Forfatter |
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
Sendt: 24 September 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans Jeg glæder mig til du inviterer til indvielse af IB  
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 24 September 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
CSN Teknik skrev:
Hej Hans
Jeg glæder mig til du inviterer til indvielse af IB  
|
|
|
Jamen du skal helt klart være velkommen når den er installeret, lige nu ligger siderne klar på loftet. Det er jo træls med den afbrændte forstærker, jeg skal også kave lavet et signalkabel fra Behringeren til forstærker. Måske jeg skulle starte med Onkyo stereo forstærkeren . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 24 September 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal lige være opmærksom på at fugtproblemerne typisk vil opstå på den side af højttalerne der vender mod stuen (ved koldt, uisoleret loft - varm stue). Den tynde membran vil udgøre noget af en kuldebro, og fugten i den opvarmede luft vil kondensere på indersiden (stuesiden) af den afkølede membranflade.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Du skal lige være opmærksom på at fugtproblemerne typisk vil opstå på den side af højttalerne der vender mod stuen (ved koldt, uisoleret loft - varm stue). Den tynde membran vil udgøre noget af en kuldebro, og fugten i den opvarmede luft vil kondensere på indersiden (stuesiden) af den afkølede membranflade. |
|
|
I det tilfælde vender højttalerne rigtigt, nu er der lavet IB´s før i lande med samme klima eller være end her, så jeg håber det går, men jeg vil da holde et ekstra øje med den, efter alle disse indlæg. Men allerførst skal den på plads .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 25 September 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep - jeg ville bare gøre dig opmærksom på det. For jeg havde indtryk af at de fleste var bange for fugten på loftet.
Men du må være klar over at du både gennembryder dampspærre og isolering på loftet, så du er nok dårligt stillet i tilfæde af at forsikringen skal dække et eventuelt svampeangreb deroppe.
|
Til top |
|
|
malkris Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 178
|
Sendt: 25 September 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
spændende projekt. Jeg kunne da godt selv bruge lidt ekstra af den helt dybe bas :-)
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Jep - jeg ville bare gøre dig opmærksom på det. For jeg havde indtryk af at de fleste var bange for fugten på loftet.
Men du må være klar over at du både gennembryder dampspærre og isolering på loftet, så du er nok dårligt stillet i tilfæde af at forsikringen skal dække et eventuelt svampeangreb deroppe. |
|
|
Jamen, det er også fedt, der bliver gjort opmærksom på alle disse evt. problemer, det er jo ikke sikkert man har tænkt over det, jeg har haft det med i tankerne, derfor har jeg også spurgt til evt. problemmer på "Cult of the Infinitely Baffled".Man bryder jo dampspær m.m. ved montering af udsugning, loftmonterede spots osv. så jeg kan ikke se forskellen, okay hullet er noget større, men jeg skulle måske lige hører forsikringselskabet af  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
malkris skrev:
spændende projekt. Jeg kunne da godt selv bruge lidt ekstra af den helt dybe bas :-)
|
|
|
Hvor meget det giver af den helt dybe bas, er jeg meget usikker på. Mine enheder er ikke optimale, men kan den modsvare en stor stuesub så er jeg tilfreds. Efter hvad jeg kan læse om IB, er de jo nærmest skræmmende hvis man bruger de rigtige enheder  . Men bor man i eget hus, er det da bare om at komme igang  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget nyt ? Mod til stiksav og rist i loftet? Bzzzzz. Hvad forventer du mht. Hz.- "bunden" med dine enheder.. kan den spille ned i 20érne eller hvad? eller under? Bliver spændende at se når du går i gang  Mvh Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Noget nyt ?Mod til stiksav og rist i loftet?Bzzzzz.Hvad forventer du mht. Hz.- "bunden" med dine enheder.. kan den spille ned i 20érne eller hvad? eller under?Bliver spændende at se når du går i gang Mvh Offcourse
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvad Hans forventer, men bund skal han nok få nok af.
Jeg kender ikke Hans´s rum, men roomgain understøtter enhederne en smule og samtidig har han en Berhinger EQ.
Så han kan spille så dybt som han vil.... spørgsmålet er bare om hans enheder løber tør for Xmax eller forstærkeren løber tør for krafter. Men det nok Xmax han løber tør for først.... dette løser han jo så nemt ved købe 4 stk 15" mere
Hans:
Skal du have hjælp til at starte på det hul ? Jeg har slet slet ikke noget problem med at save hul i andre huse..... Det bliver nok svære når jeg selv eje en selv __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
Offcourse_dk26 skrev:
Noget nyt ?Mod til stiksav og rist i loftet?Bzzzzz.Hvad forventer du mht. Hz.- "bunden" med dine enheder.. kan den spille ned i 20érne eller hvad? eller under?Bliver spændende at se når du går i gang Mvh Offcourse
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvad Hans forventer, men bund skal han nok få nok af.
