Forfatter |
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 03 December 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal lige se om jeg har de store filer endnu - ellers tager jeg bare nogle nye...
Nu har jeg fundet ud af at bruge "nat-indstillingen" - så er det bare om at få lagt kameraet stille / stille det på et fast underlag - det er umuligt at holde det i ro til den lange lukkertid.
More to come guys. Kigger forbi Imageshack.us imens.
Mvh. offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 December 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lidt billeder. har ikke en foto-stativ-ting, så de er taget fra toppen af en lampe lidt skråt fra siden.. øv.. Det er ikke så fedt et kamera jeg har - så det er reelt skarpere IRL.. men I kan da se lidt sort-niveau ifht. kanterne ved siden af, samt zoome lidt i detaljer etc. Må øve mig lidt i at tage billeder tror jeg - og skaffe kamera-stativ-erstatning som kan stå midt for lærredet, så bilederne ikke bliver så skæve...  Men her er lidt: Klik for større version tror jeg....     Kan i gætte hvilken film det er?  .. som at kaste perler for svin.. eller noget..    Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 05 December 2008 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Perlernes Havn 
Godt at høre at du er glad for Z5'eren, så den har en værdig fortsættelse på sit liv 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 December 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bestemt Wymax  . Den er en dejlig afslutning i jagten på hjemmebio-ræset. Nu glæder jeg mig til flere HD-kanaler over satelitten - fx. kommer TV2-film-HD til januar  Og den nye BBC-HD er også super flot. Så - med HD-sat og Bluray eller spil via PS3 - så leverer den Z5ér virkeligt varen. Det
eneste man kan overveje er om et større lærred er muligt.. men de 2
meter i bredden er grænsen for rullegardin-tweaket - og så koster
tingene jo "rigtige" penge herefter. Og på den måde er jeg rigtigt godt tilfreds med mine 2 m./90"  Skal
ind i stuen og så noget 80ér klassiker nu - Frækkere end politiet
tillader med Murphy.. de film er måske gamle, men stadig sjove  Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 December 2008 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så - den sidste detalje på plads - så der igen kan køres HD på min dejlige "vintage-full-HD-philips-skærm"    Jeg fik post-ordret en Lindy HDMI-splitter-boks samt 2 HDMI-kabler mere - så nu har jeg mulighed for at se HD via HDMI på både tv og projektor på samme tid..eller en af gangen.  Nu har jeg også brugt alle 3 indgange til: 1080i HD-sat-box 1080i HD-upscaler-DVD-afspiller 1080p/i HD-Bluray-player/PS3-game-box. Og 2 HDMI-udgange via Lindy-boksen.. Hurrah.. fedt fedt - det virker rent faktisk.. også med DHCP-beskyttelsen etc. Så er der bare det at Z5én kan inputte 1080p, hvorimod mit LCD tager 1080i.. Så jeg vælger at køre PS3én i 1080i ved TV-kiggeri, og skifter så til enten 1080p eller 720p ved Bluray etc. på projektoren. (som den jo er native). Synes dog at det ser bedre ud ved 1080i/p nedkonverteret, end ved native 720p.... spændende...  Men det må være en god scaler jo  Den er altså stadigvæk god - så kan man sige hvad man vil. Og det er jo tæt på håbløst at se projektor-tv om dagen - jeg har alt for meget lys fra mine store vinduer til at sort bliver andet end gråt... øv-bøv  Meen.. så er det jo godt man har et godt LCD-tv som er super godt selv i dagslys og med lys fra vinduerne.. her ville en plasma ikke have været så god, da de er meget mere spejl-blanke og giver voldsomt genskin med lyset "i ryggen" på beskueren. Det var også derfor jeg i sin tid købte dette philips fremfor et plasma. Så nu er der skærme til dagligdags tv-kiggeri, og BIOGRAF til om aftenen med kontrolleret lys og super 7.1 surround   Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 December 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt lige denne her specifiktions-oversigt for min Onkyo-amp TX-SR805:  mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 December 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 12 December 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt nok. Men jeg synes at huden på menneskerne er alt for rød. Sådan vises det i hvertfald ikke herhjemme. Har du fået den kalibreret?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 December 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej - desværre - ikke kalibreret.. Og ja - for meget knald på-- (Kan dog godt lige teste hvad der sker med lidt indre rødt...) men det er ellers "med vilje"... konen synes hun falder i søvn hvis der er helt mørkt - så billederne er vist taget i den "konevenlige" udgave af pæren i "Low / Eco" - dvs. med ellers så meget blus på som muligt.. fordi den skal kunne være "flot" selv med ambient lys.. så lidt som muligt - men helt slipper jeg ikke...   . Jeg har en "far"-udgave af kalibreringen - "meget" mindre lys, meget bedre farver og kontrast og sortniveau og gråtoner... og og og....        (WAF  ). Den skifter jeg så til, når konen falder i søvn ved siden af på sofaen   Måske skal jeg tage nogle billeder i den "neutrale" setting. Jeg har 4 versioner liggende klar på "user-settings" på remoten til Z5én.. Men... svigerfar og konen synes det er flot flot.. og derfor lader jeg dem få det som de vil i et stykke tid... jeg fik trods alt lov til at opgradere projektoren grundigt (og dyrt i kone-øjne). ALt i alt er alle glade for tiden for det "Nye billede" - så må en Otto-kalirering vente til det nye år.. så kan han tage mit tv nu han er i gang også  Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 13 December 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altid godt at det ikke er dig selv der har valgt den sprængende udgave  Men en Otto-kalibrering kan helt sikkert betale sig. Og iøvrigt, selv om din familie synes det er godt nu, så er der ingen der siger de ikke vil synes endnu bedre om det efter Ottos besøg.
