| Forfatter |
|
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Paff
Ikke den fedeste service du har fået der. Mht. til prisnedsættelsen,
så havde du altså 2 mdrs. prisgaranti, så du kunne bare smutte ned
og få differencen tilbage.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Grandmuul
Næsten rigtigt med ElGiganten. Der er dog ikke returret på digital
kamera og homeoffice, med mindre dette er ændret siden 2001 da
jeg stoppede.
Der kan sagtens være hæderlige og dygtige sælge i ElGiganten, især
i de butikker der en gang var Super Radio (bl.a. Århus, Randers og
Odense). Men man skal lige huske at, man arbejde efter en såkaldt
25/75 regel. Dvs. at ens omsætning må stamme fra 25% af
anoncevarer og 75% ikke-annoncevarer.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elgiganten er et varehus, ikke en hifi-butik. Og ja, ekpedienterne er stort set lige så kloge som discount-byggematerialer, men hvad får man også for en lille månedsløn og en profikhungrende ledelse. Det er ikke nemt, at være ansat i Elgiganten, her handler det først og fremmest om mersalg om det så skal være på konto. Elgiganten er selvfølgelig ikke alene, der findes andre kæder af samme slags. De er SQ da heller ikke for kloge at høre på i Fona, Merlin, Expert??? og hvad de ellers hedder. Køb dit hifi i en hifi-butik, så nemt er det!!!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nu sige at expert ikke hører til i dette selskab. Disse butikker
kan være meget forskellige, og der er en del meget seriøse butikker
imellem. I gamle dage var expert i Hadsten rigtig god (kender den
ikke i dag), med lækre produkter og selvbyg indenfor Cabasse og
Dynaudio. Problemet er, at man ikke kan sige noget generelt om
Expert, da butikkerne varierer så meget som de gør.
Der findes også enkelte rigtigt gode Fona butikker, hvor der findes
rigtige hifi afdelinger.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
tp acoustics skrev:
|
hej Paff
nu du nævner Hi-Fi Klubben så har jeg ikke meget til overs for den biks efter at den er blevet en stor kæde med navn audionord eller hvad det nu hedder... ved ikke om der ernogle der kan huske i Gamle dage da hifi klubben var en KLUB med et godt kvatals blad med artikler og anmeldelser og i AVIS tryk som hed Audiovisen, har stadig en masse af dem liggende... Den gang kunne man snakke om Kvalitet og service... Men slet ikke nu da NAD 218 kom ud for gud ved hvor lang tid siden kostede den 5995,- to år senere kostede den pludselig 7499 og så meget f**king inflashion har der sku ikke været på 2 år og sjovt nok kom den pristigning da de gik over til den måde de køre butikken nu lidt mere FONA agtigt ... men Staklerne lever stadig højt på deres gamle Renové... skrammende at se hvor mange der bliver taget godt og grundigt bag i af den Biks nu bare min affaring
-MvH Thomas
|
|
|
Hifi Klubben har altid været AudioNord - princippet bag forretningen er bare blevet anderledes! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Vittel Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har det også sådan, at man får hvad man betaler for. Man skal ikke handle de steder hvis man skal have super-service og snakke med en der for alvor ved hvad han taler om.
For lige at vende tilbage til F.Christian indlæg så er jeg rørende enig i hvad han siger om mersalg for enhver pris og ofte via. kreditkøb. Jeg er helt utrolig irriteret (som ansat i et pengeinstitut) over den måde som de ekspdienter behandler kreditgivning generelt på. Hvis der kommer en 20 årig ind og vil låne 50.000 af mig sætter vi os ned og snakker frem og tilbage om kundens behov, og om han vil have en fornuftigt beløb tilbage til sig selv, hvis han nu gør det her. osv. og jeg har nogle helt klare retningslinier og love jeg skal overholde, hvis vi ikke gør det bliver vi typisk hængt ud i pressen som de onde sadistiske penge-griske banker osv osv osv.
Men der er intet til hindre for at en 20 årig kan stille sig ned i Elgiganten og stå og savle over et plasma TV og en et anlæg. Så kommer den smarte sælger og siger "det er fedt var?" - "aa, men det er lidt dyrt" - "joeh, men nu skal du bare se her hvad jeg har fra Accept Finans.......bare skriv her så betaler du kun 498,- de næste 198 måneder". Det sker så tit, at vi ikke kan forstå at der ikke er nogen der sætter ind over for det. Det er fuldstændigt pløk åndsvagt at de unge kunder, som sagtens ville kunne låne pengen i deres bank, går ned i FONA/merlin/elgiganten...whatever og låner til en 30-35% i rente når de kunne have fået det til en 7-10 i deres bank....JEG BRÆKKER MIG!
Nåeh, for lige at køre tilbage på sporret så var jeg i Electronic World i Odense for nylig, og stod bare lige og gloede på hvor ulækkert Samsungs plasma TV så ud. Nåeh, så kom smart elektronik-sælger-Stefan og sagde "hvad kan jeg hjælpe med ?" -jeg sagde at jeg bare lige stod og kikkede på den der plasma sjover...og så var han der med dett samme. Han kunne sagtens finansiere det der for mig til bare lille en lille ydelse...jamen! - det var så jeg næsten ikke kunne mærke jeg betalte pengene fortalte Stefan mig. Så tænkte jeg, nåeh jeg, jeg spiller med og lod ham fortælle mig om hvordan og hvorledes og frem og tilbage om det her fantastiske lån jeg kunne få gennem Nordea Finans. 6 gange forbrød han sig mod kreditaftaleloven og 2 gange mod aftaleloven. Jeg sagde bare pænt nej tak og gik derfra små hulkende af grin. Jeg forventer selvfølgelig ikke at de der står der i de butikker skal vide forfra og bagfra omkring kreditaftalelov osv., men et minimum af anstændig behandlig af deres kunder var vel at ønske.
Den her er faktisk ikke møntet så meget på medarbejderen i Elgiganten (eller hvad nu), men mere på deres ledere der ikke kan fokusere på andet end det næste bundlinie-tal og kanonsalg hver gang. Det er forkasteligt at de ikke sender deres medarbejdere på noget kursus eller noget i det her, jaeh - vel i generel produktkendskab.
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glimrende indlæg Vittel og jeg er meget enig, men som du også har
fat i til sidst, så skal man altså ikke undervurdere det pres der er på
sælgerne (særligt i lavpriskæderne) for at sælge mere og mere hele
tiden. Jeg har gudskelov aldrig arbejdet i en af lavpriskoncepterne,
men selv den del af branchen jeg har været i synes jeg at der bliver
presset på (en af grundene til at jeg ikke er der mere). Det betyder
at de fleste før eller siden falder for fristelsen til at spring let og
elefant hen over detaljer som gældende lovgivning og almindelig
anstændighed.  Dette bliver med ret stor sandsynlighed kun
værre i fremtiden, fordi markedet er faldende og de "anstændige"
forhandlere er presset fra alle sider. Prøv selv at kigge på
BFE.dk under "markedsinfo" og se de sørgelige realiteter selv. Læg
mærke til at computere, mobiltelefoner osv. får en stadig større
andel af salget samt at gennemsnitsprisen på stort set alle
varegrupper falder kraftigt. Det betyder også i du i fremtiden bliver
præsenteret for et endnu større udbud af tillægsforsikringer,
finasieringsydelser og andet "udenomspjat", fordi en støt stigende del
af omsætningen skal hentes den vej hvis forretningerne skal have en
chance for at tjene penge. Som det er nu er der stort set ingen der
tjener penge. Du kan få statsgaranterede obligationer der giver et
større afkast end at det der kommer ud af at drive F-Group,
Audionord m.fl.!
Det er også meget fint at man himler op om at forretningerne skal
yde bedre sevice osv. Lige som når man spørger folk om de vil købe
økologisk mad, så siger de et og gør noget andet! 90% af kunderne
fokuserer kun på en ting: Prisen! Derfor er der desværre ikke tegn
på at vi går bedre tider i møde
/U.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
. Som det er nu er der stort set ingen der tjener penge. Du kan få statsgaranterede obligationer der giver et større afkast end at det der kommer ud af at drive F-Group, Audionord m.fl.! /U. |
|
|
hehe 
Hvis man læser børsen ved man at der findes 3.verdens lande der har en mindre statsgæld end hvad F-Group har i underskud på et år.
CarrotMan skrev:
Det er også meget fint at man himler op om at forretningerne skal yde bedre sevice osv. Lige som når man spørger folk om de vil købe økologisk mad, så siger de et og gør noget andet! 90% af kunderne fokuserer kun på en ting: Prisen! Derfor er der desværre ikke tegn på at vi går bedre tider i møde
/U. |
|
|
Så sandt, så sandt! 
Præcis min holdning. Vi er sq selv ude om at den kvalificerede rådgivning søger jobs i andre brancher.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
Det er også meget fint at man himler op om at forretningerne skal yde bedre sevice osv. Lige som når man spørger folk om de vil købe økologisk mad, så siger de et og gør noget andet! 90% af kunderne fokuserer kun på en ting: Prisen! Derfor er der desværre ikke tegn på at vi går bedre tider i møde
| | |
Det er faktsik rigtig hvad du siger der! Det havde jeg ikke tænkt over,,en fattig studerende som mig selv køber også billigst. Bare ikke lige i lavpris varehuse ( hvis det kan undgås..Der er ingen der kan følge med deres priser på tv! De mp køber ind i containere!)
Det er faktisk blevet til en interessant tråd det her. 
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen er for mange afgørende, og man ser jo ofte mange tråde og indlæg herinde der netop handle rom hvor man kan få en given vare billigst! Især ved at handle i Tyskland. Det presser det dansk detailled yderligere, og det kan kun gå udover servicen. Det gør det også meget svært for små kæder at overleve, der skal meget stor volume til at hamle op med udlandet.
Altså, tingene hænger sammen, man får hvad man betaler for i diverse lavpris varehuse. No more no less.
Jeg går ikke i Fakta og forlanger Irma kvalitet og service når jeg er i Kbh. Alstå er der nogle ting jeg må affinde mig med, eller handle et andet sted og betale for det jeg forlanger og stiller af krav.
|
| Til top |
|
| |
falk Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 11 Januar 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er enig i at man ikke kan forvente superservice i en forretning der
sælger alt muligt bras - men jeg forventer at når de udtaler sig, så
udtaler de sig om noget de har forstand på!!! at gætte sig til hvad en
d/a konverter er, er simpelthen for tåbeligt.
Det skal lige siges at i elgiganten og electric city, er ekspedienterne
tilknytte bestemte afdelinger . så det med at de har jo også komfurer
og krøllejern holder ikke(det er iøvrigt det samme i fona). Hifi/tv
sælgerne tager sig IKKE af de kunder.
Jeg er blevet bildt ind at d/a konverteren i en dvd kun var af
betydning hvis jeg brugte en digital forstærker ????? tænk jeg troede
det var omvendt!!! - måske skulle de uduelige sælgere sætte sig
minimalt ind i teknikken bag, før de lukke op for kloaken! der er
ganske enkelt INGEN undskyldning - hverken pris eller udvalg, for
totalt at vildlede kunderne.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 11 Januar 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fuldstændig enig, så kommer man længere med at sige at man desværre ikke lige kan svare på det, og så se om man kan finde en der ved bare lidt mere!
Jeg har f.eks. også fået at vide af en af eksperterne at jeg ikke skulle købe Philips-tv fordi at blandt dem der står på genbrugspladser og forbrændingsanstalter rundt omkring var der flest Philips imellem, hvilket tydede på et kvalitetsproblem. Den kloge ekspedient glemmer bare at for år tilbage var Philips (og søstermærket Dux, samt Grundig som blev produceret af Philips) langt det mest solgte herhjemme, ja der var praktisk taget ikke andet og de går altså til på et tidspunkt! Jeg er sikker på at Philips ville belønne ham for den vejledning!
Går man længere tilbage var Salora og Luxor også med, men dem er der efterhånden ryddet ud i, og så er der jo alle Philips-modellerne tilbage! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 11 Januar 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Falk & Ronin: Jeg tror I vil blive kedeligt overraskede over hvor lidt
man behøver at vide for at sælge folk fjernsyn, anlæg osv. En af
dem jeg har hørt flest gange er: "Er det et godt tv/anlæg/
højttalersæt ?". Hvis du svarer ja så er du alletiders fine fyr fordi du
komplimenterer dem for deres valg. Hvis du svarer nej er du et fjols
der ikke ved noget, med mindre du kan komme med meget vægtige
argumenter for at de skal vælge noget andet (som f.eks. at det
andet er billigere  ). Sådan er det selvfølgelig ikke for alle og i alle
butikker, men i de fleste af lavpriskæderne er den nemmeste måde
at sælge på simpelthen at lade folk bestemme selv og så bekræfte
dem i deres valg  .
Prisudviklingen er gået meget stærkere end de fleste tror over de
sidste år. Det (sidste) sted jeg var ansat der solgte vi dobbelt så
mange DVD-maskiner i 2002 som i 2001 - men omsætningen var
stort set den samme og indtjeningen var 10% lavere!
Sådan som markedet er nu, så er forretningerne (næsten) alle
sammen nødt til at spare på omkostningerne, primært løn. Det
betyder at der bliver færre ekspedienter og at en større del af dem
bliver løst ansat, da det så er nemmere at justere kapaciteten efter
hvor meget gang der er i foretningen. Derfor bliver den, sådan som
jeg ser det, næppe bedre inden for en overskuelig fremtid
/U.
|
| Til top |
|
| |
amatøren05 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, jeg googlede en repsons på Elgigantens prisgaranti og returret, og kom tilfældigvis forbi denne tråd og en lignende på kandu.
Jeg købte i går en 32 tommers LG fladskærm i Elgiganten. Jeg ville have købt en Sony på tilbud, men med god vejledning fik jeg vist en 100 hz LG. Rigtig god skærm der viste sig at være perfekt til vores brug.
Så er man jo lidt nysgerrig og søger på nettet, og finder den 3000 kr billigere. Pis !
http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&a mp;id=3874&catid=250&Oprindelse=EDBPriser
Nå ekspedienten havde lovet mig en eventuel prisforskell udbetalt, så jeg skrev siden ud, og tog ud til forretningen her i eftermiddag. Med et smil fik jeg hele forskellen udbetalt.
Det er ikke sidste gang jeg har handlet i Elgiganten. Fantastisk service ! Vi havde netop drøftet detailhandelelns forfald, men her var kompetent service og så oven i hatten penge retur.
Godt nytår
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
gammel tråd du har hevet frem..
har prøvet at købe en video i el mutanten.. den gik i stykker efter 3 uger næsten ikke brugt og da vi så kommer ind med den spørger de os om hvorfor vi havde købt det l**t.. det sagde de faktisk.. så der handler jeg ikke igen
|
| Til top |
|
| |
amatøren05 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah de skal vel bare lave videoen for dig, uden pladder.
Det er åbenbart forskelligt hvodan begrebet kundeservice betragtes. I Odense har nu jeg ikke haft problemer, og så en enkelt vildt god oplevelse.
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
wuffer skrev:
|
gammel tråd du har hevet frem..
har prøvet at købe en video i el mutanten.. den gik i stykker efter 3 uger næsten ikke brugt og da vi så kommer ind med den spørger de os om hvorfor vi havde købt det l**t.. det sagde de faktisk.. så der handler jeg ikke igen
|
|
|
Hvad er problemet?? Du har 30 dages returret i Elgiganten, og så får du bare pengene tilbage. Du har da ikke noget at klage over... __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre ved Elgigant´s sælge ikke meget og billde og lyd (man betale for det man får), men problmet er at de komme med usande oplysninger til
kunder der første gang skal købe billde og lyd, og det er ikke god, for de ville selfølig fortælle de samme usandhede vider til famile m.m.
Vi andre må så, se til ved sidelingen men skam, for mange gang er det noget så pinlig.
Tænk hvis de samme sælge skulle sælge biler, det ville aldrig gå god.
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
elgiganten er fin, men hvis man forventer top service så er man sku' da for naiv. Det er lidt lige som at forvente smagsprøver i Netto. Butikken er fyldt med salgselever og sælgere som sikkert ofte fortæller en lille løgn at sælge lidt ekstra, men sådan er i alle butikker hvor der kommer folk uden ekspertviden. Jeg ved ikke en skid om støvsugere, men vil da godt forsøge at sælge den hvis jeg blev spurt. Der vist noget med watt angivelser og sugeevner, der hænger sammen. watt angivelser ved vi hififolk jo man kan stole på
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
|
Jammen det gør jeg skam også! Det var ikke mig der handlede der! Jeg var bare overrasket over at det var så slemt som jeg frygtede.
TC og Hi-Fi klubben
|
|
|
Service i Hi-Fi Klubben? De aner jo heller ikke hvad de snakker om længere. Sidst jeg var inde og diskutere lidt full-hd relevans med dem fik jeg af vide at ekspedienten virkelig kunne se dybde i et 1080p billede på en 32" LCD skærm, i forhold til 720p....
Come on  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |