Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 23:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Dief Speakers (nu med video) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Det med limen der trænger igennem har noget med årerne i træet at gøre.. det kan ligesom "løbe igennem" når retningen tillader det. (Har du set den tråd herinde med betonHTér der fik finer efter opretning og udglatning etc.. det er flot finish.. tråden er her)

Det går væk når du sliber det, og lakerer det. Bare husk at lade det tørre helt op og hærde inden slibning.
Og når nu lakerer er det jo alle de mellemslibninger man orker mellem alle de lag lak man orker der giver det fine farvespil og dybden i finishen.. i den henseende er det tålmodigheden der trækker sidste strå. Der er intet til hindre i 5-6x klar lak..

Har engang set en motorcykel-tank med  8x klarlak efter mellem-vådslibning super fintkornet .. p***e flot.. man følte man kunne stikke hånden ind i den - den så "våd" og lækker ud (Så så drenge....  ) og som om den var flydende og ½ meter dyb i lakken. Flot.

Bare klø på - der er intet unormalt at spore på "overvågnings-radaren" endnu herfra

God nat herfra idag. Har leget i shaker-sofaen til nu 01-noget om natten

Offcourse

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:

Har engang set en motorcykel-tank med  8x klarlak efter mellem-vådslibning super fintkornet .. p***e flot.. man følte man kunne stikke hånden ind i den - den så "våd" og lækker ud (Så så drenge....  )

Uha.... prøver jo at styre mig selv, sikke en dejlig forklaring. Dvs, når mine højttalere er våde og lækre, behøver jeg ikke lakere og slibe mere .

C.Bukowski-> Takker. Jeg lodder selv mine højttalerkabler direkte til delefilteret, det gjorde jeg også på mit gamle projekt.

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

Ja - noget i den stil..... "eller noget" som man siger på moderne!

Lad fornuften råde - 2-3 gange burde kunne gøre det.

Mvh Offcourse

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Nå ja, men det nærmer sig da snart bejdse/lakerings-fasen. Dog blir det nok først om 2 ugers tid, da jeg har en del at se til fra i morgen og helt ind i næste uge.

Derfor lige nogle billeder af status. Alle sider har nu fået finér på begge højttalere, og toppen på den ene er også limet, på begge bagplader mangler kanterne finér endnu, men kunne ikke vente med at lægge billeder ind , så her er de:

Synes det tager form nu, man ser mere og mere nu et resultat af alt ens arbejde.

Hyg jer derude.

Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

*  *  f  l  o  t  *  *
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Tilslutter mig jazzman, det ser rigtig flot ud, kunne vi ikke få nogle nærbilleder af samlingerne, for de ser rigtig godt ud ?

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Folket vil ha nærbilleder, det skal de da ha så ..... Første billede viser øvre venstre hjørne på fronten. Blev nød til at spartle de 3 små fli som kan ses tæt ved hjørnet på siden af højttaleren øverst. Der faldt lidt af under slibningen, men det var også det eneste sted, ses næsten ikke.

Toppen af kabinettet, med bagpladen til venstre, som mangler at blive finéret i kanterne.

På langs af den modsatte side i forhold til de 2 øvre billeder, også i toppen.

Er tilfreds med samlingerne, det kan gøres ret godt ret enkelt. Var selv lidt nervøs for hvordan det ville ende, men det heldigvis OK.

Og tak for roserne.

Dief

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud, til næste projekt kunne du måske forsøge med 45 graders samlinger, jeg tror de kan laves rigtig flot med en overfræser og et 45 graders jern. Det skal jeg selv til at forsøge med inden længe.

Bliver sgu helt misundelig på hvor hurtigt det skrider fremad .

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Mega flot.

Tillykke.

Hvis de mangler et hjem, siger du bare til, så kan jeg passe dem for dig    ....

Nå - er misundelig på hvor flot det er blevet.

Du har virkeligt nået meget.

Det må være svært at skulle lade dem stå i så mange dage..alle holder vejret til næste pic-post!

Offcourse.

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Er spændt på hvordan du vil koble/afkoble dem til gulvet...du bliver nok nødt til at prøve dig frem.
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Martin-> Har drejet nogle fødder til dem (se side 4). Det er dog ikke spikes, men bare alm. fødder, hvor jeg havde tænkt mig at lime noget filt under fødderne, så det ikke ridser/laver mærker i gulvet.

Hans-> glæder mig til at se dine 45 graders samlinger, jeg tror mine højttalere var for "skæve" til at jeg kunne lave det (ellers er det mig der er skæv ).

Offcourse-> Faktisk har jeg ikke hjemmet til de højttalere endnu, de er beregnet til min fremtidige hjemme-stue-bio (og evt. også stereo brug). Den stue jeg har i min lejlighed er ikke så stor (mener det er 27 kvm). Jeg glæder mig mere til den dag jeg har købt mig et hus (ude i fremtiden engang), hvor de rigtig kan få lov til at bevæge noget luft.

Har jo haft et hus engang for 2 års tid siden, hvor mit første projekt kom ind og stå i stuen. Det var en mere fyldig lyd, når de kunne få lov til at folde sig ud i et større rum.

Men jeg tror nu jeg afprøver dem lidt herhjemme alligevel

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Hans-> glæder mig til at se dine 45 graders samlinger, jeg tror mine højttalere var for "skæve" til at jeg kunne lave det (ellers er det mig der er skæv ).

hehe, havde regnet med jeg kunne lokke dig til forsøget først .

Jeg vil lave et par prøvehjørner, så kan jeg se om idéen er ok.

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Hans-> Tror det er meget svært ved store kabinetter, fordi jeg fandt ud af at mine kabinetter ikke var helt lige, selvom man burde mene de bør være det. Men jeg tror det er fordi jeg har lavet dem så store som de er, og fordi jeg selv har skåret det indre skelet ud i hånden, de er ikke 100 % ens.

Så har jeg også slebet i kanterne for at lave dem så jævne i overgangene som muligt (det ændre jo også en smule på dimensionerne), der har jeg nogle steder taget op til en halv centimeter af og andre steder var det ikke nødvendigt. Og at lave 45 graders samlinger efter noget der er så skævt som mine kabinetter, turde jeg ikke lave.

Men jeg vil dermed ikke sige at de ser helt vildt skæve ud, det er ikke det første man tænker når man ser dem, der skal man nok se nøjere efter for at opdage det. 

Men har da set andre herinde lave 45 graders samlinger (kan ikke huske hvilken tråd), det så super ud. Tror bare ikke jeg dur til det, med mindre jeg havde en CNC-fræser.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Hans-> Tror det er meget svært ved store kabinetter, fordi jeg fandt ud af at mine kabinetter ikke var helt lige, selvom man burde mene de bør være det. Men jeg tror det er fordi jeg har lavet dem så store som de er, og fordi jeg selv har skåret det indre skelet ud i hånden, de er ikke 100 % ens.

Så har jeg også slebet i kanterne for at lave dem så jævne i overgangene som muligt (det ændre jo også en smule på dimensionerne), der har jeg nogle steder taget op til en halv centimeter af og andre steder var det ikke nødvendigt. Og at lave 45 graders samlinger efter noget der er så skævt som mine kabinetter, turde jeg ikke lave.

Men jeg vil dermed ikke sige at de ser helt vildt skæve ud, det er ikke det første man tænker når man ser dem, der skal man nok se nøjere efter for at opdage det. 

Men har da set andre herinde lave 45 graders samlinger (kan ikke huske hvilken tråd), det så super ud. Tror bare ikke jeg dur til det, med mindre jeg havde en CNC-fræser.

Hvis der er nogen som kommentere de er lidt skæve, kan du jo altid sige, det er nøje udregnet, så der ikke opstår stående synkron interference i doublerhornladerne som sidder indeni .

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Ja, jamen det er da også derfor jeg har lavet det sådan......

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Den holder... en tilpas forklaring hvor alle står af uden videre spørgsmål..
og hvis de ikke gør så kan de passende tegne nogle nye kabinetter til dig! - og lave dem også!

Ja ja - de eneste stående bølger i denne omgang bliver den "mexico-bølge vi laver fordi det er så flot!

Yeeehaahh

Offcourse

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg lige bestilt en ordenlig reciever til mine fremtidige højttalere. Det endte med at blive sådan en er:

http://www.hifishop24.de/hifishop24.storefront/de/product.ph p?e=1.2&product_id=19d6e9f0041f0cc79b6d286fee3ec8c7& sid=6c2f721ba0f58646b9a119da48663a99

En Onkyo TX-SR 805, til 7650 Kr inkl. forsendelse.

Er skam også kommet videre med højttalerne, er begyndt at klistre bitumen indvendigt og lydisolerende materiale. Desuden ligger delefiltrene fremme og fødderne som de skal stå på er skruet i. Billeder kommer senere.....

Dief

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 November 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

det ser da ret interessnt ud mht. dit højttalerprojekt. Skal de fineres eller larkeres? ...håber ikke at det står tidligere i din tråd, hehe...
Fin forstærker as well, det kunne jo tyde på at du er ved at lave en gedigen surroundopsætning

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Skal de fineres eller larkeres? ...håber ikke at det står tidligere i din tråd, hehe...

Jamen de er da allerede fineret..... Det er da vist gået stærkt hva'

Du kan se billeder af dem længere oppe på denne her side. De skal så bejdses og lakeres efterfølgende.

Mvh

Dief

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 November 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

mn1974 skrev:
Skal de fineres eller larkeres? ...håber ikke at det står tidligere i din tråd, hehe...

Jamen de er da allerede fineret..... Det er da vist gået stærkt hva'

Du kan se billeder af dem længere oppe på denne her side. De skal så bejdses og lakeres efterfølgende.

Mvh

Dief

Min tanke var hvorvidt de fik en farve, det kan jeg så læse, nemlig at de får en bejsning og så en larkering.

Mvh

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes