Forfatter |
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at tage udgangspunkt i en top 20 liste over bedst sælgende speakers i verden (hvis der findes en sådan liste) ? Jeg kunne forestille mig, at enkelte af disse ikke sælges her i DK....
Ang. Harmonic, så synes jeg generelt, at du præges af en stor begejstring hver gang, du har investeret i noget nyt. Jeg mindes stadigvæk dine sindssyg dyre strømkabler fra USA - da kunne det vist heller ikke blive bedre ifølge dig...
Lars
|
Til top |
|
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Hvad med at tage udgangspunkt i en top 20 liste over bedst sælgende speakers i verden (hvis der findes en sådan liste) ? Jeg kunne forestille mig, at enkelte af disse ikke sælges her i DK....
Ang. Harmonic, så synes jeg generelt, at du præges af en stor begejstring hver gang, du har investeret i noget nyt. Jeg mindes stadigvæk dine sindssyg dyre strømkabler fra USA - da kunne det vist heller ikke blive bedre ifølge dig...
Lars |
|
|
Ulven kommer...Ulven kommer...
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Hvad med at tage udgangspunkt i en top 20 liste over bedst sælgende speakers i verden (hvis der findes en sådan liste) ?
Jeg kunne forestille mig, at enkelte af disse ikke sælges her i DK....
Ang. Harmonic, så synes jeg generelt, at du præges af en stor begejstring hver gang, du har investeret i noget nyt. Jeg mindes stadigvæk dine
sindssyg dyre strømkabler fra USA - da kunne det vist heller ikke blive bedre ifølge dig...
Lars |
|
|
Hej lars
Kan kun give dig ret og det forstjener et åbent svar , guderne må vide hvor meget jeg grimmer mig over at ha hopped med begge ben i den
store læse andmeldelser nare sig selv fælde , chocked kom for mig da jeg koplede det hele fra og måtte konstatere det lød bedre eller mindst
lige så godt uden shunyata blære kablerne.
Til mit forsvar var jeg nybegynder med lidt for meget friværdi og ingen kæreste.
Jeg har siden obsevered at jeg har en tendens til at blive overbegrejstred hver gang jeg købe noget nyt men at det så hurtigt fader, det fandt jeg
ud af for ca 1.5 år siden og har i den efter følgende tid blevet extrem kritisk overfor alt grej har senest solgt tara labs air 1 kabler efter 6 dage
fordi de ikke lød bedre en linn black.
Sonus faber cremona sammen med linn var det der startede denne hoppy for mig men belv hurtigt vikled ind i anmeldelsr og ord om uanede
højder af fidility men fandt det aldrig, istedet for har jeg prøvede på alle mulige måde at få alt det hype ud af hovdet og istedet for lytte efter
hvad jeg kan lide og ret hurtigt fandt jeg ud af det var sonus faber , og der næst linn og så til sammen var jeg tilbage den dag hvor det
startede.
mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
@harmonic, ka du ikke starte endnu en tråd om hvor fedt det der SF og Linn er og så lade denne tråd fri for alt det snak?
Din personlige historik om hifi kan vel med fordel copy pastes over på en tråd om det du jo har igang et sted her.
@diskussionen om mærker. Tænker på om det er som med de biler vi har her i DK. For få år siden havde vi kun europæiske bilmærker her og det var trægt at få nye mærker som Suzuki, Huinday, Kia, og hvad de ellers hedder.
Er det noget af det samme som gør sig gældende på HT-fronten? Vi vil ha det vi kender; B&W, Dali, Audiovector og nogle engelske mærker. Slut. Andre kan være fristende, men vi tør ikke rigtig tage chancen og eller risikoen med de nye fremmede ting...er vi fremmedfjendske på det plan?
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
@harmonic, ka du ikke starte endnu en tråd om hvor fedt det der SF og Linn er og så lade denne tråd fri for alt det snak?
Din personlige historik om hifi kan vel med fordel copy pastes over på en tråd om det du jo har igang et sted her.@diskussionen om mærker.
Tænker på om det er som med de biler vi har her i DK. For få år siden havde vi kun europæiske bilmærker her og det var trægt at få nye
mærker som Suzuki, Huinday, Kia, og hvad de ellers hedder.Er det noget af det samme som gør sig gældende på HT-fronten? Vi vil ha det vi
kender; B&W, Dali, Audiovector og nogle engelske mærker. Slut. Andre kan være fristende, men vi tør ikke rigtig tage chancen og eller risikoen
med de nye fremmede ting...er vi fremmedfjendske på det plan?
|
|
|
Jeg har lytted på alle højtalere der var i kbh og et par stk i odense med min egen forstærker under armen , uden af ha cremona i tankerne i et
second.
Det var først da jeg hørte sonus faber amati og derefter grand piano jeg måtte konkludere at jeg kunne lide sonus faber bedst.
Lad være at neglisjere hvad det er jeg fortæller , det er en saglig forklaring .
Jeg er 29 år og er af natur antikonservativ.
mvh
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Nu kender jeg HIFIhuset lidt ;O)
Svend P Jeg tror ikke han vælger Linn der har han været ;O)
Engang var Linn det bedste og Jacob klappede til Linn demos, Pludselig kunne linn ikke lave højtalere og jeg var ude for at høre på de nye vidundere fra Sonus faber. Lidt efter duede Linn grejet ikke mere så blev det Densen og siden Gamut. Nu bliver det spændende hvad nu han vælger ;O)
Nogle folk skifter meget og Jensen skifter meget og det er fint ellers ville vi danskere slet ikke have noget nyt og sjovt at lytte til.
Jeg personligt går op i at mine plader spilles forskelligt og derfor bliver min nysgerrighed stillet ved at spille forskelligt musik og ikke som mange andre skifte anlæg hvert halve år. Kan se min forforstærker har jeg haft i over 6 år min CDafspilelr over 4 år mine effekter i over 4 år også. Eneste jeg rigtigt ønsker at skifte er min surround forforstærker til en ren stereo forforstærker der kan spille med endnu flere forskelle så det skal undersøges nu.
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Interessant! Jeg aner intet om, hvad der gemmer sig i kasserne, men fagpressen er jo nærmest blevet blæst om kuld af disse M&D produkter. 6moons er ellevilde med Apollo II og deres lille Maximus. Måske skal man bare glemme indmaden i en kort stund og bare fokusere på musikken? Det kan være, de har været heldige at ramme plet med skod komponenter og simpel konstruktion? Jeg har ikke hørt M&D. Har du Karsten? Om de er flotte at se på, er vel en smagssag. Jeg ved ikke, hvad jeg skal mene. De ser dog interessante ud. Til prisen er der dog andre højttalere, som bliver prioriteret højere på min indkøbsliste.
|
|
|
Nej jeg har ikke hørt dem og er heller ikke interesseret før problemerne er løst. Det der er rapporteret i artiklen er alvorligt nok til at jeg ikke rigtigt kan tage dem seriøst endnu.
http://www.stereomojo.com/Maximus%20Monitor%20Revew/MarkDani elMaximummonitorReview.htm
Hilsner,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
Til top |
|
|
Audio-Kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
@diskussionen om mærker. Tænker på om det er som med de biler vi har her i DK. For få år siden havde vi kun europæiske bilmærker her og det var trægt at få nye mærker som Suzuki, Huinday, Kia, og hvad de ellers hedder.
Er det noget af det samme som gør sig gældende på HT-fronten? Vi vil ha det vi kender; B&W, Dali, Audiovector og nogle engelske mærker. Slut. Andre kan være fristende, men vi tør ikke rigtig tage chancen og eller risikoen med de nye fremmede ting...er vi fremmedfjendske på det plan?
|
|
|
Tror også at gensalgsværdien af grej spiller en rolle når der købes !
Der tabes rigeligt ved et forkert valg, af de elablerende mærker på det
danske marked, derfor tør man måske ikke afprøve ukendte men interressante
mærker ...
Mvh.
__________________ VINYL ... For the Joy of Music !
|
Til top |
|
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Jonas, Okay jeg har skiftet anlæg ud undervejs gennem 10 år. Er det slemt? Nej, det er da meget normalt og her på denne side er man da næsten unormal hvis man ikke skifter tit  Jeg har dog en indrømmelse at gøre overfor dig eksempelvis; når jeg er mest i tvivl om det hele (altså hifi) og jeg drømmer mig tilbage til en problemfri hifitilværelse og hvornår havde jeg den - så kommer der et mentalt billede af mit første Linn/SF anlæg. Det bestod af en Linn LP12, en Klout effekt og en Konnektor forforstærker og så et sæt små SF Minima Amator. Fuk, det spillede godt. Der var masser af ting det IKKE kunne, som at spille højt for eksempel, men det må man jo bare lære at leve med. Den der Klout forstærker, den kan jeg stadig have et godt øje til, den spillede altså bare rigtig rigtig godt! Nå, men jeg skulle jo videre og det betyder ikke altid til det bedre, men det ved man jo ikke før man er nået dertil. Jeg vil gerne flakse rundt lidt mere og prøve ting jeg ikke har hørt før, det vil være for let bare at sige navnene på nogle af de mærker jeg har nævnt her og så lukke smykkeskrinet.
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Hejsa
Nogle folk skifter meget og Jensen skifter meget og det er fint ellers ville vi danskere slet ikke have noget nyt og sjovt at lytte til.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Skifter meget ????.
Jeg har nu ikke skiftet noget ud med noget andet.
Så der tager du helt fejl.
Jeg bruger meget tid på noget før jeg tager det ind.
Og nu skal jeg høre alt her eller under forhold jeg kender før jeg kan sige noget om det.
Men ja der er mange shops der skifter tit ud.
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Jeg vil gerne flakse rundt lidt mere og prøve ting jeg ikke har hørt før, det vil være for let bare at sige navnene på nogle af de mærker jeg har nævnt her og så lukke smykkeskrinet.
|
|
|
Dette mener jeg også du har pligt til som forhandler, tog ingen forhandlere nyt ind ville vi alle stadig "kun" være på hifiklubstadiet og alle have Dali og B&W så søg du bare videre.
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eftersom rørforstærkere er blevet mindre sjældne, kunne man måske tænke sig et sæt højttalere, der var venlige i impedanskurven ?
Hvis de så tillige er følsomme, er det heller ikke tosset, men ikke nødvendigvis vigtigt for alle. Hvilket mærke, der så også er i et tilgængeligt prisleje, kan jeg ikke lige komme på.
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Jonas bojer skrev:
Hejsa Nogle folk skifter meget og Jensen skifter meget og det er fint ellers ville vi danskere slet ikke have noget nyt og sjovt at lytte til. Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Skifter meget ????.
Og nu skal jeg høre alt her eller under forhold jeg kender før jeg kan sige noget om det.
Men ja der er mange shops der skifter tit ud. |
|
|
Mener blot du er en af de mere modige, du præsentere jo tit noget nyt som Avelon til den sidste messe.
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Jeg har dog en indrømmelse at gøre overfor dig eksempelvis; når jeg er mest i tvivl om det hele (altså hifi) og jeg drømmer mig tilbage til en problemfri hifitilværelse og hvornår havde jeg den - så kommer der et mentalt billede af mit første Linn/SF anlæg. Det bestod af en Linn LP12, en Klout effekt og en Konnektor forforstærker og så et sæt små SF Minima Amator. Fuk, det spillede godt. Der var masser af ting det IKKE kunne, som at spille højt for eksempel, men det må man jo bare lære at leve med. Den der Klout forstærker, den kan jeg stadig have et godt øje til, den spillede altså bare rigtig rigtig godt!
|
|
|
Klout er en klassiker og jeg har hørt den direkte mod mine Soloer og her vinder Sloerne med flere meter med mere af det klout kan ;O) Kan godt forstå med de referencer du har, ikke bryder dig om Linn AV5125, AV2250 og de nye Chrakras da de spiller noget anderledes end Kouten men dog med meget mere musik. Så prøv Soloerne i dit nævnte setup så vil du opleve som Harmonikaen ;O) at du har "ubegrænset" højt til lydtryks loftet. Husker den dag da jeg lånte et lille sæt DLS R55 med hjem dam de kunne spille højt og ugeneret med soloerne i røven. Soloerne ligner faktisk klouten noget i "konstruktionen" blot med en switsmode strømforsyning, det resterende er en "traditionel" forstærker opbygning.
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Din personlige historik om hifi kan vel med fordel copy pastes over på en tråd om det du jo har igang et sted her.
|
|
|
Nu var det jo mig der startet denne tråd - og jeg spurte om hvadfor du ikke sælger GamuT mere ?
Ps.... og du må gerne svare - da jeg ikke kan forstå det...... du har jo skrevet så meget godt om dette mærke !
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
hifihuset.dk skrev:
@harmonic, ka du ikke starte endnu en tråd om hvor fedt det der SF og Linn er og så lade denne tråd fri for alt det snak?Din personlige historik om hifi kan vel med fordel copy pastes over på en tråd om det du jo har igang et sted her.@diskussionen om mærker. Tænker på om det er som med de biler vi har her i DK. For få år siden havde vi kun europæiske bilmærker her og det var trægt at få nye mærker som Suzuki, Huinday, Kia, og hvad de ellers hedder.Er det noget af det samme som gør sig gældende på HT-fronten? Vi vil ha det vi kender; B&W, Dali, Audiovector og nogle engelske mærker. Slut. Andre kan være fristende, men vi tør ikke rigtig tage chancen og eller risikoen med de nye fremmede ting...er vi fremmedfjendske på det plan? |
|
|
Nu var det jo mig der startet denne tråd - og jeg spurte om hvadfor du ikke sælger GamuT mere ?
Ps.... og du må gerne svare - da jeg ikke kan forstå det...... du har jo skrevet så meget godt om dette mærke ! |
|
|
Hej king til mig se lidt højere oppe skriver han "Jeg vil gerne flakse rundt lidt mere og prøve ting jeg ikke har hørt før, det vil være for let bare at sige navnene på nogle af de mærker jeg har nævnt her og så lukke smykkeskrinet.
" det er vel forklaring nok?
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fostill dig Cremonaen en soloerne __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå..... okidoki - så må han jo igang 
Ps... håber han tænker lidt tilbage om hva han har skrevet om div HTer - inden han begynder og sælge dem 
Det her skal nok blive sjovt..................
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
jensen skrev:
Jonas bojer skrev:
Hejsa Nogle folk skifter meget og Jensen skifter meget og det er fint ellers ville vi danskere slet ikke have noget nyt og sjovt at lytte til. Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Skifter meget ????.
Men ja der er mange shops der skifter tit ud.
|
|
|
Mener blot du er en af de mere modige, du præsentere jo tit noget nyt som Avelon til den sidste messe.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Har ikke noget med mod af gøre.
Avalon har jeg haft kik på i over 3 år, pass labs kunne jeg have taget for 3 år siden men var ikke klar til det, VPI tog jeg forbi ham der havde det ikke gjore noget for det og synes det var fedt, Avid så jeg første gang i tyskland og snakket med ham der laver det, men det tog 1½ år at få i hus.
Og jeg bruger min messe ture til at kikke på nyt og høre nyt, selvom det er ved at tage for meget af min tid, og den har man ikke meget af.
|
Til top |
|
|