Emne: Hvad er der tilbage! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovedet på sømmet _Al bundy
Uden enerne, bliver det et tandløst forum. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
@quad
Jeg er ganske enig med dig, men derfor behøver enerne ikke at svine andre personer til - at der er mange, der både provokerer og skriver yderst
interessante indlæg. Men jeg synes ikke der er grund til at der er grund til at dvæle ved fortiden og skrive at det hele var meget sjovere i de go'e
gamle dage. Vi lever i nuet og forhåbentlig i fremtiden...
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
@quad
Jeg er ganske enig med dig, men derfor behøver enerne ikke at svine andre personer til - at der er mange, der både provokerer og skriver yderst
interessante indlæg. Men jeg synes ikke der er grund til at der er grund til at dvæle ved fortiden og skrive at det hele var meget sjovere i de go'e
gamle dage. Vi lever i nuet og forhåbentlig i fremtiden... |
|
|
Præcis sådan dér!
Nu må vi jo bare fortsætte dette hyggelige hifi-forum uden de "enere" der tales om.. Og jeg tror faktisk at størstedelen finder det mest behageligt at vi ikke har de der "person-krige" her.. under alle omstændigheder flytter det fokus fra vores allesammens hobby, over på disse få personers manglende evne til at føre en saglig dialog.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Hurtig skrev:
|
@ Plafitracer: Jeg kan sagtens følge dig i, at det er admin der bestemmer. Men men men.... Siden er bl.a. finansieret af reklamer. Og mit bedste bud er, at der ikke er ret mange der lægger reklamekroner, såfremt der ikke er nogen brugere. Derfor bør det absolut i admins interesse, at lave et forum hvor brugerne gider være.
|
|
|
Det gider 99% af brugerne også... Den sidste 1% af dem der ikke gider være her, eller i hvert fald siger de ikke gider være her, er dem der ikke kan forstå at der er regler der skal overholdes... Og os almindelige brugere har ingen indflydelse whatsoever på reglerne, man kan dog altid komme med forslag til ændringer/tilføjelser, og kan vi ikke acceptere reglerne som de er, findes der andre fora... Det er ikke noget at bitche så meget over...
Og helt ærligt så tror jeg at dem der ligger reklamekroner herinde hellere vil undvære de få brugere, mod at få et mere sobert og seriøst forum...
|
|
|
99% hvor har du dog det fra.
Skal vi sige 5%.
Der sidder mange hifinødder i dk der kender denne side, men de kunne aldrig finde på at lægger ders setup ind eller lave indlæg herinde og hvorfor.
Så snart de gør det kommer der dumme indlæg fra en masse umoden unge.
Det næste er, der anmeldes ikke rigtig noget vild som kan logge flere bruger til, samt der har ikke været nogle nye tiltag i meget langtid på denne side.
Prøv at kik på de Norske og svenske sider og lær lidt dansker.
Men det værste er alt for mange tro de ved hvordan ting lyder og de udtaler sig om en masse de aldrig har hørt eller set.
Ps
Kan nu ikke forstå hvorfor Jonas ikke er herinde igen, for det han skrev har var ikke nok til at blive kastet ud og hvad angår KVK næsten alt hvad han har skrevet er med :o) på, det er småting i forhold til hvad andre kan finde på.
Slut gider ikke svare på ? til dette indlæg.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
plafitracer skrev:
@quad
gamle dage. Vi lever i nuet og forhåbentlig i fremtiden... |
|
|
Præcis sådan dér!
Nu må vi jo bare fortsætte dette hyggelige hifi-forum uden de "enere" der tales om.. Og jeg tror faktisk at størstedelen finder det mest behageligt at vi ikke har de der "person-krige" her.. under alle omstændigheder flytter det fokus fra vores allesammens hobby, over på disse få personers manglende evne til at føre en saglig dialog. |
|
|
Der er sjældent mere end en enkelt 'flammetråd' igang, ad gangen, så det giver ni af ti fredelige overskrifter på forsiden, man kan klikke på. Problemet er nok, at nysgerrigheden 'tvinger' nogle til at læse noget, som de hader at læse. Folk der bruger meget tid på at læse noget, hvor de føler at de spilder deres tid, er ikke i stand til at administrere deres egen tid, og bør nok have sat den under administration. Frivilligt arbejde i en hjælpeorganisation, kan være løsningen på deres tidsproblem. Når de ikke selv er i stand til at bruge deres tid fornuftigt, må de vejledes. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Der sidder mange hifinødder i dk der kender denne side, men de kunne aldrig finde på at lægger ders setup ind eller lave indlæg herinde og
hvorfor.
Så snart de gør det kommer der dumme indlæg fra en masse umoden unge.
Det næste er, der anmeldes ikke rigtig noget vild som kan logge flere bruger til, samt der har ikke været nogle nye tiltag i meget langtid på
denne side.
Prøv at kik på de Norske og svenske sider og lær lidt dansker.
Men det værste er alt for mange tro de ved hvordan ting lyder og de udtaler sig om en masse de aldrig har hørt eller set.
Ps
Kan nu ikke forstå hvorfor Jonas ikke er herinde igen, for det han skrev har var ikke nok til at blive kastet ud og hvad angår KVK næsten alt
hvad han har skrevet er med :o) på, det er småting i forhold til hvad andre kan finde på.
Slut gider ikke svare på ? til dette indlæg.
|
|
|
Der tror jeg du rammer noget yderst essentielt, men der skal også være plads til de unge med 'begynder anlæg' - det vi andre så kan hjælpe
med er at lede dem i den 'rigtige' retning
Fordi nogen er uvidende behøver de ikke at være dumme, men har brug for noget hjælp - vi 'gamle røvhuller' var også 17-18 år gamle engang
og havde færre midler til rådighed end idag, vi havde også nogle andre lyd idealer end i dag. Det at lege med hifi og lytte til musik er en
evolutionsprocess, der forhåbentlig ændrer sig med både alder, smag og erfaring.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
MC955 skrev:
Der sidder mange hifinødder i dk der kender denne side, men de kunne aldrig finde på at lægger ders setup ind eller lave indlæg herinde og hvorfor. Så snart de gør det kommer der dumme indlæg fra en masse umoden unge. Det næste er, der anmeldes ikke rigtig noget vild som kan logge flere bruger til, samt der har ikke været nogle nye tiltag i meget langtid på denne side. Prøv at kik på de Norske og svenske sider og lær lidt dansker. Men det værste er alt for mange tro de ved hvordan ting lyder og de udtaler sig om en masse de aldrig har hørt eller set. Ps Kan nu ikke forstå hvorfor Jonas ikke er herinde igen, for det han skrev har var ikke nok til at blive kastet ud og hvad angår KVK næsten alt hvad han har skrevet er med :o) på, det er småting i forhold til hvad andre kan finde på. Slut gider ikke svare på ? til dette indlæg.
|
|
|
Der tror jeg du rammer noget yderst essentielt, men der skal også være plads til de unge med 'begynder anlæg' - det vi andre så kan hjælpe med er at lede dem i den 'rigtige' retning Fordi nogen er uvidende behøver de ikke at være dumme, men har brug for noget hjælp - vi 'gamle røvhuller' var også 17-18 år gamle engang og havde færre midler til rådighed end idag, vi havde også nogle andre lyd idealer end i dag. Det at lege med hifi og lytte til musik er en evolutionsprocess, der forhåbentlig ændrer sig med både alder, smag og erfaring. |
|
|
Det virker nu ikke som om de skal have hjælp.
Men for at sige det lige ud, det der sælger sådan en side som denne til folk, er gode hifi setups, folk elsker at kik på fotos, og når de så er kommet ind så begynder de måske selv at skrive lidt.
Hvordan tro du denne side kom op ?, det var fotos af setup og en masse gode hifinødder der kom ind de er væk nu og hvorfor( en børnehave) jeg siger kun hvad jeg høre og jeg kender mange der siger dette.
Men hvis du kikker igemmen hvem der laver flest indlæg herinde og dem der sidde her heletiden, de har svar på alt de tro næsten de har hørt alt, men hvordna kan de have det de kommer jo aldrig ud i den friske luft.
En ny bruger starter en tråd sådan.
Hej jeg skal bruge 15000kr til en anlæg.
så kommer der en masse indlæg man ikke kan bruge til en skid, men sjovt nok har næsten alle hørt det den anden skriver han skal købe og hvod kan en bruger bruge det til ikke en skid.
Så han man hørt en Denon eller en Krell også tro man med det samme sådan spiller det og det lyder ikke godt, eller det er bare lyden.
Også det med advarsler.
Ja der var nok mange der skulle have været smidt ud hvis KVK og jonas skulle.
Jeg fik min nummer 2 for at svare på et indlæg lavet af morten fra denne side.
I en tråd der tro jeg nok var om Hayden og dali, og hvor stillet dette ?, hvor kan man låne begge to, og jeg skrev du kan låne dem her.
Og om jeg får nummer 3 en dag også ja det overlever jeg nok, for denne side er ikke for sådan nogle som mig.
Og slet ikke da jeg for noget tid siden postet fotos af mit setup men det blev slettet med den besked at jeg måtte ikke poste fotos af det jeg sælger ,men nu var det noget udstyr jeg havde købt i tyskland og ikke noget jeg har i min shop, men kan se andre godt må, så hvor er grænsen ?, og må stiller jeg dette ? hårdt, er grænsen hvor der er penge (banner).
Og giv mig bare den sidste for dette indlæg. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
KillsgårdJeg ved ikke hvad du bruger disse sider til. Hvis det er for at
kalde andre navne eller andet af den slgs høre det vel heller ikke
hjemme her. En saglig diskussion har jeg ikke set blive stoppet. Det er
først når en tråd løber helt af sporet og det er vel det moderatorene
er her til.
ps. jeg er ikke selv moderator, men skriver bare anmeldelser mm. Ærlig talt bruge jeg ikke disse sider til ret meget, bla. pga. nivauet og skyklapperne. Mit indlæg er ikke en hezt mod admin. herinde, men en generel betragtning over nivauet over admin.'er på div. debats forrums på nettet. Min påstand de ikke er deres opgave voksen og rammer jeg ved den formulering dem herinde er, må det siges at være : Bare ærgeligt. En admin. sidder med en stor magt, tit for stor i forhold til kompetancen. Ret mig hvis jeg tager fejl ! MichaleWBJeg har nu heller aldrig set en saglig diskussion blive stoppet.
At en sober tone skulle hæmme en saglig debat og holde de med skarpe meninger og stor viden borte, det er altså noget pladder!
Hvis man har stor viden, bør det være enddog meget nemt at holde
debatten på et seriøst og sagligt grundlag, når man har den store viden
er der jo ingen grund til mudderkastning.
Hvis ikke man kan give udtryk for sine skarpe meninger uden at gå
efter manden, så bør man nok holde sig fra at deltage i diskussioner,
både på internettet og IRL. Det er ikke alle steder man slipper med en
advarsel når man bruger den tone, som nogen vælger at bruge på nettet. Skal man overbevise "pøblen" er det ofte nødvendig med skrappe midler og metoder, og sådan er debtat på nettet. Det er en kendgerning som må accepteres, da debat i den virkelige verden og på nettet er to forskellige ting. Enorm viden er ikke lig "ingen mudderkastning", den menneskelige faktor spiller ind og man må respektere at ikke alle er ens.
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955Og slet ikke da jeg for noget tid siden postet fotos af mit setup men
det blev slettet med den besked at jeg måtte ikke poste fotos af det
jeg sælger ,men nu var det noget udstyr jeg havde købt i tyskland og
ikke noget jeg har i min shop, men kan se andre godt må, så hvor er
grænsen ?, og må stiller jeg dette ? hårdt, er grænsen hvor der er
penge (banner).Fin betragtning - Og viser dobblet moralens problem, for siten vrimler med direkte og inddirkte reklame, for div. produkter som fremhæves, roses lidt for meget på bekostning af andre lige så gode produkter..... En liberal holdning er ikke at foragte !
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man med liberal holdning mener at det er ok at tilsvine andres personlighed, blot fordi man er uenig omkring noget så uskyldigt som hifi, er det rigeligt grundlag for at vi har moderatorer. Det er desværre set, ganske ofte fra enkelte personer her på forum, at man ikke kan holde igen med de personlige nedladende betragtninger, skønt det burde være emnet man forholdte sig til. Og her knækker filmen... Når enkelte ikke formår at adskille "indhold" fra "person" skal det gå galt, hvorfor moderatorer har sin berettigelse. De gør det iøvrigt ganske fornuftigt her på sitet!
Min opfordring til admin: fortsæt stilen...
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er i bund og grund så simpelt
Er man lidt ydmyg, tænker sig om og debaterer i en venlig tone, får man ikke advarsler.
Der er masser af gode info tråde. Det er helt klart, at stikker man hovedet frem på en provokerende måde, eller bare generelt er nedladende, så kan man være 100% sikker på, at man kun opnår negativitet.
Som tidligere nævt, er det vigtigt at forsøge at holde en form for "etikette" Det behøver ikke at være med bowlerhat og hvide handsker. Det handler bare om respekt og lidt positiv ydmyghed
Til at runde af med, kan man jo altid sætte det på spidsen og sige: Kan du ikke lide lugten i bageriet, så find en anden bager! __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at Jensen har fat i det helt rigtige - for mange ligegyldige indlæg fra folk der ikke har noget at gøre i tråden. Fint der skal være plads til hvad skal jeg købe af surround til 15.000 - men hvis det er ens interesse så behøver man jo ikke føle sig kaldet til at kommentere i tråde om tweaks af udstyr til 100.000+
Der er for mange der spiller sig på banen med "det er ikke pengene værd", "det virker ikke" uden at have prøvet, eller for den sags skyld være i besiddelse af et anlæg hvor man ville kunne høre forskellen.
Et andet problem er så, at det er gratis skyde telt for dem der vil prøve at svine leverandører til. Ikke fordi jeg på nogen måde har ondt af Jensen - men når man ser hvad der bliver skrevet om hans produkter. Det er sjovt at alle produkter Jensen begynder at forhandle pludseligt begynder at lyde dårligt i manges ører. Det er ofte en fordel at have lyttet til det produkt man vælger at kritisere!
Nu startede jeg tråden og vil derfor tillade mig at konkludere lidt for egen del.
Jeg tror det fundamentale problem er at nogle folk føler sig kaldet til at kommentere på alt - også det de ikke ved noget om. Dumsmarte bemærkninger kan meget hurtigt afspore trådene - hvilket så medfører advarsler og udelukkelser - også af dem som faktisk var i tråden pga. en reel faglig interesse. Det betyder tillige, at trådene ikke er særligt attraktive at læse eller for den sags skyld deltage i - for dem som virkeligt ved noget (herunder også kompetente branchemedlemmer).
Bundy
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
Hvis man med liberal holdning mener at det er ok at tilsvine andres personlighed, blot fordi man er uenig omkring noget så uskyldigt som hifi, er det rigeligt grundlag for at vi har moderatorer. Det er desværre set, ganske ofte fra enkelte personer her på forum, at man ikke kan holde igen med de personlige nedladende betragtninger, skønt det burde være emnet man forholdte sig til. Og her knækker filmen... Når enkelte ikke formår at adskille "indhold" fra "person" skal det gå galt, hvorfor moderatorer har sin berettigelse. De gør det iøvrigt ganske fornuftigt her på sitet!
Min opfordring til admin: fortsæt stilen...
|
|
|
Fuldstændig enig. Det er den skrappe moderering på denne side, der gør den så vellykket. Kubikken har i sin tid her på siden fået i alt 5 advarsler, men han burde have haft mindst 20. Nu er han heldigvis sparket ud, hvilket han burde have været for år tilbage. Lad os så bare håbe på, at ham aldrig får muligheden for at vende tilbage hertil - uanset at Hurtig fra Kubikkens fanklub ellers gør hvad han kan....
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Det er i bund og grund så simpelt
Er man lidt ydmyg, tænker sig om og debaterer i en venlig tone, får man ikke advarsler.
Der er masser af gode info tråde. Det er helt klart, at stikker man hovedet frem på en provokerende måde, eller bare generelt er nedladende, så kan man være 100% sikker på, at man kun opnår negativitet.
|
|
|
Det kan vi slet ikke blive uenig om!!
Der popper jævnligt interessante tråde frem, og holder folk sig til emnet og evt. bidrager med den erfaring de måtte ha´ på området, går det meget sjældent galt. Så går det faktisk rigtig godt, og alle beriges på en eller anden måde... Vi skal blot huske på, at ikke alle erfaringer er entydige, hvorfor der rent faktisk er meget tilbage....
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Fuldstændig enig. Det er den skrappe moderering på denne side, der gør den så vellykket. Kubikken har i sin tid her på siden fået i alt 5 advarsler, men han burde have haft mindst 20. Nu er han heldigvis sparket ud, hvilket han burde have været for år tilbage. Lad os så bare håbe på, at ham aldrig får muligheden for at vende tilbage hertil - uanset at Hurtig fra Kubikkens fanklub ellers gør hvad han kan....
|
|
|
Det er meget behændigt at man roser og efterlyser en skrap moderering, når man i samme sætning kører person hetz - og i øvrigt opretter tråde i andre fora for at diskutere hvorfor KVK er blevet smidt ud herfra. Det vidner om en sand interesse for hifi - og en stor foragt for tråde løber af sporet med personhetz og andet.
God fornøjelse siger jeg bare.
Bundy
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm.........Denne stil er ikke kun noget som f.eks kun ses herinde, men det dukker op alle steder på nettet i div. debat-forrums.
Men det er gudskelov lov tilladt at læse selektivt !
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
MichaelWB skrev:
|
At en sober tone skulle hæmme en saglig debat og holde de med skarpe meninger og stor viden borte, det er altså noget pladder!
Hvis man har stor viden, bør det være enddog meget nemt at holde debatten på et seriøst og sagligt grundlag, når man har den store viden er der jo ingen grund til mudderkastning.
Hvis ikke man kan give udtryk for sine skarpe meninger uden at gå efter manden, så bør man nok holde sig fra at deltage i diskussioner, både på internettet og IRL. Det er ikke alle steder man slipper med en advarsel når man bruger den tone, som nogen vælger at bruge på nettet.
|
|
|
Skal man overbevise "pøblen" er det ofte nødvendig med skrappe midler og metoder, og sådan er debtat på nettet. Det er en kendgerning som må accepteres, da debat i den virkelige verden og på nettet er to forskellige ting.
Enorm viden er ikke lig "ingen mudderkastning", den menneskelige faktor spiller ind og man må respektere at ikke alle er ens. |
|
|
Helt ærligt, hvor mange gange har du oplevet nogensomhelst blive overbevist om at de tager fejl ved at de er blevet svinet til på et internetforum..?? Uanset hvor ret man har, hjælper det ikke debatten videre at gå efter manden - det bliver uenigheden bare større og mere indædt af.
Spørgsmålet er nok snarere om debatten skal tjene et gensidigt ønske om at blive klogere, eller et ensidigt behov for at lufte sit eget ego?
|
| Til top |
|
| |
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 525
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gør det simpelt.
Opfør dig ordentligt. Forummet er drevet af frivillige. De har sat nogle regler. Hvis det regler er for meget mod din personlige overbevisning, så find andre fora at begå dig i.
Man kunne også:
- Lave en form for brugerjustits, hvor man enten
a) Kunne lave en afstemningsform, hvor - når x antal brugere har "stemt" på en person (læs: båthorn), så bliver vedkommende udelukket i en given periode.
b) Lave en "gider ikke vedkommende"-funktion, så man kan frasortere indlæg fra bestemte personer (ja, kald det et spamfilter).
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
C.Bukowski skrev:
MichaelWB skrev:
|
Hvis man har stor viden, bør det være enddog meget nemt at holde debatten på et seriøst og sagligt grundlag, når man har den store viden er der jo ingen grund til mudderkastning.
Hvis ikke man kan give udtryk for sine skarpe meninger uden at gå efter manden, så bør man nok holde sig fra at deltage i diskussioner, både på internettet og IRL. Det er ikke alle steder man slipper med en advarsel når man bruger den tone, som nogen vælger at bruge på nettet.
|
|
|
Skal man overbevise "pøblen" er det ofte nødvendig med skrappe midler og metoder, og sådan er debtat på nettet. Det er en kendgerning som må accepteres, da debat i den virkelige verden og på nettet er to forskellige ting.
Enorm viden er ikke lig "ingen mudderkastning", den menneskelige faktor spiller ind og man må respektere at ikke alle er ens. |
|
|
Helt ærligt, hvor mange gange har du oplevet nogensomhelst blive overbevist om at de tager fejl ved at de er blevet svinet til på et internetforum..?? Uanset hvor ret man har, hjælper det ikke debatten videre at gå efter manden - det bliver uenigheden bare større og mere indædt af.
Spørgsmålet er nok snarere om debatten skal tjene et gensidigt ønske om at blive klogere, eller et ensidigt behov for at lufte sit eget ego?
|
|
|
Spot on.
Hvis ens primære bevæggrund for at deltage i en given debat er at få ret og vise, hvor åh-så-dygtig-og klog-man-er, er det uhyre let at forfalde til at gå efter personen, når "pøblen" ikke umiddelbart falder i svime over ens sprudlende vid. "Hva' fa'en? De er jo fatsvage klaphatte hele bundtet, så jeg kan ligeså godt svine dem til. De beder jo selv om det!"
Vil man derimod bidrage med erfaringer, viden, skæve vinkler eller andet for at perspektivere en debat, vel at mærke på en sober facon, ja så tillægges ens bidrag alt andet lige en større vægt.
Måske det er sådan, at hvis ens argumenter, eller måden man serverer dem på, ikke lige trænger ind hos andre, at argumenterne enten er svage, eller at de serveres på en facon, som får andre til at tage afstand fra dem? Sådan fungerer det oftest ude i et sted kaldet virkeligheden
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spot on, Brok.
Det er ikke modtageren, der er fatsvag, derimod afsenderen, der ikke formår at formidle sig på en forståelig måde.
Kommer begynderen, der har hørt om det der hifi noget og stiller 'banale' spørgsmål, kan man vælge at hjælpe ved at stille nærgående spørgsmål, det er det, der kaldes 'coaching', fremfor bare at sige at produkt X er bare det bedste, og vælger man ikke det er man en total tåbe.
Men en anden ting er at branchemedlemmer også er privatpersoner med med ligeså stor hang til ville fremvise sit eget personlige grej, som alle andre. At vi som branchemedlemmer ikke må reklamere for vores egne produkter i diverse indlæg er fint nok. Det er også fint nok at vi ikke rakker ned på andres produkter.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|