Forfatter |
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
bullsh*t, du trækker i land nu, fint nok, bare start bombastisk ud og træk i land bagefter
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Per N skrev:
(Hans J, desvære er det en rigtig dårlig ide og købe en på nettet og måle den igennem også returnere den, da du skal have låget af forstærkeren for og måle tomgangsstrøm osv. jeg er ikke sikker på returretten gælder mere så)
|
|
|
Nå, øv det ved jeg ikke noget om . Det var nu også mest ment som en provokation, så vi kunne få en reel test i Odense.
Jeg kender faktisk ikke konkret forskellen imllem klasse A og andre klasser, ved bare at 200W klasse A er rigtig rigtig meget .
|
|
|
Så lad os da udvide horisonten lidt Du har ganske ret i 200watt klasse ren klasse A er en stor størrelse, kæmpe stor faktisk.
Klasse A betyder egentlig bare at det er de samme transistorer der leder igennem hele spændingssvinget på et musik signal, forskellen til en klasse B eller A/B er, at her deles flere sæt udgangstransitorer om opgaven dvs. at du evt. kan have 2 sæt, et der tager sig af den positive halvperiode af signalet og et til den negative halvperiode. Det er her vi er ude i noget "gris" da der opstår forskellige former for forvrængning i skiftet, dette fænomen kaldes switching distortion.
I disse forstærker klasser er der nogle forskellige virkningsgrader, der ligger ganske simpel matematik og ohm's lov til grund for hvad der er maksimalt muligt og få ud af dem, klasse A er her suverent ringest med en på 50% (matematisk set) Når du har set på de forskellige komponenter og konkluderet der ikke findes superledere er du nede på 25%(lad os sige teoretisk set) I praksis alt efter konstruktionen ligger den faktisk endnu lavere nogle af Passlabs er helt nede på 15%
I kan læse og se lidt tekst om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_amplifier#Class_A
-Men men nu gik det jo ikke værre eller bedre end der finder faktisk en teknologi, hvor du switcher lidt på udgangstransistorne på de rigtige tidspunkter, der går du kan opnå en udnyttelse over 50%, det kaldes ofte virtuel class A, eller new class A alt efter hvilken producents eksakte måde og gøre det på, det får egentlig trinnet til og virke næsten som klasse A uden og være det. Men så er det jo ikke lige frem ren klasse A mere, ej heller kan jeg finde nogen som helst indikation elller reklame for xindak nogensinde har benyttet sig af den teknik.
Her lidt offtopic og på grænsen til fnidder:
Jeg synes denne tråd er lidt komisk egentlig, eller udviklingen af den er ihvertfald og jeg er lige så forfærdet over udfaldet. Tråden starter med Bassøe's oplæg, Exclusivehifi kommer på banen til forsvar af sine produkter, og får lige delt en del dårlig omtale ud til en et par stakkels firmaer, og bruger dette sjove modargument med 200 watt ren klasse A er forskellen på hans amp og bassøe's. -Pludselig vækker det et par stykker interresse, min ihvertfald og jeg og en anden tilbyder ganske velvilligt og komme forbi og se om det nu os kan passe, ja man tilbyder sågar og købe en. -Men så skiftes der bane fra Exclusive's side og der vil hverken kommenteres noget og enkelte specifikationer er ikke længere relevante på trods af han selv bragte dem på banen.
Det er den skægeste og mest lemfældige omgang med sandheden jeg længe har oplevet fra en importørs side, og magen til kurs ændring efter der faktisk var nogen der ikke har noget liv der gerne ville komme forbi og barbere koen
Eksclusivehifi jeg tror generelt på det bedste i folk, og jeg synes ikke der er nogen skam i og erkende man har lavet en lille fejl, da det jo kun er for og holde gang i virksomheden, da du er ude på lidt tynd is, vil du ikke gøre en af følgende inden det her går helt galt:
1. Erkende du ikke ved hvad klasse A er og indrømme det bare var noget du har hørt og du lige slyngede det ud.
2. Lade Hurtig eller jeg komme forbi, og måle på sagerne evt. begge 2. -Der er her mulighed for og få både gratis kage og sælge mig et sæt forstærkere, og jeg laver gerne en dag ud af det og tager lidt spændende grej med som hurtig også har forslået så du os får lidt ud af det. 
(den med og sammenligne med bassøe er for mig irrelevant, da der selv i de samme produktioner samme dag fra producenter bliver brugt forskellige kondensatorer osv. det eneste der er relevant er de 200 watt i klasse A din har her, som du siger der vil være afgørende, men hvis du så gerne vil sammenligne kondensatorer står det dig os frit for, da jeg glædeligt medbringer bassøe eller hans amps for ham når jeg kommer forbi, men vi nøjes ikke med og sammenligne kondensatorer og bøsninger, jeg vil måle dine 200w klasse A )
3. Erkende du har en lemfældig omgang med sandheden for og beskytte din butik, også lade den ligge der.
Indtil videre smager din hentydninger i forhold til ny sound ihvertfald lidt skidt Exclusivehifi, når du selv kan digte dine produkter en faktor 4 bedre, så ved jeg godt hvor jeg ville foretrække og handle serie nummmer eller ej. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
----------------------------------
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
|
|
Stop dog det personfnidder, det har intet med debatten at gøre. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Guldkysten skrev:
----------------------------------
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
|
|
Stop dog det personfnidder, det har intet med debatten at gøre.
|
|
|
Personfnidder ??? tag lige og læs hvad du selv skriver og hvad din underskrift er
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha ha... den var god.... Hvorda er det nu ordsproget er?? Man skel feje for sin egen dør, for man fejer for andres  __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Ha ha ha... den var god.... Hvorda er det nu ordsproget er?? Man skel feje for sin egen dør, for man fejer for andres  |
|
|
Nu er jeg forvirret på et højere plan, trækker mig ud af debatten da den er løbet af sporet. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 September 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Hans J: Læs din egen signatur og efterfølgende det du påpeger at Guldkysten ikke må sige. Der er en lammende lighed  __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 29 September 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen dog...det er formiddabel underholdning.
Naturligvis laver XindaK ikke et effekttrin på 200W klasse A. Det ved alle - inklusive importøren. Xindak ved det nok også..ho-ho...

Mvh.
Niels L.
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 29 September 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Naturligvis laver XindaK ikke et effekttrin på 200W klasse A. Det ved alle - inklusive importøren. Xindak ved det nok også..ho-ho...

Mvh.
Niels L.
|
|
|
Så skal de ihvertfald lade være med at reklamere for det, for ellers er det falsk markedsføring og den slags er forbudt. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 29 September 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Nilau skrev:
Naturligvis laver XindaK ikke et effekttrin på 200W klasse A. Det ved alle - inklusive importøren. Xindak ved det nok også..ho-ho..
Mvh.
Niels L. |
|
|
Så skal de ihvertfald lade være med at reklamere for det, for ellers er det falsk markedsføring og den slags er forbudt. |
|
|
I så fald er det vist ikke kun Xindak som skal rette deres reklamer ind efter produkternes reelle ydelse... __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Jesper Juul skrev:
Nilau skrev:
Jamen dog...det er formiddabel underholdning. Naturligvis laver XindaK ikke et effekttrin på 200W klasse A. Det ved alle - inklusive importøren. Xindak ved det nok også..ho-ho..
Mvh.
Niels L. |
|
|
Så skal de ihvertfald lade være med at reklamere for det, for ellers er det falsk markedsføring og den slags er forbudt.
|
|
|
I så fald er det vist ikke kun Xindak som skal rette deres reklamer ind efter produkternes reelle ydelse... |
|
|
Helt enig, den slags er der desværre meget af, men denne diskussion gik jo på Xindak, og på den måde importøren prøver at knibe sig udenom det enkelte spørgsmål om Xindakken rent faktisk leverer 200 klasse A watt kan man vist kun tolke på en måde. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
HifiShop DK ApS Branchemedlem

HifiShop DK ApS
Bruger siden: 31 August 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 30 September 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pre skrev: Jeg synes denne tråd er lidt komisk egentlig, eller udviklingen af den er ihvertfald og jeg er lige så forfærdet over udfaldet. Tråden starter med Bassøe's oplæg, Exclusivehifi kommer på banen til forsvar af sine produkter, og får lige delt en del dårlig omtale ud til en et par stakkels firmaer, og bruger dette sjove modargument med 200 watt ren klasse A er forskellen på hans amp og bassøe's. -Pludselig vækker det et par stykker interresse, min ihvertfald og jeg og en anden tilbyder ganske velvilligt og komme forbi og se om det nu os kan passe, ja man tilbyder sågar og købe en. -Men så skiftes der bane fra Exclusive's side og der vil hverken kommenteres noget og enkelte specifikationer er ikke længere relevante på trods af han selv bragte dem på banen.
Det er den skægeste og mest lemfældige omgang med sandheden jeg længe har oplevet fra en importørs side, og magen til kurs ændring efter der faktisk var nogen der ikke har noget liv der gerne ville komme forbi og barbere koen
Hej Per,
Jeg synes kæden hopper af her. Der er jo ikke tale om, at vi omgås sandheden lemfældigt eller at vi opdigter ngoet som helst, Per, idet vi gengiver officielle tal fra fabrikanten. Kan vi bliver enige om, at vi så ikke omgås sandheden lemfældigt og at vi så ikke opdigter noget ?
Det er grove beskyldninger - men da jeg regner med, at du ikke mener disse beskyldninger seriøst, så er det ikke noget vi behøver gøre mere ud af :-D
Jeg minder om, at tråden ikke startede med et forsvar af ''vore produkter'', som du nævner. Tråden startede med, at en slutbruger reklamerede i dette forum med at have købt en monoblok, som findes i Danmark, og hvor han havde sparet en masse penge. Han bragte billeder af monoblokken, hvoraf det fremgik, at der var tale om en anden model, hvilket vi har påvist.
Vi har sammenlignet data på de to blokke, hvilket vi så skrev til vedkommende og jeg kan i den forbindelse nævne, at det rent teknisk ikke kun er WBT der mangler på den kinesiske model vedkommende har købt (udover manglende serienumre og CE-mærkning jf. hans egne oplysninger).
Vi modtog efterfølgende en opfordring til at sammenligne Xindaks kinesiske hjemmemarkdsmodel og Xindaks exportmodel - en opfordring (udfordring) som vi accepterede, hvorefter ophavsmanden til opfordringen alligevel ikke havde mulighed for at deltage i en sådan sammenligning.
Vi har som importør bedt fabrikanten om at klarlægge ydelsen på den europæiske model, da vi IKKE er interesserede i at bringe data / specs. på vores hjemmside, som ikke er korrekte. __________________ Kim Østergaard
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 30 September 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det med CE skal man tage meget alvorligt.
Kan huske for ca 5 år siden købte jeg en kina amp i en stor shop her i byen.
Den kom fra en kendt impotør og den var ikke CE godkent og min forsikring sagde tydeligt hvis den var skyld i noget så dækket de ikke tog også fat i den shop og den impotør men de var ligeglade.
Og har haft flere ting der ikke har været det, så man skal tænke sig om, hvor man tager noget hjem fra selv.
Jeg har aldrig selv taget noget hjem fra kina eller for den skyld Østen, jeg købte altid mit i tyskland eller usa.
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 30 September 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udover CE mærkningen som er væsentligt, har f.eks vi som producent en yderst heftig ansvarsforsikring, hvilket de fleste nok vil sætte pris på, hvis de skulle til at skændes med deres forsikringsselskab om et nedbrændt hus...
Et andet forhold som slet ikke er berørt her er om der er tale om et kopiprodukt. Kopi produkter fra kina er ganske almindelige og f.eks har vi siden juli haft et advokat team i Hong Kong igang med at sikre os mod kopier fra kina, og jeg tager selv en tur til Hong Kong om få dage for at mødes med dem og få de sidste detaljer på plads. Og kopierne er ofte lavet sådan at alt på overfladen ser ok ud, men når man så dykker ned i konstruktionen finder ud af at alle komponenter bare er af væsentligt dårligere kvalitet. __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 September 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov hov.... Exclusivehifi!! Nu siger du at du bare oplyser officielle data fra fabrikken, og at det derfor ikke er dig der gør noget forkert.... Hvis ikke jeg husker meget galt, har du tidligere i tråden gjort et stort nummer ud af, at Du kontrollerer produkterne meget grundigt. Det har du måske trukket lidt i land med??
Det ser i øvrigt ud til, at det hele kan flaske sig, så Basseø, Per N og undertegende kan komme forbi og lave en komplet sammenligning af Basseø's forstærker og dem du sælger. Jeg er personlig ligeglad med om der er en forskel, for det er der givetvis. Min interesse ligger primært i, om dine udgaver leverer de 200 watt klasse-A som du påstår.
Nu hvor du har dokumentationen, kan du så ikke fortælle mig hvad tomgangsstrømmen i udgangen er justeret til?? Det må uden tvivl kunne udledes af den omfattende dokumentation.
Nu håber jeg ikke, at der pludselig er andre ting i vejen for, at vi kan lave sammenligningen, nu hvor du ikke kan gemme dig bag at Basseø ikke havde mulighed for at komme forbi. Det problem har vi nemlig løst. Men så er der vel noget andet... Jeg må vel ikke være med, da jeg kunne finde på at stille spørgsmålstegn.... __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 30 September 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Min interesse ligger primært i, om dine udgaver leverer de 200 watt klasse-A som du påstår.
|
|
|
Selv med mit beskedne kendskab til elektronik kan jeg garantere at de forstærkere ikke kan levere 200 Watt i klasse A. Men derudover synes jeg at sammenligningen vil være yderst interessant. Ikke mindst er jeg interesseret i at vide om Kina-udgaverne er sikre nok at bruge, eller om de måske kan risikere at give stød eller forårsage ildebrand. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 30 September 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Udover CE mærkningen som er væsentligt, har f.eks vi som producent en yderst heftig ansvarsforsikring, hvilket de fleste nok vil sætte pris på, hvis de skulle til at skændes med deres forsikringsselskab om et nedbrændt hus...
Et andet forhold som slet ikke er berørt her er om der er tale om et kopiprodukt. Kopi produkter fra kina er ganske almindelige og f.eks har vi siden juli haft et advokat team i Hong Kong igang med at sikre os mod kopier fra kina, og jeg tager selv en tur til Hong Kong om få dage for at mødes med dem og få de sidste detaljer på plads. Og kopierne er ofte lavet sådan at alt på overfladen ser ok ud, men når man så dykker ned i konstruktionen finder ud af at alle komponenter bare er af væsentligt dårligere kvalitet.
|
|
|
Ja folk skulle bare vide hvad der laves af kopi, men de køber det jo med glæde og tro de får det org, men dem om det det er ikke mine penge.
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 30 September 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Det ser i øvrigt ud til, at det hele kan flaske sig, så Basseø, Per N og undertegende kan komme forbi og lave en komplet sammenligning af Basseø's forstærker og dem du sælger.
|
|
|
Nemlig, der er fundet en løsning så nu er bolden på Exclusivehifi's banehalvdel. 
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 30 September 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Ikke mindst er jeg interesseret i at vide om Kina-udgaverne er sikre nok at bruge, eller om de måske kan risikere at give stød eller forårsage ildebrand. |
|
|
Puha, det håber jeg ikke, men hvis det er tilfældet skiller jeg mig sandsynligvis af med dem. Jeg er dog rimeligt siker på det ikke er tilfældet så mon ikke mine blokke ville kunne bestå en evt eksamen? 
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 30 September 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exclusivehifi skrev:
Hej Per,
Jeg synes kæden hopper af her. Der er jo ikke tale om, at vi omgås sandheden lemfældigt eller at vi opdigter ngoet som helst, Per, idet vi gengiver officielle tal fra fabrikanten. Kan vi bliver enige om, at vi så ikke omgås sandheden lemfældigt og at vi så ikke opdigter noget ?
|
|
|
Det forstår jeg slet ikke noget af for du har jo selv skrevet:
"Har vi på noget tidspunkt givet udtryk for, at vi blot læser et data-sheet/specs. modtaget fra Kina og så tager det for gode varer ? Hvad PC-højttalerimportører gør eller ikke gør, ved jeg ikke og har ikke nogen mening om det. Jeg håber dog ikke, at PC-højttalerimportører blot tager for gode varer, hvad der skrives fra en leverandør i Asien.... "
Men nu er det pludseligt præcist det samme I gør?
Derudover har du skrevet at I selv har alt det måleudstyr der er nødvendigt, så er det vel bare at måle efter om det passer med de 200 klasse A watt eller hvad?
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|