Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 17:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Selvimport og producenter/forhandlere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 30 September 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:
Jeps helt rigtigt, nøjagtig som når man køber et produkt billigere uden CE mærkning, så tager producenten nok ikke ansvar, ihvertfald ikke hvis det er importeret og ikke er en lokal producent.

Som jeg skrev tidligere, er det en prioritering, således må du også gøre op med dig selv hvad du vil, men det er ihvertfald værd at bide mærke i som forbruger når man som du har importeret selv for at spare penge.

Hvis jeg skulle lave en liste ud af al den her debat ville det blive noget i retning af følgende forskelle på de 2:

a) Klasse A: 50 W contra 200W, der tror jeg heller ikke der er den store forskel in real life

b) Komponent forskelle, her tror jeg der kan være mange (kender det jo lidt fra min erfaring fra markedet) og selv om f.eks modstande kan se helt ens ud kan der være en faktor 20 i prisforskel.

c) CE, der er ingen tvivl om at det koster som producent. Og man må så vurdere om man tror producenten laver al til ekstrem høj sikkerhedsstandard, eller kun de produkter der skal sælges til markeder hvor det er nødvendigt. Jeg ved fra os selv at vi vælger højeste fællesnævner, men må indrømme jeg kan have min store tvivl med en kinesisk producent, for der er store penge at spare.

Det er den afvejning du har foretaget dig, og taget et valg du er glad for, jeg ville personligt vælge helt anderledes. Det betyder ikke der er noget galt med dit valg, bare at vi vurderer anderledes og er villige til at tage forskellige risici.

God opsummering.

PS : Det VAR det sidste indlæg.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

HenrikVJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 30 September 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Det er ærgeligt at ExclusiveHiFi nægter at svare på det med de 200W vs 50W

Jeg føler det er latterligt at han prøver at ignorere spørgsmålet hvorvidt han selv laver falsk markedsføring eller ej, i forbindelse med han så
udtrykkeligt har nævnt at de har styr på det...
Til top Vis HenrikVJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikVJ

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 September 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

HenrikVJ skrev:
Det er ærgeligt at ExclusiveHiFi nægter at svare på det med de 200W vs 50W

Jeg føler det er latterligt at han prøver at ignorere spørgsmålet hvorvidt han selv laver falsk markedsføring eller ej, i forbindelse med han så
udtrykkeligt har nævnt at de har styr på det...

Nu kommer det jo frem når Bassøe og ham mødes og måler, så mon ikke bare vi skal følge Bassøes opfordring og klappe hesten og vente på de mødes.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 September 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg synes nu også Exclusivehifi skulle vise sine gode intentioner, og fortælle lidt mere om tomgangsstrømmen på disse forstærkere.
Det må klart være en af de ting han har undersøgt i den grundige undersøgelse han har lavet af produktet, nu hvor han netop fremhæver klasse-A effekten som en af forskellene på forstærkerne.

Fortæl fortæl.... Hvor mange Ampere (eller milliAmpere)??

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 September 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Jeg tillader lige at gentage mig selv da du stadig nægter at kommentere det:

Exclusivehifi skrev:

Hej Per,

Jeg synes kæden hopper af her. Der er jo ikke tale om, at vi omgås sandheden lemfældigt eller at vi opdigter ngoet som helst, Per, idet vi gengiver officielle tal fra fabrikanten. Kan vi bliver enige om, at vi så ikke omgås sandheden lemfældigt og at vi så ikke opdigter noget ?

Det forstår jeg slet ikke noget af for du har jo selv skrevet:

"Har vi på noget tidspunkt givet udtryk for, at vi blot læser et data-sheet/specs. modtaget fra Kina og så tager det for gode varer ? Hvad PC-højttalerimportører gør eller ikke gør, ved jeg ikke og har ikke nogen mening om det. Jeg håber dog ikke, at PC-højttalerimportører blot tager for gode varer, hvad der skrives fra en leverandør i Asien.... "

Men nu er det pludseligt præcist det samme I gør?

Derudover har du skrevet at I selv har alt det måleudstyr der er nødvendigt, så er det vel bare at måle efter om det passer med de 200 klasse A watt eller hvad?

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Sendt: 30 September 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Ja, jeg synes nu også Exclusivehifi skulle vise sine gode intentioner, og fortælle lidt mere om tomgangsstrømmen på disse forstærkere.
Det må klart være en af de ting han har undersøgt i den grundige undersøgelse han har lavet af produktet, nu hvor han netop fremhæver klasse-A effekten som en af forskellene på forstærkerne.

Fortæl fortæl.... Hvor mange Ampere (eller milliAmpere)??

He he, ja hurtig som sædvanlig.. du kan ikke vente på der måles ? Troede du skulle med derover ? men du synes det er fair du latterliggør manden inden I mødes ?

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 30 September 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Jo folk er godt oppe på dupperne når der lugtes blod....

Bortset fra det vil jeg vove at påstå at en blind man kan føle med sin stok at der er no way den konstruktion stabilt kan smide 200W i klasse A. Derfor behøver man jo ikke lægge op til den store slagtefest. Mon ikke vi ser en udredning fra importøren efter en simpel måling af strømforbrug.

Det er da selvfølgeligt uheldigt hvis der opgives urigtige salgsparametre, men i dette tilfælde tror jeg at det er i god tro.

Hilsner,

Karsten

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
Jeg kom lige i tanke om noget angående CE mærkning. Der er jo masser af folk der selv bygger forstærkere etc og der er jo heller ikke nogen CE mærking så hvis de går op i røg har man samme problem. Men det er der pudsigt nok ikke specielt mange folk der nævner eller diskuterer. Så heller have et kina produkt uden CE mærkning men som ellers er magen til samme produkt som bliver solgt med CE mærkning i Europa.

Udstyr som du bygger til dig selv skal ikke CE mærkes, men det skal selvfølgelig overholde lovgivningen i EU. I gamle dage skulle selvbyggerproduktor jo heller ikke Demko godkendes.

Husk på at CE mærkningen ikke er resultatet af en officiel godkendelse svarende til de gamle S,D og N godkendelser, det er producenten eller dennes repræsentant der har ansvaret hvis apparatet ikke overholder EU's krav, og en kinesisk CE mærkning er næppe mere værd end den papirlap der sidder på apparatet, se blot på de seneste skandaler fra legetøjsbranchen.

Apparater med manglende serienumre ville jeg ikke røre med en ildtang, uanset hvor de kommer fra

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Bortset fra det vil jeg vove at påstå at en blind man kan føle med sin stok at der er no way den konstruktion stabilt kan smide 200W i klasse A. Derfor behøver man jo ikke lægge op til den store slagtefest. Mon ikke vi ser en udredning fra importøren efter en simpel måling af strømforbrug.

Det er da selvfølgeligt uheldigt hvis der opgives urigtige salgsparametre, men i dette tilfælde tror jeg at det er i god tro.

Hilsner,

Karsten

Den kan nsten ikke være i god tro, med den grundige kontrol Exclusivehifi laver af sine produkter

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne med i koret, der ber Hurtig om at slappe af. Det er helt urimeligt at hetze Exclusice Hifi - både før og efter - jeres påstande og målinger.

Han, Kim Østerggard, er jo ude at rejse den næst uge, så vi kommer nok lige til at klappe hesten en hel del. Stakkels kræ.

Imens jeg kan huske at stille spørgsmålet: Hurtig, hvorfor har du egentlig blandet dig i denne sag? Det er jo ikke din forstærker.

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:

Imens jeg kan huske at stille spørgsmålet: Hurtig, hvorfor har du egentlig blandet dig i denne sag? Det er jo ikke din forstærker.

Det var da det mest latterlige spørgsmål at stille, må jeg nok sige!

Er det her forum ikke lavet til at diskutere HiFi osv. Hvis ikke så tror jeg da nok jeg finder et andet sted eller noget

Sjovt så meget i er efter Hurtig nogen af jer, hvad med at finde noget mere fornuftigt at finde på, der er sq andet i livet end at hetze folk, i lyder sq som engang forvoksne teenager!

Efter min overbevisning er han sq en af de folk (blandt en pæn del herinde), der har meste indsigt i at lave elektronik og ved hvad han har med at gøre og nu vil han så lige undersøge hvad den Xindak kan spytte ud ganske gratis, til en stor gælde for os alle!

Så må vi jo bare vente og se hvad resultatet bliver

kennethnr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Er det ikke nu vi skal sætte denne debat på standby ?

Vi kan enten hetze Exclusive HiFi for at være utroværdige eller hetze hurtig for at være provokerend (ville være mit valg hvis der skulle vælges)

Men da der ER aftalt at mødes for at finde svarende på de spørgsmål der har været rejst i denne debat (også det med de 200w) kan vi så ikke lade muderet ligge i muderpølen til denne sammenligning er overstået ?

Til top Vis kennethnr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethnr

HenrikVJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

HenrikVJ skrev:
Det er ærgeligt at ExclusiveHiFi nægter at svare på det med de 200W vs 50W Jeg føler det er
latterligt at han prøver at ignorere spørgsmålet hvorvidt han selv laver falsk markedsføring eller ej, i forbindelse med han så udtrykkeligt har
nævnt at de har styr på det...

Nu kommer det jo frem når Bassøe og ham mødes og måler, så mon ikke bare vi skal følge Bassøes opfordring og klappe hesten og vente på
de mødes.

Det er jo underordnet.

Manden påstulerer at den forstærker de sælger til det skandinaviske marked yder 200W hvorimod den til det kinesiske marked kun yder 50W,
ydermere påstår han at de har helt styr på forskellene - samtidig prøver han at markedsføre sin egen forstærker som en 200W's mod den den
anden model på 50W, hvilket jo er falsk markedsføring hvis den reelt ikke yder de 200W som den umuligt? kan yde...

Det er ikke os andre som påstår hans forstærker yder 200W det er ham selv, det er også ham selv som bragte det på banen som en forskel
mellem de 2 forstærkere, derefter nægter han at udtale sig om det.

Det her handler ikke om hetz mod ham eller andre herinde, det handler om at han først udtaler sig om noget, for derefter at nægte at udtale sig
yderligere.

HenrikVJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
StudioSound skrev:

Bortset fra det vil jeg vove at påstå at en blind man kan føle med sin stok at der er no way den konstruktion stabilt kan smide 200W i klasse A.
Derfor behøver man jo ikke lægge op til den store slagtefest. Mon ikke vi ser en udredning fra importøren efter en simpel måling af strømforbrug.

Hilsner,

Karsten

Den kan nsten ikke være i god tro, med den grundige kontrol Exclusivehifi laver af sine produkter

Nej, det må naturligvis være i ond tro.

Ergo er det i strid med markedsføringsloven - jeg vil meget gerne se TV2s udsendelse "HIFI-Forhandler benytter falsk markedsføring"

Det ville da være langt sjovere...

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

kennethnr skrev:

Er det ikke nu vi skal sætte denne debat på standby ?

Vi kan enten hetze Exclusive HiFi for at være utroværdige eller hetze hurtig for at være provokerend (ville være mit valg hvis der skulle vælges)

Men da der ER aftalt at mødes for at finde svarende på de spørgsmål der har været rejst i denne debat (også det med de 200w) kan vi så ikke lade muderet ligge i muderpølen til denne sammenligning er overstået ?

Helt enig

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Hej

Så bliver tråden åbnet lidt igen, da der er kommet lidt ekstra info.

Da det ikke har været muligt og arrangere et møde med exclusive hifi, da dette heller ikke har været muligt og få forevist en forhandler i DK der har de famøse blokke(Jeg har selv forsøgt og opstøve dem, men ingen havde dem) og exclusive hifi har tilsyneladende ikke ønsket og fortælle hvor jeg kunne låne et par så vi kunne få dette opklaret. Og ikke mindst er der er ikke fremkommet den af exclusive hifi's nævnte dokumentation som han ellers havde lovet.

Valgte jeg og tage kontakt til xindax da jeg blev lidt træt af tavsheden, for og høre om exclusive hifi's påstand her nu også passer:

Exclusivehifi skrev:

Jeg har sammenlignet tekniske data på 8800MNe og 8800MN - blokkene der importeres til Skandinavien har helt andre data og bl.a. drift i ren kl. A på 200 w/kanal, hvor den kinesiske model yder 50w pr. kan i kl. A og herefter skifter over til AB. Ydelsen er derfor tættere på XA8550 som i Danmark sælges for 8.700 (vejl udsalg)

Her kommer deres svar, på hvad xa8800MNe leverer i klasse A:

Dear Per,
Greetings from Xindak!

Thanks for your interest in our products and directly contact with us on your enquiry! Sorry for our late reply, we have just been back from National Day holiday, sincerely hope that you will not mind!

Respecting our XA8800MNE, the output power is 200W/channel, and the Class A output power is 60W/channel.

Best wishes,

Ruby

International trade department,

Chengdu Xindak electronic co.Ltd.
No.126, Section 2, East 1 Round,
CHENGDU,SICHUAN CHINA
PR 610051

Derudover hvis der er flere gode historier exclusive hifi vi skal diskutere, sidder jeg med diagrammet for både mn og mne i hånden, hvis det er.  -Eller skal vi gemme dem til dit tv2 program om emnet parrallel import og hifi importører fuld af falsk markedsføring? Hvordan går det forresten med det tv program?

(Dette udspil kan måske på nogen virke stødende, men lad mig minde om jeg flere gange har lagt op til exclusive hifi kunne trække sin påstand om 200w klasse A tilbage eller indrømme han ikke helt havde styr på det, dette skete ikke, jeg håber eventuelt debat fortsætter i et sobert sprog)

Mvh

Per N

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Ja det kom jo ikke som en overraskelse.. Sjovt at der skulle så meget ævl til før man fik opklaret dette.

En mail til Kina, og så er den potte vist ude hehe

Spørgsmålet er så om man ikke skulle lade sagen ligge, og ønske Exclusive-hifi held og lykke med den fremtidige markedsføring.
Det må have været meget lærerigt.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Kenneth Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Super afslutning

Per N:

Kan du se nogle forskelle på de 2 diagrammer? Trafo primær spænding måske?

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Så er den ged da vist barberet

Og jeg er så overbevist om at min Shanling SLM-A40MkIII som er opgivet til 2x50watt kl. A holder helt vand

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Ja rigtigt godt initiativ, men bare utroligt at man skal helt til Kina for at få sandheden at vide, når den danske importør som rent faktisk skulle sælge produktet nægter at besvare et simpelt spørgsmål.

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes