| Forfatter |
|
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 30 November 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er pæn men det er hvad den kan er det smukke .

IMG">"> __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
17.4 kva meter og jeg oplever inegen problemer med akustikken.

IMG">"> __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 30 November 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot setup. Man får jo helt lyst til at prøve noget Linn efter alle de lovprisninger. 
hvor stort er dit rum?
|
| Til top |
|
| |
helledie Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 30 November 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=harmonic]17.4 kva meter og jeg oplever inegen problemer med akustikken.
:
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej malthe.
17.4 kva meter.
Efter en dags tid med at optimere placeringen og fin tune hældnings vinklel og hvor meget toe ind (og et tæppe på bagvæggen) er lyden sublim .
Jeg har lige fået en ladning akustik paneler som skal på bagvæggen bag lytte sædet.
I den ene side er der jo et vindus pati det virkert som side diffusion på først reflektion, den anden side er der bar væg men har lige bestilt et
yter flexum panel hos jensen som vil virke på samme måde.
Overvejer også at købe noget til hjørnerne men jeg mangler det ikke .
bassen går dybere end jeg har hørt fra nogen subwoofer på nær jensens bæst han engang havde, men er ALDRIG boomy og aldels
transperant, det tror jeg vi kan takke klimaxerne for for har hørt cremonaerne hvor de var sløve tunge og med bumle bass klimaxerne presser
subsoniske toner ud af dem men holder dem i fuldstændig stram snor.
Klimaxerne er xtremt hurtige forstærkere lige meget hvad der sker i musikken pisker de bare højtalerne til hvad de skal gøre selv i de mest
dynamsike øjeblikke virker det som om man aldrig når en englig grænse.
Man ved aldrig hvad der er om hjørnet i det her system
mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for nogle akustik paneler ??
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
klc-audio skrev:
| Hvad er det for nogle akustik paneler ?? |
|
|
Købt her og kan kun anbefale dem de er pæne og virker fremragende , men man skal lege med placeringen.
http://www.daempit.dk/index.htm __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan skal det gøres  Sonusfaber er jo bare så dejligt
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Hej malthe.
17.4 kva meter.
Efter en dags tid med at optimere placeringen og fin tune hældnings vinklel og hvor meget toe ind (og et tæppe på bagvæggen) er lyden sublim .
Jeg har lige fået en ladning akustik paneler som skal på bagvæggen bag lytte sædet.
I den ene side er der jo et vindus pati det virkert som side diffusion på først reflektion, den anden side er der bar væg men har lige bestilt et
yter flexum panel hos jensen som vil virke på samme måde.
Overvejer også at købe noget til hjørnerne men jeg mangler det ikke .
bassen går dybere end jeg har hørt fra nogen subwoofer på nær jensens bæst han engang havde, men er ALDRIG boomy og aldels
transperant, det tror jeg vi kan takke klimaxerne for for har hørt cremonaerne hvor de var sløve tunge og med bumle bass klimaxerne presser
subsoniske toner ud af dem men holder dem i fuldstændig stram snor.
Klimaxerne er xtremt hurtige forstærkere lige meget hvad der sker i musikken pisker de bare højtalerne til hvad de skal gøre selv i de mest
dynamsike øjeblikke virker det som om man aldrig når en englig grænse.
Man ved aldrig hvad der er om hjørnet i det her system
mvh  |
|
|
Wee sådanne skal musik være ;O) overraskende.
Jeg ved heller aldrig hvad der er på mine plader bliver tit overrasket. Jeg elsker musikalske forskelle og jeg elsker ikke at vide hvad næste musikalske univers vil bringe mig med næste plade.
Jo bedre udstyr jo mindre har rummet at sige det er min erfaring, en slap effektforstærker giver "mudder" og mudder forstærkes ad det dårlige rum. Men er der mindre "mudder" fra forstærkeren er der mindre mudder rummet kan "forstærke" lyder underligt men det er min erfaring. Jeg elsker små rum både fordi de er lettere til at få til at spille med musikken samt de hurtigere afsløre mindre gode anlæg.
Hvis en stor højtaler ikke fungere i et lille rum så er det ikke fordi rummet er lille men fordi højtaleren er dårligt konstrueret. Men mange højtaler konstruktøere bruger det som undskyldning istedet for at bygge en bedre kvalitet, så siger de man blot skal bruge højtaleren i et stort rum, ja selvfølgelig et stort rum er jo ikke så afsløerende som en lille rum LOL
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert setup
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wee sådanne skal musik være ;O) overraskende.
