| Forfatter |
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af fordelene ved IB-subs er jo netop, at man kan opnå meget fine resultater på et lavt budget - de er nok udenfor konkurrence i den henseende. Ærgerligt med den ene enhed, den må vel bare byttes.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
| En af fordelene ved IB-subs er jo netop, at man kan opnå meget fine resultater på et lavt budget - de er nok udenfor konkurrence i den henseende. Ærgerligt med den ene enhed, den må vel bare byttes. |
|
|
Jeps, men det som overrasker mig mest, er hvor godt det lyder, selvom enhederne er langt fra optimale. Ingen tvivl om det ville være bedre med større X-max. Men det kan jo være jeg for dem skiftet med tiden. Det sjove er, at man slet ikke skal tænke på beregninger af kabinet og så videre. Nuvel, det bliver spændende at høre om Torkild har samme positive oplevelse som jeg har af Grond. Han har trods alt hørt andre IB´er. Jeg vil prøve at få lavet en demoaften inden længe for dem som er interesseret. Så PB mig hvis du vil hører hvad sådan noget skrammel kan.  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan spille lyd fra computeren ud på anlægget så prøv en bass-test (kan findes på youtube) bare for at se om du kan få bukserne til at blafre hehe..
Fedt at det virker rigtig godt, selv med det lave budget.
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun sige NICE IDE..
men har du tænkt på fugt og træk på loftet og i enhederne??
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasLarsen skrev:
Hvis du kan spille lyd fra computeren ud på anlægget så prøv en bass-test (kan findes på youtube) bare for at se om du kan få bukserne til at blafre hehe..
Fedt at det virker rigtig godt, selv med det lave budget.
|
|
|
Faktisk "blafrede" bukserne da jeg lyttede til Master & Commander, den første skudsalve i filmen  . Ellers er Massive Attack altid godt at møffe igennem systemet, jeg vil dog vente til jeg har fået Behringeren på, ellers er der for stor fare for, at jeg mister flere enheder  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... når du sætter den Behringer på, må du lige sørge for at ligge i aflåst sideleje inden du tænder.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow.... jeg vidste det ville blive overvældende. Glæder mig at høre din GROND har noget slagkraft, og at det samtidig også lyder godt, det beriger en bio gevaldigt. blir da spændende når behringeren kommer på også.....
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
MathiasLarsen skrev:
| Hvis du kan spille lyd fra computeren ud på anlægget så prøv en bass-test (kan findes på youtube) bare for at se om du kan få bukserne til at blafre hehe.. Fedt at det virker rigtig godt, selv med det lave budget. |
|
|
Faktisk "blafrede" bukserne da jeg lyttede til Master & Commander, den første skudsalve i filmen .Ellers er Massive Attack altid godt at møffe igennem systemet, jeg vil dog vente til jeg har fået Behringeren på, ellers er der for stor fare for, at jeg mister flere enheder . |
|
|
Tror godt at jeg kan finde min cd med sinus tone (20-80) og med et par sweeps __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
Hans J skrev:
MathiasLarsen skrev:
| Hvis du kan spille lyd fra computeren ud på anlægget så prøv en bass-test (kan findes på youtube) bare for at se om du kan få bukserne til at blafre hehe.. Fedt at det virker rigtig godt, selv med det lave budget. |
|
|
Faktisk "blafrede" bukserne da jeg lyttede til Master & Commander, den første skudsalve i filmen .Ellers er Massive Attack altid godt at møffe igennem systemet, jeg vil dog vente til jeg har fået Behringeren på, ellers er der for stor fare for, at jeg mister flere enheder . |
|
|
Tror godt at jeg kan finde min cd med sinus tone (20-80) og med et par sweeps |
|
|
Fino, jeg tror ikke den skal spille så lavt som 20 Hz, det er enhederne ikke særlig gode til tror jeg, men det viser sig jo når behringeren EQ den dybe ende op. Husk de har altså kun en Fs på 39 Hz, samtidig er Qts ret lav, X-max om muligt lavere  . Men de virker sgu  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis de ned i tyskland ombytter for et godt ord..... så kan de da lige få lidt flere
Ej, vi skal nok få det kørt ind så de overlever __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
Hvis de ned i tyskland ombytter for et godt ord..... så kan de da lige få lidt flere
Ej, vi skal nok få det kørt ind så de overlever |
|
|
Ja, nu må vi se, først og fremmest har de accepteret, de vil se på den. Det gode er de betaler fragten. De har været gode at handle med. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulrik77 skrev:
Kan kun sige NICE IDE..
men har du tænkt på fugt og træk på loftet og i enhederne?? |
|
|
Det trækker rigeligt på loftet i forvejen  . Jeg har tænkt på det, men de som bor i samme eller koldere klimaer, fortæller de ikke har problemer med dette (altså dem som har lavet IB´er). Når jeg har fået færdiginstalleret og justeret, bliver der sat isolering på alle flader på GROND (dog ikke enhederne. Endvidere kommer der stoffront i loftet, det vil også begrænse varmeopstigningen i manifolden. Bliver det et problem, ja så må jeg afmontere det og lukke hullet igen. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Ulrik77 skrev:
Kan kun sige NICE IDE..
men har du tænkt på fugt og træk på loftet og i enhederne?? |
|
|
Det trækker rigeligt på loftet i forvejen .Jeg har tænkt på det, men de som bor i samme eller koldere klimaer, fortæller de ikke har problemer med dette (altså dem som har lavet IB´er).Når jeg har fået færdiginstalleret og justeret, bliver der sat isolering på alle flader på GROND (dog ikke enhederne. Endvidere kommer der stoffront i loftet, det vil også begrænse varmeopstigningen i manifolden. Bliver det et problem, ja så må jeg afmontere det og lukke hullet igen. |
|
|
Eller bygge en isoleret kasse uden om enhederne __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
Hans J skrev:
Ulrik77 skrev:
|
Kan kun sige NICE IDE..
|
|
|
Det trækker rigeligt på loftet i forvejen .Jeg har tænkt på det, men de som bor i samme eller koldere klimaer, fortæller de ikke har problemer med dette (altså dem som har lavet IB´er).Når jeg har fået færdiginstalleret og justeret, bliver der sat isolering på alle flader på GROND (dog ikke enhederne. Endvidere kommer der stoffront i loftet, det vil også begrænse varmeopstigningen i manifolden. Bliver det et problem, ja så må jeg afmontere det og lukke hullet igen. |
|
|
Eller bygge en isoleret kasse uden om enhederne  |
|
|
du kunne sagtens isolere ind til enhederne - men tættest på enhderne vil jeg foreslå rockuld - glas uld er lige en kendes for destruktiv overfor ting der bevægersig
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulrik77 skrev:
torkild skrev:
Hans J skrev:
Ulrik77 skrev:
|
Kan kun sige NICE IDE..
|
|
|
|
|
Eller bygge en isoleret kasse uden om enhederne  |
|
|
du kunne sagtens isolere ind til enhederne - men tættest på enhderne vil jeg foreslå rockuld - glas uld er lige en kendes for destruktiv overfor ting der bevægersig
|
|
|
Bruger aldrig glasuld  . En isoleret kasse bag enhederne ? Øhhhh, så ryger princippet bag Infinite Baffle da ? __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|

Nøgh, det er fedt!! Glæder mig helt til at skulle flytte i hus engang og få lov til at lave store huller til højttalere i mit loft..
Glæder mig til at se de færdige billeder af projektet og vise det til kæresten, så hun kan begynde at forberede sig på hvad der engang skal ske...
-Allan
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
En isoleret kasse bag enhederne ? Øhhhh, så ryger princippet bag Infinite Baffle da ?
|
|
|
Ikke, hvis den er akustisk åben, dvs at der bare er isoleringsplader rundt om enheden + noget til at holde dem på plads.
Nå - det er vist kun en akademisk diskussion, der er jo ikke noget der tyder på, at det er nødvendigt....
Hilsen
Thomas
PS tillykke med dyret 
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans Tillykke med det gennembrydende hul. Du siger bare til så kommer jeg forbi, jeg snupper gerne en gang Demo dvd skiver med
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med gennembruddet. Nu skal du bare skære kanterne i hullet pænt til og fælde en ramme med hvidt stof ind i hullet, så det er i plan med loftet, så må fruen da også være tilfreds.
Meier skrev:
Hans J skrev:
En isoleret kasse bag enhederne ? Øhhhh, så ryger princippet bag Infinite Baffle da ?
|
|
|
Ikke, hvis den er akustisk åben, dvs at der bare er isoleringsplader rundt om enheden + noget til at holde dem på plads.
Nå - det er vist kun en akademisk diskussion, der er jo ikke noget der tyder på, at det er nødvendigt ... |
|
|
Jeg bilder mig ind at det ikke kun er en akademisk diskussion. Det er immervæk et pænt stort areal, der nu er uisoleret - ca. 5 gange hullets størrelse, og særligt membranerne er tynde. Ideen med den isolerede kasse er fin. Den kan evt. laves som et mineraluldsbeklædt "kaninbur" der er noget større end manifolden - så der der både isolering, volumen, akustisk gennemgang (gennem isoleringen og i kraft af at den kan bevæge sig lidt), hvis du så også maler manifolden (og evt. membranerne) på indersiden har du også etableret en smule dampspærre.
God fornøjelse med projektet.
|
| Til top |
|
| |