Forfatter |
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Way to go CaperCU.. Kalder du diskoét "regnskoven"  De´gas - du ka´ta´det !!  Det var dælme en ordentlig gang hjemmebyg - laver du tråd på det?  Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansJ-> Hehe...... Nå ja, ville bare være sikker på i nu også blev misundelige 
CasparCU-> Det glæder jeg mig også at se mere til, det er noget af et projekt. Der er jeg sikker på at du vil kunne spare penge syd for grænsen.
Jeg kom lidt videre idag. Fik limet og monteret finéret bagbeklædningen på det ene kabinet. Bagpladen er skruet ind i kabinettet, så jeg altid kan komme ind og lave ændringer:

Her er bagpladen med finéret, skruet ind i kabinettet. Det var ret let at arbejde med, og man kan slibe i det uden det bliver grimt.

Imorgen skal bagpladen med fineret slibes til, så det er plant med kabinettet.
__________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sejt. Hvad skruer du bagbeklædningen fast med?
Forslag: Hvis du bruger alm. træskruer bliver hullet lidt større / løsere hver gang du skruer ind og ud for at lave ændringer... med tiden skal skruen forstørres... eller:
Man kan få sådan nogle fede sorte umbraco-hoved-skruer, som du kan skrue ind i stiverne i kabinettet igennem forborede huller. Brug evt. enten islags-møtrikker eller undersænkede "Ikea-dimser" med gevind-hul i midten - de kan undersænkes ind midt i det hele, og som man skruer bolte i...i .. det ser "plus cool" ud, og er nok både stærkere og mere "langtidsholdbart" end træskruer?
Kun er forslag - ved jo egentligt ikke hvad du har tænkt dig - jeg så bare lige 10 skruer / huller?!
Hvis kan er rigtig snu, kan man "undersænke" metal-spænde-skiver inde under fineren, så de ikke ses, men som holder 100% - så laves et lille forsigtigt hul i fineren - der undersænker toppen af umbraco-skruen som så støder på en spændeskive, som ikke giver sig 1 mm. - nogensinde...
Ahh - alle de ideer man aldrig selv får ført ud i livet... It´s alive.. It´s alive...brug løs, og jeg føler jeg er lidt med der hvor savsmuldet daler, og tingene sker! (Håber ikke det er for sent... men det er det måske lidt med den undersænkede spændeskive! )
Pludseligt ræser du jo derudaf
Mvh. Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse->Tænkte nok du var fyldt med gode ideer. Tror jeg vælger løsningen med bøsningen (også kaldet en Helicoil ). Sådan en fætter er jo lavet af metal og holder nok meget længere, end det gevind de alm. træskruer laver i kabinettet. Den med "metal-spænde-skiven" kendte jeg ikke til .
Men har tit repareret gamle ødelagte gevind med helicoils, og det er en holdbar løsning.
Tak for alle forslagene.
__________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 02:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - det er jo bare den der flade skive man ligger imellem emnet og skruen, så skruen ikke borer sig ned i træet efter et par hårde fast-spændinger.. hvad hedder den.. er lige træt-blank.. er det ikke bare en spændeskive? ... "washer" på engelsk..  (ovenstående pic for nu at skære det ud i pap.....!   ) Men hvis man gerne vil have sådan en imellem det fine finer og skrue-hovedet, så tænkte jeg den kunne undersænkes - faktisk undersænkes ned under fineren.. så den er helt usynlig. Så kan skrue-hovedet også undersænkes i det mindste ned under fineren.. det giver da et par mm.!  Ja - helicoils.. det er da det .. og smarte er de også.. i store versioner holder de jo bordplader i køkkener sammen i knækkene etc. - så det kan være kram.. måske ikke lige dem fra Ikea.. men andre  Mvh. Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 02:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhhhh...... tak Offcourse, du har nu også altid en forklarings/demonstrerings-evne klar.
Men du har ret, det er for sent at montere skiven ind under finéren, må nøjes med helicoilen. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 02:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bør heller ikke give problemer, hvis du ikke spænder med et vildt moment.. Der skal alligevel noget til at drive en bolt igennem MDF. Det kan være der er nogen der kan nå det næste gang der bygges?!  God aften herfra Offcourse
|
Til top |
|
|
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
CasperCU skrev:
Nej jeg er lidt mere beskreden. Kalder det Randers regnskov |
|
|
    godt nok meget træ - siger jeg bare ... igen igen.  Haha - Pøj med det også. Det kan være du så undersænker spændeskiver! - man ved jo aldrig.  Hvad så Dief - har du fundet pæne bolte endnu.. og helicoils? Skal de være sorte?.. eller noget anodiseret noget i andre farver.. eller "bare" sølv/krom" ? Har du tænket på om der skal være "bitumen" imellem som "tætner".. eller lister eller andet luft-tæt? Kan se at Aksa har lignende konstruktion med aftagelig bagplade i hans "equilibrium project". herinde. Pic derfra her:  Mvh. til alle Offcourse EDIT: Det var godt nok et langt billede - sorry! der går musse-arm i den snart!  __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har godt været inde og se Aksa´s tråd, og det kommer nok til at minde om hans. Vil se om jeg ikke kan finde nogle messing-bolte, tror de vil passe bedst i farven.
Helicoils finder jeg på arbejdet 
__________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens.
Nåede ikke så meget idag, som jeg havde forventet. Troede jeg kunne nå at slibe begge bagplader til idag, men det blev kun den ene der blev færdig, den anden fik jeg kun startet på:

Bitumen er lagt ind imellem bagpladen og kabinettet, ligesom Aksa's "equilibrium project".
Et nærmere kig:

Når det andet kabinet også er blevet slebet til, vil jeg begynde at beklæde de andre flader med finéren.
Alt for idag, hygge __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glat som en en barnenumse ser det ud..  (Ellers et udtryk man næsten ikke tør bruge mere af frygt for anklager af værste skuffe...) Men deet ser altså bare glat og fint ud - så udtrykket passer! Det ser mere og mere færdigt ud.. med sammenknebne øjne tror man næste der er finer på hele vejen..  Godt gået - klap dig selv på skulderen.. (endnu et fortærsket udtryk pint igennem hiphop-blenderen!)  Tak for fine billeder med passende intervaller. Offcourse
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa.
Så kommer finéren på siderne, og her et par billeder af den første montering/limning:

Og det er nok det her jeg kommer til at beskæftige mig med, nogle dage endnu. Mangler at finére en del endnu.
Hyg jer. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor har du købt finér og hvad gav du ?
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
I Tyskland Flensburg (selvfølgelig ). Bauhaus ved siden af Förde-park.
Gav 310 Kr for det hele (mener det var 9,95 euro per m2), fik det tilskåret inkl.
Og en helt anden ting: I næste uge, skal jeg ned og høre "Blue Man Group" i Oberhausen. Glæder mig enormt til deres show, de er meget underholdene på DVD.
Hyg jer. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vildt billig finer  - alt taget i betragtning - specielt når der sammenlignes med m2-prisen for noget af det der ellers ses herinde. (Men så er det selvfølgeligt også mere knudret i årerne... og meget sværere at lime på, lakere etc...  ) Super - nu kan man godt se det "blot" var paskram før.. flot med finer må man sige!  Det ser også tilstrækkeligt tykt ud til at der kan slibes uden frygt for "gennembrud"! Keep up the good work. Det ser rigtigt flot ud. Mht. Blue man group.. Ja de er fede.. har set en DTS-surround musk video med dem på "DTS Demo Disk 9".. fede effekter med elektrikker-rør der svinges rundt swoosh-swooosh i fed surround. Det lyder fedt. Hvad hedder den DVD? - og god koncert! Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse->DVD'en hedder: "The complexe Rock Tour Live". Finéren er 4mm tyk, så der kan godt slibes lidt.
Kan også lide deres mimik/skuespil på scenen, de kan få en til at grine. Spændt på at se hvad de har fundet på denne gang?? __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - super - leder lige efter den et sted.
De er lige præcis ret sjove.. det ser ud som om de har et kanon godt samspil med sjove bevægelser - i hvertfald i den video jeg har set.
Pøj med sidste limning.. det går dejligt fremad nu - ligner snart en hel million! (Eller i hvertfald 50.000 ! )
Hej Offcourse
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Det er vildt billig finer - alt taget i betragtning
|
|
|
Lige så i ved det, det er bare alm. krydsfinér, men med et fint åre-spil uden knaster. Vil ikke uddele falsk info her i forummet.......
Ja, en 50.000 kunne det da efterhånden godt ligne.... , dog er det som om limen er trukket lidt igennem krydsfineren, (jeg tror i hvert fald det er limen). Der er nogle få steder med en lille fugt-plet, når man mærker efter virket det lidt fedtet. Det er kun sket på den ene side af kabinettet, og det er den side som har ligget nedad, med finéren færdig-limet på, mens den anden side blev limet??? Håber det svinder lidt ud, det er ikke vildt synligt, men se det kan man.
Mvh
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nydeligt arbejde .......
Men hvorfor bruger alle selvbyggere højtalerterminaler ? Det er spild af penge og forringer lyden med 3 ekstra overgange (fra kable til stik, fra stik til stik og fra stik til delefilter), så på mine hjemmebyggede er kablet loddet direkte på delefilteret. Det er måske ikke der kønneste at se på bagved, men jeg har en mere direkte forbindelse.
Er det iøvrigt muligt at hælde sand mellem de bøjelige mdf-plader ?
|
Til top |
|
|