Forfatter |
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 22 Juni 2009 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åh - OK.. Håber den får diskanten tilbage.. enten via en midlertidig 035ti eller reconing af de finere 050ti´ere. Men det får lige vente på nogle svar fra div. leverandører etc. overvejer om jeg fpr lov at hænge et sæt 602ére op som baghøjtalere.. men måske er de L20´ere bedre.. trods alt knap så høje.. men bredere.. Tror bare de vil gå bedr i hjørnet.. samt evt. en hylde i reolen. Dog har L20 bagudvendt basrefleks-port, hvor 602érne jo har den fremad, hvilket letter plavceringen noget ifht. reol!!  Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da ellers ok billigt for de 602'ere, og som du nævner, er det rigtig rart med basrefleksport foran. Selv har jeg højtalere fra den nyest 600 serie, og det er fra helt fra start af en meget fornuftig serie højtalere
Det er jo et rigtig godt argument for at du skal købe dem. Også det at det giver større sammenhæng i hele lydoplevelsen, nu der ligger samme filosofi bag konstruktionen mm.. :)
Ja, kvinder og hifi kræver sin overtalelse i gennem livet... Godt kabler er skjult!!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu idag skal jeg ud og hente et sæt 035ti-diskanter til JBLérne. Vil lige prøve dem først indtil jeg måske får de gamle 050ti´-diskanter reconet. Det er lidt billigere.. men ellers ender det nok med de 602ére på væggen.
Mvh. offcourse
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Argh.. har sat 035érne i - men enten spillede de kun kortvarrigt, spiller alt alt for lidt, eller er brændt af også. Dum lyd..... ÆV.. giver snart op med de L20´ere.. altså...
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Argh.. har sat 035érne i - men enten spillede de kun kortvarrigt, spiller alt alt for lidt, eller er brændt af også. Dum lyd.....
ÆV.. giver snart op med de L20´ere.. altså...
|
|
|
Tjek lige delefiltrene!!! EDIT: Nåja, det havde do jo forresten, men tjek lige en ekstra gang  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
Ole Hedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 04 August 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Offcouse!
Ville bare give kæmpe kompliment til din tråd (OG din stue!) - du er jo en fantastisk skribent  
Må jeg i øvrigt spørge hvorfor du kalder det Ølgiganten? 
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 04 August 2009 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ole Hedegaard skrev:
Hej Offcouse!
Ville bare give k�mpe kompliment til din tr�d (OG din stue!) - du er jo en fantastisk skribent  
M� jeg i �vrigt sp�rge hvorfor du kalder det �lgiganten? 
Det er vel fordi de ligesom Tuborg er fuld af pis .
|
|
|
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 August 2009 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja - egentligt noget i den stil.. eller Elelefanten.. stor men langsom....   Har oplevet noget fantastisk langsom kundeservice fra dem.. de har overtaget Electric City, som solgte mig mit TV i sin tid.. det tog syv lange og syv brede at få service på, de de ikke kunne finde ud af hvordan de skulle overtage garantien etc.. Så... er de fulde eller bare langsomme.... Nå - nok om dem. Tak for komplimentet - ja stuen er ved at være OK til musik og film.. og skriveriet startede i sin tid som overspringshandling under specialeskrivning.. så der er lagt mange kærlige timer i dette forum - og efterflg. i stuens gear også  (Jeg blev dog færdig) Hej for nu - vil prøve en løs diskant i de der dælans JBLér.. ellers ryger de snart ad H til....  Offcourse
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 August 2009 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae, hvis jeg lige skal bidrage med min egen oplevelse med Elelefanten, så bestilte jeg for et par år siden en emhætte hos dem. Det var på en torsdag, hvor de så lovede at have den hjemme tirsdagen efter. Da jeg så kom forbi tirsdagen efter, havde de ikke fået den hjem, men lovede den hjemme til den efterfølgende tirsdag. Det skulle så også vise sig at kikse... Da jeg skulle sætte køkken op weekenden efter var jeg nødt til at købe enhætten et andet sted, så jeg afbestilte ordren og fik pengene tilbage.
Så langt så godt. Men 3 uger senere fik jeg pludselig emhætten tilsendt pr post! Tjae, jeg puttede emhætten i bagagerummet og kørte tilbage til butikken med den. Jeg lod den ligge i bagagerummet ment jeg gik ind til sælgeren, forklarede historien, og kækt spurgte hvad han ville give for at få den tilbage . Her kunne han så have smilet og undskyldt forvirringen, ventetiden og deres mangel på leverandør/ordre-styring, men han valgte minsandten at true mig med politianmeldelse hvis jeg ikke straks kom ind med den.
Tjae, har ikke gidet handle der siden 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 August 2009 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke en kundeservice.. hvad pokker er der blevet af "kunden har altid ret (- til andet er bevist)". Ja - man skal virkeligt overveje, hvad man køber hvor. Har man brug for - eller ønsker mulighed for support eller råd og vejledning, kan det ofte bedre betale sig "i grå hår" at betale lige lidt mere, men købe et sted med god og personlig betjening. Dette gælder vel i særdeleshed ifht. HiFi, hvor det ofte er fordelagtigt at kunne låne med hjem, prøve A vs. B vs. C etc, samt indbytte ældre grej ved nykøb / opgradering etc. Så - der er en grund til at HiFi ikke forefindes i store "konsum-discount-butikker"  Mvh. Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 August 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har idag revet mig og købt mørklægningsgardiner til den store vinduesrække bag sofaen - ud mod udestuen.. Der kan ikke ses film hele sommerhalvåret på min projektor, hvilket jeg er trær af.. eller sksal jeg vente til efter 22-23-tiden, og det er ikke altid man gider det - og så ser man det bare på 37" istedet for 92".. og det er jeg altså træt af. Så nu mangler jeg bare at se en film - der er idag tilpasset, afkortet og opskruet 5 mørklægningsgardiner, og det virker tilforladeligt mørk i stuen når de er nede. Billeder må vente - gider ikke nu i varmen - men måske i morgen. Mvh. Mørklægningsbanditten Offcourse
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 August 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten: tidligere i tråden nævnte du at du havde brugt en type Polyfilla som man faktisk kunne skrue skruer i (tror jeg du skrev). Kan du huske noget nærmere om hvad det hedder?
(jeg skal bruge det til at fylde nogle "huller" ud i et beton-kabinet, som enheder skal skrues i - det går ikke at skrue skruer i beton)
På forhånd tak 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 August 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt kemisk metal i modifikationen af min center-højtaler. Der kan skæres gevind i det, eller skrues skruer i forborede huller.. Men det kommer vel an på hvad du vil skrue enhederne fast med. Du kan evt. "lime" nogle rawlplugs ind i hullerne, så der er noget at skrue fast i, som kan "give sig lidt (plastic).. det kemiske metal bliver jo lige så hårdt som beton eller jern. "Chemical metal".. mener det var PLasticPadding.. Kemisk Metal..  andre mærker kemisk metal: http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?ID=1962&aid=8539Så er der lidt at gå efter.. og rimeligt i pris, hvis det kikser.. Held og lykke med reperationen Offcourse
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 August 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for rådet - den var sgu helt god med at lime rawplugs fast i forborede huller! I de eksisterende kabinetter havde jeg støbt rawplugs med, men betonen revnede da jeg brugte lidt for store skruer, men lim er sikkert mere tolerant. 
Fandt i øvrigt det kemiske metal i Bauhaus. Kan f.eks. bruges til at reparere karosseri på biler kunne jeg se... spændende stads!
Held og lykke med gardinerne 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 August 2009 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille "husker til mig selv" samt en forespærgsel. Her er et snip fra flg. review af Onkyo 805 receiveren. http://www.hometheaterhifi.com/volume_14_3/onkyo-tx-sr805-re ceiver-9-2006-part-1.htmlPå side 5 tester de strømforsyning / forstærkerdelen, og opnår flg. resultater.:
Next we moved on to the
"cooking" tests. All tests were conducted "two channels driven" with
the same 2.0V RMS input.
First we left the 805 in its
6 ohm setting, brought the output up to 1% THD (popularly accepted as the
point of clipping), and measured the output. We then loaded it with
4 ohms on each channel and measured. Switching the 805 to its 4 ohm setting we again
measured with 8 and 4 ohm loads. The results are tabulated as follows.
|
>6 ohm setting (default) |
>4 ohm setting |
|
|
|
8 ohm load |
173 Watts |
87 Watts |
|
|
|
4 ohm load |
270 Watts* |
151 Watts |
Bortset fra at det er dejligt meget stereo-kraft i en surround-receivecr - er der så nogen der har en idé om hvad der kræves for at trække fx. nogle af de gamle B&W 800-modeller, som jo er velkendte som "power-hungry" højtalere, der kan bringe det meste forstærker-grej i knæ--- eller i hvert fald ikke spille godt med i bassen før der er power bag. Har denne dejlige generation (bedre end de nyere 806 0g 7´ere har jeg læst) kræfter nok ? .. evt. biampede via de ekstra bagkanaler som jeg kan ofre til formålet (naturligvis ville jeg så køre rears over anden amp og bibeholde 7.1 setuppet). Er der power nok tror i ? - jeg kender ingen der har prøvet - derfor spørger jeg. Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
Sendt: 07 August 2009 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du alligvel skal ud efter en anden amp, ville det så ikke give mere mening (omend også være dyrere  ) at finde en amp, der kan trække dine fronter? Såsom en Emotiva XPA-2? Den er på tilbud pt. og vil koste dig 5300,- inkl forsendelse, told og moms. __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 August 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bestemt - Men . . . da jeg alerede har en NAD 316 eller hvad den nu hedder med 2 x 50W (NAD opgivet) som sikker fint kan trække rears, eller bodyshakers... (som pt trækkes af en eller anden anden flad sag bag sofaen).. sparer jeg jo det led, og kunne lede efter et sæt fine vintage-high-endere... såsom 801, 804 eller andet fint grej. Ved dog ikke hvordan de reelt lyder op omd nye "mid-price"-ting såsom XTZ eller lign. som også skulle spille ret fin til en fin pris. Dog er jeg forelsket i B&W for den fine lyd jeg finder de har (til prisen) - dog mest med udgangspunlt i 600-serien - både gamle og nye, samt prøvelyt på 800érne, som jo spiller ret fint  Så.. hvis man ingen penge har (man vil bruge.. helst), kun kan bytte eller sælge det man har, samt det løse.. så tænkte jeg i lidt brugt gråt guld. Er der fx. nogen der kender den GAMLE sag kaldet P5 fra B&W? Får fin ros på forums udenlads.. og findes pt. ret billigt (<2K) brugt.. lyder da tillokkende.. eller de der 802ére-- godt nok fra 1987... men damn cool vintage - og guld... Men de skal nok lyttes med min amp for at teste om det holder.. men kunne jo lige høre hvad de muligvis kan trækkes af.. jvf. min Onkyo og den moppedreng af en strømforsyning.. relativt set i det mindste.... Mvh. Offcourse Så
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 September 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjuhej..
Fik fat i et sæt Vifa Ringradiatorer (x25..noget) brugt.
De er nu smidt i de gamle JBL´er - og hold da op hvor de synger.
jeg er helt godt tilfreds med dem - og det passer faktisk så godt, at de originale "wave-guides" til diskanten (plastic-cover der aggerer "hul" til diskanterne) også kan pase præcist over de nye diskanter. På billederne ser det hele måske skævt ud, men de sidder - set forfra - lige midt i hullet.
Og yder-kappen passer lige ind til diskantens egen kant, så det må være OK ifht. spredning etc.

Så - det gik jo godt. (de er finger-fedtede efter al min pillen.. )
Lyden er bedre end med Ti-diskanterne - meget mindre spids og øre-hærgende ved høje toner og lydtryk. Nu synger de bare
Meen - måske skal de sælges.. konen har ikke fået det at vide - men je¨g håber at finde et sæt B&W 805s eller 804s brugt... leder efter sådan et sæt - de er flotte, har høj WAF.. og kan virkeligt spille, uden at fylde ALT for meget i stuen..
mvh. Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kig på et sæt B&W Matrix 803 s2 - den sidste generation inden Nautilus versionerne...  De skulle spille ret pænt. Det jeg lurer på, er om jeg skal biampe dem via Onkyoén og miste de 2 bagerste kanaler...
|
>6 ohm setting (default) |
>4 ohm setting |
|
|
|
8 ohm load |
173 Watts |
87 Watts |
|
|
|
4 ohm load |
270 Watts* |
151 Watts |
De går vist ned omkring 3.7 ohm når de er værst, men nominelt kalder de dem 8 ohm.. flot Ud fra ovenstående vil de kunne få ca 150 watt i 4 ohm indstillingen.. mon det går? Desværre skriver Onkyo at man bør sikre at højtalerne er 8 ohm elle rover, hvis man vil biampe eller brokoble.. hvorfor.. mon ikke det kan gå an i 4 ohm mode at biampe dem, uden lo...tet futter af? Jeg må jo prøve mig frem ifh. lyd og varmeudvikling, og se hvad der fungerer. Har trods alt læst at 803 S2 ikke skulle være de mest slemme af B&Wérne ifht. strømkrav..slemme, men ikke overdrevet.. Så - jeg kigger på dem Lørdag. Har også haft kigget langt efter et 106" lærred.. men er i tvivl om de ekstra 30 cm. billed er for meget.. har 2 meter bredde pt.. så det tror jeg ikke. THX foreskriften siger også ca 2-230 cm. ifht. siddeafstand og lærredsbredden som optimalt..  Uha.. mere vil have mere...
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
De går vist ned omkring 3.7 ohm når de er værst, men nominelt kalder de dem 8 ohm.. flot |
|
|
Nogle af de nye Focal er nominelt 8 ohm, men dykker til 1,8 ohm i basområdet - det synes jeg er direkte groft, men jo åbenbart kutyme/tilladt.
Offcourse_dk26 skrev:
Ud fra ovenstående vil de kunne få ca 150 watt i 4 ohm indstillingen.. mon det går? Desværre skriver Onkyo at man bør sikre at højtalerne er 8 ohm elle rover, hvis man vil biampe eller brokoble.. hvorfor.. mon ikke det kan gå an i 4 ohm mode at biampe dem, uden lo...tet futter af? |
|
|
Når man brokobler er der vist noget med at de mister styrke i de lave impedanser. Futter af gør den jo nok ikke, mon ikke sikringskredsløbet slår fra inden Biampe dem skulle du under alle omstændigheder kunne, men spørgsmålet er så lige hvor stærk Onkyo egentlig er i de lavere impedanser - de har vist ikke ry for at være de rene kraftværker på det punkt. Jeg vil tro at det spiller, men om det er optimalt eller godt nok kræver nok at det afprøves. 3,7 ohm synes jeg nu heller ikke er så galt.
Offcourse_dk26 skrev:
Har også haft kigget langt efter et 106" lærred.. men er i tvivl om de ekstra 30 cm. billed er for meget.. har 2 meter bredde pt.. så det tror jeg ikke. |
|
|
Jeg har 108" med en afstand på ca. 3,5 meter, og det går fint. Men nu har jeg også fuld HD... Årsagen til at jeg skiftede fra Sanyo Z5 til fuld HD var netop min korte afstand på første række, hvor jeg syntes at billedet begyndte at blive grynet. Hvis du stadig har den, og du stadig smider billedet på tværs af stuen, så må du nok hellere være helt sikker inden du anskaffer det store lærred. Du kan jo f.eks. prøve at justere billedet op så det passer med 106", og så se om du kan se pixellering på dit nuværende lærred. Du har dog den fordel at du kører blu-ray ind i projektoren og dermed har højere opløsning (på blu-ray i hvert fald, og vel også opskalering på DVD) på billedmaterialet, så du bedre udnytter 720p på Z5'eren end jeg gjorde.
|
Til top |
|
|