Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 04:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvorfor jeg hader Elgiganten, electric... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 December 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

He, he, ekspedienten fra Hi-Fi Klubben har nok fået nye briller, eller han få bonus når han sælge et 1080p TV

Men Hi-Fi Klubben er ikke hvad de var i gammle dag, hvor ekspedienten vist hvad de tale om
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 December 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

glæder os bare over de er med til at

få priserne ned i elg.Embarrassed

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Witzel,
Ja, jeg stormer også ind, lige hen til hylde, river dimsen ned, og afsted til kassen, for den atmosfære er næsten ikke til at holde ud.

Ronin, Tja, du må da have sendt damen en smil, og sagt til hende, at hun ganske sikekrt er et pænt og rart menneske, og at hun nok er god til et eller andet (andet).

Hedder det ikke elmutanten, el-elefanten eller noget i den retning?

Men men, alt det her, alle de historier, tjener da til et fint tegneseriealbum eller vittighedsbog eller lign.......

RedFox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
He, he, ekspedienten fra Hi-Fi Klubben har nok fået nye briller, eller han få bonus når han sælge et 1080p TV

Men Hi-Fi Klubben er ikke hvad de var i gammle dag, hvor ekspedienten vist hvad de tale om

Nu findes der ikke 1080P 32" tv.. så det er godt klaret hvis han får bonus af det salg

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Nåja, ledelsen i omtalte biks ved vel heller ikke så meget, fnis...

RedFox

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Til den med HiFi Klubben, så kan jeg bestemt også huske, at da de lå inde på Falkoneer Alle i Kbh, så gik man ind og fik sig en god snak, et godt lyt, og det var ensuiaster man diskuterede med. Nu er det bare en (temmelig) dyr forretning som alle andre. Man skulle ellers tro, at når nu dnamark har brændende lommer, med alle de store friværdier, så ville folk også have en god snak.
Den fedeste oplevelse på Åboulevarden havde jeg for nogle år siden, hvor ekspedienten ikke kunne svare på mit højtalerspørgsmål, og så dryssede jeg ovenpå, hvor en gut var ved at male en væg. Jeg sagde hej, han ligeså, og så gik den fede snak ellers om ombygning af enheder o.m.a. Han var iøvrigt på "HiFi-afvænning".
Som jeg ser det, mistede de rimeligt meget, da de tog tv ind i butikken, samt det dersens snurre-rundt-lyd. Men specielt tv.
Nu falder man enten over konsumvarer, enormt dyre alufronter eller trykker næsen flad på en 800" fladskærm, der er så stor, at man simpelt hen tror at den slet ikke er der, og man blot skal gå lige ud.
Det er egenligt ærgerligt, for konceptet synes jeg var godt, og jeg slæbte da flere ting hjem i den tid, f.eks. en Rega (hvem har ikke det), en Onkyo DX-G10 (den cd på 27 kil), fede kabler og andet.
Det har jeg ikke lyst til idag, for de er totalt upersonlige, og man kan ikke få en debat, men blot få trukket deres mening ned over hovedet, som så mange andre steder, og hvad er så egentlig forskellen?
Nå, men der er da sikkert også gode historier fra dags dato, for man har da lov at håbe, og de er jo ikke helt ude i hampen.

RedFox

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:

StarTrek skrev:

Nu findes der ikke 1080P 32" tv.. så det er godt klaret hvis han får bonus af det salg

Det er så lidt forkert... http://www.akihabaranews.com/en/en/news-12958-Sharp+offer+th eir+first+32%E2%80%9D+Full+HD+TV.html

XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Lynge skrev:
nemligja skrev:

StarTrek skrev:

Det er så lidt forkert... http://www.akihabaranews.com/en/en/news-12958-Sharp+offer+th eir+first+32%E2%80%9D+Full+HD+TV.html

okay det kendte jeg ikke, selvom 1080P er lige meget på så lille en skærm.. der kan man ikke se det alligevel

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

redfox skrev:
Til den med HiFi Klubben, så kan jeg bestemt også huske, at da de lå inde på Falkoneer Alle i Kbh, så gik man ind og fik sig en god snak, et godt lyt, og det var ensuiaster man diskuterede med. Nu er det bare en (temmelig) dyr forretning som alle andre. Man skulle ellers tro, at når nu dnamark har brændende lommer, med alle de store friværdier, så ville folk også have en god snak. 

Det er i virkeligheden meget simpelt: Det er blevet sværere for forretningerne at tjene penge, og længere mellem de kunder der gerne betaler lidt ekstra for servicen. Jo mere travlt ekspedienterne skal løbe for at tjene penge, jo mindre tid har de til at stå og hyggesnakke. I dag er de billigere produkter ofte meget presset af konkurrence fra bl.a. internet-butikker, og de bruges således i højere grad til at få kunder i butikken så man kan sælge noget dyrere. Jeg har længe forsøgt at argumentere for at hård priskonkurrence ikke er en ubetinget fordel for forbrugerne, for hvad hjælper det at spare 30%, hvis man køber 50% forkert?

Man skal jo huske at en ikke uvæsentlig del af Klubbens indtjening dengang kom fra folk der købte et stereo-system i 5-15.000,-s klassen. Ofte yngre entusiaster, der ikke have så mange penge på kistebunden endnu, så det betyder noget at man får så meget som muligt for pengene. Mange af disse bruger i dag for det første en større del af pengene på et nyt fladskærms-tv, som forretningerne ikke tjener penge på, for det andet køber de surround i stedet for stereo, i stor udstrækning - og et surround-system til 6000,- er ganske enkelt svært at være konkurrencedygtig med, hvis man samtidig skal have avance nok til at bruge meget lang tid per kunde. Det er ikke usædvanligt at en butik tjener det samme på at sælge et TV til 20.000,- i dag, som hifi-butikkerne gjorde på at sælge et stereo-system til 5.000,- for ti år siden. Det vil nødvendigvis påvirke hvor meget tid man kan bruge per omsætningskrone.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Jeg tror i virkeligheden ikke Klubbens ekspedienter er dummere (eller klogere) end de hele tiden har været. Der er bare sket to væsentlige ting i mellemtiden: For det første, så er denne branche _ufatteligt_ meget mere avanceret end for 10 år siden. Det gør det ganske enkelt sværere at være ekspert. Samtidigt så betyder internettets udbredelse at forbrugernes kendskab til hifi er blevet både bedre og langt mere nuanceret. I de glade Hifi & Elektronik-dage var det relativt nemt at være "hifi-ekspert": Hifi & Elektronik's ord var lov. Hvis man kunne snakke lidt med om hvad der stod i det seneste eksemplar af HF&E, så kunne man kommunikere med snart sagt en hvilken som helst hifi-entusiast. Der var ganske enkelt færre rent faktuelle ting at forholde sig til, så det var meget nemmere bare at sætte noget grej til, lytte, og så føre sig frem som ekspert. I dag er det ikke nok at man ved hvad Watt og Ohm er for nogle størrelser, og så iøvrigt lytte sig frem - hvis man vil være en vidende ekspedient, skal man vide en masse om hvordan man får HD lyd fra sin HD-DVD afspiller når den er sat til sit HDTV via et HDMI kabel. Og hvad nu hvis afspilleren har HDMI 1.3 og forstærkeren har HDMI 1.1, og Deep Color og xvYCC og CEC og YCbCr og RGB og 4:2:2 og 12-bit og 10-bit og....

Jeg tror ikke der er fem mennesker i Danmark der har ét hundrede procent styr på hvordan lyden fra de forskellige HD-formater opfører sig under forskellige forhold. Jeg betragter ikke mig selv som én af dem.

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Du får hvad du betaler for, og hvis ekspedienten får kr. 16.500,- pr. mdr. får du heller ikke mere "expert-viden". De kan ta' tingene ned fra hylden og det er det.

amatøren05
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Vittel skrev:

Nåeh, for lige at køre tilbage på sporret så var jeg i Electronic World i Odense for nylig, og stod bare lige og gloede på hvor ulækkert Samsungs plasma TV så ud. Nåeh, så kom smart elektronik-sælger-Stefan og sagde "hvad kan jeg hjælpe med ?" -jeg sagde at jeg bare lige stod og kikkede på den der plasma sjover...og så var han der med dett samme. Han kunne sagtens finansiere det der for mig til bare lille en lille ydelse...jamen! - det var så jeg næsten ikke kunne mærke jeg betalte pengene fortalte Stefan mig. Så tænkte jeg, nåeh jeg, jeg spiller med og lod ham fortælle mig om hvordan og hvorledes og frem og tilbage om det her fantastiske lån jeg kunne få gennem Nordea Finans. 6 gange forbrød han sig mod kreditaftaleloven og 2 gange mod aftaleloven. Jeg sagde bare pænt nej tak og gik derfra små hulkende af grin. Jeg forventer selvfølgelig ikke at de der står der i de butikker skal vide forfra og bagfra omkring kreditaftalelov osv., men et minimum af anstændig behandlig af deres kunder var vel at ønske.

Sådan bare for nysgerrighedens skyld, hvordan forbrød sælgeren sig mod kreditaftaleloven og aftaleloven ?

Til top Vis amatøren05's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amatøren05

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Husk at HiFi-Klubben har slå sig op på at værre billige en andre, kan så ikke lige forstår at der er bliver så dyre, eller er det rekalme gas de fyre
af, når man kan få andre mærke til samme pris eller billger end HiFi-Klubben, tro ikke at det er god at de har ene forhandlig af div. mærke, de
kan så sette pris som de ønsker, da de ikke har nogle konkurrance.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2008 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:

Du får hvad du betaler for, og hvis ekspedienten får kr. 16.500,- pr. mdr. får du heller ikke mere "expert-viden". De kan ta' tingene ned fra hylden og det er det.

nu har folks løn jo ikke noget at gøre med hvor kvalificerede de er...

beeingmyself
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 03:12 | IP-adresse registreret  

Haj
Cabal skrev:

Well, man sætter jo heller ikke en mekaniker til at sælge biler.. måske du har været overkvalificeret... det er jo ikke sikkert at El-gigantens typiske kunder, har lyst til at høre en masse om konvertere og andre dippedutter inde i dimsen...

Hvis du nu havde fortalt dem, at du i gennemsnit solgte super-ekstra-5års-forsikringer til 80% af dine solgte produkter i hifi-klubben, havde de nok hyret dig på stedet..

Held og lykke med job-søgningen, hvis det fortsat er aktuelt.

hilsen
Cabal

Den med mekanikker, som sælger, der tager du en smule fejl.

Jeg arbejder på et autoriseret autoværksted, hvor over halvdelen af os mekanikkere, bliver bedt om at møde i skjorte + slips mindst en gang om måneden.
Ganske enkelt fordi kunderne gerne vil vide mere og teknik og opsætning og mekanik + lidt custom tuning i ny & næ.
Det gør vi af den årsag at vore sælger ganske enkelt ikke ved nok om de forskellige ting til at kunne råde, guide og vejle kunderne godt nok.
Mest af alt nok for at vores kunder er meget specifikke i krav og bevidsthed ang krav og forventelighed af bilerne de kigger på.

Jojo vi står ikke for selve salget og udfærdigelsen af slutsedlen, men råd og vejledning om f.eks materialepriser, bl.a. i forbindelse med bilstereo og f.eks læderkabiner, der vejleder vi i pris/kvalitet udfra kunden behov og ønske.

*BM*
Til top Vis beeingmyself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beeingmyself

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:
flpdk skrev:

nu har folks løn jo ikke noget at gøre med hvor kvalificerede de er...

Nej ikke altid, men i denne her situation hænger det meget godt sammen.

Kan man tiltrække kvalificeret arbejdskraft med lave lønninger? - jeg tror det næppe.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Beingyourself; hvorfor ind i 3H skal I have slips på?  I kunne SQ-da ligeså godt være i kedeldragt, men kunderne skal måske forføres?

Klart at man ikke kan få en dedikeret audiophil til at stå i en "hifi"-forretning til en rund 100-kroneseddel i timen.

Men hvad får de i Hifiklubben? Eller i den "rigtige" hifi-forretning.

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

nej, det kan man ikke.

RedFox

Emil K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Jeg synes generelt det hele er blevet for kommercielt. Vi masseproducerer for at få solgt mest muligt. Jeg synes det er sygeligt som verden er i dag. Og nu som i nævner, den hifiklub i kendte som god engang, er også blevet en tand mere "discount-agitg". Skal lige siges jeg aldrig har været i hifiklubben.

Bare vent et par år, har jeg lyst til at sige. Jeg tror kun det bliver værre og værre...

Desværre.

Til top Vis Emil K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil K.

beeingmyself
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Haj
F.Christians skrev:

Beingyourself; hvorfor ind i 3H skal I have slips på?  I kunne SQ-da ligeså godt være i kedeldragt, men kunderne skal måske forføres?

Klart at man ikke kan få en dedikeret audiophil til at stå i en "hifi"-forretning til en rund 100-kroneseddel i timen.

Men hvad får de i Hifiklubben? Eller i den "rigtige" hifi-forretning.

Vi har en stand i salgslokalet, hvor bilen kan hæves op, så undervogn/hjulophæng kan vises og beskrives, hvor kunden og mekanikeren står, næsten under bilen.
Plus, det er velset at man giver hånd og præsenterer sig selv, ved kundemodtagelse også selvom sælgeren står ved siden af...
Plus det er spritnye biler, hvor der i forvejen ikke er snusk og snask på.
Endvidere tror jeg ikke en læderkabine til 50k og opefter virker særligt indbydende, såfremt snasket ind i hverken olie og fedt, kobber eller sølvfedt, må sgu være underordnet i en sådan sammenhæng, hvis du kan se billedet for dig..

.

Men som skrevet andensteds, så er det nok ikke hifiexperter, der muligvis kunne tjene det dobbelt med udvikling eller reperation, der arbejder sådanne steder, da da også har budget og bruttoavancer der skal overholdes...

*BM*

Til top Vis beeingmyself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beeingmyself

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes