| Forfatter |
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synd du er blevet snydt med den 12 watter der  __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Synd du er blevet snydt med den 12 watter der  |
|
|
Ja, kender du forhandleren af det skod? 
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Floe, HVad med noget Sudgen (evt. Audio Note som foreslået)? Jeg hørte dem (Sudgen integreret og AN CD) på AN højtalere - det lød rigtig godt! Du kan evt. tage et smut forbi Anders i Audio Consult, det var der jeg hørte sættet. Se det var ægte vellydende skod (for nu at blive i terminologien  )! Mange hilsener Simon
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
Hej Floe, HVad med noget Sudgen (evt. Audio Note som foreslået)? Jeg hørte dem (Sudgen integreret og AN CD) på AN højtalere - det lød rigtig godt! Du kan evt. tage et smut forbi Anders i Audio Consult, det var der jeg hørte sættet. Se det var ægte vellydende skod (for nu at blive i terminologien )!
Mange hilsener
Simon |
|
|
Hej Simon Sugden er bestemt interessant, men det forholder sig desværre sådan, at jeg er rigtig godt tilfreds med mit Densen. Jeg har lange øjne efter Accuphase, men prislappen derpå er desværre en anelse over budget pt. - især deres CD-afspillere er en kostbar affære  Det kunne da alligevel være at man skulle smutte i Audio Consult - inspiration skader jo aldrig  Mvh Jakob __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Asklepios skrev:
Hej Floe, HVad med noget Sudgen (evt. Audio Note som foreslået)? Jeg hørte dem (Sudgen integreret og AN CD) på AN højtalere - det lød rigtig godt! Du kan evt. tage et smut forbi Anders i Audio Consult, det var der jeg hørte sættet. Se det var ægte vellydende skod (for nu at blive i terminologien )!
Mange hilsener
Simon |
|
|
Hej Simon
Sugden er bestemt interessant, men det forholder sig desværre sådan, at jeg er rigtig godt tilfreds med mit Densen. Jeg har lange øjne efter Accuphase, men prislappen derpå er desværre en anelse over budget pt. - især deres CD-afspillere er en kostbar affære 
Det kunne da alligevel være at man skulle smutte i Audio Consult - inspiration skader jo aldrig 
Mvh Jakob
|
|
|
Hej Jakob, Ok, det løb bare som om du gerne ville skifte... Så jeg ville da lige komme med lidt inspiration, selvom jeg nu også godt kunne tænke mig lidt Accuphase - men prisen!  Ellers så lurer jeg lidt på noget Audio Research, der kommer nogle gange lidt brugt. Men det ligger lidt ude i fremtiden! Men så længe du er glad for dit Densen, så er de penge sparet... Og gør man det mange gange, så kan det være der er råd til Accuphase...  Jeg havde selv tænkt mig at afligge Omega Audio et lille visit senere i dag! __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Asklepios skrev:
| Jeg havde selv tænkt mig at afligge Omega Audio et lille visit senere i dag! |
|
|
Hva så... Gik det galt? 
|
|
|
Tjaeh, altså, jeg skulle jo bare have et toslink-kabel fra hans Vipera serie - men det endte MEGET værre...  Dog fik jeg hørt på Sonus Faber Cremona M, dejlig højtaler! Så blev Neeperen sat på, og jeg tror jeg har fundet MIN højtaler. Hvis jeg havde 90K, så skulle jeg have sådan et sæt! Nå, men han havde lige en Accuphase spiller på tilbud (brugt model fra 2000), og den fungerer også som DAC. Så den måtte jeg have... Det blev denne her: http://www.accuphase.com/historys/dp-65v_e.htm__________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Pengzi Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Floe,
Tillykke med dit superflotte setup ! Jeg er meget interesseret i at høre en generel beskrivelse fra dig med lydmæssig sammenligning af Mentor 6 og Focal 1007 Be, da jeg er i en situation, at jeg gerne vil finde nogle bedre højtalere end mine Ikon 6. Har Thule CD+forstærker... Tak skal du have!
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pengzi skrev:
Hej Floe,
Tillykke med dit superflotte setup ! Jeg er meget interesseret i at høre en generel beskrivelse fra dig med lydmæssig sammenligning af Mentor 6 og Focal 1007 Be, da jeg er i en situation, at jeg gerne vil finde nogle bedre højtalere end mine Ikon 6. Har Thule CD+forstærker... Tak skal du have! |
|
|
Hej Pengz. Tak skal du have. Uhm den var værre  Mentor 6 har en ret slank mellemtone, hvilket især høres når de gengiver mandestemmer. Der mangler simpelthen opløsning og struktur i mellemtoneområdet. Dette har også negativ indflydelse på sammenhængen i lydbilledet, da toppen på Mentoren er utrolig lækker og velopløst. Mellemtonen er simpelthen en klasse under diskanten efter min mening, og toppen stikker lidt for meget ud. Jeg har nok svært ved at forholde mig til mine 1007 Be'ere objektivt, da jeg bare er så glad for dem - og de spiller helt efter mit øre  De gør efter min mening utroligt lidt forkert, men det meste rigtigt. De er mere neutrale end Mentor 6, og har en del bedre opløsning over bas og mellemtone-området. Diskanten har knapt så meget headroom som mentoren, men er lige så velopløst. De forsvinder i lydbilledet og præsterer et lige så bredt, men dybere og mere livligt lydbillede som Mentor 6. Det er klart at de ikke går dybt på samme måde, men de spiller mere korrekt bas. Mentor er i stand til at levere fysisk, engageret bas med punch - det kan 1007'erne ikke, men de går alligevel ret dybt deres størrelse taget i betragtning, og man mangler på ingen måde bas efter min mening. Ikke dermed sagt at Mentor 6 er en dårlig højttaler - for det er det ikke. Den giver godt med bang for the bucks, og jeg var super glad for mine dengang jeg havde dem. De er bare ikke fejlfrie (det er der jo heller intet der er), men kan man se igennem fingrene med deres slanke mellemtone, så er det altså en rigtig lækker højttaler. Deres diskantmodul er en geni-streg og banker mange højttalere til ufatteligt mange flere penge  Håber du kan bruge ovenstående  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Pengzi Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 29 December 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Jakob,
Tusind tak for den meget udførlige beskrivelse af din oplevelse af Mentor'erne, det kan jeg godt bruge ! Jeg er meget til sang/vokal, specielt med gode mandestemmer! Så jeg tror nogle højtalere med veloplyst og kontrolleret mellemtone er bestemt noget for mig. Har været hos HFK og lyttet til B&W's 800-serie og især 803D og 802D er nogle HT'ere, som virkelig give en fyldig og neutral lyd. Desværre er priserne noget over mit budget :-(. Med Dali Ikon 6'erne synes jeg at forbedring er markant i mellemtone-området, hvis man benytter bi-wiring, er det også dit indtryk med mentor'erne?
Er nu ved at overveje nogle alternativer til HFK's udbud og JM-lab's focal-serie skal bestemt prøvelyttes. Heldigvis er HiFi-Freaks ret hjælpsom og fleksibelt mht. demo m.m., så det ligefrem bliver en fornøjelse uden alt det besvær samtidig at det vil foregå i den "helt rigtige" lytte-omgivelse . Udover 1007 Be er du familiær med 1027 Be og 1027 S?
Tak for dine input!
Rigtig godt nytår!
Vh, Pengzi
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var skam så lidt 
Pengzi skrev:
| Har været hos HFK og lyttet til B&W's 800-serie og især 803D og 802D er nogle HT'ere, som virkelig give en fyldig og neutral lyd. Desværre er priserne noget over mit budget :-(. Med Dali Ikon 6'erne synes jeg at forbedring er markant i mellemtone-området, hvis man benytter bi-wiring, er det også dit indtryk med mentor'erne?
|
|
|
Jeg nåede desværre aldrig at forsøge med bi-amp'ing af mine Mentors, så dette har jeg ikker erfaring med  Nu ved jeg ikke hvilket lydideal du søger, og hvilken type musik du hører. Vienna er måske en mulighed? Neutrale er de bestemt ikke, de hælder tydeligt imod det varme, men gengiver stemmer naturligt og lækkert. Jeg er ikke selv meget for deres højttalere, men det er et spørgsmål om smag, og ikke kvalitet. VA er særdeles "musikalsk" og harmoniske, og gengiver, efter min mening, i specielt blues, klassisk, blød rock, pop osv. flot - men en egentlig allrounder er de ikke (der er sikkert nogen som vil være uenig med mig  )
Pengzi skrev:
Er nu ved at overveje nogle alternativer til HFK's udbud og JM-lab's focal-serie skal bestemt prøvelyttes. Heldigvis er HiFi-Freaks ret hjælpsom og fleksibelt mht. demo m.m., så det ligefrem bliver en fornøjelse uden alt det besvær samtidig at det vil foregå i den "helt rigtige" lytte-omgivelse . Udover 1007 Be er du familiær med 1027 Be og 1027 S? |
|
|
Jeg har ikke selv hørt 1027 Be eller 1027 S nej. 1027 Be skulle dog ligge i klar tråd med mine 1007 Be'ere - men der er sikkert endnu mere af det hele  S-serien er udstyret med en anden diskant og et andet filter end Be-modellerne. Hvorvidt bas/mellemtone er af samme stykning kan jeg ikke huske. Kan kun anbefale HiFi-Freaks. Super service  Godt nytår til dig også 
Mvh Jakob
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 30 December 2008 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jammen tillykke .. du må indvietære på en kop java en dag
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2008 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Jacob, kunne den her fange din interesse? http://www.audiobutikken.dk/product.asp?product=977
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
De Focal Eletra 1007 Be ser rigtige lækre ud, jeg syntes at diskanten ser meget udsat ud?, tænker på små "pilfingre" er diskanten beskyttet bag ved noget ?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
T.R.J skrev:
De Focal Eletra 1007 Be ser rigtige lækre ud, jeg syntes at diskanten ser meget udsat ud?, tænker på små "pilfingre" er diskanten beskyttet bag ved noget ?
|
|
|
Hejsa  Tak skal du have  Der følger et magnetisk gitter med til diskanten, ligesom der også er frontstof til bas/mellemtonen. Jeg har dog ingen små rollinger der farer rundt her, så de kan sagtens få lov at stå ubeskyttet  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger du den sammen med Densen? Er den bedre synes du?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
|
Bruger du den sammen med Densen? Er den bedre synes du?
|
|
|
I første omgang skulle den blot bruges mellem min iMac og min forstærker da jeg af og til streamer musik til mit anlæg herfra. Det stod dog hurtigt klart at DacMagic'en i hvert fald i mit tilfælde slår min B-400+ på en række punkter. Rumgengivelsen er en hel klasse bedre, og specielt dybdeperspektivet er markant forbedret i forhold til CD-afspillerens indbyggede DAC. Detaljerigdommen er også lige det bedre, og lydbilledet er blevet mere roligt og naturligt. Den har ikke det samme drive som min Densen, men fordelene mere end opvejer ulemperne, og det ser ud til at min B-400+ for fremtiden er blevet henvist til et drev  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |