| Forfatter |
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 15 Juli 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jacob, hva så skal vi snart høre noget god musik
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja man kan ikke sige andet en de er nydelige de jmlab, hvordan er bunden ? bulder den lidt(den venster står jo nærmes helt inde i hjørnet)
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| Ja man kan ikke sige andet en de er nydelige de jmlab, hvordan er bunden ? bulder den lidt(den venster står jo nærmes helt inde i hjørnet) |
|
|
Jeg har ikke lige fået nærlyttet og eksperimenteret så meget med placeringen endnu, men umiddelbart er det ikke helt skidt  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser satanme godt ud bassemand!! Tillykke med dem!
Dodaaal gool oouldraauaaiide lydbeelædæ garandærard!!
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Det ser satanme godt ud bassemand!! Tillykke med dem!
Dodaaal gool oouldraauaaiide lydbeelædæ garandærard!! |
|
|
Schdob schdob schdob dee ær egg meen ænnu! Ooldraauaaiidd lyydbellæd ær dajlee! Og på dansk; de er ikke mine endnu, men blot på demo indtil videre, så vi tager den lige med ro  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så smukke.  Er det Be?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Raskolnikov skrev:
Så smukke.  Er det Be? |
|
|
Yepperdi 1027 Be i Macassar Ebony 
|
|
|
De er smukke.
Men jeg troede ikke din stue var til gulvhøjttalere  __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
floe skrev:
Raskolnikov skrev:
Så smukke.  Er det Be? |
|
|
Yepperdi 1027 Be i Macassar Ebony 
|
|
|
De er smukke.
Men jeg troede ikke din stue var til gulvhøjttalere  |
|
|
Nu prøver vi lige noget nedadvendt basport tamtam ikke  Det vil vise sig når jeg får nærlyttet i løbet af den kommende uge  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Floe
Nu kommer jeg lidt ind fra højre og har nærlæst dine tidligere indlæg omkring Bladelius/Freja kombi muligheden. Jeg har selv haft begge dele og ja det er dejligt dejligt frisk og dynamisk i spillestilen. Men til dine Focal er jeg bange for at det bliver alt for sterilt og anmasende at lytte til. kabler vil ikke rette meget op på dette er jeg sikker på. Lyttetræthed vil blive resultatet. Find en analogt klingende cd afspiller. Købte en Copland Cda822 og det gjorde lyden mere tonal og homogen. Forøvrigt lidt sjovt med DEBATTEN om primare og Bladelius lydfilosofi. Kendt er det jo at Mike Bladelius også udvikler for Primare. Men eks. min Primare A30.1 spiller altså meget anderledes og ufarvet i gengivelsen end Bladelius og er absolut ikke anmasende at lytte på. Men detaljeret det er det
Iøvrigt et par dejlige 1027BE du er nær ved at købe dig . De er altså også fede i den mocca finish
I det store hele spiller mit system fantastisk med 1027BE, Primare A30.1, Copland Cda822 og et nyindkøbt balanceret kabel. Vincent highend Balanceret (prøv det)!. Læs testen her på H4A under anmeldelser af kabler. Suverænt kabel til prisen!
Hvordan er bunden ? kan du styre bassen
Enig, det er en dejlig speaker. Zabrano og mocca Ebony er de fedeste finishes . Men hvad der flottest må vi lade panelet om at dømme

__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Hej Floe
Nu kommer jeg lidt ind fra højre og har nærlæst dine tidligere indlæg omkring Bladelius/Freja kombi muligheden. Jeg har selv haft begge dele og ja det er dejligt dejligt frisk og dynamisk i spillestilen. Men til dine Focal er jeg bange for at det bliver alt for sterilt og anmasende at lytte til. kabler vil ikke rette meget op på dette er jeg sikker på. Lyttetræthed vil blive resultatet. Find en analogt klingende cd afspiller. Købte en Copland Cda822 og det gjorde lyden mere tonal og homogen. Forøvrigt lidt sjovt med DEBATTEN om primare og Bladelius lydfilosofi. Kendt er det jo at Mike Bladelius også udvikler for Primare. Men eks. min Primare A30.1 spiller altså meget anderledes og ufarvet i gengivelsen end Bladelius og er absolut ikke anmasende at lytte på.
Iøvrigt et par dejlige 1027BE du er nær ved at købe dig . De er altså også fede i den mocca finish
I det store hele spiller mit system fantastisk med 1027BE, Primare A30.1, Copland Cda822 og et nyindkøbt balanceret kabel. Vincent highend Balanceret (prøv det)!. Læs testen her på H4A under anmeldelser af kabler. Suverænt kabel til prisen!
Hvordan er bunden ? kan du styre bassen |
|
|
Hejsa M4L! Jeg kan godt følge dig i at Thor / Freja kombinationen kan blive spids i det, og bestemt ikke skal kombineres med alt. Efter hvad jeg har forstået er Freja mkIII dog væsentligt mere blød og afrundet i toppen mkII'eren er. Hvilken een spillede du på? Men tak for rådet, det vil jeg bestemt tage med mig  Jeg må sige at efter jeg har fået tunet med et korrekt højttalerkabel, og at Thor har fået nogle timer på bagen, så er det ikke et problem at Thor er anmasende på mine nuværende 1007 Be'er. Jeg er tilmed ret vild med dens fremadrettede spillestil, som rigtigt kommer til udtryk med et par så transperante højttalere som Focal 10xx  Nu har jeg ikke nærlyttet på 1027'erne endnu, da de først lige er blevet stillet op i dag. Umiddelbart er der ikke alt for store unoder i basområdet, men jeg skal have leget lidt med positioneringen af højttalerne, og så ellers fået slået lyttelapperne ud  Iøvrigt tillykke med dine 1027'ere! Er du stadig begejstret for dem?  De er også mega lækre i Zebrano ja! __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Music4life skrev:
|
Hej Floe
Nu kommer jeg lidt ind fra højre og har nærlæst dine tidligere indlæg omkring Bladelius/Freja kombi muligheden. Jeg har selv haft begge dele og ja det er dejligt dejligt frisk og dynamisk i spillestilen. Men til dine Focal er jeg bange for at det bliver alt for sterilt og anmasende at lytte til. kabler vil ikke rette meget op på dette er jeg sikker på. Lyttetræthed vil blive resultatet. Find en analogt klingende cd afspiller. Købte en Copland Cda822 og det gjorde lyden mere tonal og homogen. Forøvrigt lidt sjovt med DEBATTEN om primare og Bladelius lydfilosofi. Kendt er det jo at Mike Bladelius også udvikler for Primare. Men eks. min Primare A30.1 spiller altså meget anderledes og ufarvet i gengivelsen end Bladelius og er absolut ikke anmasende at lytte på.
Hvordan er bunden ? kan du styre bassen
|
|
|
Hejsa M4L!
Jeg kan godt følge dig i at Thor / Freja kombinationen kan blive spids i det, og bestemt ikke skal kombineres med alt. Efter hvad jeg har forstået er Freja mkIII dog væsentligt mere blød og afrundet i toppen mkII'eren er. Hvilken een spillede du på? Men tak for rådet, det vil jeg bestemt tage med mig 
Jeg må sige at efter jeg har fået tunet med et korrekt højttalerkabel, og at Thor har fået nogle timer på bagen, så er det ikke et problem at Thor er anmasende på mine nuværende 1007 Be'er. Jeg er tilmed ret vild med dens fremadrettede spillestil, som rigtigt kommer til udtryk med et par så transperante højttalere som Focal 10xx 
Nu har jeg ikke nærlyttet på 1027'erne endnu, da de først lige er blevet stillet op i dag. Umiddelbart er der ikke alt for store unoder i basområdet, men jeg skal have leget lidt med positioneringen af højttalerne, og så ellers fået slået lyttelapperne ud 
Iøvrigt tillykke med dine 1027'ere! Er du stadig begejstret for dem? De er også mega lækre i Zebrano ja!
|
|
|
Jeg havde Freja Mk1 og Thor Mk1.
Jo, mit direkte bytte ligeover med et 3 mdr gammelt sæt Be1027BE for mine 2 år gamle ML Vantage var ikke så tosset endda. Troede dog aldrig at jeg skulle have en dynamisk højttaler igen. var meget glad for mine elektrostater. Men sjovt er det at prøve noget andet - og godt er det blevet. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
 He He Floe, dem har du da overhoved ikke råd til, skynd dig at sende dem her hjem til mig. Skal jeg ikke lige komme forbi med mine Canibal Corpse plader og straffe de fine kasser der?
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Benjamin14 Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej flot anlæg! 
Det der med at du bruger lakrids kabler er jo ikke godt så hvorfor ikke gøre det som jeg gør?
Jeg har et HDMI kabel fra min PS3 til min fladskærm og så fra fladskærmen ned til min forsærker har jeg et signalkabel af god kvallitet som er sat ind i audio out på mit tv og så ind i ingangen der hedder tv på min forstæker.
Jeg håber du kan forstå det jeg mener :D
Mvh. 
PS. Flot anlæg! 
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
He He Floe, dem har du da overhoved ikke råd til, skynd dig at sende dem her hjem til mig.
Skal jeg ikke lige komme forbi med mine Canibal Corpse plader og straffe de fine kasser der?
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
He He Floe, dem har du da overhoved ikke råd til, skynd dig at sende dem her hjem til mig.
Skal jeg ikke lige komme forbi med mine Canibal Corpse plader og straffe de fine kasser der?
|
|
|
Hehe Søren. Du skal være hjerteligt velkommen  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benjamin14 skrev:
Hej flot anlæg! 
Det der med at du bruger lakrids kabler er jo ikke godt så hvorfor ikke gøre det som jeg gør?
Jeg har et HDMI kabel fra min PS3 til min fladskærm og så fra fladskærmen ned til min forsærker har jeg et signalkabel af god kvallitet som er sat ind i audio out på mit tv og så ind i ingangen der hedder tv på min forstæker.
Jeg håber du kan forstå det jeg mener :D
Mvh. 
PS. Flot anlæg!  |
|
|
Der er ikke ladkrids mellem PS3 og forstærker længere, da der er røget en DacMagic ind i kæden i stedet  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hvordan fungerer deres "nedafvendt" bas?
|
| Til top |
|
| |