Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da godt "Morten014" at du bliver fjernet fra sweetspot, eller havde du nok stået der endnu; hvilken lille drøme højtale var det tale om
Kan læse lidt at der var for mange mensker (er nu god) og en for ringe lyd (lugt), over rigtig gode anlæge, må så håbe at det bliver løst til den
komme messe i København.
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men det var ellers en lækker højtaler, Jeg ved ikke hvad det var for en. Det er der sikkert, andre der gør. Jeg tror den hed noget med peak, et eller andet men jeg er ikke sikker. Jeg syntes nu ikke at der var så mange mennesker, jeg var der kl.1 om fredagen så der var nok ikke så mange. hæhæ ja der var rigtig mange gode anlæg, nogle havde ploblemer med arkustikken. Især ved demoen af nordost kabler, syntes jeg der var ploblemer med bassen.
Mvh. Morten
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var Peak Consult Princess magen til dem Witzel har faktisk... Og ja, bassen var elendig på Nordost standen...
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
... Og ja, bassen var elendig på Nordost standen...  |
|
|
Hvis det er den samme stand jeg tænker på, så undrer det mig at man bruger et højttalerkabel, som er væsenligt dyrere end min nye bil, på et sæt højttalere som næsten kunne være i mit handskerum  En meget underlig konstellation. Måske findes der en fornuftig forklaring ? Jeg kan ikke komme i tanke om noget logik her. __________________
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
aha mente også det var noget i den stil, dem kunne jeg sådan set bedre lide en de andre. Nogen der havde mere styr på akustikken, var Martin Logans stand. Syntes den havde en rigtig god bund, toppen var jeg ikke vild med. Den var for "spids" til min smag, men ellers rigtig lækker.
Mvh. Morten
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
aha mente også det var noget i den stil, dem kunne jeg sådan set bedre lide en de andre. Nogen der havde mere styr på akustikken, var Martin Logans stand. Syntes den havde en rigtig god bund, toppen var jeg ikke vild med. Den var for "spids" til min smag, men ellers rigtig lækker.
Mvh. Morten
|
|
|
Tjah... Da jeg kom forbi Martin Logans stand spillede det på Audiolab. Ikke nogen succes... 
Forresten tror jeg da at Nordost spiller på et billigere setup fordi de prøver at give indtryk af at kablerne da meget gerne må være dyrere end hele setuppet til sammen. De lever jo af at sælge kabler...
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Hvis det er den samme stand jeg tænker på, så undrer det mig at man bruger et højttalerkabel, som er væsenligt dyrere end min nye bil, på et sæt højttalere som næsten kunne være i mit handskerum En meget underlig konstellation. Måske findes der en fornuftig forklaring ? Jeg kan ikke komme i tanke om noget logik her.
|
|
|
Når ja hvad var det egentlig der var så specielt ved de kabler? Og hvorfor var det kun det 2. bedste i verden? det er da et dårligt "slogan". Jeg kunne desvære ikke forstå hvad han sagde, det var ellers interessant med det kabel. Mvh. Morten
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
don dario skrev:
Kedelig messe!! Som mange har nævnt før... nogen stands havde ok udstyr men lød lige af l**t!! men hva så kan man gå hjem og glæde sig endnu mere over sit eget!! det gør jeg hver år:-) MVH Don |
|
|
tror sku heller ikke lige dit, super anlæg. vil lyde af noget særlig under de vildkår.
carsten.
|
|
|
øh.. skrev at der var ok udstyr men det lød af l**t... hva kan du så konkludere af det?? at mit anlæg er SUPER eller bare at mit står under bedre forhold i forhold til der???
Don
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
Kalle_dk skrev:
Hvis det er den samme stand jeg tænker på, så undrer det mig at man bruger et højttalerkabel, som er væsenligt dyrere end min nye bil, på et sæt højttalere som næsten kunne være i mit handskerum En meget underlig konstellation. Måske findes der en fornuftig forklaring ? Jeg kan ikke komme i tanke om noget logik her.
|
|
|
Når ja hvad var det egentlig der var så specielt ved de kabler? Og hvorfor var det kun det 2. bedste i verden? det er da et dårligt "slogan". Jeg kunne desvære ikke forstå hvad han sagde, det var ellers interessant med det kabel.
Mvh. Morten |
|
|
Jeg gætter på at Nordost har nogen der er endnu dyrere? 
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke smart at prale med at have verdens bedste kabel, hvis det viser sig at der findes et der virkelig er bedre
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hæhæ en hel gradering som: "vi har verdens bedste kabler, men måske er der nogen der er bedre"
Mvh. Morten
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
Dief skrev:
Morten014 skrev:
Hæhæ vi må mave samme smag, jeg spiller også på en marantz(=
Mvh. Morten |
|
|
Ja det må da være samme smag 
Hvad er det for en marantz du har spændt for dine højttalere?? Jeg vil ud og høre forskellen på SR 7001 og 7002. Jeg vil gerne høre om det kan betale sig at investere i HD-surround eller ej, har du nogen erfaring med det??
|
|
|
Jeg har en marantz 4001, den er jeg rigtig glad for. De stører modeller, gør det sikkert rigtig godt. Jeg har ikke nogen erfaring med HD surround, men det er jo en 7.1 receiver så der er mulighed for det. Men mit rum er slet ikke stort nok, men hvis man har en stor hjemme bio så ville det være fedt. Sorry det blev lidt OT, men du kan bare sende mig en PM hvis det er.
Mvh. Morten
Ps. Når du siger HD-surround mener du så i 7 kanaler? eller de nye hd formater? Jeg tror ikke at 7001, kan håndtere de nye formater.
|
|
|
Med HD-surround, mener jeg Dolby TrueHD og DTS HD, altså de nye formater, som SR 7001'eren ikke kan håndtere. Vil høre om der er den store forskel mellem det og alm. surround.
Jeg hælder nu mest til 7002'eren, da jeg tror der er en hørbar forskel. Det er jo en højere opløsning HD-lydforrmaterne afspilles med. Men det må tiden jo vise. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja når man nu alligevel skal have nyt, så kan man jo liså godt fremtids sikkre.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
Ja når man nu alligevel skal have nyt, så kan man jo liså godt fremtids sikkre. |
|
|
Fremtidssikring er der ikke penge i. For producenterne! Så det kan du godt glemme. 
MVH.
Niels L.
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Morten014 skrev:
Ja når man nu alligevel skal have nyt, så kan man jo liså godt fremtids sikkre. |
|
|
Fremtidssikring er der ikke penge i. For producenterne! Så det kan du godt glemme. 
MVH.
Niels L.
|
|
|
Når ja okay, men så meget det nu er muligt
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Forresten tror jeg da at Nordost spiller på et billigere setup fordi de prøver at give indtryk af at kablerne da meget gerne må være dyrere end hele setuppet til sammen. De lever jo af at sælge kabler... |
|
|
Medmindre jeg havde for meget tømmermænd, så spillede de nu på Krell Evolution, så helt billigt var anlægget nu ikke - men ja en ret speciel sammensætning at have elektronik og kabler for mindst en halv mille foran så billige højttalere... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Mastervol skrev:
Forresten tror jeg da at Nordost spiller på et billigere setup fordi de prøver at give indtryk af at kablerne da meget gerne må være dyrere end hele setuppet til sammen. De lever jo af at sælge kabler... |
|
|
Medmindre jeg havde for meget tømmermænd, så spillede de nu på Krell Evolution, så helt billigt var anlægget nu ikke - men ja en ret speciel sammensætning at have elektronik og kabler for mindst en halv mille foran så billige højttalere...
|
|
|
Ja, det var nok mere der jeg ville hen. Jeg mener at højttaleren jo har langt den største indlydelse på udstyret, så jeg valgte at generalisere lidt her. 
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|