Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 13:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Selvimport og producenter/forhandlere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 30 September 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Ja... Man kan endda nøjes med et mulimeter for at måle om forstærkeren kan levere 200 watt i klasse-A.
Men jeg skal gerne tage mit nyligt kalibrerede multimeter med.... Med mindre Exclusivehifi pludselig ikke er interesseret i at jeg må overvære målingerne .

@ Exclusivehifi:
Kan du ikke lige finde en dato hvor det passer dig, så skal jeg se om jeg kan koordinere at vi andre kan samme dag?? Basseø kan desværre ikke før d 15/10... Men det gå vel an... Tidsfristen for dit tilbud udløber vel ikke tilfældigvis d 14/10??

HifiShop DK ApS
Branchemedlem
Branchemedlem
HifiShop DK ApS

Bruger siden: 31 August 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 September 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Til nytilkomne vil jeg bede jer om at læse hele trådan og ikke kun de sidste indslag - denne debat drejer sig om forskellen på egen import (monoblok produceret til det kinesiske hjemmemarked) og den eksportversionen, som sælges i eksempelvis Skandinavien. Den omtalte maskine stammer fra et amerikansk firma, som sælger kinesiske hjemmemarkedsmaskiner til kunder i Skandinavien (dette er ikke ment negativt, Per - blot en konstatering).

Debatten drejer sig IKKE om, hvorvidt den version, som sælges her i Danmark har eller ikke har 200w i klasse A - men det vil vi få afklaret i forb. med den forestående test/sammenligning.

Til Hurtig: øh, nu er det jo ikke dig, der sætter præmisserne for en sådan test/sammenligning.... Bassøe (som har den kinesiske hjemmemarkedsmodel) og Exclusivehifi (som har den europæiske eksportmodel) bliver enige om præmisserne.

Vi har allerede mere end een gang accepteret opfordringen fra Bassøe - vi har skrevet under hvilke præmisser en sammenligning af den kinesiske hjemmemarkedsmodel og den europæiske model kan foregå og vi har sågar bekræftet, hvornår det kan finde sted.

Så du kan være ganske rolig Hurtig - vi løber ingen steder! vi er jo til forskel fra andre forumdeltagere og -debattører offentligt tilgængelige og vor adresse står opført på vores hjemmeside og vi kan ikke optræde anonymt.

Præmisserne for den nævnte test/sammenligning er fastsat ud fra, hvordan denne tråd startede (og ikke hvilket emner du måtte ønske at få belyst særskilt). En sådan test/sammenligning vil nemlig interessere de fleste Hifi-entusiaster - i og med den vil belyse fordele og ulemper ved egen import fremfor aut. kanaler, herunder:

- er der tekniske forskelle på kina/europa-modellen ?
- garanti ? hvem betaler evt. reparationer ?
- er dansk købelovgivning sat ud af spil ? retssikkerhed ved egen import ?
- hvad betyder CE-mærkning ? eller er det irrelevant ?
- forsikringsdækning, hvis uheldet er ude og huset brænder ned ?
- hvad kan kan spares i krover/ører ved egen import ?

Vi har fremhævet, at vi her i Odense kan interessere TV2 i dette emne og få dem til at bringe et indslag, hvor vi ligeledes kunne få en officiel udtalelse fra forsikringsbranchen omkring den manglende CE-mærkning. Sidst men ikke mindst - og som allerede nævnt et par gange - så er vi villige til at offentliggøre et sådant resultat på Hifi4All efterfølgende, da det jo har almen interesse (ikke blot på dette forum).

Jeg har mere end een gang taget imod opfordringen, så jeg behøver vist ikke gentage det. Det er ligeledes helt logisk, at vi under denne generelle sammenligning, naturligvis også får konstateret watt-ydelsen på begge blokke på begge blokke, så lad os nu få lavet den sammenligning !

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Sendt: 30 September 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

I mine øjne lugter det her lidt af, at en forhandler/importørs vil beskytte sin markedsandel.

Er der - helt ærligt - noget at sige til, at forhandleren/importøren beskytter sin investering? Om han så pynter for meget, må tiden så vise.

Hurtig skrev:

Hvis branchen i DK er så bange for at miste kunder pga paralel import, synes jeg hellere de skulle prøve at ramme samme prisniveau som andre lande.
Jeg er udemærket klar over, at lønningerne i USA er lavere end i DK. Men alligevel.... Da jeg var i USA i sommers, købte jeg bl.a. nogle Lewi's bukser hos den officielle Lewi's Store i Santa Monica(Ihh hvor originalt). Jeg købte bl.a. et par 501'ere til 300 kroner. I min lokale Lewi's butik koster samme par 1099,-. Og her falder kæden af.... Fint nok at den danske ekspedient skal have mere i løn... Men skal han/hun have så meget mere, at bukserne skal stige fra 300 til 1099?? Det er rent galt, og så forstår jeg udemærket godt at folk vælger at importere paralelt!! Er du ikke enig i det?

Hurtig, verden er ikke så enkel, at du blot kan trække sammenligningen ned på dette slappe niveu. Og det er heller ikke første gang (og med garanti heller ikke sidste gang) du gør det.

Der er dog visse ting du bliver nødt til at forstå. Det er jo for pokker ikke kun ekspedientens løn der gør forskellen på dit køb og den prisforskel der er tale om.

Hvis tøjet kommer fra eksempelvis Kina, er der en kvote på hvor meget der må indføres til EU. På ethvert stykke tøj fra Kina, skal der betales tøjlicens. Det koster at fragte varen. Dine "amerikanske" Levis bukser stammer sikkert fra en mexicansk fabrik, og om der er handelsrestriktioner mellem USA og Mexico tvivler jeg på.

Når varen er kommet til Europa eller sågar direkte til Danmark, ryger den formentlig på et centralt lager, da man fra Kina sikkert ikke har den logistiske formåen til at sende det direkte til den danske butik. På lageret er der mennesker ansat til at pakke og sortere. De skal også have løn. Distributøren skal også have noget for sin ulejlighed, og hvis han ikke tjener penge, er han der ikke i morgen. Herefter fragtes tøjet til de enkelte butikker, og så kan salget startes.

Marketing, momsforskelle, reklamationer, svingende valutakurser, lejeudgifter, butiksleje på dyre strøg, et generelt højere lønniveau i alle led, eventuelt en kassekredit for at have penge til et fornuftig display i butikken og mange andre ting, glemmer du også konsekvent hver gang du sammenligner på denne sølle måde.

Og for nu at slå det fast (igen) - En vare er den pris værd, som folk vil give for den. Hvis tilpas mange mennesker ikke køber et givent produkt, falder salget og dermed indtjeningen. Hvis forhandler/distributør ser faresignalerne i tide, retter de prisen ind for at teste markedet, og sikre en fremtidig indtjening. En indtjening, der gerne skal give overskud for at sikre virksomhedens fortsatte eksistens.

På samme måde, som enhver butik, vil forsøge at få mest muligt for deres vare, er jeg sikker på, at også du forsøger at få så meget i løn som du kan. Eller er du et filantropisk væsen, der går på arejde for peanuts og dermed er medvirkende til at holde priserne på jeres produkter nede på et fornuftigt niveau? Eller efterlever du ikke det, du selv prædiker om? Er der ikke et fint ord for dette, selv om det måske ikke er så flatterende? Det starter med H.

Til top Vis Knud98's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knud98

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 September 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Exclusivehifi skrev:

Hejsa,

Til nytilkomne vil jeg bede jer om at læse hele trådan og ikke kun de sidste indslag - denne debat drejer sig om forskellen på egen import (monoblok produceret til det kinesiske hjemmemarked) og den eksportversionen, som sælges i eksempelvis Skandinavien. Den omtalte maskine stammer fra et amerikansk firma, som sælger kinesiske hjemmemarkedsmaskiner til kunder i Skandinavien (dette er ikke ment negativt, Per - blot en konstatering).

Debatten drejer sig IKKE om, hvorvidt den version, som sælges her i Danmark har eller ikke har 200w i klasse A - men det vil vi få afklaret i forb. med den forestående test/sammenligning.

Til Hurtig: øh, nu er det jo ikke dig, der sætter præmisserne for en sådan test/sammenligning.... Bassøe (som har den kinesiske hjemmemarkedsmodel) og Exclusivehifi (som har den europæiske eksportmodel) bliver enige om præmisserne.

Vi har allerede mere end een gang accepteret opfordringen fra Bassøe - vi har skrevet under hvilke præmisser en sammenligning af den kinesiske hjemmemarkedsmodel og den europæiske model kan foregå og vi har sågar bekræftet, hvornår det kan finde sted.

Så du kan være ganske rolig Hurtig - vi løber ingen steder! vi er jo til forskel fra andre forumdeltagere og -debattører offentligt tilgængelige og vor adresse står opført på vores hjemmeside og vi kan ikke optræde anonymt.

Præmisserne for den nævnte test/sammenligning er fastsat ud fra, hvordan denne tråd startede (og ikke hvilket emner du måtte ønske at få belyst særskilt). En sådan test/sammenligning vil nemlig interessere de fleste Hifi-entusiaster - i og med den vil belyse fordele og ulemper ved egen import fremfor aut. kanaler, herunder:

- er der tekniske forskelle på kina/europa-modellen ?
- garanti ? hvem betaler evt. reparationer ?
- er dansk købelovgivning sat ud af spil ? retssikkerhed ved egen import ?
- hvad betyder CE-mærkning ? eller er det irrelevant ?
- forsikringsdækning, hvis uheldet er ude og huset brænder ned ?
- hvad kan kan spares i krover/ører ved egen import ?

Vi har fremhævet, at vi her i Odense kan interessere TV2 i dette emne og få dem til at bringe et indslag, hvor vi ligeledes kunne få en officiel udtalelse fra forsikringsbranchen omkring den manglende CE-mærkning. Sidst men ikke mindst - og som allerede nævnt et par gange - så er vi villige til at offentliggøre et sådant resultat på Hifi4All efterfølgende, da det jo har almen interesse (ikke blot på dette forum).

Jeg har mere end een gang taget imod opfordringen, så jeg behøver vist ikke gentage det. Det er ligeledes helt logisk, at vi under denne generelle sammenligning, naturligvis også får konstateret watt-ydelsen på begge blokke på begge blokke, så lad os nu få lavet den sammenligning !

Jeg har intet problem i at lade Hurtig stå for at arrangere turen til Odense og evt komme med andre ting som han og også jeg samt en masse andre mener er interessant, bla de famøse 200 Watt i Klasse A simpelthen fordi han har en indsigt i det tekniske som en amatør som mig ikke er i nærheden af. Endvidere så er min egen interesse i det her kun af teknisk karakter så hvis du vil dreje det i en anden retning så er min interesse i denne sammenligning ikke eksisterende. Jeg er personligt allerede klar over de problemer der måtte være med CE mærking, forsikring, reparation etc så det er for mig ikke interessant at få afklaret.

Men en teknisk gennemgang af de 2 modeller og de forskelle der måtte være er jeg helt med på og at det så derefter bliver lagt på Hifi4all i en artikel eller du evt også vil bruge det i din markedsføring så er det helt fint med mig. Så må det være op til folk selv at bestemme om de mener det er besparelsen værd at selvimportere produktet  fra Kina.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

HifiShop DK ApS
Branchemedlem
Branchemedlem
HifiShop DK ApS

Sendt: 30 September 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Jeg kan bidrage med at sige, at vi i Danmark fører centrallager til stort set hele skandinavien - at vi har demomaskiner (financieret af os) stående i 10 Hifi-butikker i Danmark (samt 15 butikker i resten af skandinavien) OG at vi kunne tjene KASSEN på at importere den kinesiske hjemmemarkedsmodel, som Bassøe har købt i USA.

Hvis vi købte den kinesiske hjemmemarkedsmodel i stedet for den CE-mærkede og up-spec'ede europæiske version tillagt en noget billigere fragt fra Kina til Danmark i stedet for USA, så ville det være en rigtig god forretning for os.

Hurtig og andre må derfor spørge sig selv, hvorfor vi ikke gør det ? hvorfor købe en noget dyrere monoblok, hvis den har de samme specs som den kinesiske ? det giver jo ikke nogen mening vel ?

Til alle nyankomne vil gerne gerne bede om, at man læser tråden helt fra starten af begyndende med Bassøes indlæg "Kinesiske Muskelmænd", hvor han præsenterede sit køb. Denne debat drejer sig om forskellen mellem kinesisk version og europæisk version og ikke watt-ydelsen på den europæiske version, som nogen forsøger at dreje denne debat over på.

Vi hos ExlclusiveHifi afvetner Bassøes accept omkring test/sammenligning og Hurtig - jo, du må da gerne komme med og stille alle de spørgsmål du måtte have. Jeg er sikker på, at du vil være et underholdende indslag og at du vil gøre dig godt på TV :-D

Jeg synes, at vi skal få lavet den test/sammenligning - få det i medierne incl. Hifi4All - da det jo har almen interesse det her. Bassøe opfordrede selv til denne sammenligning, men kunne så ikke alligevel. Nu kan jeg så læse, at det kan han alligevel, så vi glæder os til at se jer alle i O'ense...

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 September 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Det er utroligt så ligegyldigt det pludselig er blevet, om den "danske" udgave vitterligt yder de 200 watt i klasse-A, som Exclusive ellers tidligere pointerede som en af de væsentlige forskelle fra den kinesiske.

Men vil du "Exclusicehifi" ikke ligge kigge i den tekniske dokumentation, og se hvad tomgangestrømmen i de omtalte forstærkere er?? Så kan vi nemlig allerede nu få afklaret det med de 200 watt klasse-A, og flytte fokus over på forskellene mellem de 2 varianter, som du nu giver udtryk for er det eneste interessante.
Så igen... Kan du ikke oplyse hvad tomgangsstrømmen er???

Og ja.... jeg vil sikkert gøre det godt på TV. Har du forøvrigt fået en aftale med at TV2 vil spendere sendetid på at dokumentere, om dine forstærkere leverer 200 watt klasse-A?? Tjaaee... det vil de vel gerne. Det er en billig udsendelse at lave, og at dømme efter mængden af genudsendelser, passer det sikkert TV2 fint. Pt er det eneste der ikke genudsendes vel nyhederne... de gentages kun 3-4 gange den samme dag

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Exclusivehifi skrev:
Til alle nyankomne vil gerne gerne bede om, at man læser tråden helt fra starten af begyndende med Bassøes indlæg "Kinesiske Muskelmænd", hvor han præsenterede sit køb. Denne debat drejer sig om forskellen mellem kinesisk version og europæisk version og ikke watt-ydelsen på den europæiske version, som nogen forsøger at dreje denne debat over på.

Vi hos ExlclusiveHifi afvetner Bassøes accept omkring test/sammenligning og Hurtig - jo, du må da gerne komme med og stille alle de spørgsmål du måtte have. Jeg er sikker på, at du vil være et underholdende indslag og at du vil gøre dig godt på TV :-D

Jeg synes, at vi skal få lavet den test/sammenligning - få det i medierne incl. Hifi4All - da det jo har almen interesse det her. Bassøe opfordrede selv til denne sammenligning, men kunne så ikke alligevel. Nu kan jeg så læse, at det kan han alligevel, så vi glæder os til at se jer alle i O'ense...

Nu nævnte du selv det med de 200 Watt i Klasse A og så synes jeg nu det vil være meget relevant at få det afklaret.

Endvidere har jeg aldrig tilbudt andet end at møde op til en sammenligning imellem de 2 versioner og så evt lave det til en artiklel på hifi4all, du må ovenikøbet bruge resultaterne af sammenligningen til din egen markedsføring af Xindak hvis du vil. Udover det så er jeg ikke specielt interesseret da det tekniske er det eneste jeg er og har været interesseret i fra starten af.

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 September 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Exclusivehifi skrev:

Du har da vidst fået storhedshed vanvid -tv2 lige frem det må jeg nok sige Jeg ser meget frem til vi ses, hvor lang tids forberedelses tid tror du sådan en tv station skal have for og lave et helt program om det? (jeg tænker her på hvornår vi skal fastsætte dato'en så vi alle kan)

Men jeg synes hele tiden du får indskudt en masse uden om snak med dine 200w ren klasse A

(Jeg vil godt afsløre at både min og Hurtigs intention er andet end og stille spørgsmål, der skal måles tomgangsstrøm!)

Som bassøe skriver så er vi vidst alle kun intresseret i de tekniske forskelle og, min sandten om ikke det var det debatten startede med også, så skal vi ikke holde os inden for det? istedet for du snakker i alle mulige retninger og hele tiden nu udelader og nævne dine 200watt ren klasse A -vi glemmer dem ikke -På trods af jeg er ret forhippet på og få mit grimme ansigt på tv, som en af de eneste fra hifi verdenen nogensinde vil jeg tro -lidt en medie luder er man vel altid

HifiShop DK ApS
Branchemedlem
Branchemedlem
HifiShop DK ApS

Sendt: 30 September 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Per,

Jeg kan se, at du ikke har læst hele tråden. Debatten startede omkring tekniske forskelle, CE-mærkning, konsekvenser af, at købe maskiner uden CE-mærkning, etc. - så mon ikke du skulle gå tilbage og læse det hele - start med "kinesiske muskelmænd".

Debatten går for nogle her i debatten ikke ud på at få afklaret tekniske forskelle, konsekvenser af manglende CE-mærkning, etc. Taktikken går ud på at punke seriøst en importør - eller hvad Per ? Jeg har skitseret præmisserne for en seriøs gennemgang af begge produkter - take it or leave it - og stop nu med den personfnidder - det gavner jo ikke nogen.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg et par gange nævnt hvad jeg selv er interesseret i og det er kun den tekniske del, alt det andet er for mig inderligt ligegyldigt for jeg har aldrig påstået at der ikke er risici ved selvimport.

Min primære påstand fra starten har været at det sandsynligvis var nøjagtigt samme produkt og at der forgik noget lusket der skulle få den kinesiske model til at fremstå dårligere end den reelt er og selvimport til at være noget frygteligt farligt noget . Det har så vist sig der måske er små forskelle, feks WBT terminaler og derfor kunne det være interessant at se hvor store forskellene reelt var og om de har nogen betydning for ydelsen og stabiliteten af mine forstærkere. Tror dog personligt på at forskellene er begrænsede og ikke som sådan er noget man behøver bekymre sig synderligt meget om. Det har været og er stadgivæk mit motiv for at tilbyde at komme til en sammenlignende test hos Exclusivehifi, nysgerrigheden er stor fra min side, nåh ja og så også se de 200 Watt i Klasse A blive modbevist.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 September 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Exclusivehifi skrev:

Jeg har sammenlignet tekniske data på 8800MNe og 8800MN - blokkene der importeres til Skandinavien har helt andre data og bl.a. drift i ren kl. A på 200 w/kanal, hvor den kinesiske model yder 50w pr. kan i kl. A og herefter skifter over til AB.

Kim 

Det det handler om her, er om de personer der køber din forstærkere blokke, som du fortælle yder 200 Watt pr. kanal i kl. A, får det de betaler for eller ikke. Så Kim kom til sagen og lad os på dette på det rene.

Vi kender de øvrige risiko faktorer ved at købe den kinesiske model, det har du skåret ud i pap.

HifiShop DK ApS
Branchemedlem
Branchemedlem
HifiShop DK ApS

Sendt: 30 September 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hej Bassøe,

Så er vi vist tilbage, hvor vi startede :-D - der er andre aspekter end tekniske forskelle, såsom det faktum, at dine blokke skal køre på 220v, at de mangler serienumre, at de ikke er CE-godkendt med efterfølgene problematik omkring forsikringsdækning, hvis uheldet er ude, at der ikke er nogen garanti på dem, at du ingen retssikkerhed har overfor leverandøren i USA, etc., ect. - og fint nok, at du stadig mener, at de rent teknisk ligger tæt på den europæiske model.... det kan jeg vi godt leve med, idet det kun er 1 ud af mange aspekter.

Men husk! når du på et tidspunkt bliver ramt af den berømte Hifi-bacille og gerne vil skille dig af med blokkene (ups et argument mere - lavere gensalgsværdi, eftersom serienumre + CE-mærkning mangler ???), så vil du være sidestillet med 'os andre importører' og du skal derfor følge den danske Købelov.

Det betyder bl.a., at du som sælger skal gøre opmærksom på, at blokkene ikke er godkendt til at ''køre i Danmark'' eftersom CE-godkendelsen mangler - med de forsikringsmæssige konsekvenser dette måtte have for køber, at de er bygget til at køre på 220V samt, at serienumrene er blevet fjernet (jf. dit eget udsagn tidl. i tråden).

Jeg tager tirsdag på en lille tur og er først tilbage omkring 10. okt., så hvis jeg ikke reagerer på indlæg i den mellemliggende periode, så er der en forklaring på det. 

HifiShop DK ApS
Branchemedlem
Branchemedlem
HifiShop DK ApS

Sendt: 30 September 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan,

Det kommer der et svar på - hav' tålmodighed!

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Exclusivehifi skrev:

Hej Bassøe,

Så er vi vist tilbage, hvor vi startede :-D - der er andre aspekter end tekniske forskelle, såsom det faktum, at dine blokke skal køre på 220v, at de mangler serienumre, at de ikke er CE-godkendt med efterfølgene problematik omkring forsikringsdækning, hvis uheldet er ude, at der ikke er nogen garanti på dem, at du ingen retssikkerhed har overfor leverandøren i USA, etc., ect. - og fint nok, at du stadig mener, at de rent teknisk ligger tæt på den europæiske model.... det kan jeg vi godt leve med, idet det kun er 1 ud af mange aspekter.

Men husk! når du på et tidspunkt bliver ramt af den berømte Hifi-bacille og gerne vil skille dig af med blokkene (ups et argument mere - lavere gensalgsværdi, eftersom serienumre + CE-mærkning mangler ???), så vil du være sidestillet med 'os andre importører' og du skal derfor følge den danske Købelov.

Det betyder bl.a., at du som sælger skal gøre opmærksom på, at blokkene ikke er godkendt til at ''køre i Danmark'' eftersom CE-godkendelsen mangler - med de forsikringsmæssige konsekvenser dette måtte have for køber, at de er bygget til at køre på 220V samt, at serienumrene er blevet fjernet (jf. dit eget udsagn tidl. i tråden).

Jeg tager tirsdag på en lille tur og er først tilbage omkring 10. okt., så hvis jeg ikke reagerer på indlæg i den mellemliggende periode, så er der en forklaring på det. 

Min pointe er bare at jeg ikke ser nogen grund til at spilde tid på de andre aspekter når vi allerede har brugt masser af tid på at klarlægge disse ting her i tråden.

Angående gensalg så er det ikke aktuelt i den nærmeste fremtid men det er da normalt at man skriver det hvis produktet ikke er købt i Danmark. Angående CE mærking så er diverse DIY forstærker bygge sæt ikke CE mærkede og dem sælges der immervæk en hel del af til folk uden de bekymrer sig synderligt om det.

Mon ikke mine blokke kunne sælges for en fornuftig pris når det kom til det.

Ps : Har ovevejet salg engang når der kommer en NAD M25 Effektforstærker på brugtmarkedet til en fornuftig pris men de hænger ikke ligefrem på træerne.

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 September 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
Min pointe er bare at jeg ikke ser nogen grund til at spilde tid på de andre aspekter når vi allerede har brugt masser af tid på at klarlægge disse ting her i tråden.

Angående gensalg så er det ikke aktuelt i den nærmeste fremtid men det er da normalt at man skriver det hvis produktet ikke er købt i Danmark. Angående CE mærking så er diverse DIY forstærker bygge sæt ikke CE mærkede og dem sælges der immervæk en hel del af til folk uden de bekymrer sig synderligt om det så mon ikke mine blokke nok skulle kunne sælges til en pris der stadigvæk er fornuftig.

Byggesæt skal nu så vidt jeg ved også CE mærkes. CE mærkning er jo også noget der er indført for forbrugernes sikkerhed, herunder især faren for stød og brand. Personligt ville jeg ikke bryde mig om at udsætte min familie for den potentielle fare der uværgerligt er ved at sove under tag med elektronik der ikke er forsvarligt checket og godkendt, men der er selvfølgelig forskel på hvordan folk prioriterer.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:
Bassøe skrev:

Angående gensalg så er det ikke aktuelt i den nærmeste fremtid men det er da normalt at man skriver det hvis produktet ikke er købt i Danmark. Angående CE mærking så er diverse DIY forstærker bygge sæt ikke CE mærkede og dem sælges der immervæk en hel del af til folk uden de bekymrer sig synderligt om det så mon ikke mine blokke nok skulle kunne sælges til en pris der stadigvæk er fornuftig.

Byggesæt skal nu så vidt jeg ved også CE mærkes. CE mærkning er jo også noget der er indført for forbrugernes sikkerhed, herunder især faren for stød og brand. Personligt ville jeg ikke bryde mig om at udsætte min familie for den potentielle fare der uværgerligt er ved at sove under tag med elektronik der ikke er forsvarligt checket og godkendt, men der er selvfølgelig forskel på hvordan folk prioriterer.

Problemet er at selvom producenten har fået CE godkendt den samlede forstærker så er det intet værd når en privat person har siddet og samlet den da der ingen garanti er for at det er gjort korrekt og derfor er producentens CE mærking intet værd da de jo ikke kan garantere at den er samlet ordentligt.

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 30 September 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Problemet er at selvom producenten har fået CE godkendt den samlede forstærker så er det intet værd når en privat person har siddet og samlet den da der ingen garanti er for at det er gjort korrekt og derfor er producentens CE mærking intet værd da de jo ikke kan garantere at den er samlet ordentligt.

Jeg går ud fra at du her hentyder til byggesæt når du skriver "privat person har siddet og samlet den" ? Hvis dit byggesæt er lavet som byggesætsfirmaet har beskrevet, vil enten din forsikring eller byggesætproducentens ansvarsforsikring dække i tilfælde af brand. Vi har f.eks en ansvarsforsikring på vore produkter på 50 mill til at dække den slags.

Hvis du har lavet dit byggesæt forkert kan dit forsikringsselskab vælge at sige at de ikke dækker. Dette gælder selvfølgelig også hvis man har købt produkter der ikke overholder vort lands lovgivning: CE mærkning !

Det er i modsætning til hvad de fleste tror, ret let at efterforske i totalt nedbrændte forstærkere, og normalt efterforskes brande i huse for at fastlægge brandårsagen. 

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:
Bassøe skrev:

Jeg går ud fra at du her hentyder til byggesæt når du skriver "privat person har siddet og samlet den" ? Hvis dit byggesæt er lavet som byggesætsfirmaet har beskrevet, vil enten din forsikring eller byggesætproducentens ansvarsforsikring dække i tilfælde af brand. Vi har f.eks en ansvarsforsikring på vore produkter på 50 mill til at dække den slags.

Hvis du har lavet dit byggesæt forkert kan dit forsikringsselskab vælge at sige at de ikke dækker. Dette gælder selvfølgelig også hvis man har købt produkter der ikke overholder vort lands lovgivning: CE mærkning !

Det er i modsætning til hvad de fleste tror, ret let at efterforske i totalt nedbrændte forstærkere, og normalt efterforskes brande i huse for at fastlægge brandårsagen. 

Men der er jo ingen garanti for at folk netop har samlet det korrekt, jeg har læst om masser af folk der har lavet et eller andet som der ikke er lavet som det skulle. Desuden er der mange der selv bygger strømforsyninger etc til feks Zappulse, Hypex osv eller modificerer standard komponenterne og så er man lige så langt ud at skide hvis forstærkeren futter huset af. Men alligevel så bygger folk lystigt videre og modificerer på livet løs selvom det kan gå grueligt galt og der ingen garanti er hvis man laver noget fatalt.

Det var lige et sidespor men der er den pointe at folk når det kommer til stykket er villige til at tage chancer, om det så er køb af ikke CE mærkede produkter,selvbyg af strømforsyninger eller modificering af forstærker byggesæt.

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 30 September 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
[QUOTE=Thomas Sillesen]Men der er jo ingen garanti for at folk netop har samlet det korrekt, jeg har læst om masser af folk der har lavet et eller andet som der ikke er lavet som det skulle. Desuden er der mange der selv bygger strømforsyninger etc til feks Zappulse, Hypex osv eller modificerer standard komponenterne og så er man lige så langt ud at skide hvis forstærkeren futter huset af. Men alligevel så bygger folk lystigt videre og modificerer på livet løs selvom det kan gå grueligt galt og der ingen garanti er hvis man laver noget fatalt.

Det var lige et sidespor men der er den pointe at folk når det kommer til stykket er villige til at tage chancer, om det så er køb af ikke CE mærkede produkter,selvbyg af strømforsyninger eller modificering af forstærker byggesæt.

Jeps helt rigtigt, nøjagtig som når man køber et produkt billigere uden CE mærkning, så tager producenten nok ikke ansvar, ihvertfald ikke hvis det er importeret og ikke er en lokal producent.

Som jeg skrev tidligere, er det en prioritering, således må du også gøre op med dig selv hvad du vil, men det er ihvertfald værd at bide mærke i som forbruger når man som du har importeret selv for at spare penge.

Hvis jeg skulle lave en liste ud af al den her debat ville det blive noget i retning af følgende forskelle på de 2:

a) Klasse A: 50 W contra 200W, der tror jeg heller ikke der er den store forskel in real life

b) Komponent forskelle, her tror jeg der kan være mange (kender det jo lidt fra min erfaring fra markedet) og selv om f.eks modstande kan se helt ens ud kan der være en faktor 20 i prisforskel.

c) CE, der er ingen tvivl om at det koster som producent. Og man må så vurdere om man tror producenten laver al til ekstrem høj sikkerhedsstandard, eller kun de produkter der skal sælges til markeder hvor det er nødvendigt. Jeg ved fra os selv at vi vælger højeste fællesnævner, men må indrømme jeg kan have min store tvivl med en kinesisk producent, for der er store penge at spare.

Det er den afvejning du har foretaget dig, og taget et valg du er glad for, jeg ville personligt vælge helt anderledes. Det betyder ikke der er noget galt med dit valg, bare at vi vurderer anderledes og er villige til at tage forskellige risici.

Thomas Sillesen

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Havde ikke regnet med så stor interesse for denne her tråd, blev overrasket og klogere.

Men efterhånden så kommer vi vist ikke videre i den her diskussion, tror vist alle sten er blevet vendt og alt er kommet frem så vil nu trække mig og nøjes med at følge den fra sidelinjen men andre må selvfølgelig fortsætten debatten alt det de lyster. Jeg har ikke så meget mere at sige til det andet end tak for en god debat.

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes