Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hifi made in China (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
stigwc
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 01 November 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Den eneste forskel på Red Rose og Dussun er mærket på fronten.
Til top Vis stigwc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stigwc
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6646
Sendt: 01 November 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

Du kan roligt lave kina investeringer.

De argumenter der er nævnt vedrørende byggekvaliteten er helt ude i hampen, enten har manden ikke set ned i en kinabygget dåse, ellers er han fuld af løgn.

De moralske skrupler er en anden debat, men det er vel en kende imperialistisk at boykotte kina for de er i gang med en industrialiseringsproces. Europa og US har været turen igennem og der  var ingen indsigelser. Der er nogen miljømæssige konsekvenser der skal betales, men jeg tror ikke at de er til at komme uden om dertil er Kina for magtfuld og for indadvendt.

Har haft produkter fra DK, US, UK, KINA, Japan m.v. og der er ingen indikation på at kina ppå nogen måde skulle være dårligere, hverken i byggekvalitet eller lyd og hvis value for money skal med i billedet så er der ingen vej uden om.

De fleste af de "hylere" der er på siden her er naturligvis bekymret for at omsætningen ryger - men sådan er konkurrence - det stipuleres at vestlige produkter er bedre, så er der vel ikke så meget at være bange for.

Men hånden på hjertet. I en tid hvor hovedparten af konsumprodukter uanset mærkets oprindelse, får deres produkter lavet i Kina eller Thailand så er hele debatten hykleri. Hvad hjælper det at købe en dansk forstærker hvor i det danske består i at brande og putte i kasse.

Jeg byder kina-fi velkommen, så må branchen cykle hurtigere for at følge med.

 

MVH

M

Du kan ikke se noget ved bare at stå og glo ned i en.

Nej der skal måles, så finder du udaf hvor dårlige noget af det er sat sammen.

Jeg hat haft en del af det igemmen tiden.

Den sidste ting jeg havde derned fra fik jeg denne besked da jeg skulle have den lavet.

Jeg har kigget på kineseren, der er lavet nogle bizarre fejl i
konstruktionen, der skal nok ændres en del for at få den til at opføre
sig ordenligt. Jeg går ud fra at den brummede lige fra den kom ud af
kassen...

Nu vil jeg ikke skrive mærker, men har haft meget af det, på den måde finder man udaf hvad det er for noget og hvorda ndet er lavet.

Men der er også mange gode ting derfra.

 

 

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 01 November 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
morkaj skrev:

Du kan roligt lave kina investeringer.

De argumenter der er nævnt vedrørende byggekvaliteten er helt ude i hampen, enten har manden ikke set ned i en kinabygget dåse, ellers er han fuld af løgn.

De moralske skrupler er en anden debat, men det er vel en kende imperialistisk at boykotte kina for de er i gang med en industrialiseringsproces. Europa og US har været turen igennem og der  var ingen indsigelser. Der er nogen miljømæssige konsekvenser der skal betales, men jeg tror ikke at de er til at komme uden om dertil er Kina for magtfuld og for indadvendt.

Har haft produkter fra DK, US, UK, KINA, Japan m.v. og der er ingen indikation på at kina ppå nogen måde skulle være dårligere, hverken i byggekvalitet eller lyd og hvis value for money skal med i billedet så er der ingen vej uden om.

De fleste af de "hylere" der er på siden her er naturligvis bekymret for at omsætningen ryger - men sådan er konkurrence - det stipuleres at vestlige produkter er bedre, så er der vel ikke så meget at være bange for.

Men hånden på hjertet. I en tid hvor hovedparten af konsumprodukter uanset mærkets oprindelse, får deres produkter lavet i Kina eller Thailand så er hele debatten hykleri. Hvad hjælper det at købe en dansk forstærker hvor i det danske består i at brande og putte i kasse.

Jeg byder kina-fi velkommen, så må branchen cykle hurtigere for at følge med.

 

MVH

M

Du kan ikke se noget ved bare at stå og glo ned i en.

Nej der skal måles, så finder du udaf hvor dårlige noget af det er sat sammen.

Jeg hat haft en del af det igemmen tiden.

Den sidste ting jeg havde derned fra fik jeg denne besked da jeg skulle have den lavet.

Jeg har kigget på kineseren, der er lavet nogle bizarre fejl i
konstruktionen, der skal nok ændres en del for at få den til at opføre
sig ordenligt. Jeg går ud fra at den brummede lige fra den kom ud af
kassen...

Nu vil jeg ikke skrive mærker, men har haft meget af det, på den måde finder man udaf hvad det er for noget og hvorda ndet er lavet.

Men der er også mange gode ting derfra.

 

 

Er Advance Acoustics ikke produceret i kina?


Har ikke selv hørt meget kinagrej, men jeg tror det er kommet for at blive. Pris, pris og pris er de tre parametre 90% af alle kigger efter når der handles hifi....



__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
stigwc
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 10 November 2007 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Det lidt mærkelig at en som Jensen, udtaler sig om Kina Hi-fi som han gør. I mine øjne har han aldrig haft noget Kina grej.

Han skriver at han har haft en del i gennem tiden, ( hvilken tid). Vi har kun kunne købe Kina HIFI de sidste 3-4 År.

 

Hvad har han målt på ?. ( ved han overhoved hvad der skal måles på), det tvivler jeg på. Normalt lytter man til musik.

 

Han vil ikke komme frem med nogle mærker. (det forstår jeg godt, for så kan han ikke forsvare hans udtalelser ).

    

 

 

Så venner spring på og besøg hans hjemmeside http://www.vassagohifi.com/ og [læs tænk før du taler inden du poster næste gang tak! /Zorglub]

 

 

Til top Vis stigwc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stigwc
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes