Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 18:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: 2*2500 ICE Watt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 264
Sendt: 11 November 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Lækkert, lækkert.

Hvad skal du så have som surround højttalere?.

 

Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 11 November 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

er det ikke lige meget meget hvor mange watt der bliver spyttet ud af dise ICE moduler? Hvis bare manden kan lide lyden er det jo fint. Det er trods alt ham der skal leve med det til hverdag.

Jeg er ikke selv B&O fan på nogen måde og jeg mener bestemt også at pengene ville være bedre brugt på andet grej, der enda ville lyde endnu bedre. Jeg har hørt disse beolab 5 ved flere lejlighederog de har sgu aldrig imponeret mig. Sjovt nok syntes ejere af disse højttalere/skulpturer, altid at de har verdens bedste lyd

Men det ser sikkert meget flot ud og så får man anerkendende blikke pga. mærket

MVH WRONG

Faktisk er det ikke ligemeget. Der er jo præcist det han skriver. Han kan lide sin Beolab....andre hader skateboards dem som kører på dem. Det skal være et Independent board, så er alle vel mærkesvine Wrong?  

Smag kan vi diskuterer, men næppe blive enig om. Jeg synes dem som køber B&O har forstået opgaven rigtigt....hellere det end at fylde hjemmet med l**te elektronik og hænge billedet af de skyskaberearbejdere på manhatten skyline - præcist centreret over forstærkeren - det er jo genialt og opfindsomt som, ligesom at køre skateboard.

                                                        

 



__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 
Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 264
Sendt: 11 November 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har også hørt Beolab5, og vil nu ikke karakterisere dem som ovenfor nævnt. Lydmæssigt er det en ganske fin højttaler, såfremt rummet tillader det. 

Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps
 
Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 11 November 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
He, he der er jo B&O der stå bag regnestyket, så overdrivelse fremmer forståelsen og en gange 2500W sælger nok mere en fx. en gang 150W


Ja men mon ikke 150 W klasse A lyder 10 gange så kraftigt som de legtøjswatt ?
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 11 November 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

THXII skrev:

 

Syntes nu de lyder rigtig godt, og exxtreme, du har sgu ret ang. enheder, der var jeg vist lidt for hurtig.

Men som sagt så tror jeg stadig ikke der er ret mange producenter, der kan overholde dere specifikationer.

Jeg har også selv hørt disse labber i butikken, ikke vildt imponerene, men her hjemme syntes jeg de lever fuldt op til min forventninger. Så ring til jeres lokale B&O og hør om i kan prøve et par, det vil i ikke fortryde.

Men du mener stadig ikke at højttalere med 15 tommer basenheder eller 2 for den sags skyld kan trækkes af mindre end 2500W forstærkerkraft pr. kanal???

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1595
Sendt: 11 November 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Datablad for ASP1000 (1000 watt i 4 ohm)

http://www.icepower.bang-olufsen.com/files/solutions/icepowe r1000aspdata.pdf

Sig mig man kan da ikke sammenligne de watt som forstærkeren udgiver med strømnettets watt.

f.eks. skriver B&O at deres icepower udgiver 1000W i 4 ohm og det er lige meget om den får 150volt eller 240volt. Det er switchmode strømforsyning så den laver det alligevel om til de 120v som modulet bruger.

Jeg har selv haft 2 x ASP1000 moduler og de gav da ingen problemer selv om de var på samme relæ som mit tv, sub, lamper m.m.

Er f.eks. Hypex så også snyde watt eller hvad med alle de andre klasse D amps?

Er der ikke en som har forstand på dette som kan forklare det nærmere!?

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 11 November 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:

Smag kan vi diskuterer, men næppe blive enig om. Jeg synes dem som køber B&O har forstået opgaven rigtigt....hellere det end at fylde hjemmet med l**te elektronik og hænge billedet af de skyskaberearbejdere på manhatten skyline - præcist centreret over forstærkeren - det er jo genialt og opfindsomt som, ligesom at køre skateboard.






__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 11 November 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

gichael3257 skrev:
Sig mig man kan da ikke sammenligne de watt som forstærkeren udgiver med strømnettets watt.

Det var også noget at det jeg var inde på... Bare fordi den er på 1000W på udgangen, er det jo ikke sikkert den æder 1000W fra elnettet...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 11 November 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

gichael3257 skrev:

Datablad for ASP1000 (1000 watt i 4 ohm)

http://www.icepower.bang-olufsen.com/files/solutions/icepowe r1000aspdata.pdf

Sig mig man kan da ikke sammenligne de watt som forstærkeren udgiver med strømnettets watt.

f.eks. skriver B&O at deres icepower udgiver 1000W i 4 ohm og det er lige meget om den får 150volt eller 240volt. Det er switchmode strømforsyning så den laver det alligevel om til de 120v som modulet bruger.

Jeg har selv haft 2 x ASP1000 moduler og de gav da ingen problemer selv om de var på samme relæ som mit tv, sub, lamper m.m.

Er f.eks. Hypex så også snyde watt eller hvad med alle de andre klasse D amps?

Er der ikke en som har forstand på dette som kan forklare det nærmere!?

Under alle omstændigheder kan man normalt ikke trække mere end 2300 watt fra en stik kontakt da der normalt sidder en 10A sikring. 10A X 230V = 2300 Watt. Så der vil aldrig kunne trækkes mere end max 2300 watt.

Så hjælper det jo ikke meget at højttalerne har indbygget forstærkere der til sammen kan levere op til 2500 watt når stik kontakten kun kan levere 2300 watt i bedste tilfælde. Man skal så også tænke på at de 2300 Watt er pr gruppe og der er i de fleste hjem er koblet andre ting til samme gruppe og sikring så 2300 watt kan man normalt godt glemme alt om at få ud af en stik kontakt.

En løsning er en større sikring hvis det kan lade sig gøre på feks 13A men det er stadigvæk ikke nok til 2 højttalere. For at kunne komme tættest på de 2x2500 Watt pr højttalere så skal man have en seperat og dedikeret grupper til hver højttalere med en 13A sikring i hver gruppe.

ICE forstærkerne snyder på ingen måde med wattene, de kan sagtens levere det de er opgivet til hvis der kan trækkes strøm nok fra nettet, hvilket der dog i de fleste tilfælde ikke er muligt medminde man altså har en dedikeret gruppe til forstærkerne og/eller større sikring.

 

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 11 November 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

gichael3257 skrev:
Sig mig man kan da ikke sammenligne de watt som forstærkeren udgiver med strømnettets watt.

Det var også noget at det jeg var inde på... Bare fordi den er på 1000W på udgangen, er det jo ikke sikkert den æder 1000W fra elnettet...

Hvis du presser den maks og giver fuld gas så den ryger op på at spytte 1000 watt ud så kan du tro den trækker minimum 1000 watt fra nettet.

Ellers havde man jo opfundet den perfekte energikilde, 100 watt ind, 1000 watt ud. Voila! Gratis energi!

En forstærker vil altid trække flere watt fra nettet end den spytter ud, man taler jo også om effektivitet for forskellige forstærker typer. Fra en effektivitet på 25% i Klasse A, 60-65% i Klasse A/B, 85-90% i Klasse D osv.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 11 November 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
Exxtreme skrev:

gichael3257 skrev:
Sig mig man kan da ikke sammenligne de watt som forstærkeren udgiver med strømnettets watt.

Det var også noget at det jeg var inde på... Bare fordi den er på 1000W på udgangen, er det jo ikke sikkert den æder 1000W fra elnettet...

Hvis du presser den maks og giver fuld gas så den ryger op på at spytte 1000 watt ud så kan du tro den trækker minimum 1000 watt fra nettet.

Ellers havde man jo opfundet den perfekte energikilde, 100 watt ind, 1000 watt ud. Voila! Gratis energi!

En forstærker vil altid trække flere watt fra nettet end den spytter ud, man taler jo også om effektivitet for forskellige forstærker typer. Fra en effektivitet på 25% i Klasse A, 60-65% i Klasse A/B, 85-90% i Klasse D osv.

Ifølge NAD så yder min NAD S200 effektforstærker i bridged mode (brokoblet) i 8 Ohm 700W og i 4 Ohm 1200W... Men den har kun peaks på forbrugssiden op til 800W, så de kan åbenbart noget helt specielt hos NAD så...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 11 November 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Det er sådan set lige meget hvor meget der ydes i de B&O - den når alligevel aldrig op og bruge max. da der skrues ned for effekten ved opbrud/mislyd i Vifa enhederne. Så der kunne for så vidt sidde 50.000 watt - det er lige meget.

Der er rigtig mange der er glade for deres B&O. Tillykke med dem!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 11 November 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Det er sjovt at B&O altid kan p***e nogen af . De BeoLab 5`r spiller så rent og detalieret med en kraftig stram bas og gir de fleste andre anlæg i den prisklasse røv .

Havde han fremvist et sæt dali med noget nad udstyr på, havde i helt sikkert kun kommet med gode kommentarer og det ville på INTET tidspunkt kunne spille sådan nogle BL 5`r op, men der ville være større "respekt" for anlæget. Vist der havde stået B&W, Snell eller et andet mærke end B&O var de blevet respekteret meget mere end de gør, tror jeg.........

Hvor mange af jer har egenligt lyttet til BeoLab 5 privat med en ikke B&O cdafspiller på??????

Jeg syntes at det er et fint setup ud har dig, men en (og jeg citere, High Fidelity) Respektindgydende højtaler Dit tv er også et dejligt produkt, men du skulle prøve med en anden cdafspiller, med et godt drev og digital udgang. Det sparker røv

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 11 November 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Bassøe skrev:
Exxtreme skrev:

gichael3257 skrev:
Sig mig man kan da ikke sammenligne de watt som forstærkeren udgiver med strømnettets watt.

Det var også noget at det jeg var inde på... Bare fordi den er på 1000W på udgangen, er det jo ikke sikkert den æder 1000W fra elnettet...

Hvis du presser den maks og giver fuld gas så den ryger op på at spytte 1000 watt ud så kan du tro den trækker minimum 1000 watt fra nettet.

Ellers havde man jo opfundet den perfekte energikilde, 100 watt ind, 1000 watt ud. Voila! Gratis energi!

En forstærker vil altid trække flere watt fra nettet end den spytter ud, man taler jo også om effektivitet for forskellige forstærker typer. Fra en effektivitet på 25% i Klasse A, 60-65% i Klasse A/B, 85-90% i Klasse D osv.

Ifølge NAD så yder min NAD S200 effektforstærker i bridged mode (brokoblet) i 8 Ohm 700W og i 4 Ohm 1200W... Men den har kun peaks på forbrugssiden op til 800W, så de kan åbenbart noget helt specielt hos NAD så...

Du kan tro mig eller lade være. Angående den NAD så er der 3 muligheder :

1. Den kan kun levere 800 Watt brokoblet.

2. Den kan levere 1200 Watt kontinuerligt når den er brokoblet men trækker så mere end de 800 watt der er opgivet.

3. Den kan levere 1200 Watt dynamisk i kortere tid hvilket vil sgie indtil lytterne løber tør for strøm.

Man kan IKKE få flere Watt ud af en forstærker end man sender ind i den og sådan er det bare.

At forstærkere i korte øjeblikke kan levere en højere dymaisk effekt end de trækker fra nettet skyldes som før nævnt en større lytbank der kortvarigt kan levere den ekstra strøm.

Ved en given KONTINUERLIG effekt vil en forstærker ALTID trække minimum det samme fra nettet og reelt betydeligt mere afhængig af forstærker typen og dens effektivitet.

Til sidst vil jeg lige sige det igen, hvis man får flere Watt ud af en forstærker kontinuerligt end man sender ind i den så har man den perfekte energikilde. Hvis det virkelig var tilfældet så kunne vi godt stoppe med at bruge fjernvarme, kul, olie etc til at producere el med og varme vores huse op med for nu ville vi have en løsning der altid gav os flere watt jo flere vi brugte.

Hvorfor mon det så ikke er tilfældet? Nåh ja, fordi det IKKE kan lade sig gøre.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 11 November 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Tro ikke at der er sådan at man opgiver peaks Watt som den ægte Watt, derved kan man opgive en hel masse Watt ude at man faktis kan bruge
det til mere en af få opgivet hvor meget at den kan trække i spis belastningen.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Rune Frost
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 11 November 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Noget helt andet...
Synes det er et fint setup, men ville mene at du ville få en mere fuldendt montering ved at bruge en buet aluskinne ovre under din beosound 4. B&O laver dem selv, men de fåes også uoriginalt..
En smule mere styr på ledningerne ved LK designerdåsen ville også gøre underværker, samt en buet plastik B&O skinne op ad væggen til lampen bag TVet.. Men ellers flot setup.
Mvh
Frost (Eks B&O montør )

Til top Vis Rune Frost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune Frost
 
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1708
Sendt: 11 November 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

tillykke med dem... som pierre er inde på så prøv at hør dem med et rigtigt godt drev - så er de meget meget bedre end folk gør dem til....

 

 



__________________
Med Venlig Hilsen
Til top Vis Knoxville's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knoxville
 
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 466
Sendt: 11 November 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Fedt setup. Jeg har kun hørt B&O'erne i en forretning, jeg gik forbi døren og ku' høre noget der spillede langt ud over det sædvanlige og det måtte jeg se hvad var. Det er nogle af de bedre højttalere jeg har hørt.
Hvordan er de med hensyn til placering ? 'normale' højttalere ville nok ikke bryde sig om at stå  så tæt på sidevægen, men  B&O'erne, med deres akustiske linser, er uden tvivl helt anderledes (skægt når nogle ændre spillereglerne fundamentalt, er der ikke noget om at det var KEF der var de første, men at de aldrig rigtig slog igennem ?)
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg
 
Rune Frost
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 11 November 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Reenberg:

B&O´s højtalere med spredelinse kræver desværre også at man tager hensyn til placering. At spredelinsen spreder diskant og mellemtonen mere end normale højtalere, gør jo faktisk bare at der er endnu flere reflektioner fra sidevæggene.. En Beolab 5, har dog en indbygget DSP der måler rummet ud automatisk ved tryk på toppen af højtaleren. Man burde egentligt også  kunne sætte et cd-løbeværk direkte til højtaleren, da den har digital indgang og indbygget volumenkontrol. Der er sågar IR øje i dem , så de kan betjenes af en beo 4 eller 5.

er der nogle der har prøvet at køre sådan en lab 5 direkte fra et løbeværk?

Mvh

Frost

 

Til top Vis Rune Frost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune Frost
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 11 November 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

reenberg skrev:
Fedt setup. Jeg har kun hørt B&O'erne i en forretning, jeg gik forbi døren og ku' høre noget der spillede langt ud over det sædvanlige og det måtte jeg se hvad var. Det er nogle af de bedre højttalere jeg har hørt.
Hvordan er de med hensyn til placering ? 'normale' højttalere ville nok ikke bryde sig om at stå  så tæt på sidevægen, men  B&O'erne, med deres akustiske linser, er uden tvivl helt anderledes (skægt når nogle ændre spillereglerne fundamentalt, er der ikke noget om at det var KEF der var de første, men at de aldrig rigtig slog igennem ?)

Jo! Spredelinser og horn er lidt hifi fyfy. Når det er sagt, så er der faktisk hornladning på ganske mange enheder. Dynaudio D28AF, SS 9900 Revalator, Gryphon bruger en ny SS med enorm hornladning osv. B&O har anvendt horn til at at giv højere virkningsgrad i stort set alle år. Vi ser også en del af de moderne bånddiskanter som har spreder på for overhovedet at kunne være effektive nok samt det giver bedre horsontalt spredning.

Jeg vil mene horn og nemmere at arbejde med end f.eks. de spredelincer som sidder i de billige 80er højttalere hvor de spreden ned til gulvet.

Bradman



__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes