Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Hvad er der tilbage! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 September 2007 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Z, du står i skærende kontrast til Witzel. Det må være historien om "good cop, bad cop".
Hvem skal i øvrigt uddele advarsler til en moderator med der pisker en stemning op??

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 September 2007 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Som forholdsvis ny bruger og betragter på sidelinien, er min opfattelse at reglerne er for stramme og håndhæves for hårdt. Hvilket er en typisk reaktion fra en administrator på en debat side på nettet (både her og alle andre steder), de føler sig som små sheriffer og elsker den magt de sidder med. Og som regel beskytter de sig bagved regelsættet som er Loven over alt. De burde være deres opgave voksen og kun stoppe en debat hvis den ender i ren mobbening af en person, mobbening og kritik af produkter er normal mennekselig adfærd, som ikke burde straffes og bare at betragte som en duel på ord om hvem som har den største.

Men tonen herinde er efter min mening næsten for sober, hvilket hæmmer en saglig debat og holder dem med skarpe meninger og stor viden borte, så debatten er fortrinsvis for handlende i en berømt hifiklub, en gang rygklapperi uden indhold og form.

Nok derfor jeg ikke bruger debatten ret meget.

Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 September 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

@ Bukowski:

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 September 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg synes generelt der mangler noget modenhed herinde, men det skyldes jo nok aldersfordelingen. Derved får man i mange tråde en mudderkastning og ikke en diskussion om en fælles interesse. Desværre eksisterer der altid folk som tror, at alt hvad der kommer ud af deres mund er åh så fantastisk, og samtidig mangler evnen til at se det de selv siger på afstand. Så at gi' folk advarsler og evt. udelukkelse synes jeg er helt i orden, når folk ikke selv har evnen til at styre sig.

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 September 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
keyvan skrev:
Zorglub skrev:
Al Bundy skrev:

Anyhow ... har ikke så meget mere at sige!

Bundy

Ej kom nu du startede jo tråden - hvad skal der laves om? skal vi holde op med at håndhæve retningslinjerne for at undgå advarsler? hvad er det vi skal gøre anderledes?

Vores handlinger har en konsekvens og jeg tror vi alle meget hurtigt kan blive enig om dette, når det er sagt så bør vi huske at det skal kunne betale sig at bliver straffet, dvs. man skal lære af det ellers konsekvensen har været til ingen nytte.

Jeg synes at det er helt i orden at udelukke en bruger fra hifi4all efter advarsel nummer 3. Men jeg er nødvendigvis ikke enig i at vedkommende skal udelukkes for altid.

F. eks. 3 måneders udelukkelse er nok vil jeg mene, bliver man ved med at begå dumheder og bryder reglerne igen efter 3 måneders straf, ja så må man blive udelukket igen i 6 måneder og sådan kan man fortsætter.

Vi skilter ikke med at tiden heler de fleste sår, men det gør den. Hvis som du skriver en bruger der er røget pga. 3 advarsler henvender sig efter en periode så tager vi selvfølgelig en snak om det. Folk kan forandre sig og fortryde, og lover vedkommende en forbedret opførsel så ligger muligheden der. En fast tid for at komme ind igen tror jeg ikke på er en god ide. Der er folk der er røget fordi de ikke har kunnet forstå at de fik advarslerne, og så er der dem der efter et stykke tid godt kan se logiken i det og henvender sig med et ønske om at få lov til at komme ind igen. Ved de det selv at de har denne mulighed? Får de besked fra hifi4all om dette? Hvis ja så undrer jeg mig over at f.eks. jonas Bøjer ikke vent tilbage endnu.

Når det så er skrevet så har vi f.eks. brugere der er udelukket, men som konstant opretter dobbeltprofiler som vi må lukke gang på gang. Der er der selvfølgelig ingen vej tilbage, men er løbet vand under broen uden bøvl og der er stillet forandring i sigte, ja så kigger vi på det.

Det er trods alt ikke et beton kommunistisk forehavende  Det er jeg da glad for at høre

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 05 September 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:

-snip-

Ved de det selv at de har denne mulighed? Får de besked fra hifi4all om dette? Hvis ja så undrer jeg mig over at f.eks. jonas Bøjer ikke vent tilbage endnu.

-snip-

Nej det er ikke noget der er slået op, hvilket er bevidst. Folk må selv nå til den konklusion at fortidens synder nok mest var deres egen fejl. De der så vitterlig har et ønske om at vende tilbage tager kontakten før eller siden. Det har vi haft eksempler på - også at det så ikke holdt vand alligevel. Håber du forstår at jeg ikke vil diskuterer personspecifike spørgsmål her i tråden, men alle er i princippet velkommen til at tage kontakt med henblik på at få adgang igen. I praksis er der tidligere brugere der har brændt alle broer, og derfor aldrig får lov til at skrive her igen.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 September 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

jensmarius skrev:
Exxtreme skrev:
*Gaaab* Tror ikke rigtigt der er andre end dig Hurtig der har så stort et problem med reglerne og Admins/Mods...
Hvorfor er det nu lige at du kalder dig selv for EXXTREME, når du tilsyneladende kun er en lovrende skødehund??Embarrassed

Du er sgu da latterlig at høre på...

Jame dogWink
Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Sendt: 06 September 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:

Som forholdsvis ny bruger og betragter på sidelinien, er min opfattelse at reglerne er for stramme og håndhæves for hårdt. Hvilket er en typisk reaktion fra en administrator på en debat side på nettet (både her og alle andre steder), de føler sig som små sheriffer og elsker den magt de sidder med. Og som regel beskytter de sig bagved regelsættet som er Loven over alt. De burde være deres opgave voksen og kun stoppe en debat hvis den ender i ren mobbening af en person, mobbening og kritik af produkter er normal mennekselig adfærd, som ikke burde straffes og bare at betragte som en duel på ord om hvem som har den største.

Men tonen herinde er efter min mening næsten for sober, hvilket hæmmer en saglig debat og holder dem med skarpe meninger og stor viden borte, så debatten er fortrinsvis for handlende i en berømt hifiklub, en gang rygklapperi uden indhold og form.

Jeg ved ikke hvad du bruger disse sider til. Hvis det er for at kalde andre navne eller andet af den slgs høre det vel heller ikke hjemme her. En saglig diskussion har jeg ikke set blive stoppet. Det er først når en tråd løber helt af sporet og det er vel det moderatorene er her til.

ps. jeg er ikke selv moderator, men skriver bare anmeldelser mm.

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup
Til top Vis Kiilsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiilsgaard

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 September 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke helt alle brokkehovederne, der gerne vil fortælle admin / moderator teamet hvordan dette forum skal køre/administreres/modereres.

Der er ikke en skid demokrati (folkestyre) over foraer, der er en, der ejer det, afholder udgifterne til driften, har udstukket nogle rimeligt letforståelige retningslinier/regler for udtryksformen med hvilken debatten skal/bør foregå. Dette forum bliver af ejeren stillet til rådighed for offentligheden, mod at man accepterer de retningslinier, der nu er.

Der står i reglerne at man ikke skal køre person fnidder, at branchemedlemmer ikke må reklamere for deres egne produkter i forummet (hvilket man kommer til at gøre en gang i mellem, og så falder Zorglubs hammer...), ikke må nedgøre andres produkter, osv.

Hvorfor er det så satans svært at overholde disse regler? Og så begynde at råbe og skrige, når man bliver irettesat - accepter straffen som en mand.

Et forum er og bliver et diktatur, men dog et diktatur, hvor man kan holde sig væk, hvis man ikke kan lide lugten. Der er ingen, der har valgt Admin, han er ikke på valg og kommer det sikkert heller aldrig.

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 September 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

@ Plafitracer:
Jeg kan sagtens følge dig i, at det er admin der bestemmer. Men men men.... Siden er bl.a. finansieret af reklamer. Og mit bedste bud er, at der ikke er ret mange der lægger reklamekroner, såfremt der ikke er nogen brugere. Derfor bør det absolut i admins interesse, at lave et forum hvor brugerne gider være.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 September 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

@ Plafitracer:
Jeg kan sagtens følge dig i, at det er admin der bestemmer. Men men men.... Siden er bl.a. finansieret af reklamer. Og mit bedste bud er, at der ikke er ret mange der lægger reklamekroner, såfremt der ikke er nogen brugere. Derfor bør det absolut i admins interesse, at lave et forum hvor brugerne gider være.

Det gider 99% af brugerne også... Den sidste 1% af dem der ikke gider være her, eller i hvert fald siger de ikke gider være her, er dem der ikke kan forstå at der er regler der skal overholdes... Og os almindelige brugere har ingen indflydelse whatsoever på reglerne, man kan dog altid komme med forslag til ændringer/tilføjelser, og kan vi ikke acceptere reglerne som de er, findes der andre fora... Det er ikke noget at bitche så meget over...

Og helt ærligt så tror jeg at dem der ligger reklamekroner herinde hellere vil undvære de få brugere, mod at få et mere sobert og seriøst forum...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 September 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

@ Plafitracer:

ok, så ville jeg da hvis jeg var annoncør, straks stoppe med at sponsorer, hvis jeg så at du var med i skaren af "eksperter" der med stor tiltro til egne evner og selvfede kommentarer, tror at man kan det hele, og tillade sig det hele, men ok - du er jo så alvidende at du jo selvfølgelig står uden for rammerne af de regler vi andre skal følge, selvfølgelig - sukkkkk jeg har sgu ondt af dig, du er en lille fattig mand rent menneskeligt
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 September 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

@ Plafitracer:Jeg kan sagtens følge dig i, at det er admin der bestemmer. Men men men.... Siden er bl.a. finansieret af
reklamer. Og mit bedste bud er, at der ikke er ret mange der lægger reklamekroner, såfremt der ikke er nogen brugere. Derfor bør det absolut i
admins interesse, at lave et forum hvor brugerne gider være.

Kære Hurtig,

Om hvorvidt dette forum er reklamefinansieret eller ej er sagen uvedkommende - det er stadigvæk Bjarkes ejendom (så vidt jeg ved) og jeg er
sikker på at Bjarke nok skal finde den nødvendige financiering, hvis han ønsker at holde denne side kørende.

Reglerne er ikke meget anderledes end på andre foraer, om de omhandler hifi eller knallerter. Det er også et spørgsmål, som jeg mener det var
Brok, der påpegede tidligere, et spørgsmål om netikette. Kan man, eller vil man ikke underlægge sig de almindelige spilleregler, må man forlade
bageriet og søge andre græsgange. Det er det samme som ude i samfundet, opfører man sig ikke efter reglerne på sit arbejde, eller i
ungdomsklubben, eller hvad ved jeg, må man gå. Længere er den ikke.

Men som med alle andre regler, bliver de meget sjældent læst af nogen som helst - og da slet ikke de, der tilmelder sig et forum. Jeg er ikke
mere hellig selv end at jeg har overtrådt et par regler eller tre - det er osse blevet påpeget af admin...
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

PeterJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2007
Lokalitet: Fyn Nord
Sendt: 06 September 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke været aktiv bruger af dette forum i et par år efterhånden (kan faktisk ikke engang huske mit gamle brugernavn). Dette skyldes til dels at de fleste debatter sjældent handler om det vigtige, nemlig hifi! Der er alt for mange personer på denne og andre debatsider, som kun vil brokke sig og føre sig frem.

Jeg følger dog med fra sidelinien pÃ¥ denne og andre hifisider og jeg er især begejstret over Pouls skriverier pÃ¥ www.poulsaudiobutik.dk Han har en evne til at skære igennem alt det sludder og vrøvl, som ofter fylde dette og andre fora. Især dagens "emne" er rammende:

"06/09 '07
NÃ¥r det rigtigt rabler
Nu er der en del steder heromkring, hvor der hersker mere eller mindre lokale udgaver af færdselsloven. Således kan rødt lys for biler sagtens fortolkes efter forgodtbefindende, og pærerne i blinklysene holder formentligt i mange biler disses tid ud. Det gør dækkene til gengæld ikke. Det er noget mere sjældent, at en sådan mentalitet af betydeligt mereværd udstilles så tydeligt på nettet, men det sker dog. Et af de mere grelle tilfælde står vores ven Hurtig for på et forum nær os, der som bevis på egen fortræffelighed og betydelige intelligens uvist godtnok af hvilken grund fremhæver, at Forsvaret er "helt pjattede" med at få ham genansat. Nu rangerer Forsvaret vel næppe blandt de første par tusind mest attraktive arbejdspladser i Danmark, vel snarere på niveau med ubesatte stillinger som socialrådgivere i Nysted, men man må vigte sig, hvor man kan. Denne enestående og vel i kosmisk perspektiv aldeles epokegørende situation giver ikke overraskende mange svage sjæle rablende storhedsvanvid. Hurtig er da også hurtig til med disse uigendrivelige vidnesbyrd i hånden at anfægte alle autoriteter som moderatorer og færdselsbetjente som helt uværdige og irrelevante for ham, hvis de ikke er underdanigt høflige. Som han selv nævner i eksemplet med færdselsbetjenten er det naturligvis helt uacceptabelt for dette åndelige overmenneske (hvor stor mon han er?) at blive tiltalt af en knægt, selv om det altså nok er ham selv, der har kørt for Hurtigt. Mon ikke en passende tiltaleform for os andre overfor sådanne åndelige fyrtårne ville være den klassiske fjernøstlige kow-tow? Man kan vel sige, at han giver alle argumenterne til moderatorerne for, at de skal beskytte sig mod folk som ham selv med alle midler. Måske er vi bare misundelige over Hurtigs succes som attraktiv arbejdskraft? Det spiller sikkert ind, ja. Selv har jeg nemlig i løbet af 25 år blot fået et enkelt jobtilbud, og jeg husker ikke engang de sagde, at de var særligt pjattede efter at ansætte mig. Det har de nok heller ikke været, for de ringede da ikke igen. Til gengæld rabler det måske knapt så meget for undertegnede, selv om nok ikke alle vil være helt enige."

Til top Vis PeterJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeterJ

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 September 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Peter J.

Jeps niveauet hos vor ven Poul er spitzenklasse. Ved siden af dit Poul-citat er følgende "Quick-poll" på hans side:

Hvilke af nedennævnte giver dig den kraftigste følelsesmæssige reaktion (kvalme, afsky, kærlighed, seksuel ophidselse eller måske en blanding)?
Et billede af den nye System Audio Comet med Ole Witthøft i baggrunden (kvalme?)
Et billede af Poul M og læsning af dagens forside (kærlighed?)
Thomas Sillesens nypolerede skallepande (seksuel ophidselse?)
Navnet Kurt von Komik (afsky?)

Er det humor? intelligens? for-megen-tid-alene-fordi-der-aldrig-kommer-kunder? øh?

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 September 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Jeg synes også man skal kigge hvor dette forum bevæger sig hen... Kig lidt tilbage i tiden, så var der masser af interessante debatter, og masser af brugere der vitterligt havde noget at byde på. Hvor er de i dag??? Jeg kan ikke se dem!!

Ja hold da fast der sidder mange gode hifinødder derude der ikke vil ind her.

Og hvorfor ? tænk selv.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 September 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

NADali skrev:

Er det humor? intelligens? for-megen-tid-alene-fordi-der-aldrig-kommer-kunder? øh?

God humor

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 07 September 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

Jeg forstår ikke helt alle brokkehovederne, der gerne vil fortælle admin / moderator teamet hvordan dette forum skal køre/administreres/modereres.

Der er ikke en skid demokrati (folkestyre) over foraer, der er en, der ejer det, afholder udgifterne til driften, har udstukket nogle rimeligt letforståelige retningslinier/regler for udtryksformen med hvilken debatten skal/bør foregå. Dette forum bliver af ejeren stillet til rådighed for offentligheden, mod at man accepterer de retningslinier, der nu er.

Der står i reglerne at man ikke skal køre person fnidder, at branchemedlemmer ikke må reklamere for deres egne produkter i forummet (hvilket man kommer til at gøre en gang i mellem, og så falder Zorglubs hammer...), ikke må nedgøre andres produkter, osv.

Hvorfor er det så satans svært at overholde disse regler? Og så begynde at råbe og skrige, når man bliver irettesat - accepter straffen som en mand.

Et forum er og bliver et diktatur, men dog et diktatur, hvor man kan holde sig væk, hvis man ikke kan lide lugten. Der er ingen, der har valgt Admin, han er ikke på valg og kommer det sikkert heller aldrig.

Helt enig!!

Og internettet er stort. Der er rigeligt plads til flere hifi-fora. Så hvis man virkelig mener det hele er så forfærdeligt her, så kan man bare starte selv! Så kan man jo hygge sig der, med de trods alt få personer der er blevet bortvist her fra. Må jeg foreslå følgende domæne, det er ledigt:

www.hifi4defaa.dk

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 September 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

Jeg kan kun erklære mig 100% enig.

Men deri ligger problemet også - de fleste kompetente folk skrider - sikkert ikke på grund at lugten - men snarere pga. niveauet. Det er en ond cirkel. I princippet kunne man bare skride uden at sige noget - men det er da lidt synd at noget som engang var ret godt er blevet så udvandet.

Jeg har aldrig fået en advarsel - ej heller blevet truet med en - men jeg må sige jeg har oplevet at mange mange gode tråde er blevet kørt helt af sporet af provokatører.

Nu har jeg med denne tråd prøvet at illustrere problemet som jeg ser det. Jeg vil ikke love at skride, men gider ikke at starte tråde her mere - det er ganske enkelt ikke umagen værd.

God debat fremover!

Bundy  

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 07 September 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Kiilsgaard skrev:
C.Bukowski skrev:

Jeg ved ikke hvad du bruger disse sider til. Hvis det er for at kalde andre navne eller andet af den slgs høre det vel heller ikke hjemme her. En saglig diskussion har jeg ikke set blive stoppet. Det er først når en tråd løber helt af sporet og det er vel det moderatorene er her til.

ps. jeg er ikke selv moderator, men skriver bare anmeldelser mm.

Jeg har nu heller aldrig set en saglig diskussion blive stoppet.

At en sober tone skulle hæmme en saglig debat og holde de med skarpe meninger og stor viden borte, det er altså noget pladder!

Hvis man har stor viden, bør det være enddog meget nemt at holde debatten på et seriøst og sagligt grundlag, når man har den store viden er der jo ingen grund til mudderkastning.

Hvis ikke man kan give udtryk for sine skarpe meninger uden at gå efter manden, så bør man nok holde sig fra at deltage i diskussioner, både på internettet og IRL. Det er ikke alle steder man slipper med en advarsel når man bruger den tone, som nogen vælger at bruge på nettet.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum