Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 10:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Hvad er der tilbage! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 07 September 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Alle skal være her og der er også plads til alle.

Men prøv at se alle de tråde med.

Hej jeg søger dit eller dat til 20000kr eller mere.

Også hvis der er en se hvad jeg har købt måske en dit eller dat til 100000kr.

Også kommer der en masse indlæg der ikke kan bruges til noget, og hvorfor, de fleste skriver bare en masse l**t om noget de aldrig har hørt eller set og det er spild af tid.

Der er alt for meget snak og for lidt lyt og folk har alt for meget ondt i røven over hvad andre gør.

Måske lidt hårdt skrevet men sådan er det, også derfor der er mange personer der holder sig helt væk fra sådanne forums og det er synd.

Se lige denne tråd 90% af alle de svar er ikke andet end l**t(børnehave).

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=55743&P N=1&TPN=2

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 September 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Ja tænk engang. Hvis det bare var et spørgsmål om at lytte i en uendelighed, hvordan søren kan det så være, at der er så mange producenter der ikke kan producere "rigtig" lyd??

Men det med at gøre eksempelvis HIFI4ALL et rart sted at være, er vore alle sammens ansvar. Jeg ved ikke hvor mange gange man ser Hr. MC være så led og ked, og alligevel blïver han hængene på denne dødsyge hjemmeside

I wonder why?

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 September 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Al Bundy skrev:
lars37 skrev:

Fuldstændig enig. Det er den skrappe moderering på denne side, der gør den så vellykket. Kubikken har i sin tid her på siden fået i alt 5 advarsler, men han burde have haft mindst 20. Nu er han heldigvis sparket ud, hvilket han burde have været for år tilbage. Lad os så bare håbe på, at ham aldrig får muligheden for at vende tilbage hertil - uanset at Hurtig fra Kubikkens fanklub ellers gør hvad han kan.... 

Det er meget behændigt at man roser og efterlyser en skrap moderering, når man i samme sætning kører person hetz - og i øvrigt opretter tråde i andre fora for at diskutere hvorfor KVK er blevet smidt ud herfra. Det vidner om en sand interesse for hifi - og en stor foragt for tråde løber af sporet med personhetz og andet.

God fornøjelse siger jeg bare.

Bundy

Jeg vil nu ikke kalde det en hetz, men blot en reminder på, at manden fortjente sparket.  

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 September 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Alle skal være her og der er også plads til alle.

Men prøv at se alle de tråde med.

Hej jeg søger dit eller dat til 20000kr eller mere.

Også hvis der er en se hvad jeg har købt måske en dit eller dat til 100000kr.

Også kommer der en masse indlæg der ikke kan bruges til noget, og hvorfor, de fleste skriver bare en masse l**t om noget de aldrig har hørt eller set og det er spild af tid.

Der er alt for meget snak og for lidt lyt og folk har alt for meget ondt i røven over hvad andre gør.

Måske lidt hårdt skrevet men sådan er det, også derfor der er mange personer der holder sig helt væk fra sådanne forums og det er synd.

Se lige denne tråd 90% af alle de svar er ikke andet end l**t(børnehave).

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=55743&P N=1&TPN=2

Er det ikke netop det der hele ideen med et forum, at man har nogle spørgsmål som man gerne vil have besvaret, at jeg så må give dig ret i, at der er mange som ikke svarer, eller helt hijacker tråde og begynder at føre krig, ja det ses tit.

For mig at se, findes der ikke dumme spørgsmål, men der findes absolut mange dumme svar.
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 September 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Jeg forstå ikke at alle dem der er sååå kede af HIFI4All, ikke bare finder andre græsgange? Hvis jeg ikke gider en eller anden forretning, eller et eller andet website, jamen så besøger jeg dem ikke...

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Sendt: 07 September 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Al Bundy skrev:
lars37 skrev:

Fuldstændig enig. Det er den skrappe moderering på denne side, der gør den så vellykket. Kubikken har i sin tid her på siden fået i alt 5 advarsler, men han burde have haft mindst 20. Nu er han heldigvis sparket ud, hvilket han burde have været for år tilbage. Lad os så bare håbe på, at ham aldrig får muligheden for at vende tilbage hertil - uanset at Hurtig fra Kubikkens fanklub ellers gør hvad han kan.... 

Det er meget behændigt at man roser og efterlyser en skrap moderering, når man i samme sætning kører person hetz - og i øvrigt opretter tråde i andre fora for at diskutere hvorfor KVK er blevet smidt ud herfra. Det vidner om en sand interesse for hifi - og en stor foragt for tråde løber af sporet med personhetz og andet.

God fornøjelse siger jeg bare.

Bundy

Jeg vil nu ikke kalde det en hetz, men blot en reminder på, at manden fortjente sparket.  

Fortjente og fortjente. Hmmm

Synd for forummet at han ikke kunne formulere sig så poleret og høfligt, som reglerne foreskriver, for der er ikke mange der har den indsigt som ham. For mig er der endnu en sten pillet ned af den interessante mur.

Hvad er der snart tilbage? 

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Sendt: 07 September 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Jeg forstå ikke at alle dem der er sååå kede af HIFI4All, ikke bare finder andre græsgange? Hvis jeg ikke gider en eller anden forretning, eller et eller andet website, jamen så besøger jeg dem ikke...

Den kommentar findes nok i forskellige versioner 18-23 gange i denne tråd. der er intet nyt fra din side, men her er mit svar på dit råd:

Der er ikke andre steder!

Så derfor er der nogle der prøver at øge råderummet her på sitet, fordi det var blevet for smalt for de mest interessant debattører. Det er simpelthen alt for let at fremture med det simple råd du giver, når alternativerne er allmost non-existent. Do you understand!

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 September 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

rockforlife skrev:

Den kommentar findes nok i forskellige versioner 18-23 gange i denne tråd. der er intet nyt fra din side, men her er mit svar på dit råd:

Der er ikke andre steder!

Så derfor er der nogle der prøver at øge råderummet her på sitet, fordi det var blevet for smalt for de mest interessant debattører. Det er simpelthen alt for let at fremture med det simple råd du giver, når alternativerne er allmost non-existent. Do you understand!

Det forstår jeg ganske godt. Det er lige som de unge på Nørrebro der kaster med sten, fordi det ikke kan få deres vilje. Hvis man ikke er interesseret i disharmoni og anarki, så må man jo tage sagen i egen hånd, hvis man ikke kan leve med tingenes tilstand. Atså tage noget kursus i hvordan man designer hjemmesider. Så kunne man starte sin egen side, og invitere alle de mennesker i det ganske land, som har samme holdning til hifi og regler som en selv.

Som jeg ser det, er debatterne altid i deres skønneste orden, når bare folk er venlige og lidt ydmyg. Så i virkeligheden er der ikke noget problem

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 September 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har fuld respekt for synspunktet at man bare kan finde et sted hvor man synes der er mere interessant. Jeg betaler jo ikke for at være her - så derfor kan jeg naturligvis heller ikke stille krav.

Og til hifiigen ...

Der er masser af steder ... blot ikke i Danmark. Jeg synes dog ikke at det er på sin plads at anbefale andre sites her - søg og du skal finde det der passer dig.

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 September 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Al Bundy skrev:

Jeg har fuld respekt for synspunktet at man bare kan finde et sted hvor man synes der er mere interessant. Jeg betaler jo ikke for at være her - så derfor kan jeg naturligvis heller ikke stille krav.

Og til hifiigen ...

Der er masser af steder ... blot ikke i Danmark. Jeg synes dog ikke at det er på sin plads at anbefale andre sites her - søg og du skal finde det der passer dig.

Bundy

Ja det kunne være en mulighed. Personligt er jeg ikke god nok til engelsk (og tysk ) så jeg må "nøjes" med de danske sider.

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 September 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gi' MC955 ret i, at dette forum mangler et mere voksent niveau.

De fleste fora starter som regel med, at hardcore entusiasterne går sammen om et fælles emne for at dele erfaringer og synspunkter med hinanden. Senere kommer så t**serne til, når det er blevet populært og ødelægger den gode stemning. Men det her er ikke kun et dansk fænomen. Jeg ser tendensen på andre fora på nettet.

Hvordan får man så det til at handle om HiFi igen på den seriøse måde?

Måske sku' man lave en hjemmeside med navnet www.hifi4adults.dk eller også dele dette forum op i to dele, en mere voksen del (hvor censuren er større) og en mere generel linie, hvor de generelle ting bli'r diskuteret (med en mere lempelig censur). Jeg ved godt det vil blive svært, da det kræver en total ændring af siden og samtidig en større daglig vedligholdelse, af specielt den såkaldt "voksne line".

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 September 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

ok en Hifi4all, der er delt i generel, og en adult del - hmm hvorfor kommer jeg til at grine af det, for hvem afgør hvem der skal høre til den ene eller den anden, desuden synes jeg da nu ellers, at de største skærmysler netop er foregået mellem dem, man jo ville mene skulle være i adult delingen.

Det du vil, er at de adulte, skal kunne fyre løs med alverdens edder og beskyldninger i den generelle, og så ikke føle konsekvensen, og omvendt, dem der ikke er seriøse nørder, ikke må komme ind i adult area, eller hvad mener du egentlig

Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 September 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Det er da helt sikkert et godt tegn at historien har vist os, at er man bare voksen, så vil der ingen uvidenhed og barnlighed forkomme

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 September 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
ok en Hifi4all, der er delt i generel, og en adult del - hmm hvorfor kommer jeg til at grine af det, for hvem afgør hvem der skal høre til den ene eller den anden, desuden synes jeg da nu ellers, at de største skærmysler netop er foregået mellem dem, man jo ville mene skulle være i adult delingen.

Det du vil, er at de adulte, skal kunne fyre løs med alverdens edder og beskyldninger i den generelle, og så ikke føle konsekvensen, og omvendt, dem der ikke er seriøse nørder, ikke må komme ind i adult area, eller hvad mener du egentlig

Mit ordvalg var nu ment med et smil på læben. Men nej - ingen skal svine hinanden til men derimod vise respekt for hinanden.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 September 2007 kl. 02:25 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
RogueAgent skrev:

C.Bukowski skrev:
MichaelWB skrev:

At en sober tone skulle hæmme en saglig debat og holde de med skarpe meninger og stor viden borte, det er altså noget pladder!

Hvis man har stor viden, bør det være enddog meget nemt at holde debatten på et seriøst og sagligt grundlag, når man har den store viden er der jo ingen grund til mudderkastning.

Hvis ikke man kan give udtryk for sine skarpe meninger uden at gå efter manden, så bør man nok holde sig fra at deltage i diskussioner, både på internettet og IRL. Det er ikke alle steder man slipper med en advarsel når man bruger den tone, som nogen vælger at bruge på nettet.

Skal man overbevise "pøblen" er det ofte nødvendig med skrappe midler og metoder, og sådan er debtat på nettet. Det er en kendgerning som må accepteres, da debat i den virkelige verden og på nettet er to forskellige ting.

Enorm viden er ikke lig "ingen mudderkastning", den menneskelige faktor spiller ind og man må respektere at ikke alle er ens.

Helt ærligt, hvor mange gange har du oplevet nogensomhelst blive overbevist om at de tager fejl ved at de er blevet svinet til på et internetforum..?? Uanset hvor ret man har, hjælper det ikke debatten videre at gå efter manden - det bliver uenigheden bare større og mere indædt af.

Spørgsmålet er nok snarere om debatten skal tjene et gensidigt ønske om at blive klogere, eller et ensidigt behov for at lufte sit eget ego?

Spot on.

Hvis ens primære bevæggrund for at deltage i en given debat er at få ret og vise, hvor åh-så-dygtig-og klog-man-er, er det uhyre let at forfalde til at gå efter personen, når "pøblen" ikke umiddelbart falder i svime over ens sprudlende vid. "Hva' fa'en? De er jo fatsvage klaphatte hele bundtet, så jeg kan ligeså godt svine dem til. De beder jo selv om det!"

Vil man derimod bidrage med erfaringer, viden, skæve vinkler eller andet for at perspektivere en debat, vel at mærke på en sober facon, ja så tillægges ens bidrag alt andet lige en større vægt.

Måske det er sådan, at hvis ens argumenter, eller måden man serverer dem på, ikke lige trænger ind hos andre, at argumenterne enten er svage, eller at de serveres på en facon, som får andre til at tage afstand fra dem? Sådan fungerer det oftest ude i et sted kaldet virkeligheden

Mvh

Brok

Jeg er glad for at der var nogen der forstod min pointe, og jeg behøvede ikke engang at svine nogen til

"Pøblen" er et mangebenet, farligt og uintelligent væsen som man feks. har set optræde på Nørrebro nogle gange inden for det seneste års tid.

Her taler vi om en debat mellem mennesker med en fælles interesse. Hvis man ikke kan deltage i den debat med en hvis respekt for vores forskellige indgangsvinkler og forskellige vidensniveauer, og deltage med indlæg der holder sig til emnet, fremfor at være en samling skældsord rettet mod de øvrige deltagere, så bør man nok holde sig væk fra den slags debatter.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 September 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

Ja, det må man nok sige. Jeg anerkender dette er et privat ejet site med de regler ejeren formulerer og håndhæver, og kan vi ikke lide lugten i bageriet så kan vi jo bare smutte....den har vi jo hørt så mange gange før. Dengang der herskede anarki her, i de gamle Jonas Bojer tider, var det for løst men nu er det jo næsten som en stalinistisk stat. Jeg vil ikke komme ind på enkeltpersoners udelukkelse og om det er retfærdigt eller ej, men min pointe er at nu har H4all søgt ydergrænserne - find midtbanen igen og lad os få et forum hvor man kan være farverig og diskutere sin hobby  

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 September 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
hifiigen skrev:

Ja, det må man nok sige. Jeg anerkender dette er et privat ejet site med de regler ejeren formulerer og håndhæver, og kan vi ikke lide lugten i bageriet så kan vi jo bare smutte....den har vi jo hørt så mange gange før. Dengang der herskede anarki her, i de gamle Jonas Bojer tider, var det for løst men nu er det jo næsten som en stalinistisk stat. Jeg vil ikke komme ind på enkeltpersoners udelukkelse og om det er retfærdigt eller ej, men min pointe er at nu har H4all søgt ydergrænserne - find midtbanen igen og lad os få et forum hvor man kan være farverig og diskutere sin hobby  

Jeg bliver nødt til at spørge dig hvor du føler dig hæmmet i diskussionen af "vores hobby"?

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 September 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Acer skrev:
hifiigen skrev:

Jeg bliver nødt til at spørge dig hvor du føler dig hæmmet i diskussionen af "vores hobby"?

Jeg føler mig ikke personligt hæmmet, men jeg mener ikke der generelt gives nok frihed før hammeren falder til de, til tider, meget farverige personligheder der har haft deres gang på denne side  

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 08 September 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
hifiigen skrev:

Jeg ved godt hvor du vil hen. Men jeg tror bare, at så længe mennesker mødes på nettet i sådan et fora. Fyldt med entusiater på alle mulige stadier og aldersgrupper. Og jo mere forskel der er på denne masse af mennesker, jo større er risikoen også for sammenstød af forskellig art.

Og for at have så vide rammer 4ALL, er der dermed også nødvændigt at have nogle faste rammer. Det er ganske enkelt dte mest respektfulde overfor alle. Hvis vi kommer i situationer hvor vi føler os krænket, så prøv at tage det op med en PM til admin.

Og som sagt 100.000.000 gange før. Har man venlighed og respekt for sin næste, så kommer der også altid noget godt ud i den anden ende Der er kun de begrænsninger man selv ønsker!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 September 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

@ Plafitracer:
Jeg kan sagtens følge dig i, at det er admin der bestemmer. Men men men.... Siden er bl.a. finansieret af reklamer. Og mit bedste bud er, at der ikke er ret mange der lægger reklamekroner, såfremt der ikke er nogen brugere. Derfor bør det absolut i admins interesse, at lave et forum hvor brugerne gider være.

Så må det jo køre ganske fortrinligt - antallet af brugere har aldrig været større, og nye kommer til hele tiden!

At du og enkelte har problemer med at i ikke kan få lov at bestemme hvordan tingene skal køres, kan vel dybest set bare ses som adfærdsvanskelige børn, der ikke vil høre tale om bare at skrue lidt for blusset og køre i samme tempo som langt de fleste andre brugere!!

Generelt set er antallet af målbare brokrøve faktisk ganske lavt, men de gør alt for at forsøge at være toneangivende uanset hvilken type fnidder der så måtte opstå, og her er det jo lidt mærkværdigt altid at kunne finde blandt andet dig der imellem!!

Som tidligere moderator kan jeg bare undre mig over at man endnu engang gider bruge krudt på det - får i henstillinger, er det galt - får i ikke henstillinger, er det også galt - er det så iorden at få henstillinger, så er de pludselig for grove og så er den gudhjælpemig også gal.......altså, for fanden da, kom nu ind i kampen og deltag lidt mere konstruktivt. Gjorde i det, ville man være fri for denne svada hver 14. dag. Det spilder alles tid, specielt fordi enkelte til stadighed ikke er lydhøre.

Forumreglerne er udstukket for at de skal overholdes - enhver der forstår bare nogenlunde dansk, kan forstå dem, og de er så simple at de ikke burde være til at misforstå. Kunne man bare det, og så holde egoet i ro under debatterne, så tror jeg faktisk at det hele kunne være endda rigtigt godt. Det er det som sådan også nu, men den fnidder der til stadighed opstår, er altså den der skræmmer brugere væk - ikke en moderator der blander sig, hvor meget du så end måtte ønske at det var tilfældet!!!

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes