Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 20:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Hvad er der tilbage! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 September 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Hurtig skrev:

@ Plafitracer:
Jeg kan sagtens følge dig i, at det er admin der bestemmer. Men men men.... Siden er bl.a. finansieret af reklamer. Og mit bedste bud er, at der ikke er ret mange der lægger reklamekroner, såfremt der ikke er nogen brugere. Derfor bør det absolut i admins interesse, at lave et forum hvor brugerne gider være.

Så må det jo køre ganske fortrinligt - antallet af brugere har aldrig været større, og nye kommer til hele tiden!

At du og enkelte har problemer med at i ikke kan få lov at bestemme hvordan tingene skal køres, kan vel dybest set bare ses som adfærdsvanskelige børn, der ikke vil høre tale om bare at skrue lidt for blusset og køre i samme tempo som langt de fleste andre brugere!!

Generelt set er antallet af målbare brokrøve faktisk ganske lavt, men de gør alt for at forsøge at være toneangivende uanset hvilken type fnidder der så måtte opstå, og her er det jo lidt mærkværdigt altid at kunne finde blandt andet dig der imellem!!

Som tidligere moderator kan jeg bare undre mig over at man endnu engang gider bruge krudt på det - får i henstillinger, er det galt - får i ikke henstillinger, er det også galt - er det så iorden at få henstillinger, så er de pludselig for grove og så er den gudhjælpemig også gal.......altså, for fanden da, kom nu ind i kampen og deltag lidt mere konstruktivt. Gjorde i det, ville man være fri for denne svada hver 14. dag. Det spilder alles tid, specielt fordi enkelte til stadighed ikke er lydhøre.

Forumreglerne er udstukket for at de skal overholdes - enhver der forstår bare nogenlunde dansk, kan forstå dem, og de er så simple at de ikke burde være til at misforstå. Kunne man bare det, og så holde egoet i ro under debatterne, så tror jeg faktisk at det hele kunne være endda rigtigt godt. Det er det som sådan også nu, men den fnidder der til stadighed opstår, er altså den der skræmmer brugere væk - ikke en moderator der blander sig, hvor meget du så end måtte ønske at det var tilfældet!!!

Det er meget muligt, at der er flere brugere end nogensinde. Det tror jeg faktisk gerne. Til gengæld er der også flere "hvor mange watt??"-tråde end nogensinde før.
Jeg vil generelt mene, at mange af de brugere der pt ikke rigtig kan forene sig med forum, netop er de brugere der faktisk har gjort forum interessant, i kraft af Deres store indsigt, holdninger og rygrad til at stå ved den.

I takt med at disse har forladt/smidt ud, imens der kommer flere og flere "hvor mange watt" brugere, er kvaliteten på forum generelt faldet. Jeg kan ikke rigtig mindes en virkelig interessant tråd, hvor man vitterligt går i dybden med noget. Der er masser af "watt"-tråde og tråde som "Den her CD-afspiller til 16.000 med plastiv-drev er bare det bedste jeg har hørt, og min gamle CD er endda endnu bedre... bla bla".

Så ja, hvir H4A's succes måles i antallet af brugere, så er det givetvis gået frem. Men vægter man også brugernes kompetencer og kvaliteten af de debatter der foregår, vi jeg mene det er gået meget stejlt nedad.
Du er sikkert uenig, men prøv at tænke over hvornår du sidst har set en spændede diskussion, der ikke bare har handlet om "watt" eller at en eller anden skamroser et eller andet i bund og grund dårligt produkt, som han tror er godt fordi forpladen er lavet af 10mm slebet alu....

Det afhænger vel i virkeligheden af, om man vægter kvantitet fremfor kvalitet. Det er det samme der får folk til at købe en kæmpe stor koreansk eller fransk bil, frem for en lille tysk eller japansk.

kennethnr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 September 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Engang fis.

Hvm siger også du skal lytte til messer, u skal lytte hjemme enner i rum du kender længer er den ikke.

Hvor er jeg dog enig, men hvor er det dog langt fra virkeligheden.

Ud af de 20300 brugere der er på dette forum, hvor mange købere er der så i et pris segment hvor du "bare lige" låner 2-3 produkter med hjem for at finde den der passer til lige DIT setup ?

Mit personlige gæt er at gennemsnits forum brugeren har et anlæg til mellem 25K til 50K den pris dækker alt fra afspillere, forstærkere, kabler og TV/projektor. I den prisgruppe køber du en vare efter en demo i butikken, eller efter at have snakket med andre om hvad der er godt (de andre kan nemt være andre forum skribenter) typisk vil det være en kombination af de 2 ting der bestemmer hvad du køber.

For at komme tilbage til trådens emne, jeg har nu læst på dette forum i et års tid, dette er mit indlæg nummer 2! Den eneste grund til at jeg skriver nu er at jeg synes der er ved at være så meget styr på forum at man rent faktisk kan begynde at snakke hifi, uden at blive "slagtet" for at have en anden mening en nogle "guder" herinde (ingen nævnt, ingen glemt)

Til top Vis kennethnr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethnr

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 September 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Man skal ha' lov til at spørge om det samme lige så mange gange man har lyst til. Det eneste jeg efterlyser nogle gange, er lidt mere respekt for hinandens meninger og smag. Musik og hifi er de fleste gange et spørgsmål om smag (og behov), og smag kan ikke diskuteres.

Det svar man mange gange ser ved gentagne spørgsmål er: "det har vi svaret på 1000 gange, så nu gider vi ikke mere" og det bryder jeg mig ikke om.

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 September 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Nu findes der jo en udemærket søgefunktion. som i mange tilfælde er oplagt at bruge.
Så der kunne luges lidt ud i de mange enslydende spørgsmål, men det er måske for besværligt ??

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 September 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:

Det svar man mange gange ser ved gentagne spørgsmål er: "det har vi svaret på 1000 gange, så nu gider vi ikke mere" og det bryder jeg mig ikke om.

Kun være enig...så er det bedre slet ikke at kommentere på indlægget.

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Sendt: 09 September 2007 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:

Man skal ha' lov til at spørge om det samme lige så mange gange man har lyst til. Det eneste jeg efterlyser nogle gange, er lidt mere respekt for hinandens meninger og smag. Musik og hifi er de fleste gange et spørgsmål om smag (og behov), og smag kan ikke diskuteres.

1. Jeg mener at smag netop bør og kan disluteres. Ikke på den uhøflige og uforstående måde i retning af, at "den lyd du mener er god, den er altså ikke god", men i stedet i retning af "den lyd du taler om, hvordan kan det være? Hvad går du igentlig efter?, "hvad er din erfaring?" og så efterfulgt af "min oplevelse er følgende: ...." Faktisk som man gør sammen med nogle gode hifi-venner på hjemmebesøg. Så kan man få en debat i gang, som gør debattørerne klogere og det er netop det der flytter noget hos den enkelte. En af mine gode venner har gennem årene vendt forskellige musikeres formåen, og for mig nye musikarter, og det har bragt mig ind i nogle musikalske musikretninger, som jeg i dag sætter meget pris på. Det ikke ville være sket, hvis ikke han havde gidet diskutere min hidtige musiksmag.

Fakta derimod skulle ikke være nødvendigt at diskutere. Muligvis er der behov for at åbne øjnene hos alle os der ikke kender alle fakta, og så er der brug for nogle der så at sige kan undervise i det. Ellers er fakta vel ikke til diskusion?

Det var i den rolle jeg var tilfreds med indlæg fra KvK, men enkelte gange har jeg følt mig nedvurderet, hovent og flabet tiltalt, men det er jo bare mandens dårlige opdragelse, som han i voksenalderen endnu ikke har formået at udvikle sig væk fra. Det gør jo ikke hans store viden uinteressant.

2. Spørgsmål der tidligere er behandlet på sitet: Der er "i brede kredse" den opfattelse, at mange unge i dag er gode til at søge information på nettet, men det er ikke min erfaring. De er jo vant til, at mor er lige ved hånden, så det er meget lettere bare at spørge hende/andre! Og der skal altså en vis portion basisviden til, for at kunne søge. Ellers søger man i hundre forskellige og irrelevante retninger. Så nogle gange rejses en tråd med at spørgsmpl, fordi de ny hifi-folk ikke ved hvad de egentlig skal spørge efter i søgefunktionen. Hvis man ikke har lyst til at hjælpe sådan en, som ikke først har forsøgt at bruge søge funktionen, lader man så bare værd med at svare. (Så ser vi så nogle gange en ungersvend, som ikke har fået svar bare få timer efter sit spørgsmål, indsætte en ny side med: "hallo, er der nogen?" Det er jo morsomt. Det kommer også af vane fra den tidlige barndom)

Just my another two cents.

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 September 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:
flpdk skrev:

Kun være enig...så er det bedre slet ikke at kommentere på indlægget.

Det var præcist det jeg mente.

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 September 2007 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

1. Jeg mener at smag netop bør og kan disluteres. Ikke på den uhøflige og uforstående måde i retning af, at "den lyd du mener er god, den er altså ikke god", men i stedet i retning af "den lyd du taler om, hvordan kan det være? Hvad går du igentlig efter?, "hvad er din erfaring?" og så efterfulgt af "min oplevelse er følgende: ...." Faktisk som man gør sammen med nogle gode hifi-venner på hjemmebesøg. Så kan man få en debat i gang, som gør debattørerne klogere og det er netop det der flytter noget hos den enkelte. En af mine gode venner har gennem årene vendt forskellige musikeres formåen, og for mig nye musikarter, og det har bragt mig ind i nogle musikalske musikretninger, som jeg i dag sætter meget pris på. Det ikke ville være sket, hvis ikke han havde gidet diskutere min hidtige musiksmag.

Fakta derimod skulle ikke være nødvendigt at diskutere. Muligvis er der behov for at åbne øjnene hos alle os der ikke kender alle fakta, og så er der brug for nogle der så at sige kan undervise i det. Ellers er fakta vel ikke til diskusion?

Det var i den rolle jeg var tilfreds med indlæg fra KvK, men enkelte gange har jeg følt mig nedvurderet, hovent og flabet tiltalt, men det er jo bare mandens dårlige opdragelse, som han i voksenalderen endnu ikke har formået at udvikle sig væk fra. Det gør jo ikke hans store viden uinteressant.

2. Spørgsmål der tidligere er behandlet på sitet: Der er "i brede kredse" den opfattelse, at mange unge i dag er gode til at søge information på nettet, men det er ikke min erfaring. De er jo vant til, at mor er lige ved hånden, så det er meget lettere bare at spørge hende/andre! Og der skal altså en vis portion basisviden til, for at kunne søge. Ellers søger man i hundre forskellige og irrelevante retninger. Så nogle gange rejses en tråd med at spørgsmpl, fordi de ny hifi-folk ikke ved hvad de egentlig skal spørge efter i søgefunktionen. Hvis man ikke har lyst til at hjælpe sådan en, som ikke først har forsøgt at bruge søge funktionen, lader man så bare værd med at svare. (Så ser vi så nogle gange en ungersvend, som ikke har fået svar bare få timer efter sit spørgsmål, indsætte en ny side med: "hallo, er der nogen?" Det er jo morsomt. Det kommer også af vane fra den tidlige barndom)

Jeg er enig, at man kan godt komme med sine egne argumenter, hvorfor man synes f.eks. en bestemt højttaler lyder bedre en en anden, og det er helt i orden. Men man kan ikke tvinge andre til at synes det samme, hvis de har en anden smag. Og det er mange gange her nogle tråde kører af sporet.

Jeg synes samtidig det er vigtigt at acceptere, at folk er på forskellige niveauer både hvad angår det praktiske og teoretiske vedr. hifi. Man kan jo også komme til at gi' urigtige oplysninger uden det var hensigten, fordi man måske havde misforstået nogle ting.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 09 September 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

kennethnr skrev:
MC955 skrev:

Engang fis.

Hvm siger også du skal lytte til messer, u skal lytte hjemme enner i rum du kender længer er den ikke.

Ud af de 20300 brugere der er på dette forum, hvor mange købere er der så i et pris segment hvor du "bare lige" låner 2-3 produkter med hjem for at finde den der passer til lige DIT setup ?

Mit personlige gæt er at gennemsnits forum brugeren har et anlæg til mellem 25K til 50K den pris dækker alt fra afspillere, forstærkere, kabler og TV/projektor. I den prisgruppe køber du en vare efter en demo i butikken, eller efter at have snakket med andre om hvad der er godt (de andre kan nemt være andre forum skribenter) typisk vil det være en kombination af de 2 ting der bestemmer hvad du køber.

For at komme tilbage til trådens emne, jeg har nu læst på dette forum i et års tid, dette er mit indlæg nummer 2! Den eneste grund til at jeg skriver nu er at jeg synes der er ved at være så meget styr på forum at man rent faktisk kan begynde at snakke hifi, uden at blive "slagtet" for at have en anden mening en nogle "guder" herinde (ingen nævnt, ingen glemt)

Med hensyn til at snakke hifi, uden at blive 'slagtet', syntes jeg at det er blevet lidt lettere, at afværge tåbelige bemærkninger, når man har været på forum i lang tid, og ved at sådan taler denne bruger ikke blot til dig, men til alle på forum.

Visse personangreb er dog for grove, og går for meget efter manden, i stedet for bolden.

Tråde med rør vs. transistorer, og vinyl vs. CD, er omtrent forsvundet fra forum.
Det er meget banale diskussioner, som kan være lidt trættende i nogle situationer, men lidt synd alligevel - at de mangler.

Det med at låne ting med hjem, er noget som ikke er så sjældent endda.
Jeg lånte nogle højttalerkabler fra Hifi-klubben, efter at være tilbudt denne mulighed, for mange år siden, og internettes 14 dages returret, er indlysende at bruge i den sammenhæng.

Jeg tror at mange forhandlere også vil give denne returret, hvis kunden spørger efter det, såfremt varen tilbageleveres i perfekt stand.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 September 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Hurtig skrev:

@ Plafitracer:
Jeg kan sagtens følge dig i, at det er admin der bestemmer. Men men men.... Siden er bl.a. finansieret af reklamer. Og mit bedste bud er, at der ikke er ret mange der lægger reklamekroner, såfremt der ikke er nogen brugere. Derfor bør det absolut i admins interesse, at lave et forum hvor brugerne gider være.

Så må det jo køre ganske fortrinligt - antallet af brugere har aldrig været større, og nye kommer til hele tiden!

At du og enkelte har problemer med at i ikke kan få lov at bestemme hvordan tingene skal køres, kan vel dybest set bare ses som adfærdsvanskelige børn, der ikke vil høre tale om bare at skrue lidt for blusset og køre i samme tempo som langt de fleste andre brugere!!

Generelt set er antallet af målbare brokrøve faktisk ganske lavt, men de gør alt for at forsøge at være toneangivende uanset hvilken type fnidder der så måtte opstå, og her er det jo lidt mærkværdigt altid at kunne finde blandt andet dig der imellem!!

Som tidligere moderator kan jeg bare undre mig over at man endnu engang gider bruge krudt på det - får i henstillinger, er det galt - får i ikke henstillinger, er det også galt - er det så iorden at få henstillinger, så er de pludselig for grove og så er den gudhjælpemig også gal.......altså, for fanden da, kom nu ind i kampen og deltag lidt mere konstruktivt. Gjorde i det, ville man være fri for denne svada hver 14. dag. Det spilder alles tid, specielt fordi enkelte til stadighed ikke er lydhøre.

Forumreglerne er udstukket for at de skal overholdes - enhver der forstår bare nogenlunde dansk, kan forstå dem, og de er så simple at de ikke burde være til at misforstå. Kunne man bare det, og så holde egoet i ro under debatterne, så tror jeg faktisk at det hele kunne være endda rigtigt godt. Det er det som sådan også nu, men den fnidder der til stadighed opstår, er altså den der skræmmer brugere væk - ikke en moderator der blander sig, hvor meget du så end måtte ønske at det var tilfældet!!!

Hovedet på sømmet!

Tillige kunne man ønske at brokhovederne i langt højere grad koncentrerede sig om det væsentlige: Hifi-debat..

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 10 September 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Ronin skrev:
Hurtig skrev:

@ Plafitracer:

Det er meget muligt, at der er flere brugere end nogensinde. Det tror jeg faktisk gerne. Til gengæld er der også flere "hvor mange watt??"-tråde end nogensinde før.
Jeg vil generelt mene, at mange af de brugere der pt ikke rigtig kan forene sig med forum, netop er de brugere der faktisk har gjort forum interessant, i kraft af Deres store indsigt, holdninger og rygrad til at stå ved den.

I takt med at disse har forladt/smidt ud, imens der kommer flere og flere "hvor mange watt" brugere, er kvaliteten på forum generelt faldet. Jeg kan ikke rigtig mindes en virkelig interessant tråd, hvor man vitterligt går i dybden med noget. Der er masser af "watt"-tråde og tråde som "Den her CD-afspiller til 16.000 med plastiv-drev er bare det bedste jeg har hørt, og min gamle CD er endda endnu bedre... bla bla".

Så ja, hvir H4A's succes måles i antallet af brugere, så er det givetvis gået frem. Men vægter man også brugernes kompetencer og kvaliteten af de debatter der foregår, vi jeg mene det er gået meget stejlt nedad.
Du er sikkert uenig, men prøv at tænke over hvornår du sidst har set en spændede diskussion, der ikke bare har handlet om "watt" eller at en eller anden skamroser et eller andet i bund og grund dårligt produkt, som han tror er godt fordi forpladen er lavet af 10mm slebet alu....

Det afhænger vel i virkeligheden af, om man vægter kvantitet fremfor kvalitet. Det er det samme der får folk til at købe en kæmpe stor koreansk eller fransk bil, frem for en lille tysk eller japansk.

Det er "faren" ved at kalde noget "FOR ALL" Så skulle man splitte det op, så det hed: "HIFI4BEGYNDERE" "HIFI4DEMDERTRORDEVEDENMASSE" "HIFI4 DEMDERVEDENMASSEOGMULIGVISHARRET" "HIFI4DEMDERIKKEGIDERALTDETPIS" OG "HIFI4VOKSNEOGALDRIGMUNDHUGGES"

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Sendt: 10 September 2007 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Eller måske bare HIFI4NUTS

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 September 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

kennethnr skrev:
MC955 skrev:

Engang fis.

Der er mange der låner en eller flere vare med hjem på samme tid her.

Så der er mange der låner med hjem også selvom det er dyre vare.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 September 2007 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke på en opdeling, men at der skrides hårdere ind mod dem der ikke bidrager konstruktivt til debatten.

Og med konstruktivt mener jeg også nogen der spørger om noget uanset niveau. Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar! 

Der er nogen, også nogen som har deltaget i denne tråd, som tilsyneladende ser det som et formål at provokere andre, således at de får advarsler og til sidst bliver smidt ud.

Hvis man vil have en ordentlig debat må man værne om det faglige - og slå hårdere ned på dem der kun skriver dumsmarte bemærkninger, der afsporer debatten. Som det er nu kan der ikke startes en tråd om f.eks. tweaks uden at halvdelen af indlæggene går på ... "det tror jeg ikke på" - "kun idioter vil betale for sådan noget". Det samme gælder udstyr over en vis prisklasse - så kommer det sædvanlige kor!

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 September 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Al Bundy skrev:
Som det er nu kan der ikke startes en tråd om f.eks. tweaks uden at halvdelen af indlæggene går på ... "det tror jeg ikke på" - "kun idioter vil betale for sådan noget".

Der vil jeg nu sige at hvis man ellers kan holde retorikken stueren, og naturligvis gerne argumentere for sit synspunkt, så skal der selvfølgelig også være plads til at sige det hvis man mener et påstået/foreslået tweak lyder til at være helt ude i hampen.

Men jeg vil medgive at det ret ofte ender galt, nok fordi det som regel er sådan at tweakerens vigtigste argument er at han selv kan høre en forskel, og at tvivlerens vigtigste argument er at det tror han ikke på. I mange tilfælde findes der ingen empirisk dokumentation for hverken det ene eller det andet synspunkt - og så starter mudderkastningen. 

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 10 September 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Al Bundy skrev:
Som det er nu kan der ikke startes en tråd om f.eks. tweaks uden at halvdelen af indlæggene går på ... "det tror jeg ikke på" - "kun idioter vil betale for sådan noget".

Der vil jeg nu sige at hvis man ellers kan holde retorikken stueren, og naturligvis gerne argumentere for sit synspunkt, så skal der selvfølgelig også være plads til at sige det hvis man mener et påstået/foreslået tweak lyder til at være helt ude i hampen.

Men jeg vil medgive at det ret ofte ender galt, nok fordi det som regel er sådan at tweakerens vigtigste argument er at han selv kan høre en forskel, og at tvivlerens vigtigste argument er at det tror han ikke på. I mange tilfælde findes der ingen empirisk dokumentation for hverken det ene eller det andet synspunkt - og så starter mudderkastningen. 

Lige mine ord.

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 September 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Al Bundy skrev:

Der er jeg godtnok enig med begge d'herrer. Se fx diverse kabel duskussioner, både signal og højttaler. Ligesom, "jeg har aldrig hørt den, men den virker ikke" postulatet.

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 September 2007 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Og så lige en ting til, bageriet dufter sgu godt synes jeg, hvorfor tillade for meget stank?

Enig!

flpdk skrev:
hifiigen skrev:

Jeg er enig, at man kan godt komme med sine egne argumenter, hvorfor man synes f.eks. en bestemt højttaler lyder bedre en en anden, og det er helt i orden. Men man kan ikke tvinge andre til at synes det samme, hvis de har en anden smag. Og det er mange gange her nogle tråde kører af sporet.

Jeg synes samtidig det er vigtigt at acceptere, at folk er på forskellige niveauer både hvad angår det praktiske og teoretiske vedr. hifi. Man kan jo også komme til at gi' urigtige oplysninger uden det var hensigten, fordi man måske havde misforstået nogle ting.

I har fat i noget meget vigtigt her. Denne hobby er et langt stykke hen ad vejen baseret på personlige præferancer, og dem skal man selvfølgelig kunne give udtryk for og debattere.
Problemet opstår når debatørerne fremlægger deres præferancer som facts og begynder at diskutere med den baggrund. Så kommer det i frygtelig grad til at minde om religion: "Min gud kan banke din gud..."

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 13 September 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for de mange gode input. Og faktisk en god og rimeligt sober debat. Efter lukningen af en tråd som DIY DAC, må jeg imidlertid indse at det hele er noget op ad bakke (Bemærk jeg tager ikke stilling til lukningen af den konkrete tråd, idet jeg ikke kender baggrunden herfor).

Hvis man vil isolere sig helt fra alle kommercielle interesser, så isolerer man sig også fra en stor del af den faglighed - som ihvertfald nogen efterspørger. Hvis man er god til noget og har det som sin hobby - så starter man med at hjælpe vennerne, så laver man noget til vennerne - og til sidst sælger man måske nogle få eksemplarer som i nogle få tilfælde bliver til nogle flere eksemplarer. Og ja det er kommercielt, og det er sådan de fleste high-end firmaer er startet.

Men er det så frygteligt, at man behøver at udelukke dette pga. det er kommercielt! Det er da en stor gave at have disse "professionelle amatører" med i debatterne.

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 September 2007 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

kennethnr skrev:
MC955 skrev:

Engang fis.

Ja kan der være noget om.

Nu ved jeg ikke hvor mange andre shops sælger af det dyre, men jeg sælger meget af det.

Og hvorfor ? forbi det står på mine hylder.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes