tømmer banken, eller der kommer et nyt head-fi møde på sjælland. Forresten, hvis jeg stod med 18500 der brændte hul i lommen uden at jeg havde hørt det før ... så tror jeg sgu at jeg ville købe et sæt Stax Omega 007A + amp og nappe fri i et par måneder  PS: Hvis du venter en uges tid, så kan jeg vise dig hvad jeg har valgt at smide penge efter som mit primære HD650 setup, og det når ikke 18500
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
| Jeg har ejet både RS1 og GS1000 men har desværre ingen erfaringer med Vincent. Men angående de 2 Grado-modeller kan jeg sige at de er forskellige som nat og dag. GS1000 er en hovedtelefon der er særdeles kræsen med hvad der er spændt foran, hvorimod en RS1 lyder godt selv fra en ipod. Den bedste lyd jeg har hørt fra en GS1000 var sammen med en Sugden Headmaster. |
|
|
GS-1000 og Sugden Headmaster er en rigtig fed kombination
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
kimC skrev:
| Jeg har ejet både RS1 og GS1000 men har desværre ingen erfaringer med Vincent. Men angående de 2 Grado-modeller kan jeg sige at de er forskellige som nat og dag. GS1000 er en hovedtelefon der er særdeles kræsen med hvad der er spændt foran, hvorimod en RS1 lyder godt selv fra en ipod. Den bedste lyd jeg har hørt fra en GS1000 var sammen med en Sugden Headmaster. |
|
|
GS-1000 og Sugden Headmaster er en rigtig fed kombination |
|
|
Kalle_dk har den kombo ... hvooooor eeeer duuuu?
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Batman skrev:
kimC skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg skylder måske at sige at jeg fodrer Sugden/GS-1000 kombinationen med signaler fra en Mark Levinson 390S
se evt: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=55367&K W=Batman
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
kimC skrev:
|
|
GS-1000 og Sugden Headmaster er en rigtig fed kombination |
|
|
Okay kunne være jeg skulle se om jeg kunne høre den kombo og se om den var værd at bruge penge på. Men jeg er stadig rimelig interesseret i signalkilden om den Terratec vil gøre det godt eller man skal finde noget specielt?? 
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Batman skrev:
kimC skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
HOV ! Der bliver råbt 
Jeg ved snart ikke om jeg tør skrive mere om GS1000, for enten er det mig der har sarte ører, eller osse synes folk generelt at de øverste frekvenser SKAL hæves 15-17 dB. Jeg har svært ved at klare den lyse klang på GS1000. Derfor kan jeg ikke anbefale en transistor forstærker (analytisk lyd ?) sammen med GS1000. En rørforstærker er mit valg, hvis GS1000 skal spille godt, men det er så bare min mening.
Jeg skal da ærligt indrømme at jeg var ret begejstret for kombinationen GS1000 + Sugden Headmaster for et års tid siden, men da havde jeg ikke hørt ret meget andet "grej". Der løber konstant frisk vand i åen. Det er det største (læs=dyreste) problem med denne hobby.
For at tydeliggøre hvad jeg IKKE bryder mig om ved GS1000 (spidsen ved 9-11 Khz):

|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay takker Kalle_Dk Men hvis vi er over og snakker rør forstærker hvilken ville du så kigge på til et GS-1000? Jeg kender ikke så meget til headfi endnu.  Jeg havde tænkt mig at købe Terratec Phase24FW lydkortet til min computer, vil det være en dum ide? Jeg har jo hørt mange gode ting om det.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Notorious skrev:
Okay takker Kalle_Dk
Men hvis vi er over og snakker rør forstærker hvilken ville du så kigge på til et GS-1000? Jeg kender ikke så meget til headfi endnu. 
Jeg havde tænkt mig at købe Terratec Phase24FW lydkortet til min computer, vil det være en dum ide? Jeg har jo hørt mange gode ting om det.

|
|
|
Det er vanskeligt at svare på, hvilken rørforstærker man med fordel kan benytte. Flere skriver om Darkvoice som et godt valg til rimelige penge. Jeg har ikke hørt den, men måske andre kan fortælle hvordan den lyder. Findes der forresten ikke en tråd om Darkvoice ?!
Jeg har prøvet en Vincent KHV-111 sammen med Grado GS1000. Det mener jeg at kunne huske som noget der virkede fint, og anskaffelsen af denne forstærker ruinerer ikke folk, sådan lige med det samme men generelt er det jo kun pengepungen der sætter grænsen for, hvad man vil ha, men det har du sikkert opdaget 
Jeg har desværre ikke forstand på lydkort......overhovedet 
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay så en Vincent KVH-111 kan levere nok power til Grado GS-1000?? Havde bare hørt den ikke skulle være så "stærk" men kan jo være jeg har hørt forkert. Kunne være jeg så skulle kigge på Vincent KVH-1 og Grado GS-1000
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes både en Vincent KHV-1 og en Vincent KHV-111.
Måske tastede du forkert, eller mente du KHV-1 ? (den har jeg ikke lyttet til)
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte på KVH-1, jeg har hørt gode ting om den, derudover så har jeg jo mulighed for at "prøve lytte" den hos headaudio.dk. KVH-111 ved jeg bare er den lille model, ikke at det gør den dårlig, dog har jeg læst at KVH-1 skulle have mere power i sig, og være "blød og varm". Hvis du ved hvad jeg mener
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Notorious skrev:
Jeg tænkte på KVH-1, jeg har hørt gode ting om den, derudover så har jeg jo mulighed for at "prøve lytte" den hos headaudio.dk. KVH-111 ved jeg bare er den lille model, ikke at det gør den dårlig, dog har jeg læst at KVH-1 skulle have mere power i sig, og være "blød og varm".
Hvis du ved hvad jeg mener 
 |
|
|
Fremragende  Det glæder jeg mig til at høre mere om
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe jeg ville meget gerne bestille, men da det er et stykke over hvad jeg havde regnet med til at starte med må jeg jo vente tålmodigt til at de sidste penge kommer ind
|
| Til top |
|
| |