Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 14:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Bang & Olufsen lancerer ny musikafspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 September 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Det viser hvor manget man betale for B&O navnet, nej køb hele den orginale Samsungs model og spar massa af penge

"Det er jo en ren kopi med minimale ændringer... Latterligt." Det er nok den enste der er ændringer er navnet fra Samsung til B&O (og så er er
prise
lige røget i vejet)

Til B&O det er da en ommer    
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 September 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Det viser hvor manget man betale for B&O navnet, nej køb hele den orginale Samsungs model og spar massa af penge

"Det er jo en ren kopi med minimale ændringer... Latterligt." Det er nok den enste der er ændringer er navnet fra Samsung til B&O (og så er er
prise
lige røget i vejet)

Til B&O det er da en ommer    

Jeg kan sagtens følge dig... men alligevel ikke. Med i prisen får du et sæt ørebøffer til 1000,- som i øvrigt lyder ekstremt godt, sammenlignet mad det man normalt får med til en MP3-afspiller. Hvis du trækker det fra, er prisen på ca. 2900,-.
Nu ved jeg ikke hvad man betaler for en Samsung-udgave med 4GB hukommelse. Hvis nogen ved det, så sig lige til.
Men B&O-udgaven er helt sikkert dyrere. Til gengæld får du nok en noget mere gennemtænkt brugerflade. Hvad koster en Vista Licens?? 2-3.000?? Og hvad kan den om XP ikke kan, som folk vitterligt har brug for?? Jeg kan ikke finde noget. Alligevel betaler folk gladeligt 2000,- for en opgradering.
Det samme gør sig i princippet gældende med MP3 afspilleren, hvor du bl.a. betaler for bedre brugerfalde.

Desuden kunne jeg forestille mig, at man betaler en smule for den integration der formentlig er med resten af ens B&O setup. Prøv at få en Samsung, IPOD osv til at snakke sammen med dit B&O setup .

Når du køber B&O ved du også med sikkerhed, at produktet lever op til nogle ret strikse krav omkring produktionskvalitet. Javist... det gør Samsung-udgaven helt sikkert også. Men køber du en tilfældig model kan du ikke være sikker. Jeg tør næsten love dig, at B&O har brugt lige så lang tid på at gennemteste afspilleren, som Samsung har brugt på at udvikle den! Du drømmer ikke om hvilke krav der er til et produkt før det før B&O logoet!

Sidst men ikke mindst, så får du nok en ganske hæderlig service. Prøv at sende et elektronikprodukt til rep....  Jeg har ALDRIG oplevet at det har taget under 3 uger, og hver eneste gang får man at vide, at det godt nok er uheldigt, men lige denne gang tager det lidt ekstra tid... Den smøre får de fleste kunder!
Til gengæld tror jeg ikke B&O vil stå inde for sådan en service. Det betaler man nok også lidt for.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 September 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Der er ingen i forum, der flipper, når folk bruger 10000 på en RIAA. Så snart man brænder penge af på B&O, er folk ved at kaste op. Det er sq da patetisk. Vi synes, vi får noget for pengene - bl.a. service: man griber knoglen, så står de der i døren og fikser det. Det er altså merprisen værd, når man har travlt. Og så har jeg slet ikke nævnt samlekvalitet, design, betjeningsvenlighed - ring a bell?

p.s. enig med Hurtig i at den "gamle" er mere original.

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 18 September 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

http://www.gate2prices.dk/hardware/hardware-vis.asp?Kode=H00 6610 - 1400 til 1700

Lidt specs, over de forskellig samsung yp-5z http://www.samsung.com/dk/products/portabletvav/mp3player/fi les/yp-z5f_dk_b2b.pdf

Den har også radio, det kan jeg ikke lige se om Beo'en har

Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 September 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Jeg elsker en tråd der giver plads til at folk kan lufte deres fordomme, uden at

der er nogen der bliver sure.

Samsung YP-Z5 Mp3-afspiller

http://www.samsung.com/dk/products/portabletvav/mp3player/yp _z5fqw.asp

Pris 1.418 kr. med 2 GB

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=218713

Bang&Olufsen og Samsung har et godt samarbejde, men mon ikke B&O får indbygget et lille ICEpower modul i deres model, så batteriet holder længere, og hvad det ellers kan medføre af forbedringer ? som i telefonerne. Og dog, når man skimmer data ser det ret ens ud, men der er en forskel på tilbehøret. 

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 18 September 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Peter Pan:

det var jo ikke den dyreste du skulle finde

4GB til 1329 http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=26307 + fragt

Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Landsbytosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 September 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Sidst men ikke mindst, så får du nok en ganske hæderlig service. Prøv at sende et elektronikprodukt til rep....  Jeg har ALDRIG oplevet at det har taget under 3 uger, og hver eneste gang får man at vide, at det godt nok er uheldigt, men lige denne gang tager det lidt ekstra tid... Den smøre får de fleste kunder!
Til gengæld tror jeg ikke B&O vil stå inde for sådan en service. Det betaler man nok også lidt for.

B&O laver ikke deres egne TV mere, så den med god service kan jeg personlig melde ikke holder efter at have haft et BEOVISON 7 til rep i 8 uger. Den røg ind til powermill eller en anden lokal reperatør som ikke kunne få dele til det

Med MP3 produkter yder alle de butikekr jeg har købt i ombytning inden for garanti perioden, så det er ikke det man betaler for. Det er design, brugerflade og navnet.

Tror i ikke at der havede været nævnt det hvis de havde smidt et ICEpower modul i den samsung tingest, som sikkert er god nok, men 4000 kr er sku mange penge. Høretelefoner eller ej.

Til top Vis Landsbytosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landsbytosse

Landsbytosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 September 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

Der er ingen i forum, der flipper, når folk bruger 10000 på en RIAA. Så snart man brænder penge af på B&O, er folk ved at kaste op. Det er sq da patetisk. Vi synes, vi får noget for pengene - bl.a. service: man griber knoglen, så står de der i døren og fikser det. Det er altså merprisen værd, når man har travlt. Og så har jeg slet ikke nævnt samlekvalitet, design, betjeningsvenlighed - ring a bell?

HEHE nu tror jeg ikke der er nogen herinde der har købt en 10000 kr riaa del og derefter fundet ud af det er den samme indmad som i en NAD PP1 men i en pænere æske

Det er 100% sikkert Samsung der samler sagen for B&O på en eller anden Flextronic fabrik i Malaysia, der skal du ikke forventer en forbedring ud over en pænere indpakning.

Men jeg kunne godt lokkes til at tage ind og se den når den kommer i butikerne for at prøve den. Hvis de lukker mig ind efter sidste gang jeg var i deres lokale butik og kikke
Til top Vis Landsbytosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landsbytosse

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Sendt: 18 September 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Landsbytosse skrev:
jazzman skrev:

HEHE nu tror jeg ikke der er nogen herinde der har købt en 10000 kr riaa del og derefter fundet ud af det er den samme indmad som i en NAD PP1 men i en pænere æske

Det er 100% sikkert Samsung der samler sagen for B&O på en eller anden Flextronic fabrik i Malaysia, der skal du ikke forventer en forbedring ud over en pænere indpakning.

Men jeg kunne godt lokkes til at tage ind og se den når den kommer i butikerne for at prøve den. Hvis de lukker mig ind efter sidste gang jeg var i deres lokale butik og kikke

Undskyld for OT

Men hvis du er den jeg tror du er, så vil jeg sku sige at det var grove løjer fra sælgers side. Det kan på ingen måde accepteres.

Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 18 September 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

"nu tror jeg ikke der er nogen herinde der har købt en 10000 kr riaa del og derefter fundet ud af det er den samme indmad som i en NAD PP1 men i en pænere æske"

Det ville ellers ikke forbavse mig, om det viste sig at være tilfældet. Verden vil bedrages.

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 18 September 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

På venlig opfordring:

Et indspark fra en hifi-buddy på standby: http://www.christianklit.dk/

Mvh

brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 September 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

På venlig opfordring:

Et indspark fra en hifi-buddy på standby: http://www.christianklit.dk/

Mvh

brok

Er det en Poul's spillerdåse MKII?

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 19 September 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Der er bare noget, jeg ikke helt forstår - den er jo ikke særligt pæn? Og som nævnt før, ligner den meget Samsungen.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 September 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Der er bare noget, jeg ikke helt forstår - den er jo ikke særligt pæn? Og som nævnt før, ligner den meget Samsungen.

Nu er det jo i sidste ende et spørgsmål om rette målgruppe...men ja...finder den heller ikke særlig B&O-agtig af design og at det er et OEM-produkt gør ikke ligefrem goodwill bedre herfra

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 September 2007 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
ok, 321, køb du en iPod og lås dig selv til iTunes FOREVER - eller en Zune og accepter DRM.

Hvorfor er ingen på h4a interesseret i "kopisikring" og det besvær, det giver ærlige brugere?

Du kan benytte MediaMonkey sammen med alle iPods... Så bliver navnene på numrene heller ikke vildt mærkelige som med iTunes. Samtidig er programmet i sig selv det bedste musikafspilningsprogram jeg har prøvet.
Jeg har virkelig været glad for min Nano efter jeg er begyndt at bruge MediaMonkey
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 19 September 2007 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Mange tak for Mediamonkey tippet, JBL TI! Det ser virkelig godt ud. Vil prøve.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 19 September 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

JBL Ti skrev:
jazzman skrev:
ok, 321, køb du en iPod og lås dig selv til iTunes FOREVER - eller en Zune og accepter DRM.

Hvorfor er ingen på h4a interesseret i "kopisikring" og det besvær, det giver ærlige brugere?

Du kan benytte MediaMonkey sammen med alle iPods... Så bliver navnene på numrene heller ikke vildt mærkelige som med iTunes. Samtidig er programmet i sig selv det bedste musikafspilningsprogram jeg har prøvet.
Jeg har virkelig været glad for min Nano efter jeg er begyndt at bruge MediaMonkey

Problemet er bare at de nye Ipods er låst til Itunes. At der så findes værkstøjer til at låse dem op med er en anden sag.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 September 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Syntes at det er sjovt som nogen kan kommentere/ vudere et produkt uden at have set eller hørt produktet  Alle jeres udtagelser bygget på ET billede og noget tekst, men ingen af jer har set den live eller hørt den (da den ikke er kommet ud i butikkerne endnu) 

Jeg har en (til låns fra B&O til "test") og jeg har fået samlignet den med Samsungen. I hurtige træk kan jeg sige at den har fået en noget nemmere og bedre bruger menu og lyden er også forbedret, derudover er den meget hurligere til at ligge nyt data over på. Ved ikke om den er det dobbelte vær men betydlig bedre og kønnere end Samsungen er den.

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 20 September 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Men stadig ikke B&O-pæn [:P
EDIT: og lyden er efter min mening ikke noget, der skal betales oceaner af penge for, når der er tale om en mp3afspiller. Når jeg vil have kvalitet, bruger jeg mit anlæg. Når jeg bare vil have lidt god musik med på vejen, er det ikke lydkvaliteten det hele står eller(/og?) falder på.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Sendt: 20 September 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Jeg tror nu også vi er inde på et område hvor jeg vil vælge en Samsungen hvis jeg ikke kunne undvære mobil musik.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes