Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 11:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Nyt udstyr til HD650 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 December 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Hej....

Har et HD650 som mangler noget at spille sammen med, på min computer.

Jeg skal bruge en hovedtelefonsforstærker, lydkort og kabler.

Budgettet ligger i noget med 6000-10.000
Til top Vis Notorious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Notorious

Crash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 December 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har det her som jeg godt vil andbefale det spiller super godt sammen med mine Denon AH D5000.

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=7& ;emne=visprodukt&Gruppenr=22&ID_infoside=3322011

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=& emne=visprodukt&Gruppenr=m&ID_infoside=3340011

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=99374

Til top Vis Crash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crash

Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Hey har også selv set på den Terratec box... men jeg kan ikke se det andet du linker til hos tapeconnection.dkjeg bliver bare smidt over til forsiden...

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 December 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

En forstærker der skulle passe rigtig godt til HD650 er en Lehmann Black Cube som Sennheiser selv bruger i flere lande ved deres road shows. Jeg har selv haft begge produkter men ikke samtidig.
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
En forstærker der skulle passe rigtig godt til HD650 er en Lehmann Black Cube som Sennheiser selv bruger i flere lande ved deres road shows. Jeg har selv haft begge produkter men ikke samtidig.

Okay hvor kan man finde sådan en hende`?

Jeg har kigget på deres hjemmeside og jeg har set et review, men jeg kan ikke lige finde nogle forhandlere.

Crash
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Nå prøv så at klikke på (tilbehør) og så (hovdetelefoner) på tapeconnection.dk så kommer der en liste hvor der oz er hovdetelefonforstærker.

NB. Prøv oz den her

http://www.headaudio.dk/pages/productlistSubgroup.asp?itemGr oupGuid=3561

Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Okay jeg er blevet enig med mig selvom at jeg skal købe den Terrratec Phase24 box.

Så nu skal jeg bare have en hovedetelefonsforstærker. Skal helst ligge i de 5.000 kr. eller sådan noget.

Jeg har kigget på denne: http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=258251&am p;itemGroupGuid=3561

men har ikke kunne finde nogen anmeldelser eller noget... er der andre gode hovedetelefonsforstærkere i den prisklasse?

Derefter skal jeg også have nogle ordentlige kabler til det...

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 December 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv Vincent KHV-1 hjemme og netop sammen med mine HD650 er der en helt speciel synergi. Det er næsten uanset hvad jeg sender ind i den så lyder det bare lækkert med HD650.

Lyden i KHV-1 er i den varme ende af skalaen men det er uden at det går ud over detaljerne - jeg kan specielt godt lide vokal jazz på den kombination. Diskanterne er også helt fantastiske men om det er HD650 eller KHV-1's fortjeneste ved jeg ikke.

Skal man sætte en finger på noget så kunne man måske ønske sig lidt mere "luft" og klarhed i lydbilledet med HD650. Men det får jeg til gengæld rigeligt af hvis jeg bruger mine Grado SR225 sammen med den. Også med Gradoerne er den en rigtig god forstærker.

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Jeg har selv Vincent KHV-1 hjemme og netop sammen med mine HD650 er der en helt speciel synergi. Det er næsten uanset hvad jeg sender ind i den så lyder det bare lækkert med HD650.

Lyden i KHV-1 er i den varme ende af skalaen men det er uden at det går ud over detaljerne - jeg kan specielt godt lide vokal jazz på den kombination. Diskanterne er også helt fantastiske men om det er HD650 eller KHV-1's fortjeneste ved jeg ikke.

Skal man sætte en finger på noget så kunne man måske ønske sig lidt mere "luft" og klarhed i lydbilledet med HD650. Men det får jeg til gengæld rigeligt af hvis jeg bruger mine Grado SR225 sammen med den. Også med Gradoerne er den en rigtig god forstærker.

Okay lyder godt, hvordan er bygge kvaliteten på den?

Er der andre forstærkere som du kan anbefale, nogenlunde i samme prisklasse...

Crash
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Lige en lille "detalje" når man høer Mp3 eller hvis man gør så giver dette
lille plugin bedder lyd end det der er med Winamp jeg bruger dog selv
MediaMonkey som jeg synes er langt bedder og det kan oz mer det er et
alt i et program. :-)

http://www.mars.org/home/rob/proj/mpeg/mad-plugin/

NB. Husk at konfigurer det

winding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 06 December 2007 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

@ notorious,

kan tilslutte mig nc8000; jeg mener at kunne huske, at sennheiser faktisk har anvendt lehmanns bcl til at voice deres 650-model, så de må være tilfredse !!!

jeg har selv bcl'en (købt direkte hos lehmann) og, hvis du er fan af transparens og "hul-igennem", så er den givetvis noget for dig.

nærmeste forhandler er nok at finde i malmø, www.ljudprodukter.se, omend prisen der er ret stejl !

Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 December 2007 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa, har selv lige startet på noget Head-Fi til min Pc og Bærbar. Dog ikke samme pris klasse som dig. Det som virkelig gjorde en stor forskel, var da jeg gik uden Windows Kmixer og kørte det der hedder ASIO. Lige et hint, du kan evt. tjekke min tråde ud, hvis du ikke allerede køre ASIO.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=58892&P N=1

Mvh Henrik 

Til top Vis Rockmoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockmoroe

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 December 2007 kl. 05:59 | IP-adresse registreret  

Ja køb en Black Cube direkte fra Lehmann
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Ja køb en Black Cube direkte fra Lehmann

Hvor meget koster sådan en? Og hvordan køber man direkte hos lehmann? jeg kan ikke se noget på deres hjemmeside, hvis jeg er inde på det rigtige vel og mærke.

Dog er den Black Cube jo ikke helt billig 8.200 kr. dog er dette vel svenske... Men jeg kan ligesom opfatte at der er mere backup bag Lehmann Black Cube, sammenlignet med de Vincent.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 06 December 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Ja ellers kunne du jo prøve at lytte til de to to forstærkere inden du beslutter dig - det er da en slags penge du skal have brugt der. Jeg har ikke
prøvet Black Cube men vil gerne høre din reaktion på lyden hvis du kan komme til at lytte til den. Vincent'en har jo lidt en dobbelt-funktion da
den også kan benyttes som en rigtig god rør for-forstærker til dit anlæg. Så der er to i en i det køb der.

Der er ikke så mange tests på Vincents hovedtelefonforstærkere. Noget jeg håber dette website vil hjælpe lidt med at lave om på. For især KHV-1
er en overset perle synes jeg. Her er lige en reaktion fra en, der lige har fået en Vincent også som bruger den som forforstærker:

"Mht. Vincenten kunne jeg allerede høre på de ældre højttalere jeg havde til før, at her var der en virkelig dygtig forforstærker. Med de nye
kasser koblet til testede jeg på vinyl, Suzanne Vega. Tom’s Diner, den originale hvor der kun er vokal på. Ih guder hvor var det godt! En
tilbagelænet lyd, grænsende til diskret, men med fuld eksponens på detaljer. Lydbilledet føltes snorlige (har afstemt kasserne til 38 Hz) og
samtidig varmt og sprødt, typisk rør. Selv ved lav lydstyrke var alt med, og blev leveret ubesværet. Lyden fyldte rummet virkelig flot.

Det er svært at skrive mere lige pt. fordi resten af aftenen blev brugt til at svælge i ’Remember that night’, ny live-dvd af David Gilmour. Hvis du
kan lide Pink Floyd, så er den dvd en perle."

Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Jeg er lidt splittet når det kommer til valget mellem den Vincent KVH-1 og Lehmann Black Cube... Begge lyder ganske fornuftige, jeg har også hørt ganske godt om den i diverser tests jeg lige har kunne finde af dem...

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 06 December 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Der er vildt mange muligheder til hd650 med dit budget med mulighed for tilslutning til PC. Jeg nævner i flæng et par af dem jeg har overvejet for under 10000

• Benchmark DAC1 usb, balanceret kabler til hd650 (link link)
  • April Musics Stello HP100 forstærker og DA100 usb dac (link)
  • Corda Opera forstærker og dac (link)
  • EarMax forstærker (link)
  • HeadRoom forstærkere / dacs - diverse kombinationer (link)
  • Graham Slee solo forstærker (link)
Så er der alle kineserne Darkvoice, Little Dot og f.eks. den Vincent som burning har. Rudistor, HeadAmp, har også fede amps.

Har jeg hørt det hele? nej. Ville jeg gerne? ja. Køber jeg noget af det på et tidspunkt? ja! . Lige nu hælder jeg mest til Benchmark'en fordi jeg har hørt den og ved at den er rigtig i sin lyd + at hd650 efter sigende skulle lyde kanon via dens balancerede udgange med balancerede kabler.

Held og lykke med det i alt fald, og husk at fortælle om hvad du nåede frem til og hvordan det så er at lytte på.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 06 December 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Ja Zorblub har helt ret. Der er i virkeligheden rigtigt meget godt grej du burde overveje i den prisklasse du har at gøre med. Det eneste ærgerlige er, at man her i landet ikke rigtigt kan komme til at lytte til ret meget af det et samlet sted og så gøre et valg. Næsten alle købene kommer til at basere sig på tests og hvad andre mener.....

....MEEN det er jo også derfor vi snarest muligt bør afholde et Head-Fi meet igen

darkless
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 December 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

En anden mulighed for balanceret drift af HD650 m.fl. er en Apogee Mini-DAC, der bl.a. er blevet skamrost på head-fi.org af Iron_Dreamer. Den er forholdsvis billig, ca $800, og skulle være bedre til at drive balancerede hovedtelefoner end Benchmark DAC1.
Til top Vis darkless's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af darkless

Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Lækker ser den jo ud, og jeg kunne godt finde på at købe den. Den er blevet rost meget rundt omkring, og da jeg ikke kan komme til at høre den må jeg basere min vurdering på dette 

Men hvor køber man den, umiddelbart ikke nogen danske forhandlere, og jeg kan ikke lige se hvordan man køber den hos Lehmann selv.

Nogen der lige kunne hjælpe?

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum