| Forfatter |
|
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
l**teland skrev:
| Rummet er ca 70 m2 med en slags marmor gulv og erdelvist taeppebelagt.. |
|
|
Det var stort. Så skal du vist have en af de større gulvmodeller.
|
|
|
eller måske 2 __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://cgi.ebay.de/3-Wege-Standboxen-DragonAudio-Dream-1-NEW -2007_W0QQitemZ320149415317QQihZ011QQcategoryZ23323QQssPageN ameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Disse har jeg desværre selv lagt øre til, dårligere kvalitet i smukkere indpakning skal man lede længe efter, men hvad sker hvis jeg lukker øjnene..........?
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger


Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
l**teland Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
1 A 100 II SUPER & nbsp; & nbsp;
5 A100 LINEAR
3 PAIRES ERIC LINEAR
1 SUBWOOFER &nb sp; &nb sp;
1 LRC
1 CYBER 100 SIGNATURE
5 A120
1 CD 120/10 anniversaire
1 PAIRE ERIC 1
1 PAIRE ERIC 3
1 A120 plus
2 PM3 ( BARETTE )
1 REF. 1.3
1 REF 50
2 PAIRE JOPLIN
6 ELLA BABY
1 PAIRE BILLIE
7 PAIRE LADAY
2 PAIRE LADAY EXCEL
8 BILLIE EXCEL
2 PAIRE JUMPER
1 STAND ERIC 1
1 PM2
3 TUNER réf. 1.0
3 TUNER 120
Det her et en liste jeg filk tilsendt ..Er der nogen af jer der paa en eller anden maade kan give mig et clue om det er interessant..Det er alt samment Opera til en ganske fornuftig pris..Tak for hjaelpen igen !!! Maaske kan man lave et set ud af det ?
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan roligt lave kina investeringer.
De argumenter der er nævnt vedrørende byggekvaliteten er helt ude i hampen, enten har manden ikke set ned i en kinabygget dåse, ellers er han fuld af løgn.
De moralske skrupler er en anden debat, men det er vel en kende imperialistisk at boykotte kina for de er i gang med en industrialiseringsproces. Europa og US har været turen igennem og der var ingen indsigelser. Der er nogen miljømæssige konsekvenser der skal betales, men jeg tror ikke at de er til at komme uden om dertil er Kina for magtfuld og for indadvendt.
Har haft produkter fra DK, US, UK, KINA, Japan m.v. og der er ingen indikation på at kina ppå nogen måde skulle være dårligere, hverken i byggekvalitet eller lyd og hvis value for money skal med i billedet så er der ingen vej uden om.
De fleste af de "hylere" der er på siden her er naturligvis bekymret for at omsætningen ryger - men sådan er konkurrence - det stipuleres at vestlige produkter er bedre, så er der vel ikke så meget at være bange for.
Men hånden på hjertet. I en tid hvor hovedparten af konsumprodukter uanset mærkets oprindelse, får deres produkter lavet i Kina eller Thailand så er hele debatten hykleri. Hvad hjælper det at købe en dansk forstærker hvor i det danske består i at brande og putte i kasse.
Jeg byder kina-fi velkommen, så må branchen cykle hurtigere for at følge med.
MVH
M
|
| Til top |
|
| |
aurumcantus Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
morkaj skrev:
|
Men hånden på hjertet. I en tid hvor hovedparten af konsumprodukter uanset mærkets oprindelse, får deres produkter lavet i Kina eller Thailand så er hele debatten hykleri. Hvad hjælper det at købe en dansk forstærker hvor i det danske består i at brande og putte i kasse.
Jeg byder kina-fi velkommen, så må branchen cykle hurtigere for at følge med.
|
|
|
...   __________________ Mvh
Aurumcantus
____________________________________________________
Audio Note
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
morkaj skrev:
| De fleste af de "hylere" der er på siden her er naturligvis bekymret for at omsætningen ryger - men sådan er konkurrence - det stipuleres at vestlige produkter er bedre, så er der vel ikke så meget at være bange for.
Men hånden på hjertet. I en tid hvor hovedparten af konsumprodukter uanset mærkets oprindelse, får deres produkter lavet i Kina eller Thailand så er hele debatten hykleri. Hvad hjælper det at købe en dansk forstærker hvor i det danske består i at brande og putte i kasse.
Jeg byder kina-fi velkommen, så må branchen cykle hurtigere for at følge med.
MVH M |
|
|
Sådan ..............(har selv "kinagejl" på vej hjem fra østen til en brøkdel af prisen herhjemme) __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
l**teland Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for ordene ,,,
Nu skal jeg lige finde ud af om der er noget i den liste der kan saettes sammen til et godt anlaeg.
Er der nogen af jer der kender noget til de ting I ser paa listen ?..jeg har googlet en masse her til morgen og laeser gode ting om netop Opera Consonance.
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
morkaj skrev:
|
Du kan roligt lave kina investeringer.
De argumenter der er nævnt vedrørende byggekvaliteten er helt ude i hampen, enten har manden ikke set ned i en kinabygget dåse, ellers er han fuld af løgn.
De moralske skrupler er en anden debat, men det er vel en kende imperialistisk at boykotte kina for de er i gang med en industrialiseringsproces. Europa og US har været turen igennem og der var ingen indsigelser. Der er nogen miljømæssige konsekvenser der skal betales, men jeg tror ikke at de er til at komme uden om dertil er Kina for magtfuld og for indadvendt.
Har haft produkter fra DK, US, UK, KINA, Japan m.v. og der er ingen indikation på at kina ppå nogen måde skulle være dårligere, hverken i byggekvalitet eller lyd og hvis value for money skal med i billedet så er der ingen vej uden om.
De fleste af de "hylere" der er på siden her er naturligvis bekymret for at omsætningen ryger - men sådan er konkurrence - det stipuleres at vestlige produkter er bedre, så er der vel ikke så meget at være bange for.
Men hånden på hjertet. I en tid hvor hovedparten af konsumprodukter uanset mærkets oprindelse, får deres produkter lavet i Kina eller Thailand så er hele debatten hykleri. Hvad hjælper det at købe en dansk forstærker hvor i det danske består i at brande og putte i kasse.
Jeg byder kina-fi velkommen, så må branchen cykle hurtigere for at følge med.
MVH
M
|
|
|
Alt andet lige, er det nok stadig bedre at købe europæiske eller amerikanske varer produceret i Kina. Vi har jo trods alt en fri presse der, til en vis grad, kan orientere os om forholdene under produktionen. Hvem husker ikke historien om Jysk, der fik produceret håndklæder i Indien. Da arbejdsforholdene på den indiske fabrik blev vist på TV, var Jysk tilsyneladende ikke klar over problemet, men de garanterede, at de ville se på sagen nu. Specielt i Kina har pressen slet ikke de samme beføjelser. Så SKAL det være kinesisk, holder jeg mig til Vestlige varer produceret derovre.
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger


Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
l**teland skrev:
|
Tak for ordene ,,,
Nu skal jeg lige finde ud af om der er noget i den liste der kan saettes sammen til et godt anlaeg.
Er der nogen af jer der kender noget til de ting I ser paa listen ?..jeg har googlet en masse her til morgen og laeser gode ting om netop Opera Consonance.
|
|
|
Jeg har haft en opera consonance cd mkIII igennen længere tid, den er absolut lækker. Er lidt varm og blød i lyden, det kan man tage som et minus eller plus alt efter hvad man kan lide. Byggekvaliteten og drevet er også rigtig godt, jeg har 1 cd der hakker, men den er godt onk også smadret, ellers æder den alt jeg har.
__________________
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter et par dage mit ny indkøbte Kina Hifi kan jeg kun anbefale andre at købe hifi fra Kina.
Du får bedre service, i visse tilfælde hurtigere levering end hos danske forhandlere og så er prisen ultralav. 
|
| Til top |
|
| |
l**teland Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige faaet en mail og er blevet tilbudt en Opera Consonance réfference 8.8,A 100 II super ,A 100 linear eller cyber 100 signature....dertil cd 120-10 anniversaire..det skal saa spille med opera eric 1 eller 3 men jeg faar flere forslag til hoejtalere..
Jeg googler og googler  men jeg haaber stadig at i eksperter gider hjaelpe videre,,,god w/e !
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 02:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
l**teland skrev:
|
Hej alle sammen..
Jeg haaber at I gider hjaelpe mig med det foelgende.
Jeg har et gammelt B&O anlaeg der skal skiftes ud.Eftersom jeg ikke vil betale for design
men god lyd fik jeg det raad af en ven at jeg skulle kigge paa kinesisk hifi for der faar man
meget mere for pengene.Jeg maa nok lige fortaelle at jeg ikke ved ret meget om hifi overhovedet
og slet ikke kinesisk.
Er der nogle af jer eksperter der ved hvilke maerker der er i bedste og tror I at man for ca 25 000 dkk faar noget der virker ..Forstaerker,(sa)cd spiller og hoejtalere ?
Tusind tak paa forhaand |
|
|
Hvis du har mod på selv at importere kan du få meget godt "kinesergjej" til nærmest inden penge. Har just fået en kl. A amp. hjem til ca 1/3 af prisen herhjemme. Og de er nærmest no-nonse. Ingen pornodisco blå lys her eller lign. Og de gør det sq godt derude i østen
En god amp. og en god Cd kan erhverves for ca. 5000,- - 7500,-(priser er med forsendelse) + evt.afhænig af told/moms. Maks 10-11K. Og så er der stadig gode penge til et sæt ht´er
Btw: det er ikke sidste gang jeg køber derude
__________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
l**teland Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at finde en god adresse til selv at hente mit grej i Kina..Foerst tager jeg paa hifi udstilling naeste w/e i Bruxelles (det er taet paa for mig) for at se og forhaabentligt hoere nogle ting.....Hvor bestiller I henne ? jeg har bl.a. fundet Ornec og et par mere i hong kong men da jeg er varm paa Opera er det nok bedre at koebe direkte i selve Kina..Er der ogen af jer der har en god adresse der ??
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
l**teland skrev:
|
Jeg er ved at finde en god adresse til selv at hente mit grej i Kina..Foerst tager jeg paa hifi udstilling naeste w/e i Bruxelles (det er taet paa for mig) for at se og forhaabentligt hoere nogle ting.....Hvor bestiller I henne ? jeg har bl.a. fundet Ornec og et par mere i hong kong men da jeg er varm paa Opera er det nok bedre at koebe direkte i selve Kina..Er der ogen af jer der har en god adresse der ??
|
|
|
Jeg har købt hos Nysound.com, god service, lave priser og så leverer de med DHL Express på max en uge hvis det er lagervarer. De kan varmt anbefales. 
|
| Til top |
|
| |
stigwc Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 03:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Her er en god adrasse til at køde Kina grej på. http://www.nysound.com/ Jeg har selv kødt en del.
Blantandet:
Dussun (KorSun) v8i Integrated Amplifier.
Cayin CDT-15A CD Player.
XINDAK FA-Gold Alloy Signal Cables
XINDAK FA-1 High-Quality Foil-type Signal Cables
XINDAK PC-02 Power Cables
G&W TW-03D Power Supply Filter
Cd-afspilleren stod til en liste pris i Danmark til 11.990 kr. ( KT-radio havde den på tilbud til 8995,-). Jeg betalte 3650,- for den.
|
| Til top |
|
| |
l**teland Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 07:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige koebt en Opera Consonance Calaf forstaerker......
Ikke koebt i Kina men I Belgien, og til kinesisk pris ! Hvis nogle af jer leder efter Opera Consonance er det maaske lettere at koebe der ,med garanti..Jeg venter nemlig stadig paa svar fra Shanghai etc..De normale online shops leverer ikke 'the forbidden serie' ..
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke læst hele tråden, så det kan være svaret allerede er givet.. me here goes:
Hvad med strømmen når du importerer fra eks. NY Sound? Er det 240V modeller man får hjem - eller 110V modeller?
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
stigwc Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er 220-240 volt for de fleste vedkommende, nonne apparater kan man vælge om de skal være 110 volt eller 230 volt.
|
| Til top |
|
| |