Forfatter |
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakob M skrev:
Hej,
for satan jeg er misundelig på dine zingali....for det er da i mine ører de bedste højttalere jeg har hørt og jeg får satdig våde drømme om tanken om dem.
Jeg boede i 2000-2001 i Holland og var så heldig at Van den Eijnde Audio lukkede dørene op for en masse hyppige besøg i de sene aftentimer. Vi har godt nok brugt mange timer og drukket meget kaffe sammen....og lyttet til diverse Zingali modeller.
Når pladsen en gang er optimal...så er de et Must Have hos mig  
|
|
|
Hej Jacob
Rart at høre at der er andre i Danmark, som trodsalt har hørt disse højttalere. Overture 2 er en lille perle og musikformidler af rang. Men der er desværre ikke mange på disse breddegrader som kender vellyden- og er klar over deres egenskaber. De spiller nemlig rigtig godt, som du nævner, og er også blandt det bedste som jeg har hørt.
Håber flere får øjnene op for bla. Zingali- samt tør prøve andre mærker end lige det gængse. I Zingalis tilfælde tør jeg godt skrive under på at man får fuld valuta hvis man tager skridtet __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Jakob M Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 154
|
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg,
ja mange syntes sikkert at de er grimme....men personligt mener jeg at de er et vidne på super håndværk og når musikken flyder ud af hornet....så er man sgu for alvor solgt. Og sjovt nok er de også nævnt i den artikel High Fidelity skrev om et besøg hos mig 
Jeg skal da opfordre alle til at hære dem hvis chancen byder sig...og hvis man syntes de er grimme, så luk øjnene 
Bare sig til hvis du en dag overvejer at sælge for så kan jeg nok give dem et kærligt hjem
__________________ Mvh Jakob
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakob M skrev:
Hej Holberg,
ja mange syntes sikkert at de er grimme....men personligt mener jeg at de er et vidne på super håndværk og når musikken flyder ud af hornet....så er man sgu for alvor solgt. Og sjovt nok er de også nævnt i den artikel High Fidelity skrev om et besøg hos mig 
Jeg skal da opfordre alle til at hære dem hvis chancen byder sig...og hvis man syntes de er grimme, så luk øjnene 
Bare sig til hvis du en dag overvejer at sælge for så kan jeg nok give dem et kærligt hjem
|
|
|
He, he Jacob... De er tilsalg netop nu, da jeg skal måske have et sæt Zingali Twenty 2.08. Så hvis du kan finde et kærligt hjem til ham/hende, som sætter pris på musik og vellyd, skal du være velkommen __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
platini Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 170
|
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg
super flot setup og meget stilrent ,dejligt at se og høre at du også synes rør er vejen frem 
Der kan kun være dømt ren veldlyd så store roser herfra.
mvh
Platini
__________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
ht:Thorhauge 2,5
Pladespiller:vpi scoutmaster,pu transfiguration phønix
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
platini skrev:
Hej Holberg
super flot setup og meget stilrent ,dejligt at se og høre at du også synes rør er vejen frem 
Der kan kun være dømt ren veldlyd så store roser herfra.
mvh
Platini
|
|
|
Takker Platini.... Og der er rigelige mængder af vellyd. Det bedste setup som jeg har ejet til dato.
Yes, en gang rør altid rør.
PS. Jeg har aldrig hørt Thorhauge, men vil gerne. Hvis du tilfældigvis aldrig har hørt Air Tight ATM-2 skal du også skylde dig selv en lytter. Det er en klasseamp som ikke har mange konkurrenter uanset pris og technology IMO __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
platini Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 170
|
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Takker Platini.... Og der er rigelige mængder af vellyd. Det bedste setup som jeg har ejet til dato.
Yes, en gang rør altid rør.
PS. Jeg har aldrig hørt Thorhauge, men vil gerne. Hvis du tilfældigvis aldrig har hørt Air Tight ATM-2 skal du også skylde dig selv en lytter. Det er en klasseamp som ikke har mange konkurrenter uanset pris og technology IMO [/QUOTE] Nej jeg har aldrig hørt Air Tight men vil vældig gerne  hvis bare den lyder halvt så godt som den ser ud så går man da ikke galt i byen  Så er der også det at man kan eksperimentere lidt med forskellige rør men må sige lige nu er mine SED EL34 king of the top  mvh Platini __________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
ht:Thorhauge 2,5
Pladespiller:vpi scoutmaster,pu transfiguration phønix
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja platini, der er helt sikkert meget at hente på såvel driver- som udgangsrør..... Skal helt sikkert også eksperimenterer mere med denne del, af denne forunderlige hobby __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Jakob M skrev:
Hej Holberg,
|
|
|
He, he Jacob... De er tilsalg netop nu, da jeg skal have et sæt Zingali Twenty 2.08. Så hvis du kan finde et kærligt hjem til ham/hende, som sætter pris på musik og vellyd, skal du være velkommen
|
|
|
Ikke fordi jeg skal hjælpe til med at få dine Zingali solgt, men dit påske tilbud må lyde fristende for mange på jagt efter en stander. Jeg må sige efter at have hørt dem på messen i KBH sidste år at de kan spille musik så det er en fornøjelse!! så klart et lyt værd. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, music4life... De spiller rigtig godt. En af de bedste standerhøjttalere som jeg har hørt til dato.
Uden at skulle gøre for meget reklame for min annonce her, er de et vaskeægte røverkøb, og uden reele konkurrenter til de 19500,- jeg sælger dem for på KSB.... Åbner gerne mine døre for tvivlere, interesserede købere og andet godtfolk __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
holberg19 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser lækkert ud. Jeg hænger godt og grundigt i bræmsen mht. opgraderinger - desværre!
Jeg glæder mig til at høre hele denne herlighed en skønne dag.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Ja, music4life... De spiller rigtig godt. En af de bedste standerhøjttalere som jeg har hørt til dato.
Uden at skulle gøre for meget reklame for min annonce her, er de et vaskeægte røverkøb, og uden reele konkurrenter til de 19500,- jeg sælger dem for på KSB.... Åbner gerne mine døre for tvivlere, interesserede købere og andet godtfolk
|
|
|
Hva så Holberg
Fik du solgt dine zingali stands __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
HOLBERG skrev:
Uden at skulle gøre for meget reklame for min annonce her, er de et vaskeægte røverkøb, og uden reele konkurrenter til de 19500,- jeg sælger dem for på KSB.... Åbner gerne mine døre for tvivlere, interesserede købere og andet godtfolk
|
|
|
Hva så Holberg
Fik du solgt dine zingali stands
|
|
|
Nej, ikke endnu. Tager den med ro. Der skal nok dukke en seriøs køber op som er klar over de ubestridte kvaliterne fra denne højttaler. Der er da også et par Nordmænd som har udvist interesse. Men de kender også højttalerne bedre i det høje nord
Det kræver selvfølgelig at man kender kvaliterne fra Zingali- eller tør give nyt udstyr et lyt. Det er en en outstanding, high-end højttaler som er uden konkurrence til prisen IMO... Disse er for musikentusiasten som vil have noget helt særligt __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
holberg19 skrev:
Det ser lækkert ud. Jeg hænger godt og grundigt i bræmsen mht. opgraderinger - desværre!
Jeg glæder mig til at høre hele denne herlighed en skønne dag.
|
|
|
Du er altid velkommen fætter __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Music4life skrev:
HOLBERG skrev:
|
|
|
Hva så Holberg
Fik du solgt dine zingali stands
|
|
|
Nej, ikke endnu. Tager den med ro. Der skal nok dukke en seriøs køber op som er klar over de ubestridte kvaliterne fra denne højttaler.
Men det kræver selvfølgelig at man kender dem- eller tør give nyt udstyr et lyt. Det er en en outstanding, high-end højttaler som er uden konkurrence til prisen IMO... Disse er for musikentusiasten som vil have noget helt særligt
|
|
|
Held og lykke med det ! og ja der skal nok komme en køber. Det er som alt mulig andet, men det er ligesom om at folk passer lidt bedre på Deres penge end tidligere. Der er kommet en økonomisk afmatning. Men kender min tålmodighed, når man har sat sig for at købe noget nyt. Man kan let blive grebet og dumpe prisen bare for at få det skudt af. Så hellere se tiden an, men det var sgu da et godt tilbud med dine speakers og tricket kunne være at lade tilbuddet køre til jul __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Held og lykke med det ! og ja der skal nok komme en køber. Det er som alt mulig andet, men det er ligesom om at folk passer lidt bedre på Deres penge end tidligere. Der er kommet en økonomisk afmatning. Men kender min tålmodighed, når man har sat sig for at købe noget nyt. Man kan let blive grebet og dumpe prisen bare for at få det skudt af. Så hellere se tiden an, men det var sgu da et godt tilbud med dine speakers og tricket kunne være at lade tilbuddet køre til jul
[/QUOTE]
He, he... Ja du har en pointe  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Air Tight ATM-2 er de ikke lidt "stramme" i lyden ?. Svært at høre at det er en rørforstærker ?
Hilsen
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
QWERTY126 skrev:
Air Tight ATM-2 er de ikke lidt "stramme" i lyden ?. Svært at høre at det er en rørforstærker ?
Hilsen
|
|
|
Vi lader det lige stå et øjeblik
Holberg har du et svar på det eller vil du bare undlade at svare ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
QWERTY126 skrev:
Hilsen
|
|
|
Jamen det er da en rørforstærker, med sin egen sound. Transistorer lyder jo heller ikke ens... Heller ikke digitale amps. Derfor syntes jeg at det er en lidt svævende beskrivelse/påstand du kommer med
Men hvis du tænker på det som mange forbinder med røramps... Svampet bund, oppustet mellemtone og en romantisk dyne hen over musikken???... Nej, her lyder min Air Tight ikke som en "typisk rørforstærker".... Men det er en ægte rørforstærker... En af de bedste IMO 
Tror man skal passe på altid at sætte rørforstærkere i bås... "En rørforstærker skal lyde sådan, ellers er det ikke rigtig rørlyd".... Syntes det er helt skudt forbi, når mange prøver låse rørforstærkere fast i en bestemt klangmæssig karakter.
Dog vil jeg sige at rørforstærkere har deres helt store force i mellemtonelejet. Bla. stemmer er helt i særklasse via rørforstærkere. Men alligevel er der klangmæssige forskelle på røramps, afhængig af producent, komponentvalg, rør osv osv.
Det drejer sig til syvende og sidst om præferencer og personlig smag.... Også når vi taler rørforstærkere. Heldigvis for det __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Thomas P Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 285
|
Sendt: 06 April 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva' pokker Holberg
jeg synes din Air Tight er på KSB ? 
Thomas P
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas P skrev:
Hva' pokker Holberg
jeg synes din Air Tight er på KSB ? 
Thomas P
|
|
|
Hej Thomas
Ja, har besluttet sammen med min kæreste, at jeg vil skære lidt ned på hifi-udstyret. Så må vi se hvad jeg skal have istedet når grejet er solgt?... Der er mange glæder ved at købe hus, men det har desværre givet lidt minus på mit hifi-budget
Det smerter også i sjælen at skulle sælge den. Det er klart den bedste amp jeg har haft til dato  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|