| Forfatter |
|
michael hansen Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
|
du kan jo få lyd bats som absobere lydbølger (bruges ofte i lagre/haller/åbne kontorer o.lign.) hvor de hænger under loftet og derved opnår at det ikke runger.
Dermed ikke forslået at du lige skal have dem, men måske der er nogen der beregnet til vægge. Så du kan sætte dem op på væggen bagved højtalerne. Har set noget lign. med gips og de var hvide og kunne spartles og males efterfølgende. Men sådan en løsning løber nok op i mere, end de HELT rigtige speakere koster, minus det du kan få for dine nuværende
|
|
|
Ja det bliver nok lidt volsomt...
Kan Subben spille dit soveværelse op ??? __________________ System audio Explorer, Nad s-100, nad s-200 Denon dcd 3520, harman dvd 25 div Vdh kabler
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
michael hansen skrev:
tonyax skrev:
|
du kan jo få lyd bats som absobere lydbølger (bruges ofte i lagre/haller/åbne kontorer o.lign.) hvor de hænger under loftet og derved opnår at det ikke runger.
Dermed ikke forslået at du lige skal have dem, men måske der er nogen der beregnet til vægge. Så du kan sætte dem op på væggen bagved højtalerne. Har set noget lign. med gips og de var hvide og kunne spartles og males efterfølgende. Men sådan en løsning løber nok op i mere, end de HELT rigtige speakere koster, minus det du kan få for dine nuværende
|
|
|
Ja det bliver nok lidt volsomt...
Kan Subben spille dit soveværelse op ???
|
|
|
Si det er sådan så fjederne spiller med, så ingen grund til buttshakerz 
ej den står og spiller i tomgang, med begge porte lukket, men den gir lige det mine B&Wer ikke magter, så det er super lækkert. er MEGET glad for den, og så er det rart at der er blevet passet på den af de tidligere ejere (deriblandt dig) så den står som ny.  __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden du køber alt muligt så prøv at måle bassen igennem med en lydtryksmåler. Du har garantert meget rum-feedback der gør at bassen buldrer.
Prøv at lave en graf og du vil blive overrasket
Læs denne her omkring bas og andet spændende
http://www.harman.com/wp/pdf/Loudspeakers&RoomsPt3.pdf
__________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil stadig sige du skal prøve med blød afkobling, det koster ikke andet end et par hundrede kroner for de kommercielle udgaver.
Du kan også prøve det gamle trick med at stoppe en skisok i porten på højttalerne, det er tit et godt tweak. Naturligvis hjælper det kun såfremt det ikke er dit parketgulv som står og spiller med på grund af tilkobling til højttaleren igennem spikesne.
Hvad angår tynde plader som absorberer bassen.. Det findes ikke, fysikkens love gør den slags umuligt. Skal du have en form for basstraps til at hjælpe fylder de ganske betragteligt i stuen.
Kabelskift er heller ikke løsningen. Kabler kan ikke fjerne et stort basproblem, men hvis resten ellers er i orden kan kablerne bruges til at tweake lidt med.
Hilsen Johnny JJAZ __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror problemet er at din stue er meget bar. Som JJAZ også foreslår så kan en form for modifikation af basporten være et skridt i den rigtige retning.
Bliver den S200 ikke ekstremt varm inde i det møbel?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok Ok
Har lige sat de org. spikes på igen og nu er der ingen bas så at sige ... Det må så konkluderes at gulvet har spillet med, og at da det nu virker til at være løst er der bare minus bas tilbage kan det ikke kun være rummets skyld??? __________________ System audio Explorer, Nad s-100, nad s-200 Denon dcd 3520, harman dvd 25 div Vdh kabler
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti skrev:
Jeg tror problemet er at din stue er meget bar. Som JJAZ også foreslår så kan en form for modifikation af basporten være et skridt i den rigtige retning.
Bliver den S200 ikke ekstremt varm inde i det møbel? |
|
|
Er Stuen meget bar... Synes jeg da ikke har du set billederne??? Men ja det er meget glas og her er det store problem måske???
mht. om den bliver varm så nej det er sku som om den bare ligger og keder sig... men der er også 5 cm. til hylden plus hullet i bagbeklædningen og hvis jeg presser det åbner jeg skuffen lidt, skal jo alligevel skifte skiverne... __________________ System audio Explorer, Nad s-100, nad s-200 Denon dcd 3520, harman dvd 25 div Vdh kabler
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
michael hansen skrev:
|
Ok Ok
Har lige sat de org. spikes på igen og nu er der ingen bas så at sige ... Det må så konkluderes at gulvet har spillet med, og at da det nu virker til at være løst er der bare minus bas tilbage kan det ikke kun være rummets skyld???
|
|
|
så var det vist ikke den "buldre-bas" som jeg oplevede da jeg havde Vienna på besøg - hvis du fik det væk bare ved at sætte de org. spikes på...
Jeg skulle til at anbefale Cold-rays eller Ceraballs. Det er ubetinget de bedste afkoblings-produkter der er lavet.
Men stadigvæk, de kræver ret meget plads omkring sig for at lyde godt i bassen.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lynge skrev:
|
Inden du køber alt muligt så prøv at måle bassen igennem med en lydtryksmåler. Du har garantert meget rum-feedback der gør at bassen buldrer.
|
|
|
Nu har jeg personligt RIGTIG MEGET rum-feedback, hvad kan sådan en lydtryksmåler egenligt gøre? Der er så meget ekko i stuen, at ved bare alm tale runger det .
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Lynge skrev:
|
|
|
|
Nu har jeg personligt RIGTIG MEGET rum-feedback, hvad kan sådan en lydtryksmåler egenligt gøre? Der er så meget ekko i stuen, at ved bare alm tale runger det .
|
|
|
For at løse problemerne skal du først finde ud af hvad de egentlig er. Hvis du siger det runger bare når der snakkes i stuen, ja så begynd med at fjerne det. Dæmp væggene, lav om på lofterne, køb tykke tæpper o.s.v. __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Lynge skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hej Pierre
Oplever du stor mangel på dybde i bassen i din stue???
Mvh. Michael __________________ System audio Explorer, Nad s-100, nad s-200 Denon dcd 3520, harman dvd 25 div Vdh kabler
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lynge skrev:
Pierre skrev:
Lynge skrev:
|
|
|
|
|
|
|
For at løse problemerne skal du først finde ud af hvad de egentlig er. Hvis du siger det runger bare når der snakkes i stuen, ja så begynd med at fjerne det. Dæmp væggene, lav om på lofterne, køb tykke tæpper o.s.v.
|
|
|
  Nu bord jeg i en gammel lejlighed med meget højt til loftet (over 3,5 m) og pussede murstens væge uden tapet eller filt.
På et tidspunkt renoverede jeg soveværelset og i den periode flyttede jeg sengen ind i stuen og havde alt tøj liggende over alt i stuen, den var proppet med "dæmpende" materialer, men alligevel rungede det i stuen, ikke så meget men stadig lidt. 
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Lynge skrev:
Pierre skrev:
Lynge skrev:
|
|
|
|
|
|
|
For at løse problemerne skal du først finde ud af hvad de egentlig er. Hvis du siger det runger bare når der snakkes i stuen, ja så begynd med at fjerne det. Dæmp væggene, lav om på lofterne, køb tykke tæpper o.s.v.
|
|
|
  Nu bord jeg i en gammel lejlighed med meget højt til loftet (over 3,5 m) og pussede murstens væge uden tapet eller filt.
På et tidspunkt renoverede jeg soveværelset og i den periode flyttede jeg sengen ind i stuen og havde alt tøj liggende over alt i stuen, den var proppet med "dæmpende" materialer, men alligevel rungede det i stuen, ikke så meget men stadig lidt. 
|
|
|
Det er klart der er problemer med sådan et rum... Køb gibs og rockwool for et par tusinde, så skal det nok hjælpe __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lynge skrev:
Pierre skrev:
Lynge skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg havde samme problem da vi lige flyttede ind men slet ikke nu, nu er der egentlig normal feedback eller rumklang når man snakker .... Men det er bare lidt sådan at enten sætter jeg htérne ned på gulvet og får dyb ukontroleret bas, eller på med spikesne og helt væk er den ingen dybde ???? Det er frustrerne og mærkeligt....
Så tænker jeg .... Er der ikke htére der levere varen i meget vanskelige rum, og andre placeringsbesværlige htére der er helt umulige lydmæssigt??? Der må være nogen der har erfaringer med det??? __________________ System audio Explorer, Nad s-100, nad s-200 Denon dcd 3520, harman dvd 25 div Vdh kabler
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm jeg synes mine galme 450ere lød bedst med de jjaz fødder (gav bjælde for dem til forrige hifimesse) der spillede gulvet ikke med (parkett) og bassen var fin.
det koster vel MAX 300 at prøve det. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
|
hmm jeg synes mine galme 450ere lød bedst med de jjaz fødder (gav bjælde for dem til forrige hifimesse) der spillede gulvet ikke med (parkett) og bassen var fin.
det koster vel MAX 300 at prøve det.
|
|
|
Ja jeg prøver lige at smide sådan et par bløde fødder under det er billig læring... __________________ System audio Explorer, Nad s-100, nad s-200 Denon dcd 3520, harman dvd 25 div Vdh kabler
|
| Til top |
|
| |