| Forfatter |
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert grej, og godt set med akustik dæmpning og signalkilde i et andet rum ( pladespiller?).
Uden at det har noget med lyden at gøre, så undrer det mig at med forstærkere og højttalere i den prisklasse, og din sofa ser også kostbar ud, at du har så har valgt en IKEA lampe til kr. 75.
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
Lækkert grej, og godt set med akustik dæmpning og signalkilde i et andet rum ( pladespiller?).
Uden at det har noget med lyden at gøre, så undrer det mig at med forstærkere og højttalere i den prisklasse, og din sofa ser også kostbar ud, at
du har så har valgt en IKEA lampe til kr. 75. |
|
|
.
Ha ja min kæreste er lige flytted ind og syntes vi manglede noget lys, og så snupped vi denne lampe som in beetween lampe indtil vi finder noget
mere passende.
Men godt set __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
Uden at det har noget med lyden at gøre, så undrer det mig at med forstærkere og højttalere i den prisklasse, og din sofa ser også kostbar ud, at
|
|
Nu hænger pris og design ikke altid sammen.. noget kan godt være pænt selvom det er billigt og omvendt..
Synes det er en lidt snoppet kommentar!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Jeg er selv meget forbavsed over at de fungere i mit rum , det burde de ikke men det gør de, kun når man skruger op i 140 db klassen kan rummet ikke tag pressed.
mvh  |
|
|
Mener du seriøst at du har haft dem oppe på 140 db?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
harmonic skrev:
Jeg er selv meget forbavsed over at de fungere i mit rum , det burde de ikke men det gør de, kun
når man skruger op i 140 db klassen kan rummet ikke tag pressed. mvh  |
|
|
|
|
|
Hej
Nej det har jeg ikke , tror jeg da  .
Men har prøved at skrue op så jeg ku få en fornmmelse af hvor grænsen går , for mit rum altså og det var HØJT.
mvh
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_rieper skrev:
NriK skrev:
Uden at det har noget med lyden at gøre, så undrer det mig at med forstærkere og højttalere i den prisklasse, og din sofa ser også kostbar
ud, at
|
|
Nu hænger pris og design ikke altid sammen.. noget kan godt være pænt selvom det er billigt og omvendt..
Synes det er en lidt snoppet kommentar! |
|
|
Fuldstændig enig.
Jeg har møbler fra ikea , Ilva, idemøbler osv, ikea har fine hylder , fine senge , og meget andet godt , men sofaer er de ikke så stærke i .
Min sofa er fra idemøbler , bor og hifi skæng er fra ilva.
Lampen er skam fin nok men lidt for stor syntes jeg .
Jeg syntes at man opnår det bedset resultat når man kombinere gammelt med nyt, og møbler fra forskellig steder ellers bliver det for meget ikea
hjem , eller ilva hjem osv.
mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_rieper skrev:
NriK skrev:
Uden at det har noget med lyden at gøre, så undrer det mig at med forstærkere og højttalere i den prisklasse, og din sofa ser også kostbar ud, at du har så har valgt en IKEA lampe til kr. 75. |
|
|
Nu hænger pris og design ikke altid sammen.. noget kan godt være pænt selvom det er billigt og omvendt.. Synes det er en lidt snoppet kommentar! |
|
|
Jeg skal da lige nævne at jeg en lampe præcis magen til. 
Så det var ikke for at nedgøre nogen.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Jesper Juul skrev:
harmonic skrev:
Jeg er selv meget forbavsed over at de fungere i mit rum , det burde de ikke men det gør de, kun når man skruger op i 140 db klassen kan rummet ikke tag pressed. mvh  |
|
|
|
|
|
Hej
Nej der har jeg ikke tror jeg da .
Men har prøved at skrue op så jeg ku få en fornmmelse af hvor grænsen går , for mit rum altså og det var HØJT.
mvh
|
|
|
Ok, jeg troede nemlig lige Men det kunne ellers være sjovt at høre sådan et Linn/SF setup en dag. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
the_rieper skrev:
NriK skrev:
|
Uden at det har noget med lyden at gøre, så undrer det mig at med forstærkere og højttalere i den prisklasse, og din sofa ser også kostbar ud, at du har så har valgt en IKEA lampe til kr. 75.
|
|
|
Nu hænger pris og design ikke altid sammen.. noget kan godt være pænt selvom det er billigt og omvendt.. Synes det er en lidt snoppet kommentar! |
|
|
Fuldstændig enig.
Jeg har møbler fra ikea , Ilva, idemøbler osv, ikea har fine hylder , fine senge , og meget andet godt , men sofaer er de ikke så stærke i . Min sofa er fra idemøbler , bor og hifi skæng er fra ilva.
Lampen er skam fin nok men lidt for stor syntes jeg .
Jeg syntes at man opnår det bedset resultat når man kombinere gammelt med nyt, og møbler fra forskellig steder ellers bliver det for meget ikea hjem , eller ilva hjem osv.
mvh |
|
|
Helt enig, alt behøver ikke at være arkitekt/designet til 10.000 kr. møbel eller lampe. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|

[/IMG] __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super frækt anlæg og sikkert fyldt med masser af vellyd!
Det vigtigste er at du selv er tilfreds. Desværre kan man jo så undre sig over alle de nedladende kommentarer du har fået med på vejen, og så endda med administrator indblandet.
Misundelse er sådan en grim, grim ting  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Det vigtigste er at du selv er tilfreds. Desværre kan man jo så undre sig over alle de nedladende kommentarer du har fået med på vejen, og
så
endda med administrator indblandet.
Misundelse er sådan en grim, grim ting  |
|
|
Tak for de venlige ord.
Når jeg sætter mig i stolen og nyder min musik som jeg gør er jeg bedøvende ligeglad med hvad folk må tænke.
Nu mere jeg lytter til andre højtalere en sonus fabere nu gladere bliver jeg for mine  .
Linn grejet er latterligt dyrt , og hvis det ikke var fordi jeg har en fed friværdi, og hænderne skruet rigtig på er det alt for mange penge at give.
Dog vil jeg sige at kvaliteten at håndværket, finishen og lydkvalitetn i klimax serien faktisk får prisen til at virke ganske fornuftig.
Og iforhold til mange andre fabrikaters afsindige priser kontra midelmådig lyd/plastik jern monster komponenter er de faktisk billige.
mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice.
Det var sgu godt vi lige kunne finde sådan et sæt SF af den gammel model i blomberet kasser.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
floe skrev:
|
Det vigtigste er at du selv er tilfreds. Desværre kan man jo så undre sig over alle de nedladende kommentarer du har fået med på vejen, og så endda med administrator indblandet.
Misundelse er sådan en grim, grim ting 
|
|
|
Tak for de venlige ord.
Når jeg sætter mig i stolen og nyder min musik som jeg gør er jeg bedøvende ligeglad med hvad folk må tænke.
Nu mere jeg lytter til andre højtalere en sonus fabere nu gladere bliver jeg for mine .
Linn grejet er latterligt dyrt , og hvis det ikke var fordi jeg har en fed friværdi, og hænderne skruet rigtig på er det alt for mange penge at give.
Dog vil jeg sige at kvaliteten at håndværket, finishen og lydkvalitetn i klimax serien faktisk får prisen til at virke ganske fornuftig.
Og iforhold til mange andre fabrikaters afsindige priser kontra midelmådig lyd/plastik jern monster komponenter er de faktisk billige.
mvh |
|
|
Tja det er jo desværre blevet kotume at mene, at hifi ikke kan se godt ud og så også spille fornuftigt samtidig.
Så længe man selv kan side og smile af sit grej, og nyde musikken på sine egne præmisser, uanset hvorvidt man så har lagt 10k, 50k, 100k eller mere, så kan andres holdninger være ligegyldige 
Tillykke med anlægget! __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Nice.
Det var sgu godt vi lige kunne finde sådan et sæt SF af den gammel model i blomberet kasser. |
|
|
Ja preæcis når man først har fundet den helt rigtige højtalere så er det de hele vær at få dem helt nye, selv tag dem ud , selv tilspille dem osv.
Nu har jeg fået en ordenlig forforst og Lydkilden skal skilles ud hurtigest muligt ja og ingen har sagt at jeg skal spille på linn for evigt selvom jeg
har stor tiltro til det, men cremonaerne de bliver, også selvom jeg endag vil ha noget stradivari el en af Franco Serblins nye creationer.
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|

|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva pokker stået har sku fået for meget træ oile på den ene skuffe

|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|

|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan vi ikke få et oversigts billede nu hvor du har fået din klimax ds!? Det ser iøvrigt p***e godt ud! SF cremona er os meget højt oppe på min liste,
har dog ikke lagt øre til linn endnu!
|
| Til top |
|
| |