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 13 December 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser godt ud, glæder mig også bare til der kommer Blu ray her  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 December 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - film i HD / på BluRay ser altså bare så meget bedre ud - selv om en opskaleret SD-DVD også er fino... der er bare forskel.
Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 15 December 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
har HD drev, men det er jo ikke lige fremmen fordi der kommer flere film på det format ellers skal det bestilles fra england eller USA
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 15 December 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Altid godt at det ikke er dig selv der har valgt den sprængende udgave Men en Otto-kalibrering kan helt sikkert betale sig. Og iøvrigt, selv om din familie synes det er godt nu, så er der ingen der siger de ikke vil synes endnu bedre om det efter Ottos besøg. |
|
|
Er det ikke at kaste penge efter svin, hvis man får den indstillet til 1/3 af prisen af hvad Z5 koster __________________ Get HIFI or die trying c",
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 15 December 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emilos88 skrev:
interfacelift skrev:
Altid godt at det ikke er dig selv der har valgt den sprængende udgave Men en Otto-kalibrering kan helt sikkert betale sig. Og iøvrigt, selv om din familie synes det er godt nu, så er der ingen der siger de ikke vil synes endnu bedre om det efter Ottos besøg. |
|
|
Er det ikke at kaste penge efter svin, hvis man får den indstillet til 1/3 af prisen af hvad Z5 koster |
|
|
Hehe, jo - nu du siger det. Tilgengæld kan det også forbedre kvaliteten langt mere, alt afhængigt af hvor god man selv er til kalibrering. Men det er klart, at rent procentmæssigt iforhold til nypris får du mere for pengene hvis du har en dyr projektor. Ellers er en kalibrerings DVD sikkert helt okay. Den kan jo også bruges igen.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 15 December 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gisp, man tør sgu dårligt købe noget i dag  . Alt skal jo dælme kalibreres af en professionel, gad vide hvordan vi har overlevet indtil nu  ? Jeg ville nu hellere kaste pengene efter en Spyder2Pro eller lignende og så selv have fornøjelsen.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 15 December 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Gisp, man tør sgu dårligt købe noget i dag . Alt skal jo dælme kalibreres af en professionel, gad vide hvordan vi har overlevet indtil nu ?
Jeg ville nu hellere kaste pengene efter en Spyder2Pro eller lignende og så selv have fornøjelsen.
|
|
|
Er spyder2pro ikke også rimelig spicy? Desuden er du sikker på at en professionel får det til at fungere perfekt.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Hans J skrev:
Gisp, man tør sgu dårligt købe noget i dag . Alt skal jo dælme kalibreres af en professionel, gad vide hvordan vi har overlevet indtil nu ?
Jeg ville nu hellere kaste pengene efter en Spyder2Pro eller lignende og så selv have fornøjelsen.
|
|
|
Er spyder2pro ikke også rimelig spicy? Desuden er du sikker på at en professionel får det til at fungere perfekt.
|
|
|
Nøøø, du kan nu finde dem forholdsvis billigt på nettet. Fordi en professionel kalibrere din projektor eller dit TV, er det ingen garanti for det er korrekt. Hvis alle gjorde deres arbejde 100% korrekt så verden nemmere ud  . Men vi er jo alle kun mennesker. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 December 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at komme ned på jorden igen. Jo - Otto og 2-3K efter optimering bliver nok udskudt på ubestemt.. Kan nok godt selv finde på at bruge et par timer på at tilpasse lidt edre end pt. Har allerede skruet lidt ned for det røde, og lidt andre småting - ser bedre ud, men har stadig god lysstyrke på eco-pære-mode. Så - ja - find laveste fællesnævner inden pengene bruges - det er vist ikke læmngere projektorens tur. Er faktisk lidt i tvivl - alt spille rmeget godt for tiden... måske nogle fronter fra B&W-800-serien (de der 804 matrix spøger stadig... kunne være sjovt..) Eller lidt ny spille-dåse.. eller en squeeze-box duet med den der fede remote som er på nettet...  Så deeet.. Mvh. Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det bliver sådan lidt kedeligt, når man er ved at være godt i mål  . Det er et fedt setup du er kommet op på  .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|