| Forfatter |
|
Mr Modfase Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
sh*t - ja, selvfølgelig !!!!! Sorry.... Der er MANGE bogstaver i det danske alfabet !!!!!
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KJ666 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil jeg gøre sund.
tror jeg ændre min cd til den c542 de er nok givet godt ud :)
Men Sund hvordan skal jeg så koble de 2 C272 for og udnytte dem bedst muligt med Concept 10érne ?
og tak for alle de gode svar mm
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis højttalerne kan biwires, ville jeg føst prøve med en forstærker pr. kanal, hvor den ene side trækker diskanten og den anden bassen, på den måde bliver det næsten som to monoblokke, og strømforsyningen belastes ikke så hårdt, som hvis den ene trækker bassen og den anden diskanten. Desværre tror jeg ikke den kan biwires, men det kan du se på den her: http://www.dali.dk/admin/techspec/Concept10techspecs.pdf hvor det fremgår at det kan den ikke.
Så jeg ville bare brokoble og sikre god ventilation, og trykke den af. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
KJ666 skrev:
| dvs jeg ikke kan få noget ud af og have 2 stk c272 til concept 10 eller hvordan ? |
|
|
Jo det kan du bestemt... Du vil jo på papiret opnå den dobbbelte effekt og meget mere kontrol over bunden, og til et sæt højttalere med 10 tommer basser vil du helt klart få noget ud af det.
Du skal bare brokoble dem og køre mono til hver højttaler...
|
| Til top |
|
| |
KJ666 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok takker Sund det vil jeg lige kigge på :)
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
KJ666 skrev:
| dvs jeg ikke kan få noget ud af og have 2 stk c272 til concept 10 eller hvordan ? |
|
|
Jo det kan du bestemt... Du vil jo på papiret opnå den dobbbelte effekt og meget mere kontrol over bunden, og til et sæt højttalere med 10 tommer basser vil du helt klart få noget ud af det.
|
|
|
Du fordobler Wattme ja, men så halvere du også forstærkerens strømfornåen og det betyder ofte at du mister kontrollen.
et fiktivt eksempel. En forstærker yder måske 2x50w og kan afgive 50A i spidserne. Ved at brokoble den får du måske 1x120W men kan nu kun afgive 25A i Spidserne. Også derfor man skal være UTROLIG kritisk med ohmne da de fleste forstærkere sagtens kan trække 4ohms speakere i normal mode, men brokobler man kan den måske kun trække 8ohms højtalere.
Kan huske min kammerats NAD 319 der stod ihvertfald den kun var 8ohms stabil ved brokobling. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
Exxtreme skrev:
KJ666 skrev:
|
|
|
|
|
Du fordobler Wattme ja, men så halvere du også forstærkerens strømfornåen og det betyder ofte at du mister kontrollen.
et fiktivt eksempel. En forstærker yder måske 2x50w og kan afgive 50A i spidserne. Ved at brokoble den får du måske 1x120W men kan nu kun afgive 25A i Spidserne. Også derfor man skal være UTROLIG kritisk med ohmne da de fleste forstærkere sagtens kan trække 4ohms speakere i normal mode, men brokobler man kan den måske kun trække 8ohms højtalere.
Kan huske min kammerats NAD 319 der stod ihvertfald den kun var 8ohms stabil ved brokobling.
|
|
|
Det ved jeg alt om, det var også derfor jeg skrev "på papiret"... Men det bliver ikke noget problem for den NAD er jeg sikker på...
|
| Til top |
|
| |
KJ666 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok vil prøve og brokoble dem og køre mono til hver højtaler, håber så bare at forstærkeren og højtalerne kan holde til det  Vil jo gerne have noget godt powar til METAL musikken og den HÅRDE rock hehe Og hvis Exxtreme mener de kan klare det og det vil funke kanon skal det klart prøves af :)
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også sikker på at det kan holde, men jeg vil alligevel minde om at hvis du fiser en diskant af, så har du spillet sindsygt højt, tlilagt dig en permanent høreskade, og i øvrigt spillet så højet at du godt ved med dig selv: Det her kan komme til at koste!
Diskanter fiser af ved vedvarende overbelastning af forstærkeren, med andre ord for få watt i forhold til "behovet". Den opsætning du er ved at anskaffe kan spille så højt, at hvis du har brug for mere skal du begunde at kigge på profgrej.
På den anden side er det fedt når rock spilles som det skal - højt nok. __________________ mvh sund,
|
| |
KJ666 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
får nok skidtet engang tirsdag eller onsdag nu må vi se men jeg har meget luft omkring de 2 C272 så de skal nok kunne komme af med det varme de må lave  og ja METAL/ROCK = PLAY IT LOUD  Glæder mig til og høre skidtet i mit eget hjem skal nok sende nogle billeder når det er sat op. Kenn
|
| Til top |
|
| |
KJ666 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg været ude og købe det meste resten følger imorgen og torsdag :) Jeg har læst en del herinde og fundet ud af jeg vælger og skifte Concept 10´erne ud med et par Dali 850 som kan bi-ampes da det vil jeg gerne med de 2 c272  så fik jeg også råd til lidt mere hifi oven i hatten og det er jo ikke så ringe endag jo  1 stk Nad C162 forforstærker 2 stk Nad C272 effektforstærker hvor en skal drive bassen i de 2 dali og den anden mellemtonen og diskanten. 2 stk Dali 850 1 stk Nad C542 Cdafspiller 1 stk Nad T585 Dvddrev og sidst men ikke mindst fik jeg også fat i en god Rega Planar 3 med en dynavox 10x5 pu til min gamle fine rillesamling  Kan næsten ikke vente til torsdag hvor jeg kan sætte det hele sammen og lytte lytte - tror jeg må tage fri fredag og købe mange øl og så bare hygge med musik og fest og livemusik fra DVD hele weekenden hehe  MVH Kenn
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv lige, for god ordens skyld, at sætte den ene til at trække højre kanal alene, så den en kanal trækker bassen og den anden diskanten men i samme side, og gør ligeså med den anden. Bare for at prøve hvilken opsætning der er den bedste rent lydmæssigt,
__________________ mvh sund,
|
| |
KJ666 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
God ide´ Sund skal jeg nok prøve jeg har jo bare et hav af muligheder nu med de højtaler :D
|
| Til top |
|
| |