Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 07:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mine grejer.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 06 August 2003 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Jeg tror der er rigeligt der har reddet på den hest....hvis i forstår sådan en lille fin en?
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 August 2003 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

Hej kim

Nu hvor du også er blevet hesteejer (tillykke med det foresten) så kunne jeg i den forbindelse godt tænke mig at vide, hvor man evt. kunne blive skrevet op til ridetimer

Beklager, Celine er min! Og jeg deler ikke! Skidt med at hun er lang i ansigtet... Der er nok en dybere mening med det..

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2003 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Jeg tror der er rigeligt der har reddet på den hest....hvis i forstår sådan en lille fin en?

Skidt med det! Til lyden af Dali Evidence tænker man ikke på den side af sagen alligevel...  Der kører det bare derudaf. Uanset hvor mærket hesten er..

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2003 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Nogen der kan låne mig 5k?

De brugte Evidence 470 jeg har set på brugt, bliver solgt i denne uge, og jeg har ikke penge før tidligst i slutningen af næste uge..... *hulk snøft*  

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2003 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Jeg ville gerne... Men det er en af mine kammerater der skal købe dem, så han bliver nok ikke for glad for mig så..

Beklager Donjensen, det er jeg sq ked af på dine vegne!

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 August 2003 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa Kim.. Havde du købt TV? Ellers har jeg et TV til salg, som sparker røv på PS10.. Det er et Philips, 28PW8807.. Langt bedre billed end PS10.. Philips kører med Natural motion, hvilket er en technologi, der gør at billedet bliver langt mere naturligt, end på alle andre TV.. Jeg sælger det for 6700, og der er stadigvæk 13 mdr. gar. på det. sælger det pga. at jeg køber projektor, og derfor blot skal have et lille 14 eller 20" til at se fodbold på... har desværre kun 16 kvm. at gøre godt med...

Hvis du er interesseret, eller blot vil se det, så skriv til mig på jeppesj@ofir.dk

Med venlig hilsen

Jeppe Skov-Jensen

Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2003 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Beklager mate....

Du kommer lige et par måneder for sent. Jeg har købt et nyt TV, faktisk PS 10... Tjaa, om det får sparket røv af Philips'et kan jeg heldigvis ikke udtale mig om.. Sålænge jeg bare nøjes med at se ind i mit TV og jeg ikke ved hvordan bedre ser ud, er jeg godt tilfreds..

Men ellers mange tak for henvendelsen!

Hey forresten, lad os endelig vide hvordan det forløber sig med dit "projektor-projekt"! Det lyder spændende! Hvad har du i tankerne?

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 August 2003 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Det er sådan lidt op og ned. Jeg har netop idag solgt mit TV, for 6300, og køber et nyt tv om et par dage.. køber 32pw9527 (eisa award vinder) Da der kommer til at gå lidt før jeg får gang i mit projekt.. Lige pt. har jeg en Sony VPL-CX5 som jeg låner ca. 300 dage om året. det er min mors firmas, men de bruger den aldrig. Desværre er den kun 4:3, og endnu mere desværre, har jeg intet lærred der passer til.

Mit næste projekt er at lave om på mit værelse, få købt den nye model af Pioneers VSXD2011, som kommer om en måned, og så ellers få 2 Mission M71 højtalere til, så jeg kan køre 7.1... får også min nye DV565A ind af døren snart.. den er ikke kommet på markedet, men jeg får den direkte fra pioneer, ca 2 uger før den kommer i butikkerne (Arbejder i ElGiganten, så har lidt forbindelser igennem det)

Glæder mig især til at få min nye forstærker.. ved ikke hvad min pris bliver endnu, så det kan være jeg køber 2011'eren, da jeg får den til en meget fordelagtig pris... ligesom mit 9527

Skal nok også have mig en lidt mindre centerhøjtaler... har en ordentlig basse nu, fra det svenske firma QLN.. FS600 hedder den.. spiller kanon godt, men er lidt for dominerende.

Men lærred, 2 ekstra højtalere, TV og forstærker, skal klares først.. så må jeg "nøjes" med "min" nuværende projektor.. men den er nu også nice nok (2000 ANSI lumen. kender dog ikke kontrast forholdet.. nogen der ved hvad den har der?)

Men nu må vi se hvad der sker... et par DM604s3 står også og venter... bliver nødt til at have sådan et par inden længe :)

Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2003 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Gi´ den gas sømand

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2003 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Ahh, igår fik jeg endelig skaffet en Dali Evidence center. Nøj hvor bliver det dejligt! Jeg glæder mig helt vildt til den kommer på tirsdag

Tak for hjælpen Sponk!

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2003 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Endelig, i al juleræset har jeg nu fået taget nye billeder. Og bedre endnu - fået dem tilpasset siden. Det var et værre besvær. I finder dem øverst på side 1.

Kommentarer og forslag modtages selvfølgelig med kyshånd

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2003 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Der ser squ super lækkert ud. Du har tidligere været glad for din reciever, føler du at den er utilstræklig nu, med dine nye højtalere? Lidt ærgeligt at du ikke har mere plads......der er ret fedt med store/større baghøjtalere.

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2003 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Der ser squ super lækkert ud. Du har tidligere været glad for din reciever, føler du at den er utilstræklig nu, med dine nye højtalere? Lidt ærgeligt at du ikke har mere plads......der er ret fedt med store/større baghøjtalere.

Tak for de pæne ord. Tag ikke fejl, jeg   min receiver!

Men som sagt, det kan ikke vare lang tid før det er den der sætter begrænsningen - tror jeg, efter hvad jeg selv har opdaget og hørt rundt omkring.. Og nu har jeg også snart haft den i 1 år - så den er jo ved at være gammel

Næste projekt bliver som nævnt nok kabler, desværre er der bare lidt en del restskat der skal betales først, så jeg ved ikke hvornår det bliver...

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 December 2003 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu helt godt ud, med undtagelse af baghøjttalerne er der intet af være ked af!

Forstår ikke helt det du skriver med at korrigere perspektivet ved at skrue op for den ene kanal i front! Du har jo stort set kun indstillet det efter tv´ets placering, eller er det fordi at højttaleren ikke høres så tydeligt fordi den er gemt lidt væk?

Uanset så er det imo ikke optimalt at spille højere i den ene kanal foran, det er absolut ødelæggende for perspektivet, men måske har jeg bare misforstået hvordan du har gjort det!?

Flot center, i øvrigt....

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2003 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Det ser sgu helt godt ud, med undtagelse af baghøjttalerne er der intet af være ked af!

Forstår ikke helt det du skriver med at korrigere perspektivet ved at skrue op for den ene kanal i front! Du har jo stort set kun indstillet det efter tv´ets placering, eller er det fordi at højttaleren ikke høres så tydeligt fordi den er gemt lidt væk?

Uanset så er det imo ikke optimalt at spille højere i den ene kanal foran, det er absolut ødelæggende for perspektivet, men måske har jeg bare misforstået hvordan du har gjort det!?

Flot center, i øvrigt....

Ja, du har helt misforstået det..

Det er rigtigt som du skriver, at det er fordi højtaleren er gemt lidt væk. Det fjerner en masse af lyden, faktisk så meget at det er direkte irriterende når man sidder i sweet spot og lytter musik. Det har jeg rettet op på, så højre og venstre nu spiller lige højt - i forhold til sweet spot - ved at skrue op for den venstre.

Jeg ved godt det er ødelæggende ved de helt dyre anlæg - men jeg er jo stadig på begynder-stadiet (i forhold til mine fremtidsplaner ), så derfor synes jeg dette er den foreløbige optimale løsning.

Tak for de pæne ord i øvrigt

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 31 December 2003 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Uha... De Evidence ser tæske lækre ud...!

Jeg kan på det varmeste anbefale Marantz til Dali højttalere , men jeg tror du skal rimlig langt op i pris inden du finder noget der er væsentlig bedre end din nuværende Denon 3802'er. Forskellen i klangen på de to mærker er dog rimlig stor efter min opfattelse.

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2004 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:

Uha... De Evidence ser tæske lækre ud...!

Jeg kan på det varmeste anbefale Marantz til Dali højttalere , men jeg tror du skal rimlig langt op i pris inden du finder noget der er væsentlig bedre end din nuværende Denon 3802'er. Forskellen i klangen på de to mærker er dog rimlig stor efter min opfattelse.

Tak for det.

Marantz er nemlig et af de mærker jeg meget godt kunne tænke mig at prøve. Hvilken Marantz receiver ville du kigge på hvis du skulle købe igen? (og ikke købe den du allerede har valgt..) Jeg ved jo du lavede god research inden du købte.

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 Januar 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:

Tak for det.

Marantz er nemlig et af de mærker jeg meget godt kunne tænke mig at prøve. Hvilken Marantz receiver ville du kigge på hvis du skulle købe igen? (og ikke købe den du allerede har valgt..) Jeg ved jo du lavede god research inden du købte.

Det kommer jo helt an på hvilket prisleje vi snakker om... Der er et kæmpe spring prismæssigt fra 7000 serien og op til 8000. Men den nye SR-7400 ser dog ikke helt tosset ud. Den er blevet til en rigtig 7.1 modsat min som kun er 6.1. Udover det har den fået en ordentlig fjernbetjening som naturligvis kan programeres. Kvaliteten af fjernbetjeningen skulle denne gang være ok, som også sælges seperat i Marantz's serie af programerbare fjernbetjeninger. Og så er det vist den første forstærker med Dolby ProLogicIIx.

Prismæssigt er SR-7400 faldet i forhold til den gamle 7300, og kan fåes til kr. 9500,-.

Den medfølgende fjenbetjening

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:

Kim F. skrev:

Tak for det.

Det kommer jo helt an på hvilket prisleje vi snakker om... Der er et kæmpe spring prismæssigt fra 7000 serien og op til 8000. Men den nye SR-7400 ser dog ikke helt tosset ud. Den er blevet til en rigtig 7.1 modsat min som kun er 6.1. Udover det har den fået en ordentlig fjernbetjening som naturligvis kan programeres. Kvaliteten af fjernbetjeningen skulle denne gang være ok, som også sælges seperat i Marantz's serie af programerbare fjernbetjeninger. Og så er det vist den første forstærker med Dolby ProLogicIIx.

Prismæssigt er SR-7400 faldet i forhold til den gamle 7300, og kan fåes til kr. 9500,-.

Den medfølgende fjenbetjening

Tak for det fine indlæg. Den vil helt sikkert indgå i mine overvejelser når der engang skal skiftes..

Ja, du har ret. Der er et kæmpe prismæssigt spring. Det virker lidt som om man springer over det leje hvor mange semi-entusiaster befinder sig i, og i stedet kun fokuserer på de rigtige hifi-interesserede...  Ærgeligt når man står i det prisleje og gerne vil til at lege lidt..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes