Forfatter |
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
  Go Hans  Go Hans   Ja - lige et par tværstivere til at holde brædderne sammen så loftet ikke skvatter sammen, og så ellers op med den IB. Det er vel egentligt nok en fordel at have en stof-ramme klar til loftet i stuen, og nogle lister eller hvad du har tænkt dig at bruge, så det "lyn-børge" kan blive pænt nedefra, og ikke ligne noget en fuld polsk håndværker har lavet i raseri. hvilken type loft har du på nedenunder? Gips kan saves pænt, men pas på revner.. Det er vel bare at bore et "starthul" indenfor den firkant du skal save ud, og så save ud til en streg du følger rundt. Og så skære ind til hjørnerne, og tilbage, og så rundt over til den næste langside "indenom hjørnet", og så lige, lidt ned ad langside nr.2, og så tilbage "baglæns" til hjørnet igen, for at få hjørnerne skarpe... Men det tror jeg du har styr på. Sav sav sav.. Har du en af de der store stiksave på 30 cm. længde? God vind med savningen Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu begynder det at ligne noget 
Bliver spændende at høre hvordan du synes det lyder. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 02 November 2007 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mig osse til en 'anmeldelse'! 
Citat: " The BEHRINGER ULTRABASS PRO EX1200 generates additional sub-harmonics – musically important frequencies, which can be set to one or two octaves below the lowest frequencies present in the original signal. The generated tones are based on waveform analysis and harmonize perfectly with the original sound. The sub-harmonic synthesizer creates a new frequency spectrum, giving you a beefy low end that warms the heart of any bass freak."
Hvilket vil sige, at apparatet frembringer kunstig dybbas, der IKKE findes på det originale materiale... Næppe hifi, altså. Sikkert sjovt at lege med, bevares.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 02 November 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Glæder mig osse til en 'anmeldelse'! 
Citat: " The BEHRINGER ULTRABASS PRO EX1200 generates additional sub-harmonics – musically important frequencies, which can be set to one or two octaves below the lowest frequencies present in the original signal. The generated tones are based on waveform analysis and harmonize perfectly with the original sound. The sub-harmonic synthesizer creates a new frequency spectrum, giving you a beefy low end that warms the heart of any bass freak."
Hvilket vil sige, at apparatet frembringer kunstig dybbas, der IKKE findes på det originale materiale... Næppe hifi, altså. Sikkert sjovt at lege med, bevares.
|
|
|
Jeg vil lige prøve at forklare meningen med MIN IB, det er for at få en "fed" lyd til film og spil, det har INTET med HiFi at gøre  . Men vis mig det anlæg som IKKE farver lyden overhovedet  . Hvor ofte ved man egentlig hvordan det SKAL lyde det man lytter til ? Så er den ged barberet  . I min HiFi-verden går JEG heller ikke efter en neutral lyd, jeg går efter den lyd som er krydret til ming smag, ligesom jeg gør med mad, der tilsætter jeg også det som jeg synes om. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
Sendt: 02 November 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans DVS. du er både dybbas snedker og grill kok  
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
Til top |
|
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 02 November 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans
Tak for en god kop kaffe, hyggelig samtale og kanon handel igår
Ang. IB, hvis du flytter din Xover ned under hvor dine kef ruller af, så tror jeg også at du vil blive vild med det til musik.
Jeg oplever at før en sub er rigtig sjov skal delefrekvensen gerne langt ned når vil taler mono sub.
En IB men den "rigtige" spille nemlig også helt vild musikalsk, men man skal lige "tune" den ind til at krydse med fronten.
Men alt dette er jeg sikker på at du har styr på  ... det jeg prøver på at skrive er: Du bliver sikkert overrasker hvor godt en Sub uden kasse spille  ... Det er sådan en sub man ønsker at have med "på" hele tiden
Glæder mig til at komme forbi og se hullet når det er klart. __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
Hej Hans
Tak for en god kop kaffe, hyggelig samtale og kanon handel igår
Ang. IB, hvis du flytter din Xover ned under hvor dine kef ruller af, så tror jeg også at du vil blive vild med det til musik.
Jeg oplever at før en sub er rigtig sjov skal delefrekvensen gerne langt ned når vil taler mono sub.
En IB men den "rigtige" spille nemlig også helt vild musikalsk, men man skal lige "tune" den ind til at krydse med fronten.
Men alt dette er jeg sikker på at du har styr på ... det jeg prøver på at skrive er: Du bliver sikkert overrasker hvor godt en Sub uden kasse spille ... Det er sådan en sub man ønsker at have med "på" hele tiden
Glæder mig til at komme forbi og se hullet når det er klart. |
|
|
Selv tak Torkild, det er jo altid hyggeligt, at møde dem herfra forum IRL  . Din begejstring for IB, har jo sat gang i modet til at save hullet, så nu skal jeg se om jeg ikke kan få lov til, at lave det i weekenden  . Som sagt er du velkommen til demonstration af skidtet, du kan jo altid hjælpe mig med justeringerne  . Hvis nogen er interesseret i demonstration af den, så kast mig en mail. Hvis der er interesse nok, vil jeg så forsøge at få lavet en demoaften af systemet. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
Sendt: 02 November 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare sig til Hans, jeg er altid frisk på en god mavepuster 
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
CSN Teknik skrev:
Bare sig til Hans, jeg er altid frisk på en god mavepuster
|
|
|
Jo, du skal også være velkommen, så må jeg jo se om det kan jorde Velodyne  (tvivler  ). __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 02 November 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|

Har du fjernet isoleringen oven på loftsbrædderne her, eller er den oppe under taget?
Må jeg foreslå dig at hænge din manifold op i et par udvekslinger som spænder fra spær til spær lidt som en bærestol af denne type er ophængt:

Så slipper du for at belaste loftsbrædderne, som kun er beregnet til at bære sig selv og pudslaget, listeloftet eller gipspladerne nedenunder. Det ville være en uvelkommen realisme, hvis loftet rasler ned mens du sidder og ser "Earthquake".
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare rolig Boye, den er ikke sat til, den står på gangbroen  . Jeg har ikke lavet hul endnu og jeg laver udveksling imellem to spær som så skal bære IB´en  .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 November 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg har mulighed for det, kunne det være sjovt at høre den kasse spille op til dans. Smider lige en PM med en mailadr. i. Godt at se ambitionerne stige op til weekenden... og det er allerede fredag eftermiddag nu  Pøj med det. Glæder mig til at se/høre mere! Offcourse
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 November 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans ->
Vi snakkede jo om egende enheder til IB.
Tjek disse Cerwin vega HED enheder (Mest 15.2 og15.4) HED
Vmax serien er en dyre serie så måske kunne man finde HED til billige penge ? __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 03 November 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat: "Jeg vil lige prøve at forklare meningen med MIN IB, det er for at få en "fed" lyd til film og spil, det har INTET med HiFi at gøre .
Men vis mig det anlæg som IKKE farver lyden overhovedet . Hvor ofte ved man egentlig hvordan det SKAL lyde det man lytter til ?
Så er den ged barberet .
I min HiFi-verden går JEG heller ikke efter en neutral lyd, jeg går efter den lyd som er krydret til ming smag, ligesom jeg gør med mad, der tilsætter jeg også det som jeg synes om."
Jo, det gør jeg osse selv, men med moderation... F.eks 'løfter' jeg niveauet i bagkanaler & sub, når jeg ser visse typer film på alm. TV-kanaler (som i realiteten er gammeldaws 4.1 analog surround), for at få lidt mere 'tøf' på lyden. Jeg synes bare, at tilførsel af kunstig dybbas er at drive manipulationen lige lovlig vidt. Men, smag & behag...
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2007 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Citat: "Jeg vil lige prøve at forklare meningen med MIN IB, det er for at få en "fed" lyd til film og spil, det har INTET med HiFi at gøre .
Men vis mig det anlæg som IKKE farver lyden overhovedet . Hvor ofte ved man egentlig hvordan det SKAL lyde det man lytter til ?
Så er den ged barberet .
I min HiFi-verden går JEG heller ikke efter en neutral lyd, jeg går efter den lyd som er krydret til ming smag, ligesom jeg gør med mad, der tilsætter jeg også det som jeg synes om."
Jo, det gør jeg osse selv, men med moderation... F.eks 'løfter' jeg niveauet i bagkanaler & sub, når jeg ser visse typer film på alm. TV-kanaler (som i realiteten er gammeldaws 4.1 analog surround), for at få lidt mere 'tøf' på lyden. Jeg synes bare, at tilførsel af kunstig dybbas er at drive manipulationen lige lovlig vidt. Men, smag & behag... |
|
|
Jeg skal heller ikke bruge den førnævnte basmanipulator, men en DSP1100 til at håndtere IB´en med, jeg ved ikke hvor meget den skal korrigere, det kan jeg først vide når skidtet er monteret  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 November 2007 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken forstærker skal trække din IB ?
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 November 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man vælge profiler eller lignende på den DSP1100 ?
Eller laver den pr.def. den bedste bas "selv".? (Kender den ikke lige)
Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Kan man vælge profiler eller lignende på den DSP1100 ?
Eller laver den pr.def. den bedste bas "selv".? (Kender den ikke lige)
Mvh. Offcourse
|
|
|
Man sætter den op i profiler f. eks. en til musik og en til film. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 November 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver for vildt - glæder mig til at høre om din oplevelse med IBén "online".
Offcourse
|
Til top |
|
|