Forfatter |
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 27 November 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg
Det ser godt ud en fin kombi med den rustikke skænk og det naturlige træ på fronten af speakerne. Du holder det i øvrigt meget simpelt, det er meget tiltalende.
Jeg ser du spiller lige frem uden vinkel på speakerne, har du prøvet at vinkle og deslige, og hvad sker der så ?
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 27 November 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Hej Holberg
Det ser godt ud en fin kombi med den rustikke skænk og det naturlige træ på fronten af speakerne. Du holder det i øvrigt meget simpelt, det er meget tiltalende.
Jeg ser du spiller lige frem uden vinkel på speakerne, har du prøvet at vinkle og deslige, og hvad sker der så ?
|
|
|
Hej Alex..
Mange tak for ordene. Kan godt lide når tingene er simple og alligevel leverer varen 
Jeg har haft højttalerne i cirka. 1 mrd. så jeg har ikke afprøvet så mange opstillinger endnu, da de lige mangler det sidste i at være fuldt tilspillet. Men kan godt afslører at de spiller fremragende allerede nu __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 27 November 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket type materiale er standerne lavet af og kan speakerne boltes fast til dem ? - er det i øvrigt originale stands som er bygget til speakerne ?
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Hvilket type materiale er standerne lavet af og kan speakerne boltes fast til dem ? - er det i øvrigt originale stands som er bygget til speakerne ?
|
|
|
Hej Alex
Det er ikke de originale standere da de som sagt ikke produceres længere. De er så og sige umulige at opdrive ligesom højttaleren.
Jeg valgte standerne fra Reference 3A da de kan indstilles i højden + at de har samme vægt som Zingali´s originale stands. Dvs. at standerne er helt identiske hvad højde og vægt angår (64 cm høje + 9,5 kg) Dette var alfa og omega i min søgen. Tro mig!... Det var sgutte let at finde frem til. Men jeg føler at mit "kompromis" har givet fuld bonus.
De fungerer upåklageligt og kvaliteten i standeren modsvarer Zingalien fuldt ud. Phenol er et meget hårdt, tæt og lyddødt plastmateriale så de virker yderst kompetente og gennemtænkte i konstruktionen  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 27 November 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg ville lige høre hvad følsomheden på disse flotte hter du har ligger i ..
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
Sendt: 27 November 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg.
Superlækkert, det må være fedt at have en højttaler, der er så sjælden. Der er jo ikke mange der kender den. Det spiller sikkert   .
Selv om jeg ikke er elektronikkyndig, og ikke kender ohms lov. Så tror jeg godt der kunne laves en direct forbindelse, uden den behøver sidde på forsiden af apparatet. Tillykke herfra.
T __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2007 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
Hej Holberg ville lige høre hvad følsomheden på disse flotte hter du har ligger i .. |
|
|
Hej Novisad..
De ligger på 91 db i 6 ohm og er meget følsomme og letdrevne. Ren guf for min Air Tight  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Hej Holberg.
Superlækkert, det må være fedt at have en højttaler, der er så sjælden. Der er jo ikke mange der kender den. Det spiller sikkert   .
Selv om jeg ikke er elektronikkyndig, og ikke kender ohms lov. Så tror jeg godt der kunne laves en direct forbindelse, uden den behøver sidde på forsiden af apparatet. Tillykke herfra.
T
|
|
|
Hej Tarup
Mange tak for lykkeønskningen 
Ja, det er helt klart en overset højttaler. Langt fra mainstream, men de spiller intet mindre end fantastisk. Synd at der ikke er flere som har fået øjnene op for italienske Zingali. Gælder i øvrigt også Air Tight som har taget mig med storm.
Har ikke fortrudt at jeg har valgt disse mærker, selvom det ikke ligefrem er metervaren i lille Danmark. Air Tight og Zingali ligger helt i top både hvad lyd og byggekvalitet angår.
Audio Aero kender jeg som min egen bukselomme, da jeg har prøvet- samt ejet en del modeller efterhånden.... Og den skuffer aldrig i mangel af en god vinyl-fræser 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Hej Holberg
|
|
|
Hej til Alex samt øvrigheden 
I forlængelse af ovenstående har jeg prøvet eksperimentere med at vinkle mine Zingalier.
Er nået frem til en svag vinkling af højttalerne giver endnu bedre resultat. Da omnihornet leverer en formiddabel og meget nærværrende lyd, skal de ikke vikles for kraftigt. Der er stadig 55 cm til bagvæg og ca. 220 cm mellem højttalerne. Skal lige love for at det har givet valuta. Endnu mere udpræget definition af optagerum samt udøvende musikere er blandt andet noget som jeg har bemærket.
Har ikke hørt Eva Cassidy "Live at blues alley" meget mere "live" end dette, medmindre det har været på setup/højttalere i en noget højere prisklasse. Men det er faktisk maginaler at vi taler om i denne sammenhæng. Lyt også lige til Bill Perry med en god, solid omgang blues/rock og du får serveret drive, pace og dynamik på et sølvfad. Bare nogle få eksembler på hvor godt det hele performer.
Elsker du musik, for musikaflytningens skyld (ikke kun hifi) kan du ikke undgå at blive revet med, af lyden fra dette setup 
Det er nærmest naturstridigt at et sæt standerhøjttalere formår så STOR og frigjort lyd. Efter optimering af placeringen er forcerne kun blevet mere udtalt. Fy fan det er skit bra
Ovenstående viser igen, at ens anlæg ikke spiller bedre end, hvad optimering af opstilling samt lytterum tillader. Den gode gamle leg 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Alex E Nielsen skrev:
Hej Holberg
|
|
|
Hej til Alex samt øvrigheden 
I forlængelse af ovenstående har jeg prøvet eksperimentere med at vinkle mine Zingalier.
Er nået frem til en svag vinkling af højttalerne giver endnu bedre resultat. Da omnihornet leverer en formiddabel og meget nærværrende lyd, skal de ikke vikles for kraftigt. Der er stadig 55 cm til bagvæg og ca. 220 cm mellem højttalerne. Skal lige love for at det har givet valuta. Endnu mere udpræget definition af optagerum samt udøvende musikere er blandt andet noget som jeg har bemærket.
Har ikke hørt Eva Cassidy "Live at blues alley" meget mere "live" end dette, medmindre det har været på setup/højttalere i en noget højere prisklasse. Men det er faktisk maginaler at vi taler om i denne sammenhæng. Lyt også lige til Bill Perry med en god, solid omgang blues/rock og du får serveret drive, pace og dynamik på et sølvfad. Bare nogle få eksembler på hvor godt det hele performer.
Elsker du musik, for musikaflytningens skyld (ikke kun hifi) kan du ikke undgå at blive revet med, af lyden fra dette setup 
Det er nærmest naturstridigt at et sæt standerhøjttalere formår så STOR og frigjort lyd. Efter optimering af placeringen er forcerne kun blevet mere udtalt. Fy fan det er skit bra
Ovenstående viser igen, at ens anlæg ikke spiller bedre end, hvad optimering af opstilling samt lytterum tillader. Den gode gamle leg 
|
|
|
Oven i din store begejstring kan vi jo ikke undgå al lægge mærke til at du nu søger en gulvspeaker
indrøm det. Du mangler noget bund __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Music4life !
Det er klart af en gulvmodel vil kunne give mere tilskud i de nederste oktaver.
Når det er sagt går Overture 2 faktisk pænt dybt (38 Hz).... Slet ikke det man forventer at høre fra en standerhøjttaler. Så jeg savner egentlig ikke bunden som sådan. Nu er der desværre ikke mange som kender lyden fra denne speaker. Kan godt afsløre at man skal lede længe efter en standerhøjttaler som spiller mere pontent end disse. Det er meget svært at forklare, men det står hurtigt klart, når man først har hørt dem. Jo, jeg er stadig begejstret og de tilhører den absolut bedste kategori.
Hør Jazz, blues og klassisk på disse "babies" og du er solgt
Burde jeg sælge dem?... Næ, egentlig ikke (min kæreste ryster da også på hovedet he, he) Syntes blot at det kunne være sjovt at prøve lidt mere Zingali __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Hej Music4life !
Når det er sagt går Overture 2 faktisk pænt dybt (38 Hz).... Slet ikke det man forventer at høre fra en standerhøjttaler. Så jeg savner egentlig ikke bunden som sådan. Nu er der desværre ikke mange som kender lyden fra denne speaker. Kan godt afsløre at man skal lede længe efter en standerhøjttaler som spiller mere pontent end disse. Det er meget svært at forklare, men det står hurtigt klart, når man først har hørt dem. Jo, jeg er stadig begejstret og de tilhører den absolut bedste kategori.
Burde jeg sælge dem?... Næ, egentlig ikke (min kæreste ryster da også på hovedet he, he) Syntes blot at det kunne være sjovt at prøve lidt mere Zingali
|
|
|
Forstår udemærket din begejstring for Zingali. Hørte dem på messen i KBH og blev hurtig klar over at de kunne noget særligt. Det var den store (kan ikke huske hvad den hedder)Utrolig dynamik og hvilken hurtighed fra de enheder og så kunne de spille musik så man glemte at det var en højttaler man sad og lyttede på. Men en ting jeg hæftede mig ved var designet. Det lignede jo noget en snedker havde lavet en kold vinterdag med for meget sprit i blodet - kønne var de sgu ikke! __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er dælme et lækkert setup du har der........ Og med en vinyl spiller bliver det jo fuldendt.
Hvorfor er valget faldet på en VPI. Hvad gør at det lige præsis er sådan en du vil ha. Der findes jo mange lækre pladespillere. __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Burde jeg sælge dem?... Næ, egentlig ikke (min kæreste ryster da også på hovedet he, he) Syntes blot at det kunne være sjovt at prøve lidt mere Zingali
|
|
|
Et alt for fed og meget enkelt setup du har der ( aj lajk it ). 
Tror at du skal lytte til din kæreste, nogle gange siger de kærester faktisk noget fornuftigt. 
Og så må jeg lige minde dig om at du helt tilbage i opstarten af denne tråd, skriver følgende:
HOLBERG skrev:
Men det her setup rammer plet lige der, hvor det som helhed, føles rigtig godt og rart i mine ører. Det hele er bare så forbandet musikalsk |
|
|
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
HOLBERG skrev:
Hej Music4life !
|
|
|
Forstår udemærket din begejstring for Zingali. Hørte dem på messen i KBH og blev hurtig klar over at de kunne noget særligt. Det var den store (kan ikke huske hvad den hedder)Utrolig dynamik og hvilken hurtighed fra de enheder og så kunne de spille musik så man glemte at det var en højttaler man sad og lyttede på. Men en ting jeg hæftede mig ved var designet. Det lignede jo noget en snedker havde lavet en kold vinterdag med for meget sprit i blodet - kønne var de sgu ikke!
|
|
|
He, he... Ja, det er Client Name. Men smag er heldigvis forskellig __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahania skrev:
Det er dælme et lækkert setup du har der........ Og med en vinyl spiller bliver det jo fuldendt.
Hvorfor er valget faldet på en VPI. Hvad gør at det lige præsis er sådan en du vil ha. Der findes jo mange lækre pladespillere.
|
|
|
Tak for komplimentet 
Jeg kan først og fremmest godt lide det som jeg har hørt fra VPI. En varm, men alligevel detaljeret sound. Så syntes jeg ligeledes at det er nogle fede pladespillere rent visuelt.
Udover det er forhandleren (Jensen) en fin fyr som altid giver en rigtig god service og vejledning. Det er også vigtigt i min verden  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
HOLBERG skrev:
|
|
|
Et alt for fed og meget enkelt setup du har der ( aj lajk it ). 
Tror at du skal lytte til din kæreste, nogle gange siger de kærester faktisk noget fornuftigt. 
Og så må jeg lige minde dig om at du helt tilbage i opstarten af denne tråd, skriver følgende:
HOLBERG skrev:
Men det her setup rammer plet lige der, hvor det som helhed, føles rigtig godt og rart i mine ører. Det hele er bare så forbandet musikalsk |
|
|
|
|
|
Mange tak for de pæne ord
Kan blot give dig ret i dine anskuelser ... Men det kunne stadig være sjovt at prøve et sæt gulvhøjttalere fra Zingali.... Det er en farlig og dyr hobby __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Kan blot give dig ret i dine anskuelser ... Men det kunne stadig være sjovt at prøve et sæt gulvhøjttalere fra Zingali.... Det er en farlig og dyr hobby
|
|
|
Enig. 
|
Til top |
|
|
-Thomas- Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 137
|
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Det lignede jo noget en snedker havde lavet en kold vinterdag med for meget sprit i blodet - kønne var de sgu ikke! |
|
|
Jeg synes derimod de er rigtig flotte og med en finish der siger spar 2, og ja lyden er noget helt for sig selv. De Client Name er i topklassen.
|
Til top |
|
|
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se du har sat de skønne zingali til salg, har du fundet de nye større modeller eller har du ikke bestemt dig for hvilken endnu?
|
Til top |
|
|