Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 04:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: KT-messe i Odense (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Det er da godt "Morten014" at du bliver fjernet fra sweetspot, eller havde du nok stået der endnu; hvilken lille drøme højtale var det tale om

Kan læse lidt at der var for mange mensker (er nu god) og en for ringe lyd (lugt), over rigtig gode anlæge, må så håbe at det bliver løst til den
komme messe i København.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Ja men det var ellers en lækker højtaler, Jeg ved ikke hvad det var for en. Det er der sikkert, andre der gør. Jeg tror den hed noget med peak, et eller andet men jeg er ikke sikker.
Jeg syntes nu ikke at der var så mange mennesker, jeg var der kl.1 om fredagen så der var nok ikke så mange. hæhæ ja der var rigtig mange gode anlæg, nogle havde ploblemer med arkustikken. Især ved demoen af nordost kabler, syntes jeg der var ploblemer med bassen.

Mvh. Morten
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Ja, det var Peak Consult Princess magen til dem Witzel har faktisk... Og ja, bassen var elendig på Nordost standen...
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
... Og ja, bassen var elendig på Nordost standen...

Hvis det er den samme stand jeg tænker på, så undrer det mig at man bruger et højttalerkabel, som er væsenligt dyrere end min nye bil, på et sæt højttalere som næsten kunne være i mit handskerum En meget underlig konstellation. Måske findes der en fornuftig forklaring ? Jeg kan ikke komme i tanke om noget logik her.

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

aha mente også det var noget i den stil, dem kunne jeg sådan set bedre lide en de andre.
Nogen der havde mere styr på akustikken, var Martin Logans stand. Syntes den havde en rigtig god bund, toppen var jeg ikke vild med. Den var for "spids" til min smag, men ellers rigtig lækker.

Mvh. Morten

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

He, he, Nordost har med at spille med kabler der koste mange. mange gange mere end det anlæge de spille på, hvis anlæge og kabler skulle passe
sammen ville Nordost spille på messe dyres anlæg

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:

aha mente også det var noget i den stil, dem kunne jeg sådan set bedre lide en de andre.
Nogen der havde mere styr på akustikken, var Martin Logans stand. Syntes den havde en rigtig god bund, toppen var jeg ikke vild med. Den var for "spids" til min smag, men ellers rigtig lækker.

Mvh. Morten

Tjah... Da jeg kom forbi Martin Logans stand spillede det på Audiolab. Ikke nogen succes...

Forresten tror jeg da at Nordost spiller på et billigere setup fordi de prøver at give indtryk af at kablerne da meget gerne må være dyrere end hele setuppet til sammen.  De lever jo af at sælge kabler...

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:

Hvis det er den samme stand jeg tænker på, så undrer det mig at man bruger et højttalerkabel, som er væsenligt dyrere end min nye bil, på et sæt højttalere som næsten kunne være i mit handskerum En meget underlig konstellation. Måske findes der en fornuftig forklaring ? Jeg kan ikke komme i tanke om noget logik her.

Når ja hvad var det egentlig der var så specielt ved de kabler? Og hvorfor var det kun det 2. bedste i verden? det er da et dårligt "slogan". Jeg kunne desvære ikke forstå hvad han sagde, det var ellers interessant med det kabel. 

Mvh. Morten

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

jold skrev:

don dario skrev:
Kedelig messe!! Som mange har nævnt før... nogen stands havde ok udstyr men lød lige af l**t!! men hva så kan man gå hjem og glæde sig endnu mere over sit eget!! det gør jeg hver år:-) MVH Don

tror sku heller ikke lige dit, super anlæg. vil lyde af noget særlig under de vildkår.

carsten.

øh.. skrev at der var ok udstyr men det lød af l**t... hva kan du så konkludere af det?? at mit anlæg er SUPER eller bare at mit står under bedre forhold i forhold til der???

Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:
Kalle_dk skrev:

Når ja hvad var det egentlig der var så specielt ved de kabler? Og hvorfor var det kun det 2. bedste i verden? det er da et dårligt "slogan". Jeg kunne desvære ikke forstå hvad han sagde, det var ellers interessant med det kabel. 

Mvh. Morten

Jeg gætter på at Nordost har nogen der er endnu dyrere?

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Morten014 skrev:
Kalle_dk skrev:

Mvh. Morten

Jeg gætter på at Nordost har nogen der er endnu dyrere?

Eller en markedting afdeling der har svært ved tallene

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Det er ikke smart at prale med at have verdens bedste kabel, hvis det viser sig at der findes et der virkelig er bedre

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

hæhæ en hel gradering som: "vi har verdens bedste kabler, men måske er der nogen der er bedre"

Mvh. Morten

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:
Dief skrev:

Morten014 skrev:
Hæhæ vi må mave samme smag, jeg spiller også på en marantz(=

Mvh. Morten

Ja det må da være samme smag

Hvad er det for en marantz du har spændt for dine højttalere?? Jeg vil ud og høre forskellen på SR 7001 og 7002. Jeg vil gerne høre om det kan betale sig at investere i HD-surround eller ej, har du nogen erfaring med det??

Jeg har en marantz 4001, den er jeg rigtig glad for. De stører modeller, gør det sikkert rigtig godt.
Jeg har ikke nogen erfaring med HD surround, men det er jo en 7.1 receiver så der er mulighed for det. Men mit rum er slet ikke stort nok, men hvis man har en stor hjemme bio så ville det være fedt. Sorry det blev lidt OT, men du kan bare sende mig en PM hvis det er.

Mvh. Morten

Ps. Når du siger HD-surround mener du så i 7 kanaler? eller de nye hd formater? Jeg tror ikke at 7001, kan håndtere de nye formater.

Med HD-surround, mener jeg Dolby TrueHD og DTS HD, altså de nye formater, som SR 7001'eren ikke kan håndtere. Vil høre om der er den store forskel mellem det og alm. surround.

Jeg hælder nu mest til 7002'eren, da jeg tror der er en hørbar forskel. Det er jo en højere opløsning HD-lydforrmaterne afspilles med. Men det må tiden jo vise.

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Ja når man nu alligevel skal have nyt, så kan man jo liså godt fremtids sikkre.  

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:

Fremtidssikring er der ikke penge i. For producenterne! Så det kan du godt glemme.

MVH.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Morten014 skrev:

Fremtidssikring er der ikke penge i. For producenterne! Så det kan du godt glemme.

MVH.

Niels L.

Når ja okay, men så meget det nu er muligt

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Forresten tror jeg da at Nordost spiller på et billigere setup fordi de prøver at give indtryk af at kablerne da meget gerne må være dyrere end hele setuppet til sammen.  De lever jo af at sælge kabler...

Medmindre jeg havde for meget tømmermænd, så spillede de nu på Krell Evolution, så helt billigt var anlægget nu ikke - men ja en ret speciel sammensætning at have elektronik og kabler for mindst en halv mille foran så billige højttalere...

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Mastervol skrev:

Medmindre jeg havde for meget tømmermænd, så spillede de nu på Krell Evolution, så helt billigt var anlægget nu ikke - men ja en ret speciel sammensætning at have elektronik og kabler for mindst en halv mille foran så billige højttalere...

Ja, det var nok mere der jeg ville hen. Jeg mener at højttaleren jo har langt den største indlydelse på udstyret, så jeg valgte at generalisere lidt her.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Man skal nok havde råd til en anlæge for flere mille, for at kunne høre at Nordost´s dyret kabler er beder

Håber at Otto er komme over denne messe, de går bare ikke, hvis han være gange skal havde en uges ferie for at komme sig, for så komme han
på få messe

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum