Forfatter |
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 02:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
For pokker der må være gået nogle timer i kabinetarbejde der!! - Og det betaler sig i høj grad! Fantastisk flotte højttalere boelt!  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
boelt Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 54
|
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej - tak for roserne fra forskellig side - men jeg skylder vist et skud af de færdige højtalere
Nu har de fået sexede R29 diskanter - nyd synet.

|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
boelt skrev:
hej - tak for roserne fra forskellig side - men jeg skylder vist et skud af de færdige højtalere

|
|
|
Waow, hold da kæft.......de ser sgu godt ud. Håber at udbyttet er vellyd i tilfredsstillende mængder i lyttestuen! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er da nydelig. Og det pynter ret godt med de "striber" á la Sonus Faber.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
boelt skrev:
hej - tak for roserne fra forskellig side - men jeg skylder vist et skud af de færdige højtalere Nu har de fået sexede R29 diskanter - nyd synet.

|
|
|
FLOT! Men HVORFOR måtte det ikke være en R29 med SORT forplade??
|
Til top |
|
|
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
boelt skrev:

|
|
|
Hej Boelt
De er flotte, men hvordan er de i forhold til XT25 ?
Selv skal jeg til at forsøge mig med DX25 kontra XT25.
Mvh
|
Til top |
|
|
boelt Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - valget af alu-modellen kom nærmest af sig selv, da jeg fandt dem brugte på KSB. sælgeren var Jesper Spohr designets gudfar. så her var der mulighed for at få forskellige tips og fiduser.
Iflg. Jesper, så havde han haft stort udbytte af at udskifte de to seriemodstande i diskantfilteret med duelund-typer, det skulle især være positivt med R29 som ellers kunne have en tendens til at lyde lidt tynde/skarpe idet.
Min egen erfaring med R29 er, at sammenlignet med xt25, så spiller R29éren med mere luft ikke ulig det man kan opleve med en bånddiskant, men den har en langt bedre spredning. Hvad angår kritikken af det hårde/skarpe, så kan jeg ikke rigtigt genkende det. Måske det er gummihuden på baflen der gør forskellen
Mvh Claus.
|
Til top |
|
|
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
boelt skrev:

|
|
|
Hej Claus! Super fedt projekt, du har haft/ er i gang med.  Er det stadig min gamle A5'er, som får lov til at trække dine flotte DIY højttalere? I så fald - er du stadig glad for den?
|
Til top |
|
|
boelt Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej wildstyle - ja det er apparatet, den er lige hvad de har brug for. Den har fornyligt fået selskab af en A5 cd - de udgør et formidabelt makkerpar som nok kommer til at stå på hylden et stykke tid.
Mvh Claus.
|
Til top |
|
|
palle38 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
Sendt: 27 August 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boelt
Virkelig flot arbejde, jeg er vildt misundelig. 
Hvor har du købt finer, og hvad koster det? hvordan har du limet det på?
Kan vi ikke få nogle billeder af byggeriet.
Og hvad er det du har lavet de sorte fuger med?
Mvh Palle
|
Til top |
|
|
MTBforever Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 30 November 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil så også lige på opfordring vise mit lille Ekta Grande projekt. Man kan ikke just kalde mig produktiv da det indtil nu har taget det meste af et år siden ideen dukkede op første gang efter et besøg hos en anden Hifi freak der viste hvad hans fætter skulle til og i gang med. Sådan et par måtte jeg også have, så enheder blev opstøvet via køb og salg herinde på hifi4all. Ca 5500 kom samtlige enheder til at stå i og delefilter komponenter blev bare bestilt hos Jantsen Audio spm tr4oels henviser til. Byggeriet trak imidlertid lidt i langdrag men nu har jeg det første sæt spillende Ekta Grande'r selvom det dog kun er en first beta version. Jeg regner med at der skal laves en noget kønnere version hvor der er gjort noget mere ud af udseendet. Fronten er rimeligt tro mod originalen men jeg har ikke tiltet dem bagover og har heller ikke lavet kabinetterne buet bagtil. Det må vente til den endelige udgave. Lidt billeder:  Et par fronter lavet af et par gamle senge sider:  Og så det endelige setup:
|
Til top |
|
|
MTBforever Forum Bruger

|
Sendt: 30 November 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og skulle måske lige sige at der i nær fremtid bliver uploadet lidt målinger som ubl_ har været så venligt at komme ud til mig og lave.
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
Sendt: 30 November 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super flotte projekter må jeg nok sige  . __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
kæret Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 30 November 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej er det muligt at få en status på projekterne.
bliver der stadigt lyttet til dem eller er de blevet adskilt til fordel for nye projketer.
har i lavet nogen sammenlingning med andre DIY eller eks. B&W. måske 804s
er der nogen i københavnsområdet som er hoppet på projektet.
|
Til top |
|
|
lehmann Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
Sendt: 01 December 2008 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars.
Det ser sku godt ud, kommer der lidt info , ang lyden? glæder mig til at høre dem .
Allan
|
Til top |
|
|
MTBforever Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan Du kigger bare forbi til en kop mocca så kan du jo lægge øre til  men eller kan du jo få et referat når vi kigger forbi senere på måneden. Lyden fra dem er vist egentligt ganske godt beskrevet i den anmeldelse der allerede ligger herinde på hifi4all. Jeg er under alle omstændigheder godt tilfreds. I deres nuværende form er der heller ingen tvivl om at de lyder væsentligt bedre end de ser ud forstået på den måde at finishen slet ikke har været i højsædet. Streg koden fra bauhaus sidder såmænd stadig på en af kabinet siderne sådan bare for at understrege at det er en Beta udgave. Som lovet ville jeg smide et par målinger op og de kommer så her: Først en måling på 1 meters afstand:  Og derefter en måling af impedancen. Udstyret til at måle med var sprit nyt og uprøvet så vi fik ikke calibreret, så selve impedansen kan der ikke regnes med ( men træk ca 10 ohm fra så er den vist ved at passe ):
|
Til top |
|
|
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 01 December 2008 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva' Lars kan du ikke trække det nederste billede lidt mindre! (Du skal bare trykke på "RET", så er der mulighed for træk og slip) Angående lyden, så har Lars vist også forsøgt at beskrive den tidligere i tråden. men kort og godt så spillede de intet mindre end helt genialt godt.  For impedansmålingens vedkommende, så er det nok nærmere en skalleringsfaktor der skal ganges på! (Jeg vil også godt undskylde mig med at jeg var lettere bagstiv/søvning) Nå ja og målingen var vist også bare for at få et indtryk af hvorledes porten var tunet. 
__________________ http://forum.speakerbuilder.dk/,
http://www.avtainment.dk
|
Til top |
|
|
MTBforever Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermed trukket lidt ned i størelse men ikke noget der just var gavnligt for teksten i billedet.
Men det skulle gerne illustrere en porttuning lige omkring 31 Hz
Du klarede dig da helt iøvrigt pænt og jeg ville såmænd ikke have bemærket din "tilstand" hvis ikke det var for dit valg af drikkevarer .... 
TAK for besøget selv om vi fik hørt alt for lidt musik den her gang. Vi må hellere koordinere det så du også kan kigge ud når vi slæber dem ud til Jens.
|
Til top |
|
|