Jeg kender ikke Hans´s rum, men roomgain understøtter enhederne en smule og samtidig har han en Berhinger EQ.
Så han kan spille så dybt som han vil.... spørgsmålet er bare om hans enheder løber tør for Xmax eller forstærkeren løber tør for krafter. Men det nok Xmax han løber tør for først.... dette løser han jo så nemt ved købe 4 stk 15" mere
Hans:
Skal du have hjælp til at starte på det hul ? Jeg har slet slet ikke noget problem med at save hul i andre huse..... Det bliver nok svære når jeg selv eje en selv  |
|
|
hehe, jeg skal nok tage mig sammen snart, skal bare lige sælge en stak højttalere først (aftale med konen  ). __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal du også have en af de der "harmoniske syntezicere" eller hvad de hedder, der genskaber hamoniske bølgelængder "nedad" under 20 Hz.. så bliver bassen mere fyldig og "over-natur-tro" ifht. fx. cd-mediet, som cutter en del af både top og bund. Spændende med "første gennemboring" af loftet.. det er der det må briste eller bære.. Har du fundet passende afdækning af hul, eller er det ikke helt så væsentligt bag lærred etc? (Nogen der siger WAF  --  ) Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Skal du også have en af de der "harmoniske syntezicere" eller hvad de hedder, der genskaber hamoniske bølgelængder "nedad" under 20 Hz.. så bliver bassen mere fyldig og "over-natur-tro" ifht. fx. cd-mediet, som cutter en del af både top og bund.
Spændende med "første gennemboring" af loftet.. det er der det må briste eller bære..
Har du fundet passende afdækning af hul, eller er det ikke helt så væsentligt bag lærred etc? (Nogen der siger WAF -- )
Mvh. Offcourse
|
|
|
Ja en "harmoniske syntezicere" må være et must, ellers kommer en IB slet slet ikke til sin ret 
ang. mange bruger et stykke stof på en ramme til at dække hulet. Stoffet kan sikkert fåes i samme farve som malingen. __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt lige ud af hvad jeg mente: Ham gutten Cowan - vild fyr - har en bas-"forøger". Link til hans BEHRINGER ULTRABASS PRO EX1200 Digital sub-harmonic synthesizer."
The BEHRINGER ULTRABASS PRO EX1200 generates additional sub-harmonics – musically important frequencies,
which can be set to one or two octaves below the lowest frequencies
present in the original signal. The generated tones are based on
waveform analysis and harmonize perfectly with the original sound. The
sub-harmonic synthesizer creates a new frequency spectrum, giving you a
beefy low end that warms the heart of any bass freak." (Klip fra ovenstående link.) Det er da det man skal have --- særligt med et IB- apparat der kan præstere fysiske mængder bass.. bare der er plass   Pøj med det. Offcourse
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Fandt lige ud af hvad jeg mente:
Ham gutten Cowan - vild fyr - har en bas-"forøger".
Link til hans BEHRINGER ULTRABASS PRO EX1200 Digital sub-harmonic synthesizer.
"
The BEHRINGER ULTRABASS PRO EX1200 generates additional sub-harmonics – musically important frequencies,
which can be set to one or two octaves below the lowest frequencies
present in the original signal. The generated tones are based on
waveform analysis and harmonize perfectly with the original sound. The
sub-harmonic synthesizer creates a new frequency spectrum, giving you a
beefy low end that warms the heart of any bass freak." (Klip fra ovenstående link.)
Det er da det man skal have --- særligt med et IB- apparat der kan præstere fysiske mængder bass.. bare der er plass  
Pøj med det.
Offcourse
|
|
|
Jup, men det er altså også lavet med nogle helt andre og flere enheder, end min fattigmands IB  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså, en sub-harmonizer er et effektapparat til brug i studier og visse 'live'-sammenhænge. Hører ikke rigtigt hjemme i et hifi- eller surroundanlæg, efter min mening.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Altså, en sub-harmonizer er et effektapparat til brug i studier og visse 'live'-sammenhænge. Hører ikke rigtigt hjemme i et hifi- eller surroundanlæg, efter min mening. |
|
|
Nu er det jo sådan, den bruges i en lidt speciel sammenhæng, nøjagtig som DSP1100 eller DSP1124 eller DEQ2496. Den behandler kun SUB-lyden og der kan jeg da godt se fordelen. Hvis jeg køber f. eks. en Velodyne sub og bruger autosetup, så laver den vel andet end at indstille lydniveauet ? Jeg betragter den som et "aktivt delefilter". __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - studier plejer da at være dem der stiller de største krav til realisme, og "LIVE" er vel det vi alle prøver at efterleve med vores ydmyge anlæg   Offcourse
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
HUL HUL HUL HUL HUL HUL HUL
Skynd dig og du kan nå at lytte og se film allerede i aften __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|