Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 04:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Hifi til øret og øjet... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HMHansgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
1 en fase kun til Hi-Fi.
2 en rigtig jord forbindlse, så virke LoRad rigtig.
3 første forærker i stik dåse
4 resten af anlæget i stk dåsen

Tak for dine råd. Spørgsmål:

1. Hvad betyder een fase?

2. Hvordan får jeg jordforbindelse på 5. sal?

Mvh. Hans

Til top Vis HMHansgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HMHansgaard

TeeZaZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Kanont stilrent Setup du har fået dig !!

Hvad synes du om din  Squeezebox, ang lyd og sådan noget.. Jeg selv i tankerne at anskaffe mig sådan en smart tingest ;)

Til top Vis TeeZaZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TeeZaZ

HMHansgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

TeeZaZ skrev:

Kanont stilrent Setup du har fået dig !!

Hvad synes du om din  Squeezebox, ang lyd og sådan noget.. Jeg selv i tankerne at anskaffe mig sådan en smart tingest ;)

Tak tak...:-)

Ang. Squeezebox så får den mine varmeste anbefalinger. Som computerprodukt er den noget af det mest velfungerende jeg har prøvet, den kan absolut alt det de siger den kan og den er utroligt nem at have med at gøre.

Som HIFI-produkt er den også fin, omend den først rigtigt kommer til sin ret når den bruges som lyd-streamer til en ordentlig HIFI-specificeret DAC. Den har ok indbyggede convertere (Burr-Brown), men jeg tror på at den lidt tamme lyd den yder hovedsageligt skyldes en meget lille strømforsyning (5v, switchmode). Så med en ekstern DAC på er den meget svær at komme uden om hvis du ønsker at bruge din PC som musik-lager. Der er simpelthen ikke andet på markedet der virker lige så godt.

Mvh. Hans...:-)

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Min råd kan næste kun bruges 100% hvis man bor i eje hus.

En fase betyder at der er trukke en sikkring gruppe kun til anlæget, så at strøme ikke blive belaste af støj fra køleskab, komfum, tv m.m.

Ok, det kan værre svært at få en ægte jordforbindlse op til 5 sal, elles blive det dyrt.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

HMHansgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Så har jeg tweaket lidt mere og det er helt sikkert det bedste tweak jeg har lavet længe. Nu skal I bare hører.

Jeg har taget de to bagerste spikes af således at højttaleren nu hviler på det bagerste af foden og to spikes foran. Det betyder også at den hælder nogle grader bagover og jeg skal da lige love for at det har forandret lyden. De spiller mere ud i rummet og perspektivet er blevet langt mere solidt og bredt. Det er som om de fylder rummet langt bedre ud - ja jeg er glad...:-)

Men hvad med enhederne spiller de ude af fase (eller hvad det nu hedder)?

Jeg har også noget nyt strøm-twaek på vej. Mere om det senere.

Mvh. Hans...:-)

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Det lyder kreativt  Men jeg ville nok være en smule nervøs for at få rummel og underlig bund når du lader så "stor" en flade hvile på et trægulv. Til gengæld er det klart at det virker for dig fordi du kompenserer for "D'appolito" opsætningen af diskanten, så den nu ryger tættere ind mod dit øre. Du ville have opnået en stor del af det samme ved at vinkle højttalerne mere mod din lytteposition. Jeg vil faktisk påstå at en Keilidh "kræver" toe-in og det endda ganske kraftigt.

Enheder spiller kun ud af fase, hvis du vender kablerne forkert.

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

HMHansgaard skrev:

mirland skrev:
Hej i stuen !

Ja, det er jo et smukt setup du har fået samlet sammen - igen Jeg kan nu godt forstå at du "stadig" kører med Keilidh. I det rette setup er den superstram og kontant uden at blive monitor-agtig. Jeg var meget glad for den i mit setup.

Det er sjovt at du skriver at du ikke oplever nogen negativ effekt med netstøjfiltrene. Oplever du overhovedet NOGEN effekt ?

...og tak for de pæne ord om maleriet

Hej John,

Jeg har mine bekymringer omkring strøm. Mest fordi jeg ikke ved det mindste om det. Jeg har et B&O TV, en computer, en lampe og alt mit HIFI sat til eet stik. Det kan ikke være godt! Så jeg skal have prøvet lidt forskellige strøm-upgrades. Jeg har heller ikke jord i mine stik, så det skal jeg også have løst, måske med en ledning til radiatoren? Jeg oplever lidt summen fra højttalerne, det kunne noget god jord måske løse.

Mht. Lyngdorf filtrene, så har jeg ikke noget kvalificeret at sige om dem endnu, men jeg skal nok få lyttet til dem.

Mvh. Hans...

Må jeg spørge hvilket B&O MX det er? Og om du er glad for det? Ved godt det er lidt uden for trådens fokus, men sidder selv og lurer på et sådan tv..
I øvrigt super lækkert og stilrent setup, kan godt lide din stue, den må være behagelig at opholde sig i

HMHansgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Citér:

Må jeg spørge hvilket B&O MX det er? Og om du er glad for det? Ved godt det er lidt uden for trådens fokus, men sidder selv og lurer på et sådan tv..
I øvrigt super lækkert og stilrent setup, kan godt lide din stue, den må være behagelig at opholde sig i

Tak for kommentaren...:-)

Mit TV er et B&O MX7000. Det er jeg meget glad for, så glad at jeg også har købt et til soveværelset. Jeg har haft næsten alle 28" i MX-serien og MX7000 har kvaliteter som de andre modeller ikke har. Det deler billedrør med MX6000, så der er ingen forskel, den helt store forskel ligger i at MX7000 har aktive højttalere, og det kan altså høres. Det er virkelig et vellydende TV.

Desuden mener jeg at MX-serien er det flotteste TV der er lavet til dato. Jeg kunne på ingen måde alde mig overtale til at have andet stående, heller ikke fladskærme (som iøvrigt stadig har totalt elendigt billede sammenlignet med et godt CRT TV, ihvertfald når det gælder analoge signaler).

Mvh. Hans...

HMHansgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Det lyder kreativt  Men jeg ville nok være en smule nervøs for at få rummel og underlig bund når du lader så "stor" en flade hvile på et trægulv. Til gengæld er det klart at det virker for dig fordi du kompenserer for "D'appolito" opsætningen af diskanten, så den nu ryger tættere ind mod dit øre. Du ville have opnået en stor del af det samme ved at vinkle højttalerne mere mod din lytteposition. Jeg vil faktisk påstå at en Keilidh "kræver" toe-in og det endda ganske kraftigt.

Enheder spiller kun ud af fase, hvis du vender kablerne forkert.

Jeg spiller stadig med højttalerne på skrå. Nu hviler de på 2 spikes og og 1 SD-Feet og spiller rigtig flot.

Så er jeg jo ved at rode mig ud i noget radiator-jord, men jeg kan ikke blive klog på om det er sikkert/smart. Hvad siger I?

Jeg har købt en ISOL-8 Clearline II Power Conditioner. Fin ting som sørger for at holde de forskellige kommponenter adskildt fra hinanden og resten af husets installationer. Det er ikke sat  op endnu, men det ser på papiret lovende ud. På bagsiden af ISOL-8 sidder der et fint stik som kan bruges til at lave jord med, der skal bare et kabel mellem apperatet og noget med jordforbindelse. Det virker som en no-brainer at forbinde den med min radiator.

Lad os tale strøm...

Mvh. Hans...

Nicolai
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2003
Sendt: 21 November 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hej Hans

SKal du have en ægte jordforbindelse skal du banke et stålspyd i jorden og føre ledningen op til din lejlighed. Det kan jo godt være at dine naboer glor lidt hvis du banker et spyd i jorden nede på parkeringspladsen........

Alternativt kan du jo føre en ledning fra et sted uden maling på din radiator - det skal jeg nok hjælpe dig med næste gang vi skal have hifisession.

Mine erfaringer med jordforbindelse er at det giver lydbilledet lidt mere ro, men det er et meget subjektivt indtryk som nok skal prøves ordentligt af med dit grej.

Mvh Nicolai

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 21 November 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

HMHansgaard skrev:

Citér:

Tak for kommentaren...:-)

Mit TV er et B&O MX7000. Det er jeg meget glad for, så glad at jeg også har købt et til soveværelset. Jeg har haft næsten alle 28" i MX-serien og MX7000 har kvaliteter som de andre modeller ikke har. Det deler billedrør med MX6000, så der er ingen forskel, den helt store forskel ligger i at MX7000 har aktive højttalere, og det kan altså høres. Det er virkelig et vellydende TV.

Desuden mener jeg at MX-serien er det flotteste TV der er lavet til dato. Jeg kunne på ingen måde alde mig overtale til at have andet stående, heller ikke fladskærme (som iøvrigt stadig har totalt elendigt billede sammenlignet med et godt CRT TV, ihvertfald når det gælder analoge signaler).

Mvh. Hans...

Jeg er så mere til LX serien. Har købt et LX4500 til 250 kr. i DBA. Med en digital TV tuner får man et kanon billede, og lyden er klasser bedre end det man får i dag. Det er et TV med nogen år på bagen, men besøgende er stadig imponerede. Og så har det automatisk justering af kontrast ift. lyset i rummet.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 December 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Meget provokerende ...men jeg har tilladt mig at flytte lidt om i dit hjem  ( forslag )

Kan stereo'en fra sådan et B&O tv ikke sendes ud over anlægget ?

PS: Pas på med radiatorjord, hvis du også har jord via dit tv-fællesantennestik = potentialeforskel  ( bad cocktail ), jeg ville selv i dette tilfælde kun vælge den jord der allerede er i afskærmningen via fællesantenneantenneledningen. Vel at mærke hvis lydsignal fra tv overføres til anlæg !

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 01 December 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Ser fint ud. Jeg har haft det meste, dog ikke på samme tid. Keilidh liver virkeligt op ved bi-amp, så det vil jeg anbefale at du prøver hvis muligheden byder sig.

Mvh

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 December 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Radiatorjord er en meget dårlig ide. Det er ikke stensikkert det er jord og tænk hvis du kommer til sende spænding (110V) på radiator rørene, eller værre, så kan du stege dine naboer. Men så klager de da ikke. Personligt her i hytten er jord til gavn. Fint system i øvrigt. Jeg tror du har fat i noget af det rigtige med spikes i front og blød afkobling bag. Mine står 30 cm fra bagvægen med 5-10 grader toe-in.
Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

HMHansgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

Meget provokerende ...men jeg har tilladt mig at flytte lidt om i dit hjem  ( forslag )

Kan stereo'en fra sådan et B&O tv ikke sendes ud over anlægget ?

PS: Pas på med radiatorjord, hvis du også har jord via dit tv-fællesantennestik = potentialeforskel  ( bad cocktail ), jeg ville selv i dette tilfælde kun vælge den jord der allerede er i afskærmningen via fællesantenneantenneledningen. Vel at mærke hvis lydsignal fra tv overføres til anlæg !

Hej Kramme,

Det er imponerende arbejde du har gjort med at om-møblere min stue  

Det har fået mig til at tænke over om min opstilling er rigtig eller om der skal ny-tænkes. Jeg er nået frem til at det skal der ikke. Mest fordi jeg ikke vil have husalter-effekten med TV og anlæg som centrum for rummet. Når det spredes lidt ud syner det ikke af så meget og det kan jeg bedst lide.

Men tak for indslaget, meget godt lavet...

Mvh. Hans...

HMHansgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

MikeAalborg skrev:

Hejsa

Ser fint ud. Jeg har haft det meste, dog ikke på samme tid. Keilidh liver virkeligt op ved bi-amp, så det vil jeg anbefale at du prøver hvis muligheden byder sig.

Mvh

Jeg har lige skiftet min forstærker-del ud med noget nyt og spændende. Byder muligheden sig, er det ikke umuligt, at jeg vil prøve bi-amping. Jeg er ellers ovenud godt tilfreds med mine Keilidh, det er altså en klasse højttaler.

Mvh. Hans...

HMHansgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

klc-audio skrev:
Radiatorjord er en meget dårlig ide. Det er ikke stensikkert det er jord og tænk hvis du kommer til sende spænding (110V) på radiator rørene, eller værre, så kan du stege dine naboer. Men så klager de da ikke. Personligt her i hytten er jord til gavn. Fint system i øvrigt. Jeg tror du har fat i noget af det rigtige med spikes i front og blød afkobling bag. Mine står 30 cm fra bagvægen med 5-10 grader toe-in.

Tak, jeg har prøvet radiator-jord, det var virkelig noget skrammel. Efter jeg forbandt radiatoren til min ISOL-8 Cleanline II opstod der massiv brummen i hele anlæget, så ledningen røg hurtigt af igen. Nu har jeg ISOL-8 og Supra Lo-Rad med Shuko til alle apperater og der er ingen brum, vibrerende appreater eller andre unoder, det giver ro i sjælen og lyden er også løftet markant, helt klart en af de bedre opgraderinger jeg har fortaget.

En anden stor lydmæssig forbedring var at tilte mine Keilidh en lille smule bagover og give dem lidt toe-in. De spiller mere direkte til mig nu og ikke så meget hen langs gulvet - en klar forbedring!

Mvh. hans...

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 December 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

nmhansgaard: stor respekt for din opstilling som den er , alt er hermed flyttet tilbage igen.

håber at du får løst din jordproblematik.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 December 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

HMHansgaard skrev:
MikeAalborg skrev:

Hejsa

Mvh

Jeg har lige skiftet min forstærker-del ud med noget nyt og spændende. Byder muligheden sig, er det ikke umuligt, at jeg vil prøve bi-amping. Jeg er ellers ovenud godt tilfreds med mine Keilidh, det er altså en klasse højttaler.

Mvh. Hans...

Mike - mener du aktiv drift eller kun bi-amp'ing.

HMH - Jeg har sagt det før tror jeg, men det er altså en helt anden HT ved aktiv drift. Hvis du syntes det er en klasse højttaler nu så taber du kæben ved aktiv drift. 

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 10 December 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

klc-audio skrev:
HMHansgaard skrev:
MikeAalborg skrev:

Hejsa

Mvh

Mvh. Hans...

Mike - mener du aktiv drift eller kun bi-amp'ing.

HMH - Jeg har sagt det før tror jeg, men det er altså en helt anden HT ved aktiv drift. Hvis du syntes det er en klasse højttaler nu så taber du kæben ved aktiv drift. 

Jeg har prøvet begge dele. Dog var aktivt ikke med Linn´s eget filter - det lød fint, men jeg fik ondt i maven (bekymring) af at se hvor utroligt meget større bas/mellemtone enhedernes vandring blev. Men ingen tvivl om, at der er rigtigt meget at hente ved hvert opgradeniveau. Alt efter årgang, kan der også være en del at hente ved skifte af diskanten. Men jeg blev aldrig helt enig med mig selv om, om førstegeneration keramikdiskant eller sidste udgave var bedst.

Btw: Linn har jo selv nogle sten-composit-fødder som også er et skridt fremad. Alternativt kan der skrues en flise op i bunden.

Mvh  

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum