Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juli 2026 | 22:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Køb af Pioneer PDP 427XD?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Mht netbutikkerne er problemet,at flere af dem har samme leverandør.Og hvis leverandøren ikke får opdateret lagerstatus til "udsolgt". Ja,så melder en masse netbutikker fortsat "lev. 3-5 dage" 

Er det også ved at være slut med XD507 ? ? 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

http://www.pricerunner.de/pl/2-689893/Fernseher-Pioneer-PDP- 427XD-preisvergleich-shopping?other_hits=%3B%3B19%3B&q=p ioneer+pdp+427xd

Godt og vel 10k eksl. porto :)

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

hvis jeg skulle sælge min pioneer ville jeg nok ikke prøve at sælge det lige ved et generationsskifte, det virker lidt som dårlig timing, specielt hvis de nuværende (og kommende) modeller aldrig falder så meget i pris som dem der er nu. Så kan man nok få en større andel af sine penge tilbage ved et salg om et halvt år

Det kan der så absolut være noget om - timingen kan umuligt være værre!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Mht netbutikkerne er problemet,at flere af dem har samme leverandør.Og hvis leverandøren ikke får opdateret lagerstatus til "udsolgt". Ja,så melder en masse netbutikker fortsat "lev. 3-5 dage" 

Jeps, der købte vi også de sidste - det var de første skærme, der var kampagne på. 427´eren fulgte efter knap en måned senere!

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
Exxtreme skrev:
RogueAgent skrev:

Jeg er tilbøjelig til at være enig med Ronin her - Der er en kedelig tendens til at "brugt" er synonymt med "halv pris af nyt eller mindre", men det må vel i høj grad afhænge af alder og stand. Fejler apparatet ikke noget og har det ikke ridser og skrammer, er der vel ikke nogen grund til at forlange at sælgeren nærmest skal forære det væk..?

Hvis nye apparater står til omkring 14k (hvis de rent faktisk er på lager og/eller kan skaffes) så er det vel ikke i sig selv en grund til at en sælger som formentlig har givet over 20k for sit apparat skal sælge det for under 10k?

Som Ronin siger - hvis du kan få et nyt apparat til samme pris som det brugte så køb det endelig, længere er den vel ikke. 

Omvendt er der også en tendens blandt sælgere af brugt TV/Hifi... Især tv, til at ignorere nye nypriser... Og den holder altså bare ikke...

Hvis jeg skulle købe en plasmaskærm brugt, så ville jeg da være fløjtende ligeglad med om sælgeren har givet 50.000,- for skærmen hvis den kan købes fra ny til det halve nu...

Sælgere ignorerer MEGET tit det ekstremt hurtigt skiftende marked som der er lige nu... Og det er da p***e ærgeligt at skulle miste en masse penge på sin ikke så gamle fladskærm, men "life is a bitch"... sådan er det bare...

Det har du for så vidt ret i - men det var ikke helt det der var min pointe. Når den "nye" nypris for det nævnte TV er i nabolaget af 14k, så mener jeg stadig det er unfair at forlange at en sælger skal under 10k før en pris er interessant. Iøvrigt fortsat med forbehold for at apparatet rent faktisk er tilgængeligt til den pris, og med en garanti/serviceniveau som køberen kan leve med.

Hvad man mener en brugt plasmaskærm er værd er altid et kompromis mellem sælger og køber, og sælger får som regel sldrig så meget som han gerne ville, men selvfølgelig skal han ikke bare sælge for ingenting... Hvis jeg havde en 427XD som jeg ikke kunne få 10.000,- for så røg den op i soveværelset... Men det tror jeg nu også godt sælgeren kan få for den... Men jeg ville personligt ikke give mere end max. 12.000,- for skærmen efter stand...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Exxtreme skrev:
Ronin skrev:
Exxtreme skrev:
Ronin skrev:
Bagger skrev:

Hej

Jeg skal have mig et Fladskærms tv, men så er det jo lige hvilket?

Jeg faldt derfor over dette tv på brugt basen: Pioneer PDP 427XD

Det er bare sat for dyrt, da det kan fået for ny til den pris, dette har jeg nu skrevet videre. Men er der ellers nogen der har nogle erfaringer med netop denne model? Er det værd at ofre penge på, eller skal jeg vente lidt til der kommer noget godt med full HD?

På forhånd tak for hjælpen

Det er muligt at du kunne have fået et nyt til 15.000 kr., men så skulle du da have slået til mens tilbuddet var rundt omkring.

Det ændrer bare ikke på det faktum at det ikke var den normale pris, så 14.000 kr. for en brugt PDP-427XD inklusive vægbeslag i god stand er stadig en god pris. Folk har sjovt nok bare den opfattelse at hvis man har kunnet få tingene til den pris, så forsøger andre der har givet fuld eller bare en højere pris tidligere, partout at hustle dem (ikke at jeg siger at det er din holdning), men sådan er det bare ikke. De er bare ofre for et tv der udgår og derfor bliver billigere. Det gør bare ikke skærmen mindre suveræn, og den er jo stadig billig. Det vil alt andet lige være deromkring salgsprisen vil ligge på en 427´er under alle omstændigheder i brugt stand.

Har du prøvet at kigge rundt omkring på nettet for nylig???

Der er masser af steder hvor man kan få 427XD til under 14.000,- og det er endda inkl. forsendelse... Og så er der lidt over 1000,- til et vægbeslag inden man er oppe i de 15.000,- du nævner som en speciel tilbudspris...

Pioneer PDP-427XD søgning på hifipriser.dk: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233083

Det er da ligemeget - 14.000 kr. er STADIG en god pris.

Nej det er netop IKKE en god brugtpris længere...

Det kniber tilsyneladende med at forstå at 14.000 kr. IKKE er normalpris på en 427XD

Det kniber åbenbart med at få dig til at forstå at der er mange steder man kan købe 427XD til 14.000,- og det vil man fortsat kunne...

Faktisk ikke - for det er nemlig langt fra alle der har dem, selvom de skilter med dem. Vi havde mange kunder mens vi havde dem til samme pris, som havde rendt forgæves ved mange af online-butikkerne - selvom de skrev at de var på lager!

Se nu har jeg så rent faktisk 1 minut før jeg skriver dette indlæg prøvet at ringe til de fire forhandlere der skriver de har det på lager, og de forsikrer mig at de HAR det på lager og til afsendelse eller afhentning idag... Så der findes åbenbart ærlige onlinebutikker også...

og kan han ikke få en ny til den pris længere, så er prisen STADIG god på den brugte.

Det kan man... Og det vil man fortsat kunne i et godt stykke tid til de udgår fra fabrikken...

De bliver ikke produceret mere, og der er ikke flere tilgængelige hos Pioneer. Vi købte de sidste, og de er udsolgt for længst!

Fint nok, men de bliver ikke udsolgt rundt omkring sådan lige den næste uges tid i hvert fald...

Men er den til at få - hvis annoncørerne stadig har dem - så er det selvfølgelig det bedste med en helt ny. Det kan der naturligvis ikke være tvivl om

Man skal dog stadig have i baghovedet om hvorvidt man køber en parallel-importeret skærm. Er det tilfældet, skal man lige tænke over en evt. garanti-rep, og hvordan internet-butikken varetager servicen i tilfælde af reparation. Den del er også meget god at have på det rene!

Det er nemlig vigtigt, og ved køb gennem en netbutik ville jeg høre om skærmen er parallelimporteret og hvordan et typisk reklamationsforløb ville være...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Tapeconnection har en del 507XD tilbage til 21.999,- p***efed skærm iøvrigt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes