| Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
-KP- skrev:
floe skrev:
-KP- skrev:
floe skrev:
Pierre skrev:
|
Tillykke med den "lille" ny 
kunne helt sikkert forstille mig at den har mere kontrol over tingene, men hvad med Densens fede spille stil, mangler du ikke den eller får du stadigvæk rigeligt fra din B400+?
Din pladespiller ser ikke ud som om at den bliver brugt mere, med den placering den har eller er det bare af nød.
|
|
|
Takker 
Densens beatede spillestil besider Thor ikke nej, men det var heller ikke det jeg ledte efter denne gang Densen spiller stadig superfedt i mine ører, men nu skulle der bare ske et eller andet. Lyden kan godt blive en anelse spids under lyse indspilninger hvis der bliver skruet godt op. Om det er en lidt uheldig combo med B-400+ og Thor, eller hvorvidt at 1007'ernes berylium diskant er lidt hidsig i samspil med Bladelius'en ved jeg ikke. Jeg er dog ret tændt på at prøve at få en Freja indenfor dørene 
Pladespilleren står lidt uheldigt ja, og jeg skal også have møbeleret om i mit rack i dag, således at den kan komme op og stå igen. Den skal dog lige justeres inden jeg tager den i brug igen. 
|
|
|
1/2 løj floe.
Jeg har hørt Thor og Freja på 1027 (demo) det var også det jeg kom frem til, det virkede lidt skarpt i toppen.
|
|
|
Bum bum, gad vide hvordan jeg kan tweake mig ud af det? Det er ikke anmasende, men lige en tand for hidsigt til tider. Jeg er overbevist om at der kan rettes op på det. Enten ved andet HT-kabel, eller mere drastisk, at vælge en CD-afspiller som kompenserer for unoden 
|
|
|
Til den demo var det med NO kabler, det virkede ikke helt. Feks. Audioquest med den varmere og lidt rundere lyd, ville sikkert ikke være så dårligt.  |
|
|
Ikke noget dårligt råd  Det kunne være at jeg skulle smutte i TC og høre dem ad. Hvad er din erfaring med Freja ellers? Hvordan spiller den. Kan den også godt hælde mod det lyse i toppen eller hvorledes?  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
-KP- skrev:
floe skrev:
-KP- skrev:
floe skrev:
Pierre skrev:
|
Tillykke med den "lille" ny 
kunne helt sikkert forstille mig at den har mere kontrol over tingene, men hvad med Densens fede spille stil, mangler du ikke den eller får du stadigvæk rigeligt fra din B400+?
Din pladespiller ser ikke ud som om at den bliver brugt mere, med den placering den har eller er det bare af nød.
|
|
|
Takker 
Densens beatede spillestil besider Thor ikke nej, men det var heller ikke det jeg ledte efter denne gang Densen spiller stadig superfedt i mine ører, men nu skulle der bare ske et eller andet. Lyden kan godt blive en anelse spids under lyse indspilninger hvis der bliver skruet godt op. Om det er en lidt uheldig combo med B-400+ og Thor, eller hvorvidt at 1007'ernes berylium diskant er lidt hidsig i samspil med Bladelius'en ved jeg ikke. Jeg er dog ret tændt på at prøve at få en Freja indenfor dørene 
Pladespilleren står lidt uheldigt ja, og jeg skal også have møbeleret om i mit rack i dag, således at den kan komme op og stå igen. Den skal dog lige justeres inden jeg tager den i brug igen. 
|
|
|
1/2 løj floe.
Jeg har hørt Thor og Freja på 1027 (demo) det var også det jeg kom frem til, det virkede lidt skarpt i toppen.
|
|
|
Bum bum, gad vide hvordan jeg kan tweake mig ud af det? Det er ikke anmasende, men lige en tand for hidsigt til tider. Jeg er overbevist om at der kan rettes op på det. Enten ved andet HT-kabel, eller mere drastisk, at vælge en CD-afspiller som kompenserer for unoden 
|
|
|
Til den demo var det med NO kabler, det virkede ikke helt. Feks. Audioquest med den varmere og lidt rundere lyd, ville sikkert ikke være så dårligt. 
|
|
|
Ikke noget dårligt råd Det kunne være at jeg skulle smutte i TC og høre dem ad.
Hvad er din erfaring med Freja ellers? Hvordan spiller den. Kan den også godt hælde mod det lyse i toppen eller hvorledes? 
|
|
|
Ikke efter min smag, man kan vel sige den er lidt mere frisk i sin spillestil. Freja er Thors soulmate 
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt sjovt med den Freja. For jeg har da haft lidt Primare som efter sigende ikke skulle være så langt fra Bladelius til mine Focal. Og det synes jeg ikke var lystklingende. SLET ikke.
Men der var selvfølgelig heller ikke Be diskanter. Det gør nok også en forskel.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring er, at når SAT/Advantage/Bladelius produkter er behørigt indbrændt og tilspillet, er de uhyre neutrale og på ingen måde lystklingende.
Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant. Det Bladelelius jeg har hørt har nemlig også været lidt spidst, men det kan jo sagtens være fordi det ikke er tilspillet.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb nogle ordentlige højtalere... Du ved det egentligt godt selv, du vil bare ikke se det i øjnene
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det har du ret i, de bliver stående her   hvis du har problemer med en for skarp diskant, så prøv at vende dine højtalere om så de spiller ind mod væggen.. Der har været lidt snak her inde om netop dette tweak. Læs evt. i linksne neden under. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24522&K W=pbo http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=70797&K W=fatter+ikke http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=68031&K W=fatter+ikke http://www.redtube.com/14158 Prøv at læs det her igennem, så skulle du nok kunne løse dit skingre problem.
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Nej det har du ret i, de bliver stående her  hvis du har problemer med en for skarp diskant, så prøv at vende dine højtalere om så de spiller ind mod væggen..
Der har været lidt snak her inde om netop dette tweak. Læs evt. i linksne neden under. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24522&K W=pbo
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=70797&K W=fatter+ikke
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=68031&K W=fatter+ikke
http://www.redtube.com/14158
Prøv at læs det her igennem, så skulle du nok kunne løse dit skingre problem.
|
|
|
Redtube?!  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Floe
Min erfaring er at man skal være lidt omhyggelig hvilke kabler man anvender med Bladelius, især Thor/Freja kombinationen. Freja spiller frisk og den kan altså også med nogle kabler lyde lys og lidt spids.
Det samme hvis du synes Thor'en er lidt hidsig, det kan altså være du skal justere kabler en anelse. Der er jo super meget power i den og den kaster musikken lige i ansigtet på dig, især når man spiller højt.
Jeg mener også at man ikke kan parre Bladelius med hvad som helst, jeg kender ikke klangen af Focal(lidt skidt!) Dog synes jeg ikke den ligger mile-længder fra Densen, selvom de har hver deres karisma. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Hey Floe
Min erfaring er at man skal være lidt omhyggelig hvilke kabler man anvender med Bladelius, især Thor/Freja kombinationen. Freja spiller frisk og den kan altså også med nogle kabler lyde lys og lidt spids.
Det samme hvis du synes Thor'en er lidt hidsig, det kan altså være du skal justere kabler en anelse. Der er jo super meget power i den og den kaster musikken lige i ansigtet på dig, især når man spiller højt.
Jeg mener også at man ikke kan parre Bladelius med hvad som helst, jeg kender ikke klangen af Focal(lidt skidt!) Dog synes jeg ikke den ligger mile-længder fra Densen, selvom de har hver deres karisma. |
|
|
Hejsa. Jeg havde faktisk tænkt mig at jeg skulle have fat i dig netop vedrørende ovenstående  Kabler er også min første indskydelse hvad angår tweak af lyden. Som sagt er det ikke gennemtrængende skingert, det bliver bare lidt spidst i indspilninger der i forvejen strækker ud opadtil. Hvad har du af eventuelle erfaringer med kabler der hælder mod den varme/mørke side, og som måske går godt i spændt med Thor (og gerne Freja)?  På forhånd tak for hjælpen  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Floe, nu har jeg lige solgt mit helix 8 tara labs kabel, men det er lidt mørkt i det og spiller lidt varmt og blødt i bunden.
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
| Floe, nu har jeg lige solgt mit helix 8 tara labs kabel, men det er lidt mørkt i det og spiller lidt varmt og blødt i bunden.
|
|
|
Jeg har pt. (som du ved) lånt Runes Xindak kabel. Det har hjulet en hel del, og lagt låg på de værste unoder i toppen. Det kan helt sikkert tweakes væk. Jeg skal bare have fat i de rigtige højttalerkabler, og jeg tror måske at Xindak er den rigtige vej at gå  Det er lykkes mit at modificere min bænk lidt, så forstærkeren nu kan komme ned at stå. Det har pyntet lidt omend der stadig er lidt rodet derinde. Jeg tror jeg skal have flyttet min IPTV-boks, DAC og RIAA til et andet sted. Og så mangler der katastrofalt en Freja mkII ved siden af Thor   __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hva fanden bilder du dig ind, ka´du så se at komme ud og invistere i en Freja:)
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
| Ja hva fanden bilder du dig ind, ka´du så se at komme ud og invistere i en Freja:)
|
|
|
Jeg burde ja  Nu har jeg efterhånden fået nærlyttet til Thor. Glimrende detaljeringsniveau og perspektiv. På mine "små" 1007'ere har den endeløse kræfter, og den har 100% styr på højttalerne til enhver tid, også når lydstyrken er meget høj. Den er neutral uden at blive klinisk, og lægger sig meget godt i tråd med mine højttalere og præsenterer musikken lige i hovedet på een. Den er altså ret fremme i skoene, og ikke tilbagelænet - lige som jeg kan lide det  I lyse indspilninger, eller passager kan lyden godt blive en anelse spids. Det er dog noget jeg er overbevist om kan afhjælpes ved korrekt valg af kabler. Efter at have lånt et Xindak-kabel er der kommet væsentligt mere styr på dette, og det er ikke anmasende længere. Nu må vi se hvad der sker, men jeg skal i hvert fald ud og finde nye højttalerkabler  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder da rigtigt godt Jacob  . Glæder mig til at høre den spille på dine franske vidunder kasser. Er du tilfreds med lyden nu? så er du måske nået i mål?
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Det lyder da rigtigt godt Jacob . Glæder mig til at høre den spille på dine franske vidunder kasser. Er du tilfreds med lyden nu? så er du måske nået i mål?
|
|
|
Jeg er bestemt tilfreds med købet ja  Om jeg er i mål? Jeg har jo ikke fået en Freja endnu vel?  - Og så er der lige højttalerkabler  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var og lige det der skulle til for at sætte prikken over i-et ..
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
| det var og lige det der skulle til for at sætte prikken over i-et ..
|
|
|
Yeps, jeg må se om ikke jeg kan finde en brugt på et tidspunkt  Har netop bestilt et Xindak højttalerkabel i dag. Det sætter en stopper for unoderne i toppen  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |