| Forfatter |
|
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fona Haderslev....
Jeg står og undrer mig over et sæt NONAME ht´ere da butiksejeren kommer hen og spørg om ikke det var flot...Jeg kigger på ham og spørg direkte om han selv syntes det ( 2 ht´ere der spytter ÆGTE surround ud ) Han spørg om jeg vil høre det og tjo....han giver den gas og det lyder som en våd papkasse i december mdr. Jeg siger at det ikke just er noget jeg ville give penge for og begrunder mit svar med at Surround = 5.1 eller mere. Manden bliver irriteret og siger at det her er det nye...det er FREMTIDEN...jeg kigger på ham og siger "hvis fremtiden i Fona hedder en lyd som svarer til lyden af vådt pap, så er det da ikke just den fremtid jeg søger efter og bevæger mig ud af butikken....samtidig råber manden at jeg intet ved om god lyd....da jeg nævner for ham hvad jeg har af anlæg bliver han tavs og siger stille..."jeg vidste ikke jeg havde med en kender at gøre...." hvorpå jeg svarer ret højt.. "næh....men jeg ved godt at du ikke er kender og at dine butik sælger deres varer dyrere end hvad godt er og ordet service svarer til bonde fangeri!"
Det fik lidt folk til at åbne øjenene og ugen efter var der en sød lille læserbrevs artikel i den lokale avis om at det var på tide at en fik sat ejeren af Fona i Haderslev på plads __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
|
Fona Haderslev....
Jeg står og undrer mig over et sæt NONAME ht´ere da butiksejeren kommer hen og spørg om ikke det var flot...Jeg kigger på ham og spørg direkte om han selv syntes det ( 2 ht´ere der spytter ÆGTE surround ud ) Han spørg om jeg vil høre det og tjo....han giver den gas og det lyder som en våd papkasse i december mdr. Jeg siger at det ikke just er noget jeg ville give penge for og begrunder mit svar med at Surround = 5.1 eller mere. Manden bliver irriteret og siger at det her er det nye...det er FREMTIDEN...jeg kigger på ham og siger "hvis fremtiden i Fona hedder en lyd som svarer til lyden af vådt pap, så er det da ikke just den fremtid jeg søger efter og bevæger mig ud af butikken....samtidig råber manden at jeg intet ved om god lyd....da jeg nævner for ham hvad jeg har af anlæg bliver han tavs og siger stille..."jeg vidste ikke jeg havde med en kender at gøre...." hvorpå jeg svarer ret højt.. "næh....men jeg ved godt at du ikke er kender og at dine butik sælger deres varer dyrere end hvad godt er og ordet service svarer til bonde fangeri!"
Det fik lidt folk til at åbne øjenene og ugen efter var der en sød lille læserbrevs artikel i den lokale avis om at det var på tide at en fik sat ejeren af Fona i Haderslev på plads
|
|
|
Fandme godt gjort Bare sæt dem på plads __________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det ikke lidt at gå over stregen?? DU kunne da bare have sagt nej tak og at det ikke var noget for dig og så bare gået.. var vel ikke nogen grund til at begynde at råbe op og sætte læserbrev i avisen???
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ikke ham selv der satte et læserbrev i avisen....
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. Elgiganten og HifiKlubben har være direkte modsat de fleste. Da jeg for ca. 10 år siden skulle have nu cd-afspiller var jeg hos Elgiganten i Lyngby og faldt i snak med en ekspedient, der rent faktisk vidste en del om hifi. Jeg endte med at købe en Sony afspiller (en af dem med en afsindig lækker og stor metalskuffe, som desværre ikke laves længere). Ekspedienten var studerende og bijobbede kun, men alligevel.
Et par år senere i Hifiklubben på Åboulevarden. Ville se på en af de nye marantz forstærkere, som de havde info og billeder af på deres endnu ikke officielle hjemmeside. Testsiden lå på deres produktionsserver så med lidt gætteri fandt man alligevel frem til produkterne . Ekspedienten nægtede, at der var kommet nye modeller og bestyreren sagde, at de pr. definition KUN solgte de nyeste produkter. Basta. Jeg kunne så fremvise et screendump af deres nye hjemmeside. Røde hoveder var resultatet - jeg blev trukket til side og fik vist de nye forstærkere, som de gerne ville sælge til mig ugen efter. Da jeg gik var bestyreren ved at sælge en "gammel" forstærker til et intetanene par. Øv oplevelse.
Et par år senere igen fik jeg denne kommentar fra Østerbro afdelingen af Klubben, da jeg spurgte efter et netstøjsfilter som de havde i kataloget: "Sådan noget voodoo-pis kan ikke sælges på Østerbro."
Jeg har dog også oplevet almindelig/god service og købt en hel del i Klubben, så indlægget må ikke opfattes som et generelt angreb (selv om det ser sådan ud) på Klubben. De virkelig dårlige oplevelser har det bare med at hænge på lidt længere.
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
| Det var ikke ham selv der satte et læserbrev i avisen.... |
|
|
nåh okay.. det troede jeg.. My bad  __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 662
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige, at jeg er meget enig med ham der tidligere skrev, at udviklingen af nye modeller går alt for stærkt. Der er ikke nogen der har brug for nye modeller hvert halve eller hele år. Det er en side af de frie markedskræfter, som efter min mening hører til i den sorte ende. Det er rovdrift på ressourcer, og udnyttelse af billig kinesisk arbejdskraft, samt f.eks. ikke mindst min egen, da jeg skal knokle som en gal, hvis jeg skal holde trit med "udviklingen". Ikke en fløjtende f.. Jeg vil hellere være menneske med stort M, og have en masse fritid, som jeg kan disponere over, uden at skulle rende fra Herodes til Pilatus, for at gøre det ene eller andet.
Fritid er guld.
Tid til eftertænksomhed er guld.
En god skive på spillen og tid til at sumpe omkring det, er guld.
Guld er dyrt...
Hvis jeg udskifter noget, så er det når det efter min egen mening er berettiget, og ikke en dag før. Og så er jeg villig til at betale for noget som jeg i den givne situation mener er kvalitet.
Jeg nægter at ligge under for kapitalismens modeluner og opskruede såkaldte levestandard, med alt deres smarte salgsskvadder. Set i dette lys, virker de fleste sælgere, det være sig i Brugsens radioafdeling eller HiFiKlubben (klub???), som værende en flok navlebeskuende selvfede pengeafpressere.
Hvis jeg ønsker en given ting, sparer jeg op, og imedens kan jeg forberede mig bedst muligt ved selv at søge viden etc. På denne måde kan jeg styre uden om alt det plat og skvadder der frit og ansvarsløst slynges ud til Gud og hver mand idag.
Kompetence og integritet er en sjældenhed i denne sammenhæng, som vi taler om i denne tråd.
RedFox
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 06:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
Bassøe skrev:
| Det var ikke ham selv der satte et læserbrev i avisen.... |
|
|
nåh okay.. det troede jeg.. My bad 
|
|
|
Det skal måske lige tilføjes, at butikschefen i mine og andres øjne er meget arraogant. Han er ikke bleg for at afvise kunder og specielt hvis de ikke er enige med ham. Det er set tit at han rent faktisk tit opfører sig helt ved siden af. Desværre er alternativet meget småt i Haderslev...der er kun en Merlin og der får man da en ok service, men varer i samme stil... __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du gav ham tørt tøj på, Deeablo; det er der for få som vover.
|
| Til top |
|
| |