Jeg ved heller aldrig hvad der er på mine plader bliver tit overrasket. Jeg elsker musikalske forskelle og jeg elsker ikke at vide hvad næste musikalske univers vil bringe mig med næste plade.
Jo bedre udstyr jo mindre har rummet at sige det er min erfaring, en slap effektforstærker giver "mudder" og mudder forstærkes ad det dårlige rum. Men er der mindre "mudder" fra forstærkeren er der mindre mudder rummet kan "forstærke" lyder underligt men det er min erfaring. Jeg elsker små rum både fordi de er lettere til at få til at spille med musikken samt de hurtigere afsløre mindre gode anlæg.
Hvis en stor højtaler ikke fungere i et lille rum så er det ikke fordi rummet er lille men fordi højtaleren er dårligt konstrueret. Men mange højtaler konstruktøere bruger det som undskyldning istedet for at bygge en bedre kvalitet, så siger de man blot skal bruge højtaleren i et stort rum, ja selvfølgelig et stort rum er jo ikke så afsløerende som en lille rum LOL
Hilsen Jonas Bojer
Åh, nu kører toget igen... Det du skriver her om rum og Ht ere er bare ret så forkert. Det er faktisk helt vildt forkert. Hvem fortæller dig sådanne ting?? Der findes ikke "onde" højttalerkonstruktører som helt bevidst undskylder en påstået ringe performance med rummets indflydelse. Det er noget ævl. Det handler bare om fysik, Jonas og du ved det jo nok godt, men din sædvanlige og velkendte aggressionspolitik er på level 100 igen. ingen fra Sf eller Linn kan redde en pind her Stor Ht, stort rum og ditto omvendt, så er man på rette spor. Ingen såkaldt magi  kan redde en pind herud over. Det er ren indbildning. __________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFIHUSET
Du har tudet mmine øre fulde omkring at cremonaerne ikke vill fungere i mit rum hmm.
Nu har jeg jo eget gamut l3 i over 2 år og den fungered aldrig i mit rum, ikke fordi der var for meget bass men fordi dens diskant er noget at det
mest analytiske kiniske jeg har hørt.
Cremonaen er en langt langt bedre højtaler en nogen gamut højtaler der er blevet producered sådan er det bare ikke kun hifi men musik, sjæl
nerve ,musikalitet, og refinering er i en helt helt anden klasse.
Hvis du har lyst så kik forbi og lyt med dine egne øre.
Hvofor cremonaerne fungere i mit mindre rum er på grund af klimaxerne, og at jeg har brugt lang tid på placeringen.
At købe cremonaerne er den bedste beslutning jeg længe har gjordt.
mvh
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Åh, nu kører toget igen...Det du skriver her om rum og Ht ere er bare ret så forkert. Det er faktisk helt vildt forkert. Hvem fortæller dig sådanne ting?? Der findes ikke "onde" højttalerkonstruktører som helt bevidst undskylder en påstået ringe performance med rummets indflydelse. Det er noget ævl.Det handler bare om fysik, Jonas og du ved det jo nok godt, men din sædvanlige og velkendte aggressionspolitik er på level 100 igen. ingen fra Sf eller Linn kan redde en pind herStor Ht, stort rum og ditto omvendt, så er man på rette spor. Ingen såkaldt magi kan redde en pind herud over. Det er ren indbildning. |
|
|
Hvem der fortæller mig at et stor højtaler godt kan fungere godt i et lille rum hvis blot det er en præcis konstruktion med en præcis effekt i enden? det er der ingen der har fortalt mig! det kan jeg jo høre det er mine egne erfaringer.
Nu lyder det jo til hos brugeren at han er tilfreds så noget må jo fungere. Mit rum er 16kvm og her fungere det også godt. En kammy af mine har store JM-lap højtalere i en 9kvm rum det fungere også fint.
Måske Gamut skulle lave mere præcis elektronik og højtalere så ville du vide hvad jeg mener. Nu har jeg hørt alt Gamut op til flere gange endda deres nye store højtaler og musik og forskelle er slet ikke det der kendetegner dette mærke. I mine øre har gamut en egen klang lige der hvor "kroppen" af instrumenter som violin eller guitar og det betyder at man lige en gang kan blive inponeret over "kroppen" på en violin. men når samme "klangmetodik" kommer på alt spillet materiale og specielt ved sang stemmer går det helt galt. JA så dømmer jeg altså Gamut ude hvis det er musikalske oplevelser man ønsker at have, men det er jo blot min holdning. Hvis nogle gerne vil have denne specielle Gamut spille stil så er det helt fint men det er ikke nok for mig jeg vil musikken men jeg har jo også live musik som min reference.
Du kan jo starter en Gamut tråd istedet for så kan vi diskutere videre der istedet før vi diskutere i denne her tråd.
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEG har ikke skrevet ET eneste ord om Gamut i denne tråd. Hallo, læg lige mærke til det. Det er Harmonic der bringer det på bane. Ikke jeg. Og jeg skrev faktisk til Jonas og slet ikke til Harmonic. Og jeg vil med det samme afslå invitationen, da jeg sikkert ikke kan klare at høre på en som er helt vildt frelst og samtidig dizzer det meste andet grej. Sorry, det går bare ikke  Hvis I to synes det bare er rigtig fint at sige til sig selv, at en stor HT er sagtens kan spille i et meget lille rum, så er det bare i orden med mig. Jeg vil da ikke påtvinge jer en mening, I har jo en i forvejen. Så jeg holder da bare op med at skrive på denne hyldest tråd
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
JEG har ikke skrevet ET eneste ord om Gamut i denne tråd. Hallo, læg lige mærke til det.Det er Harmonic der bringer det
på
bane. Ikke jeg.Og jeg skrev faktisk til Jonas og slet ikke til Harmonic. Og jeg vil med det samme afslå invitationen, da jeg sikkert ikke kan klare
at
høre på en som er helt vildt frelst og samtidig dizzer det meste andet grej. Sorry, det går bare ikke Hvis I to synes det bare er rigtig fint at
sige
til sig selv, at en stor HT er sagtens kan spille i et meget lille rum, så er det bare i orden med mig. Jeg vil da ikke påtvinge jer en mening, I har jo
en i forvejen.Så jeg holder da bare op med at skrive på denne hyldest tråd
|
|
|
Hov hov jeg disser ikke alt andet grej  .
Det er ikke noget personligt men gamut højtalere kan jeg ikke lide , og det er begrundet i og med jeg har haft l3 har demoed både l5 2 gange
og l7 1 gang .
Du forhandler dem og det er ret åbentlyst at alt hvad der kommer fra dig omkring højtalere er sovset ind i sælger tricks.
Nu har jeg jo omfattende erfaringer med rumcorrection , hjørne subs ,eq´s også vider og ved udemærket hvordan et rum har indflydelse på
hvordan den samlede lyd bilver.
Cremonaerne med klimaxerne spiller røven af alt andet jeg har hørt i mit rum , eller noget andet sted for den sags skyld.
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem leverer enheder til SF's Cremona?
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
hifihuset.dk skrev:
JEG har ikke skrevet ET eneste ord om Gamut i denne tråd. Hallo, læg lige mærke til det.Det er Harmonic der bringer det på bane. Ikke jeg.Og jeg skrev faktisk til Jonas og slet ikke til Harmonic. Og jeg vil med det samme afslå invitationen, da jeg sikkert ikke kan klare at høre på en som er helt vildt frelst og samtidig dizzer det meste andet grej. Sorry, det går bare ikke Hvis I to synes det bare er rigtig fint at sige til sig selv, at en stor HT er sagtens kan spille i et meget lille rum, så er det bare i orden med mig. Jeg vil da ikke påtvinge jer en mening, I har jo en i forvejen.Så jeg holder da bare op med at skrive på denne hyldest tråd
|
|
|
Hov hov jeg disser ikke alt andet grej .
Det er ikke noget personligt men gamut højtalere kan jeg ikke lide , og det er begrundet i og med jeg har haft l3 har demoed både l5 2 gange og l7 1 gang .
Du forhandler dem og det er ret åbentlyst at alt hvad der kommer fra dig omkring højtalere er sovset ind i sælger tricks.
Nu har jeg jo omfattende erfaringer med rumcorrection , hjørne subs ,eq´s også vider og ved udemærket hvordan et rum har indflydelse på hvordan den samlede lyd bilver.
Cremonaerne med klimaxerne spiller røven af alt andet jeg har hørt i mit rum , eller noget andet sted for den sags skyld.
mvh |
|
|
Hej :-)
Tillykke med dit anlæg. Det er jo dejligt at ha' noget man nyder hver dag :-)
Men en ting er helt sikkert uanset anlæg og størrelse på højttalere, er at sidder du helt ind til bagvæggen kommer det til at lyde underligt. Man kan sagtens få store højttalere tl at spille i små rum, men som regel ville det ikke være nødvendig med store højttalere og mange watt's effekt forstærker i små rum.
Hvad andet har du hørt i dit rum?
Mvh Frank
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
| Hvem leverer enheder til SF's Cremona? |
|
|
Det gør SS
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
| Hvem leverer enheder til SF's Cremona? |
|
|
Hvem lavede delfiltered, kabinneted, og var enhederne standard eller custom enheder exclusivt lavet til sonus faber ?
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
harmonic skrev:
hifihuset.dk skrev:
JEG har ikke skrevet ET eneste ord om Gamut i denne tråd. Hallo, læg lige
mærke til det.Det er Harmonic der bringer det på bane. Ikke jeg.Og jeg skrev faktisk til Jonas og slet ikke til Harmonic. Og jeg vil med det
samme afslå invitationen, da jeg sikkert ikke kan klare at høre på en som er helt vildt frelst og samtidig dizzer det meste andet grej. Sorry, det
går bare ikke Hvis I to synes det bare er rigtig fint at sige til sig selv, at en stor HT er sagtens kan spille i et meget lille rum, så er det bare i
orden med mig. Jeg vil da ikke påtvinge jer en mening, I har jo en i forvejen.Så jeg holder da bare op med at skrive på denne hyldest tråd
|
|
|
Hov hov jeg disser ikke alt andet grej . Det er ikke noget personligt men gamut højtalere kan jeg ikke lide , og det er begrundet i
og med jeg har haft l3 har demoed både l5 2 gange og l7 1 gang . Du forhandler dem og det er ret åbentlyst at alt hvad der kommer fra dig
omkring højtalere er sovset ind i sælger tricks. Nu har jeg jo omfattende erfaringer med rumcorrection , hjørne subs ,eq´s også vider og ved
udemærket hvordan et rum har indflydelse på hvordan den samlede lyd bilver. Cremonaerne med klimaxerne spiller røven af alt andet jeg har
hørt i mit rum , eller noget andet sted for den sags skyld. mvh |
|
|
Hej :-)
Tillykke med dit anlæg. Det er jo dejligt at ha' noget man nyder hver dag :-)
Men en ting er helt sikkert uanset anlæg og størrelse på højttalere, er at sidder du helt ind til bagvæggen kommer det til at lyde underligt. Man
kan sagtens få store højttalere tl at spille i små rum, men som regel ville det ikke være nødvendig med store højttalere og mange watt's effekt
forstærker i små rum.
Hvad andet har du hørt i dit rum?
Mvh Frank |
|
|
Hej
Først og fremmest skal de siges at jeg har akustik paneler på bagvæggen, et godt tykt tæppe på gulvet og en stor sofa.
Panelerne 0.5 meter bag mig har gjords underværker , men forskellen er ikke større end med da jeg brugte stanner højtalere en nu med
cremonaerne.
Som sagt før det lyder åndsvagt godt , ikke noget med bumle bass eller diffus lyscene alt står kniv skarbt lyden er dynamisk og MEGET
musikalsk og følses betoned.
Jeg har haft 2 lyngdorf tda2200 med roomperfect , og hjørne subber , gamut l3 højtalere ,system audio fulltone højtalere. dali grand diva. tact
millennium mk3, aberdeen components modded tact millennium mk3.
Modded ice power forstærkere, en dennon forstærker, en nad fortærker en primeare forstærker.
Ja så en masse forskellige cd transporters , og cdafspillere g i sener tid slimdevices transporter i modded tilstand fra aberdeen components.
Jeg er selv meget forbavsed over at de fungere i mit rum , det burde de ikke men det gør de, kun når man skruger op i 140 db klassen kan
rummet ikke tag pressed.
|
| Til top |
|
| |