| Forfatter |
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_rieper skrev:
kan vi ikke få et oversigts billede nu hvor du har fået din klimax ds!? Det ser iøvrigt p***e godt ud! SF cremona er os meget højt oppe på min liste, har dog ikke lagt øre til linn endnu!  |
|
|
Det er vist ikke en DS men derimod en klimax Kontrol. Men DS'eren ville se fed ud sammen den Kontrol.
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Korrekt det er en klimax kontrol ikke en DS, den er helt ny dog brugt til et par demos fik den til en fornufting pris.
Så nu har jeg mine øjestens højtalere , de bedste forstærkere i min verden , den tilhørende forforst der er lige så fantastisk og som kronen på
værket en standars squeesbox sb3 .
Source last filosofien
Hvad fanden man byggede ikke rom på 2 dage.
Jeg er faktisk helt syg efter at høre en Linn lydkilde i mit system, af alt hvad linn laver så er det deres lydkilder jeg er mest fasinered af, det er
her den omtalte musikalitet og PRAT stammer fra.
(send mig en PM hvis der er en der har en unidisk de ku tag under armen, jeg garantere musikalske åbenbaringer)
Der er slet ingen tvivl om at jeg skal ha den DS på et seneere tidspunkt men den er for dyr pt, køber den ikke før jeg finder en brugt evt i
udlandet.
Men er begyndt at spare op.
Der er slet ingen tvivl om at squeesboxen holder systemet meget tilbage, man kan fornemme de musikalske krafter allerede og hvor
gennemsigtig musikken er, men tro mig det lyder allerede fantastisk .
Jeg skal nok få taget lidt bedre billeder men lige pt nyder jeg bare musikken og prøver at bestemme mig for hvordan det hele skal stå. __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
harmonic skrev:
floe skrev:
|
Super frækt anlæg og sikkert fyldt med masser af vellyd!
Det vigtigste er at du selv er tilfreds. Desværre kan man jo så undre sig over alle de nedladende kommentarer du har fået med på vejen, og så endda med administrator indblandet.
Misundelse er sådan en grim, grim ting 
|
|
|
Tak for de venlige ord.
Når jeg sætter mig i stolen og nyder min musik som jeg gør er jeg bedøvende ligeglad med hvad folk må tænke.
Nu mere jeg lytter til andre højtalere en sonus fabere nu gladere bliver jeg for mine .
Linn grejet er latterligt dyrt , og hvis det ikke var fordi jeg har en fed friværdi, og hænderne skruet rigtig på er det alt for mange penge at give.
Dog vil jeg sige at kvaliteten at håndværket, finishen og lydkvalitetn i klimax serien faktisk får prisen til at virke ganske fornuftig.
Og iforhold til mange andre fabrikaters afsindige priser kontra midelmådig lyd/plastik jern monster komponenter er de faktisk billige.
mvh |
|
|
Tja det er jo desværre blevet kotume at mene, at hifi ikke kan se godt ud og så også spille fornuftigt samtidig.
Så længe man selv kan side og smile af sit grej, og nyde musikken på sine egne præmisser, uanset hvorvidt man så har lagt 10k, 50k, 100k eller mere, så kan andres holdninger være ligegyldige 
Tillykke med anlægget!
|
|
|
Ja hifi kan sagtens være flot og spille godt. Bare se det her eye-fi i smukke omgivelser. Det må absolut højne musikglæden 
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16330&P N=2
Mvh Frank
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
floe skrev:
harmonic skrev:
floe skrev:
Super frækt anlæg og sikkert fyldt med masser af vellyd!
Det vigtigste er at du selv er tilfreds. Desværre kan man jo så undre sig over alle de nedladende kommentarer du har fået med på vejen, og
så endda med administrator indblandet.
Misundelse er sådan en grim, grim ting 
|
|
|
Tak for de venlige ord. Når jeg sætter mig i stolen og nyder min musik som jeg gør er jeg bedøvende ligeglad med hvad folk må
tænke. Nu mere jeg lytter til andre højtalere en sonus fabere nu gladere bliver jeg for mine . Linn grejet er latterligt dyrt , og hvis det ikke
var fordi jeg har en fed friværdi, og hænderne skruet rigtig på er det alt for mange penge at give. Dog vil jeg sige at kvaliteten at håndværket,
finishen og lydkvalitetn i klimax serien faktisk får prisen til at virke ganske fornuftig. Og iforhold til mange andre fabrikaters afsindige priser
kontra midelmådig lyd/plastik jern monster komponenter er de faktisk billige. mvh |
|
|
Tja det er jo desværre blevet kotume at mene, at hifi ikke kan se godt ud og så også spille fornuftigt samtidig.
Så længe man selv kan side og smile af sit grej, og nyde musikken på sine egne præmisser, uanset hvorvidt man så har lagt 10k, 50k, 100k
eller mere, så kan andres holdninger være ligegyldige 
Tillykke med anlægget!
|
|
|
Ja hifi kan sagtens være flot og spille godt. Bare se det her eye-fi i smukke omgivelser. Det må absolut højne musikglæden 
[URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16330&PN=2]http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16330&P N=2[/
URL]
Mvh Frank
|
|
|
Hej frank
Ha ja kims setup fik også min kæbe helt ned på gulvet ved første øjekast.
Men kim har styr på tingene han ved hvad han kan lide og er ikke bleg for at gå imod strømmen for at få det.
Uden at vide det tror jeg at kim godt kan lide tekno/trance/goa for så havde jeg også sådan et setup, men cremonaerne har rigligt til når jeg
også lige skal ha en dosis trance.
Jeg er nok lidt på samme måde , hvis jeg skulle være en politisk korrekt hifi4all audiophil , hed det nok mere, rør monoer, en extremt eksotisk
vinyl
afspiller, og en forforst bygged af den 75 årige heinze flugger der er bo sidene oppe i de canadiske skove.
Og rummet er i øvrigt 100 % sat op til hifi.
Det ironiske er at hvordan sonus faber ser ud havde intet at gøre med hvorfor jeg forelskede jeg mig i dem det var måden de spilled på , lod
faktisk ikke meget mærke til hvordan de så ud da jeg hørte dem første gang, de har nemlig en evne til at blende ind med rummet ,
Nu er forelsket et stærkt ord men det blev jeg, ikke sådan noget man siger om et nyt fjernsyn man er meget glad for , nej det er ægte
kærlighed.
Linn var på samme måde , syntes ikke de chakra forstærkere eller unidisk var noget særligt , men for fanden hvor de spiller musik .
Første gang jeg hørete dem var igennem cremonaen og det var ren magi, anden gang var det igennem system audio det var også magi
men meget køligt og lyst.
Jeg har så valgt at gå linien fuldt ud og købe linn klimax serien, og her begynder der tilgengæld at ske ting og sager med designed.
Skidet er en massive alu klods som en kvæolandissk flok skotter tydligvis har kælet for i LANG tid , der er ikke en millimenter der ikke har en
designmæssig menning med , de er som et cronograt ur.
Hele køler mekanismen i soloerne er et studio i teknoloisk design, de minder mig og en mclaren f1 race motor.
Man skal prøve at side med dem mellem hænderne for at forstå hvad jeg menner.
Ironisk nok tror jeg de ville sælge flere enheder til den ultra nørdede del af hifi samfundet hvis de ikke var så pæne.
Som sagt jeg kan ikke understrege tydligt nok , at designet i realiteten ikke har meget at gøre med hvorfor jeg har købt dem, det er hvordan de
lyder.
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej design bør jo ikke være det afgørende. Men for mig er det et lytte til musik, en del af en total oplevelse. Jeg vil ha' ro omkring mig......det gælder også på det visuelle plan. Jeg kan ikke slappe af i sådan en gang rod.
Mvh Frank
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
|
Nej design bør jo ikke være det afgørende. Men for mig er det et lytte til musik, en del af en total oplevelse. Jeg vil ha' ro omkring mig......det gælder også på det visuelle plan. Jeg kan ikke slappe af i sådan en gang rod.
Mvh Frank
|
|
|
Både og... Det er lækkert når man kan lytte musik i rolige og behagelige omgivelser, men jeg nyder nu engang bedst musikken med lukkede øjne, og så er det jo i og for sig ligegyldigt om der er ryddeligt eller ej  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må også melde mig på banen, med et tillykke med anlægget, for det er fandme frækt.. Sad og snakkede med floe om, at det er sgu da sådan et anlæg der er målet, Faberne er jo SUPER både i design og lyd... Linn har jeg aldrig hørt, men hvis de lyder lige så godt som de ser ud og får skæld ud, så må de være lækre.. Jeg kunne godt forestille mig at når JEG engang bliver millionær(for det gør jeg selvfølgelig  ) Så kunne et setup af den genre der stå virkelig højt på ønskelisten.. Endnu en gang tillykke..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
-Thomas- Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser lækkert ud Emil og lyder jo også rigtig godt 
Du skulle få taget et billede så vi kan se hele dit setup.
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og lige én til til koret; det ser virkeligt flot ud - hvis det lyder lige så godt forstår jeg, at du er tilfreds 
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Harmonic må sige dit setup ser virkelig smukt ud, og lyden er sikert i top læste din tråd igennem damn det munhuggeri er sgu da ikke til at holde ud.
Til dem som har et problem fatter jeg ikke helt Harmonic er jo vild glad for sit og hvorfor så ændre på det. Stort tillykke mester  
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
damn det design rykker sorry blev lige nød til at skrive det igen.
mvh 
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, mangel ikke lige en Linn DS, i din flotte opsætning, for lige som at runde Linn af
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Harmonic får du banket noget musik af..
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej venner.
Tak tak jeg er har været stille den sidste tid på grund af jeg bare har nydt mit systm og ikke følt for at søge eller diskuterer hifi.
Som nogel har lagt mærke til har jeg solgt kontrolen.
Det var med blødende hjerte , men det er ret simpelt jeg mangler kontanter til at få sat min lejlighed i stand før den skal sælges.
Når den er solgt flytter jeg i hus med min kæreste, og da jeg vil få en masse penge i hånden når lejligheden er solgt så køber jeg både en klimax
ds og en klimax kontrol så hold øje
mvh
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opdate
Der var lige en sjat penge til overs efter lejlidheds matriellerne var købet ind så har købt en unidisk sc fra usa den sku være her på onsdag den
9.
Efter a måtte konstatere at lige meget om det så er en dvd afspiller eller squeesboxen lyder klimax /crmona combien fantastisk, faktisk så
godt i mine øre at jeg uden tvivl ku trække mig tilbage med systemet som det er og leve lykkeligt til mine dages ende.
Langt berde og lysår mere musikalsk end nogel af mine vilde tact millennium roomperfect eller ice power setups.
Dette har fået mig til at konkludere at det ultimative vigtigeste aspekt i at virkelig at få et system til at synge er at finde lige netop de forstærker
der får det bedste ud af ens ynglings højtalere basta.
MEN jeg aldrig hørt mit system med en rigtig kvalitets lydkilde så hvad der lige præcis vil ske når jeg kopler linns unidisk sc til aner jeg ikke.
Dog ved jeg at efter jeg fik min musikalske åbenbaring med linn + cremona fik jeg af vide at sælger at det var unidisken der havde den
størreste skyld i den ultra musialske lyd hvilke han let demonstraede ved at bytte unidisken ud med en rotel cdp.
Jeg læste for et stykke tid efter på audiogon dette
I, for one am a recent convert to the Linn camp myself. I was bewitched this past spring. In search of new speakers, I ventured outside of
metropolitan Detroit, westward to Ann Arbor where I had not pestered the audio dealers there for almost 20 years since finishing medical school.
I wandered into Overture Audio on South Main Street whereupon I experienced an audio epiphany. I listened to Sonus Faber Cremona speakers
with Linn Klimax Kontrol preamp and Klimax Solo monoblocks and a CD 12 frontend. I went back a few weeks later to make sure the experience
had staying power. Although, the CD 12 and Solo monoblocks had been replaced by Unidisc 2.1 and Klimax Twin (then), the experience overall of
luscious fantastic audio was not diminished by substitution of the lesser powered single chassis amplifier or the non-reference CD front end.
I was bowled over by the sound. I was also very impressed with the stylish low profile of the components producing it. Subsequently, I decided to
go for the gusto purchasing new Klimax Kontrol and Solo amps in addition to the Cremona speakers. Subsequently, I've purchased a Linn
LP12/Lingo/Linto/Ittok/Akiva and found a previously owned CD12 and now have an amazing sounding system.
da jeg havde læst dette skrev jeg til overture audio om den var god nok med linn lydkilde cremona comboen eller det var mig der havde lytted
galt de svarede med dette.
We have had the opportunity to hear and to deliver multiple systems with Linn electronics and Sonus Faber "Cremona" speakers. We would
recommend using a Linn source (Lp-12 or Unidisk 1.1) into a Klimax Kontrol, and into Klimax Solo or Twin amplification. The combination has an
unheralded musicality, that must be experienced to be believed. The Linn amplifiers have the power, and more importantly the fidelity and
resolution to make the most of a good source with well matched speakers. Please let us know what preamplifier you are planning to use in your
system. The Linn Klimax amplifiers will work with a variety or preamps. If you have any further questions, please call or e-mail us at Overture
Audio.
Thank You,
James H.
Jeg er godt klar over SCeren ikke er lige så god som lp12 cd12 eller unidisk 1.1 men jeg ved havde jeg hørte den dag og er ret spændt på om
magien opstår igen .
Ja og nu er det så klimax 500 solos som forstærkere istedet for speakers corners chakra 4100 , 100 watter
Stay tuned
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg selv har en Unidisk SC, og overvejer en SB + NAS løsning digitalt ind i SC'eren, vil jeg være taknemmenlig for lidt feedback fra dig på hvordan det fungerer, især er jeg interesseret i hvordan lyden er i forhold til CD . Jeg skal selvfølgelig ha' en DS'er engang i fremtiden, men i første omgang må jeg nøjes med denne "økonomi-løsning".
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kim
Jeg har præcist også tænkt mig at benytte sb3èren til at fodre unidisken med dataen.
Jeg venter også lige lidt og ser hvor linn arbejdre hend af med ders DS kilder før jeg trykker på aftrækkeren og til den tid kan jeg sikkert få et
betydligt afslag i prisen når jeg indlevere unidisken.
Min er den nye med hdmi og der bliver også ganske cool at ku se film med super lyd samtidig.
mvh
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg lige bestilt sådan en lille fætter her  http://www.linn.co.uk/sneaky_music_ds
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej harmonic glæder mig hvis du altså har lyst til at banke nogle fede billeder op her i tråden, med din nye stue og setup.  mvh
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heldige rad jeg er bare så p***e misundelig på den gode måde  over den klimax kontrol håber snart jeg finder de sidste penge til en til mig selv
Jeg må høre det anlæg en dag når jeg er i kbh ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |