| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Det overrasker mig da lidt! Jeg foretrak min egen AA dac her... Skal Densen så sælges? Har du prøvet med PS3 som drev? ( det vil nok ikke være lige så godt, men kunne være interessant at finde ud af hvor meget bedre Densen er som drev....) Ellers kunne du jo også se efter et gammelt Teac VRDS drev.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Ok. Det overrasker mig da lidt! Jeg foretrak min egen AA dac her... Skal Densen så sælges? Har du prøvet med PS3 som drev? ( det vil nok ikke være lige så godt, men kunne være interessant at finde ud af hvor meget bedre Densen er som drev....) Ellers kunne du jo også se efter et gammelt Teac VRDS drec. 
|
|
|
Densen dimsen bliver her ja. Jeg er stadig meget betaget af dens design  Men som du selv er inde på kunne det være ret så interessant at prøve et af de gamle Teac drev. Har endnu ikke sammenlignet med PS3'en endnu, men det ligger lige til højrebenet, da den er koblet til DAC'en via TOSLINK  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey hvad PU har du egentlig på den Project? En Grado hvad?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Raskolnikov skrev:
| Bruger du den sammen med Densen? Er den bedre synes du? |
|
|
I første omgang skulle den blot bruges mellem min iMac og min forstærker da jeg af og til streamer musik til mit anlæg herfra. Det stod dog hurtigt klart at DacMagic'en i hvert fald i mit tilfælde slår min B-400+ på en række punkter.
Rumgengivelsen er en hel klasse bedre, og specielt dybdeperspektivet er markant forbedret i forhold til CD-afspillerens indbyggede DAC. Detaljerigdommen er også lige det bedre, og lydbilledet er blevet mere roligt og naturligt. Den har ikke det samme drive som min Densen, men fordelene mere end opvejer ulemperne, og det ser ud til at min B-400+ for fremtiden er blevet henvist til et drev 
|
|
|
Skulle du så ikke tage og sælge den Densen til mig og så få dig et rent cd drev istedet for 
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
floe skrev:
Raskolnikov skrev:
|
|
I første omgang skulle den blot bruges mellem min iMac og min forstærker da jeg af og til streamer musik til mit anlæg herfra. Det stod dog hurtigt klart at DacMagic'en i hvert fald i mit tilfælde slår min B-400+ på en række punkter.
Rumgengivelsen er en hel klasse bedre, og specielt dybdeperspektivet er markant forbedret i forhold til CD-afspillerens indbyggede DAC. Detaljerigdommen er også lige det bedre, og lydbilledet er blevet mere roligt og naturligt. Den har ikke det samme drive som min Densen, men fordelene mere end opvejer ulemperne, og det ser ud til at min B-400+ for fremtiden er blevet henvist til et drev 
|
|
|
Skulle du så ikke tage og sælge den Densen til mig og så få dig et rent cd drev istedet for 
|
|
|
Du vil måske gerne af med din C.E.C.?  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Pierre skrev:
floe skrev:
Raskolnikov skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Du vil måske gerne af med din C.E.C.? 
|
|
|
Måske.........
Jeg over vejer en Densen plus eller xs til mit kommende setup da jeg mener at der er mere drive og rytme i dem ende de nye og så er der jo ingen grund til at have CEC også 
Dog har jeg også hørt rygter om en kommende extern dac fra Densen Det kunne også være interessant. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har du da været heldig Floe at få fat i sådan en dac.
Jeg så lige på Hifiklubbens hjemmeside at nye bestillinger på DacMagic først vil kunne leveres i juli
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
| Der har du da været heldig Floe at få fat i sådan en dac.
Jeg så lige på Hifiklubbens hjemmeside at nye bestillinger på DacMagic først vil kunne leveres i juli |
|
|
Utroligt at det skal være så besværligt at få et sådan produkt hjem. Godt jeg fik min i oktober.(som en af de første) __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med tilføjelsen, mester.  Så mangler du bare en E-450 og så lige en DP-500 som løbeværk (bare for sjovs skyld).
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Tillykke med tilføjelsen, mester. 
Så mangler du bare en E-450 og så lige en DP-500 som løbeværk (bare for sjovs skyld). |
|
|
Uhh, sådan en E-450 har jeg lige haft hjemme til låns! Den er altså ikke at spøge med, det er seriøs kram!  Og tillykke med DAC'en, venter stadig på min (har bestilt i sort), og der går nok laaaang tid før jeg ser min!  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 02:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
floe skrev:
Raskolnikov skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Enig tænk på du kan sælge din densen og få et langt bedre drev (sony, teac, denon) til brøkdel af salgsprisen for densen, og så har du penge oveni og bedre lyd det er hvad jeg kalder rationel tænkning
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er bare at det er svært at finde en Denon 3560 brugt og det er svært at finde reservedele til Sony drevene.  Det samme tror jeg gælder for Teac.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tidligere brugt Densen B-400+ som rent drev, indtil jeg fandt ud af hvor meget der var at hente ved at bruge en afspiller med et godt drev. Mange dvdafspillere lød bedre ved brud af bare drevet.
Densens helt klare fordel ligger i dens dac og ikke i drevet.
Dette er overhoved ikke en salgs tale så du skal sælge densen  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Der har du da været heldig Floe at få fat i sådan en dac.
Jeg så lige på Hifiklubbens hjemmeside at nye bestillinger på DacMagic først vil kunne leveres i juli
|
|
|
Jo tak, jeg fandt den 10 dage brugt her på KSB. De er ikke til at opstøve fra ny i øjeblikket nej  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Jeg har tidligere brugt Densen B-400+ som rent drev, indtil jeg fandt ud af hvor meget der var at hente ved at bruge en afspiller med et godt drev. Mange dvdafspillere lød bedre ved brud af bare drevet.
Densens helt klare fordel ligger i dens dac og ikke i drevet.
Dette er overhoved ikke en salgs tale så du skal sælge densen  |
|
|
Høhøhø  Det kunne da være man skulle overveje at gå den vej  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 18 Marts 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Floe
Har du modtaget det DNRG "stuff" fra Densen?. Og i så fald virker det positivt på lyden
i dit flotte setup?. .
Mvh F.B __________________
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
full blown skrev:
Hejsa Floe
Har du modtaget det DNRG "stuff" fra Densen?. Og i så fald virker det positivt på lyden
i dit flotte setup?. .
Mvh F.B |
|
|
Hej full blown. Nej det har jeg ikke endnu. Der er en vis ventetid på bestillingerne af DNRG's, så hvorvidt det giver et mærkbart løft skal jeg endnu lade være usagt. Tak for roserne  Mvh Jakob __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jakob, Har du nu fundet midler til at hive lidt Accuphase hjem!?  Jeg overvejer faktisk lidt Densen, alt afhængig af hvilken højtaler jeg vælger...  Venligst Simon
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
Hej Jakob, Har du nu fundet midler til at hive lidt Accuphase hjem!?  Jeg overvejer faktisk lidt Densen, alt afhængig af hvilken højtaler jeg vælger... 
Venligst
Simon |
|
|
Hej Asklepios  Det har jeg desværre ikke nej, og jeg må nok sande at det ikke bliver Accuphase i denne omgang  Det er simpelthen mere end jeg har råd til. Mit Densen er dog netop sat til salg på KSB. Nu må vi se hvad det bliver til. Jeg tror dog mine Focals ville nyde godt noget lidt varm analog lyd. Hvad det så end skal være må tiden vise.  Venlig hilsen Jakob __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |