Emne: Tråden: ” Hvorfor skal det være simpelt” ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
(jeg vil anslå disse til ca 7-8 max på verdensplan).
|
|
|
7 !
du må jeg være en af dem, ellers er det den ultimative dårlige reklame.
så er der 6.
Linn lyder også som om de er blandt.
så er der 5.
5 firmaer udover dig og Linn, der kan spille musik. Hvad det så end er, på et plan hvor der er rigtigt og forkert.
jeg tror at alle på hif4all kan se at det siger mere om dig, end det tusinde andre seriøse firmaer der laver hifi.
jeg er ikke til Jante loven, men klap lige hesten/ fisken derover i Esbjerg, og ha' lidt respekt for alle de andre der ligge et mindst lige så seriøst arbejde i at lave lyd. Måske er de bare ikke helt enige med dig i hvad det er.
peter
ps. kan vi ikke få navnen på disse, det vil da være rat om man havde noget der var "Sillesen certificeret".
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Hej Buddy,
Som redaktøren så venligt siger, så er tråden nok ved at være tyndslidt, og jeg tror han har ret, men mener på den anden side også du har krav på et svar.
Jeg tror det er relevant at definere hvordan jeg skal optræde herinde. Skal jeg være underdanig, ydmyg og krybende og holde mine meninger for mig selv ? Eller skal jeg være ærlig, sige min mening, sige den højt, og være klar til at forsvare den sagligt ????
Jeg har valgt det sidste.
|
|
|
Hvilket absolut er en god ide.
Mvh.
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
brorlille skrev:
|
hej thomas
ingen behøver at latterliggøre noget
du og jonas klarer det til fulde
magen til omgang mundl**t skal man lede længe efter
prøv at læse jeres egne indlæg igen og så tænk lige lidt over det i skriver!!
krydsmads
|
|
|
Undskyld undskyld jeg ved godt at dette ikke bidrager synderligt til debatten men det krydsmads skriver her provokerer mig i den grad.
krydsmads prøv lige at læse dine egne indlæg igennem en enkelt gang. Bidrager du med andet end mundl**rt (for at bruge dit eget udtryk)?
Her er hvad du har bidraget med (sådan ca., jeg skal ikke kunne afvise at jeg har misset et par indlæg i den lange tråd):
brorlille skrev:
|
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 08:33
hej
firmaer som ikke er i stand til at lave ordentlig hifi, som er pengene værd, er ofte nødsaget til fjerne opmærksomheden fra mangler og fejl vha. smarte udtryk og diffuse formuleringer!
luftguitarer og luftfrikadeller ;-)
krydsmads
----------------------
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 10:58
hej thomas
nå, det er for at gøre mig glad, at du ikke laver hifi?
krydsmads
----------------------
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
hej
sikke en meningsudvekling!
nogle vil ha' "hurtige, musikalske og farvede" systemer og vi andre vil ha' hifi, som er forkortelse af high fidelity, hvilket betyder høj troværdighed.
kan i ikke bare lytte til fodtramp og lade være med at prøve at "omvende" andre?
i er næppe smartere end os andre, men derimod utroligt afklarede (faktisk lidt som nogle religiøse bevægelser)
mvh krydsmads
----------------------
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 19:52
hej
simon spies har (vistnok) engang sagt nogenlunde sådan : "selv dårlig omtale er bedre end ingen do."
det har acoustic-reality og densen virkelig taget til sig
krydsmads
----------------------
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 10:12
hej
til nørd:
ja, du er sikkert forvirret, men også lidt langsom
kan du ikke forstå, at den knaldhamrende begavede thomas s. fra det geniale og musikalske densen ikke har sagt, at linn kan spille musik.
du ved så meget om edb, at du burde vide at hans indlæg har været ramt af en ondartet virus, som på groveste vis har manipuleret med hans selvfede indlæg.
krydsmads
----------------------
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 23:10
hej
"thomas - et barn du ikke kan nå"
krydsmads
|
|
|
Og i øvrigt godmorgen og god weekend ;o)
mvh __________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mantra Sound skrev:
Thomas Sillesen skrev:
|
Hej Buddy,
Som redaktøren så venligt siger, så er tråden nok ved at være tyndslidt, og jeg tror han har ret, men mener på den anden side også du har krav på et svar.
Jeg tror det er relevant at definere hvordan jeg skal optræde herinde. Skal jeg være underdanig, ydmyg og krybende og holde mine meninger for mig selv ? Eller skal jeg være ærlig, sige min mening, sige den højt, og være klar til at forsvare den sagligt ????
Jeg har valgt det sidste.
|
|
|
Hvilket absolut er en god ide.
Mvh.
Frederik Carøe
|
|
|
Jep enig, og dejligt befriende.
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
brorlille skrev:
|
hej thomas
ingen behøver at latterliggøre noget
du og jonas klarer det til fulde
magen til omgang mundl**t skal man lede længe efter
prøv at læse jeres egne indlæg igen og så tænk lige lidt over det i skriver!!
krydsmads
|
|
|
Undskyld undskyld jeg ved godt at dette ikke bidrager synderligt til debatten men det krydsmads skriver her provokerer mig i den grad.
krydsmads prøv lige at læse dine egne indlæg igennem en enkelt gang. Bidrager du med andet end mundl**rt (for at bruge dit eget udtryk)?
Her er hvad du har bidraget med (sådan ca., jeg skal ikke kunne afvise at jeg har misset et par indlæg i den lange tråd):
brorlille skrev:
|
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 08:33
hej
firmaer som ikke er i stand til at lave ordentlig hifi, som er pengene værd, er ofte nødsaget til fjerne opmærksomheden fra mangler og fejl vha. smarte udtryk og diffuse formuleringer!
luftguitarer og luftfrikadeller ;-)
krydsmads
----------------------
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 10:58
hej thomas
nå, det er for at gøre mig glad, at du ikke laver hifi?
krydsmads
----------------------
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
hej
sikke en meningsudvekling!
nogle vil ha' "hurtige, musikalske og farvede" systemer og vi andre vil ha' hifi, som er forkortelse af high fidelity, hvilket betyder høj troværdighed.
kan i ikke bare lytte til fodtramp og lade være med at prøve at "omvende" andre?
i er næppe smartere end os andre, men derimod utroligt afklarede (faktisk lidt som nogle religiøse bevægelser)
mvh krydsmads
----------------------
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 19:52
hej
simon spies har (vistnok) engang sagt nogenlunde sådan : "selv dårlig omtale er bedre end ingen do."
det har acoustic-reality og densen virkelig taget til sig
krydsmads
----------------------
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 10:12
hej
til nørd:
ja, du er sikkert forvirret, men også lidt langsom
kan du ikke forstå, at den knaldhamrende begavede thomas s. fra det geniale og musikalske densen ikke har sagt, at linn kan spille musik.
du ved så meget om edb, at du burde vide at hans indlæg har været ramt af en ondartet virus, som på groveste vis har manipuleret med hans selvfede indlæg.
krydsmads
----------------------
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 23:10
hej
"thomas - et barn du ikke kan nå"
krydsmads
|
|
|
Og i øvrigt godmorgen og god weekend ;o)
mvh
|
|
|
jeg syntes krydsmads er fed.
der skal da tages lidt pis på nogen, der lider af iltmangel pga den meget høje petistal de sidder på.

|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Kære Waal,
<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Jeg beskrev fænomenet dybere. Og Jonas bekræftede at det var også noget han kunne høre.
<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Du kan så enten vælge at latterliggøre det, hvilket jo er en let måde at slippe over en argumentation, hvis man ikke har seriøse argumenter, eller du kan vælge at anerkende at vi åbenbart er i stand til at høre mere end dig, og så med open mind forsøge at afdække disse hørbare forskelle. Det kunne jo ende med at du lærte noget nyt og det ville vel ikke være så ringe endda !
<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Andet er der vel ikke i det 
Med venlig hilsen |
|
|
Hvem der i denne sammenhæng er den latterlige har andre tilkendegivet. Jeg har blot valgt at transformere udsagnet til en venligsindet gættekonkurrence.
Hvis du vil have "seriøse argumenter" må du jo først skrive et seriøst indlæg.
Waal
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter skrev:
|
der skal da tages lidt pis på nogen, der lider af iltmangel pga den meget høje petistal de sidder på.

|
|
|
Det er muligt jeg tager fejl og overfortolker, men jeg kan altså ikke finde meget andet end sarkasme i krydsmads' indlæg. Det bidrager ikke særlig meget til tråden - efter min mening ;o)
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden det nu ender i en temmelig useriøs konkurrence om hvem der kan latterliggøre Sillesen mest........
Thomas Sillesen skrev:
Men hvis du er vant til at spille musik, eller vant til at evaluere det, vil du kende den store forskel man oplever hvis en rytmegruppe spiller på beatet, eller kommer lidt for sent på beatet. Kommer man for sent på beatet, får man fornemmelsen af at det går langsommere. |
|
|
Se, det forstår jeg. Det ramler vi jo ofte ind i i øvelokalet.
Jeg havde på fornemmelsen at det var noget i den retning, men jeg kan altså ikke overføre det til forskelle på forstærkere.
Jeg har et hav af øveoptagelser hvor vi spiller alt for tilbagelænet. Det er der ingen ben i at høre. Men jeg hører det altså på samme måde hos vores trommeslager der har et helt andet musikanlæg end jeg.
Eller på computeren for den sags skyld.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
Peter skrev:
|

|
|
|
Det er muligt jeg tager fejl og overfortolker, men jeg kan altså ikke finde meget andet end sarkasme i krydsmads' indlæg. Det bidrager ikke særlig meget til tråden - efter min mening ;o)
mvh
|
|
|
Hvilken tråd Iøvrigt kan jeg sagtens finde andet end sarkasme, hvad med et vognlæs ironi !!
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonny skrev:
|
Hvilken tråd Iøvrigt kan jeg sagtens finde andet end sarkasme, hvad med et vognlæs ironi !!
|
|
|
Ja hvilken tråd ;o). Og ja, jeg kan da også spore lidt ironi hist og her, men det bidrager lige så lidt som sarkasme - efter min mening ;o)
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig, udover det er det  (jævnført tråden) vist uhyggeligt svært at bidrage med noget som helst. Derfor har sarkasme og ironi pludeselig fået en mening
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonny skrev:
Enig, udover det er det (jævnført tråden) vist uhyggeligt svært at bidrage med noget som helst. Derfor har sarkasme og ironi pludeselig fået en mening  |
|
|
er vitus "sillesen certificeret" 
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter skrev:
Tonny skrev:
Enig, udover det er det (jævnført tråden) vist uhyggeligt svært at bidrage med noget som helst. Derfor har sarkasme og ironi pludeselig fået en mening  |
|
|
er vitus "sillesen certificeret" 
|
|
|
Ingen anelse, betyder det virkelig så meget !!!! 
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonny skrev:
|
|
Sarkasme og ironi er da nyttige og underholdende værktøjer.
Waal
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
waal skrev:
Sarkasme og ironi er da nyttige og underholdende værktøjer.
Waal |
|
|
Ja i visse situationer. Men i et skriftligt debatforum som dette er det for det meste gift, som kun giver misforståelser - efter min mening ;o). Men det er vist et emne der kunne fylde en hel ny tråd ;o)
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brorlille,
Jeg behøver ikke læse mine indlæg igen for at vide hvad der står i dem. Der går en rød tråd gennem dem, og jeg føler også jeg har argumenteret sagligt for mine synspunkter. Det ”sjove” er bare at der er ingen der har prøvet sagligt at modgå dem. Der har været mange der har sagt at sådan noget må man ikke sige, men nærmest ingen der har argumenteret sagligt for en anden holdning end min.
Det bringer mig så til dine indlæg. Man kan næppe sige de på nogen måde har bragt debatten fremad. I princip har du kun forsøgt på én ting, at lukke munden på mig ved hjælp af latterliggørelse og sarkasme. Jeg kan kun undre mig over dine motiver, for jeg synes grundlæggende at formålet med et debatforum må være at få en debat, der kan medvirke til at vi alle bliver klogere.
I folkeskolen var der også mange der var medløbere når der var nogle der mobbede andre. De stod altid lidt bagved og kom med indspark i form af ”sjove” bemærkninger. De var altid gode til at lodde stemningen, og holde med dem der var flest, men når alt kom til alt, var det eneste de fik ud af deres medløben, vel en flov smag i munden over at de ikke havde integritet nok til at sige fra overfor mobningen og i stedet behandle andre som de selv ønskede at blive behandlet ?
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Waal,
Den måde du ”diskuterer” på bringer jo ingen debat fremad. Du konkluderer at ” Hvis du vil have "seriøse argumenter" må du jo først skrive et seriøst indlæg.”
Eksplicit heri ligger jo at jeg ikke har skrevet seriøse indlæg.
Nuvel, jeg synes faktisk at de er ganske præcise og seriøse. Men ved at definerer dem som useriøse, slipper du jo fra at tage stilling til indholdet i dem, og du slipper dermed fra at tage dine egne opfattelser op til revision. For du er jo tydeligt uenig i mig, men du har jo ikke mandsmod nok til at diskutere dette med mig sagligt.
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vilmann,
Du skrev ” Jeg har et hav af øveoptagelser hvor vi spiller alt for tilbagelænet. Det er der ingen ben i at høre. Men jeg hører det altså på samme måde hos vores trommeslager der har et helt andet musikanlæg end jeg. Eller på computeren for den sags skyld.”
Lad mig først sige at du jo viser du kan høre J Dernæst at du ikke hører forskel på disse ting uanset hvilket anlæg/computer etc du hører det på (selvom du ved hvad du skal lytte efter). Det overrasker mig desværre ikke, for der er vi tilbage i min første påstand, at kun 7-8 mærker kan lave anlæg der spiller musik. Og uden at kende dit anlæg, kan man sige at det er nøjagtigt som i dit band, én dårlig musiker, og magien falder fra hinanden, så i princippet er eet umusikalsk produkt i din kæde nok til at ødelægge musikken.
Lad mig så også for en god ordens skyld pointere, at der findes nok ikke hifi der kan få jeres band til at spille mere præcist på beatet. Det er ikke det jeg hævder, men jeg hævder at der findes hifi hvor det gengives meget nøjagtigt som da I stod i øvelokalet, og der findes hifi der får jer til at lyde ENDNU mere tilbagelænede.
Jeg håber ikke du tog det som et personligt angreb på dit udstyr, men at dømme efter dine tidligere indlæg tror jeg sagtens du kan fatte min pointe.
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Til Kurt von Kubik,
På den måde du argumenterer, "kortslutter" du mange argumenter, og gør disse til sandheder uden på nogen måde sagligt at redegøre hvorfor. Eksempel: "fejlene er mindre i optageudstyret". Det konkluderer du, uden på noget måde at argumentere hvorfor.Den opfattelse kan du kun have pga. at du ikke læser det jeg skriver. Jeg har allerede for længst påpeget, at som transducer er en Mike langt mere præcis og simpel end en HT, hvor der er delefilter, flere enheder, forskellige materialer, placeringer, lytterum, og meget andet. En mikrofon og det tilhørende udstyr er lavspændingsudstyr (på nær powersupply til en kondensator mike, som typisk er 130V). Det giver sig selv af fysikkens love, at her er fejlene meget meget mindre. Hvis du behøver yderligere argumentation og evt. teknisk dokumentation, så har jeg den, men det er altså rimeligt omstændigt at forklare, specielt hvis du alligevel ikke læser det.
Overfor dette står at jeg stilfærdigt har påpeget at et masterbånd på ingen måde er en perfekt reference, da denne uværgerlig vil indeholde fejl, og da man ikke ved hvad der er på masterbåndet, ved man ikke hvilke fejl der er opstået i optage processen, og hvilke der er opstået i gengive processen. Det er da noget frygteligt sludder du finder på! Nu ser jeg så også, at den slags musik du hører, ikke lige hører til i den ende, hvor man kan anvende seriøse og naturtro optageteknikker, det samme gør Jonas. Den slags kildemateriale egner sig ikke som grundlag for en sådan diskussion, og det er tit her kæden hopper af. Man kan nemlig frygteligt præcist fortælle hvorledes en transducer omsætter bevægelser til et analogt elektrisk signal, så præcist, at det er muligt at fremstille mikes, der ud af en larmende mængde på flere hundrede mennesker, kan udskille det én person siger, som om der næsten var stille omkring ham. Det er beherskelse af teknikken. I den anden ende af skalaen, findes der omnidirektionale mikes, som giver et næsten liniært elektrisk signal af alt der foregår i ligegyldigt hvilken vinkel. Ret flot faktisk.
Med hensyn til dine argumenter om at vore produkter afskærer frekvensområdet, hæver omkring 150 hz og har en lys klangbalance, har du ikke ført nogen form for dokumentation for dette. Da dette også vil umuligt, da vore produkter ikke måler sådan. Det er fantastisk som jeg må gentage mig. Når et produkt har en sådan kompakt gengivelse, hvor der ligger betoninger på bestemte steder, så kan det stort set aldrig genfindes på et sweep - logik for høns! Men det skal findes i sammensætningen af forvrængningen el.lign. Og her i dette tilfælde, hvor det drejer sig om en 400 + bit dims, da er forvrængningen helt oppe på 1% ved fuld udstyring, hvilket indikerer at ét eller andet er ganske ude af tur. Men sweepet vil ikke afsløre den slags. Ved -60dB var THD+N helt oppe at ringe på 1,2% og det er uhørt højt for et nuværende PCM produkt.
Du roder iøvrigt rundt i de forskellige anmeldelser af vore produkter. Således har Rasmus Slyngborg aldrig testet en B-400XS, men derimod en B-400+. B-400XS blev derimod testet af High Fidelity. Disse 2 maskiner er som nat og dag målemæssigt og konstruktionsmæssigt. Men ALLIGEVEL lyder de begge umiskendeligt som et Densen produkt.... Hvordan kan det gå til Kurt ??? Det er meget nemt, fordi det der sætter sine allerstørste kendemærer på lyden er de forstærkere der anvendes i udgangen. Uden at vide det, tror jeg de ligner hinanden temmeligt meget. Så vidt jeg ved, bruger man vist ofte et 6Watt klasse A trin i udgangen på et Densen produkt, dog ikke power amps. Så hvordan man forklarer den slags er helt simpelt. I øvrigt ville du da være godt tosset, om du ikke holdt fast i én eller anden fælles lyd, når nu apparaterne sælger af den grund.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|