Forfatter |
|
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 10 December 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den diskant HMH har i er en 015/3 og det er den "rigtige". Nogle putter en Ninka diskant i men jeg ved sgu ikke...!
Jeg har ikke ondt i maven!
|
Til top |
|
|
Emil K. Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 278
|
Sendt: 10 December 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget pænt og stilrent som de andre også siger Og virkelig flot stue også som de andre siger. Der er jo ingen der siger det ikke må se godt ud.
Meget lækkert synes jeg... men jeg aner ikke en hat fis om det, men det ser virkelig godt ud __________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 10 December 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Ser flot ud....
Stilrent og pænt.
Er især helt vild med din lampe. Sådan en står jeg til at arve en dag. Men den bliver sgu nok henvist til brændeskuret. For min kone HADER den .... Kvinder  |
|
|
Panthella'en er sgu ellers en flot lampe. Hvordan kan hun dog hade den?
|
Til top |
|
|
HMHansgaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 10 December 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer,
Tak for indsparkene i tråden, dejligt med lidt aktivitet.
Jeg har været på shopping og der er faktisk sket en del siden sidst.
Strøm: Har købt en ISOL-8 Cleanline II + 3 stk. Supra LoRad Shuko + Danbit 4 Amp strømforsyning til min Squeezebox.
Forstærker: Har skiftet ICEpower + Audio Note ud med en TACT SDAI-2175.
Her et kig ind i skabet hvor det hele styres fra:

Og så et overbliksbillede:

Jeg er en meget tilfreds mand. Det er flot og det er det mest vellydende setup jeg har haft til dato, og jeg har efterhånden være en del igennem. Man skal ikke undervurdere en ordentlig strømkilde/renser.
Mvh. Hans...
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 10 December 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget stilrent. Kan du sige lidt mere om ISOL-8 Clearline II
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
JRolLbs Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 234
|
Sendt: 26 December 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans!
Nu er det efterhånden et sykke tid siden, jeg var nede og hente din Trends UD-10. Og jeg kan da kun sige, jeg ikke har fortrudt købet. Indtil for nyligt har jeg bare kørt med usb-strømforsyningen, da jeg ikke lå inde med en oplader til batteristrømforsyningen. Jeg var egentlig også udmærket tilfreds med lyden, men havde dog en del temmelig udefineret bas, hvilket jeg egentlig regnede med var mit rums skyld.
Det blev der så sandelig rettet op på med batteriforsyningen! Alt - og jeg mener alt! - er bare bedre defineret og superklart i forhold til før. Mit rum er stadig et stort problem, men har store planer mht. dæmpning, når vi lige når over eksamensperioden Skal også ud og have fundet mig en rigtig dac, håber på at kunne låne lidt forskelligt hjem på samme tid og så ellers isolere mig i et par dage
Som du kan se har jeg også fået skiftet Haydn ud - fik et godt tilbud, som jeg bare ikke kunne afslå og er bare superglad for mine Helicon!
Kan se, du også har været ved at invistere! Har også haft et godt øje til de Lyngdorf forstærkere - både 2175 og 2200 (især 2200, da man ville kunne springe et dac-led over). Har du overvejet begge, og hvorfor endte du med 2175'eren?
Well - ellers må du have en gædelig juleferie!
Mvh Jonas
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 26 December 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice stil.
Men et musik rum er det ikke helt.
Hvad er din efterklangs tid ? 15min ?
Gør noget mere ved dit rum og du vil få et endnu større løft i lyden.
Den ene hjøttaler stå jo i et hjørne og tæt på et skab, alt dette gør du forstærker bunden i den side.
|
Til top |
|
|
HMHansgaard Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRolLbs skrev:
Hej Hans!
Nu er det efterhånden et sykke tid siden, jeg var nede og hente din Trends UD-10. Og jeg kan da kun sige, jeg ikke har fortrudt købet. Indtil for nyligt har jeg bare kørt med usb-strømforsyningen, da jeg ikke lå inde med en oplader til batteristrømforsyningen. Jeg var egentlig også udmærket tilfreds med lyden, men havde dog en del temmelig udefineret bas, hvilket jeg egentlig regnede med var mit rums skyld.
Det blev der så sandelig rettet op på med batteriforsyningen! Alt - og jeg mener alt! - er bare bedre defineret og superklart i forhold til før. Mit rum er stadig et stort problem, men har store planer mht. dæmpning, når vi lige når over eksamensperioden Skal også ud og have fundet mig en rigtig dac, håber på at kunne låne lidt forskelligt hjem på samme tid og så ellers isolere mig i et par dage
Som du kan se har jeg også fået skiftet Haydn ud - fik et godt tilbud, som jeg bare ikke kunne afslå og er bare superglad for mine Helicon!
Kan se, du også har været ved at invistere! Har også haft et godt øje til de Lyngdorf forstærkere - både 2175 og 2200 (især 2200, da man ville kunne springe et dac-led over). Har du overvejet begge, og hvorfor endte du med 2175'eren?
Well - ellers må du have en gædelig juleferie!
Mvh Jonas
|
|
|
Hej Jonas,
Ja de der Dali Helicon er bare lækre - tillykke med dem! Haydn er altså ikke noget at råbe hurra for, det er ikke meget lyd der kommer ud af de små kasser. Hørte dem nede i TC og de kunne slet ikke måle sig med mine B&W 805 Matrix eller et sæt Audiovector M1Sig jeg hørte senere på dagen. Men de er ok pæne...:-)
Jeg købte SDAI-2175 fordi den er billig i forhold til de andre fuldt digitale. Prisen lå inden for hvad jeg synes at jeg kan forsvare at bruge på en forstærker. Og den lyder virkelig fantastisk godt. Det er virkelig en klasse eller to over min gamle kombination af AN M-Zero og ON-Tech ICEpower, som var ok, men meget koldt i lyden i sammenligning.
Spændende at du skriver at opgraderingen af strømforsyning gav så meget. Det er også hvad jeg oplever. Jeg har lige fået en kraftigt dimensioneret PSU på min Squeezebox og det gav også lige det sidste. Jeg kan også anbefale en god strømrenser (f.eks. sådan en som den jeg har fra ISOL-8). Det giver ro og dybde i lydbilledet.
Du er velkommen til at kigge ind en dag og lytte lidt :-)
Ellers glædelig jul herfra...
Mvh. Hans...
|
Til top |
|
|
HMHansgaard Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Nice stil.
Den ene hjøttaler stå jo i et hjørne og tæt på et skab, alt dette gør du forstærker bunden i den side.
|
|
|
Hej Jensen,
Jeg har haft store problemer med efterklang, men har også brugt mange kræfter på at løse problemet. Jeg startede med at have et sæt Snell J/III ståene og det rungede godt og grundigt. Så skiftede jeg til Snell K/II (trykkammer) og senere B&W 805 matrix og det var meget bedre. Savnede stadig lidt større lyd, så jeg endte med det jeg har nu Linn Keilidh (trykkammer med små hurtige enheder + kraftig amp med styr på sagerne - også diskanten) og det runger faktisk ikke.
Det lader ikke til at Keilidh har noget i mod at stå tæt på hjørne og bagvæg. Indrømmet, det kunne helt stå bedre, men ikke unden at end i at indrette hele stuen omkring anlæget og det vil jeg ikke. Stilen kommer først og så må lyden tilpasse sig og blive så god som overhovedet muligt - og det lyder virkelig godt nu :-)
Mvh. Hans...
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 26 December 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker stil 
jensen skrev:
Nice stil.
|
|
|
J, hvad vil du foreslå til optimering af rummet udover at flytte højttaleren ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|