Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: PS3 - Sikke noget sjusk! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Johan N skrev:
AV Precision skrev:

steffenman skrev:
Der findes nogle som er lydsvage og nogle som larmer voldsomt! Har selv set begge i brug, hvad der er anderledes ved den ene frem for den anden aner jeg ikke!

Placeret samme sted?

Min står helt frit med en meter til nræmeste væg og den larmer betydlig mer en en almendelig PC, vare sig man kigger på film, spiller spil eller at den bare står og idler.

Min larmer i hvert falt ikke mere end en almindelig PC. Støjen varierer også, afhængigt af om man ser film, hører musik, eller spiller spil...

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har læst et andet sted at der findes forskellige (2) blæsere. svjh. var der hhv 15 og 19 finner på blæserne. Det har måske noget at gøre med at der er forskellige støjniveauer på ps3.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Juli 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Hej.

Har læst et andet sted at der findes forskellige (2) blæsere. svjh. var der hhv 15 og 19 finner på blæserne. Det har måske noget at gøre med at der er forskellige støjniveauer på ps3.

mvh. Per.

Det kan være. Men det kan også være folks forskellige opfattelser af støj. Jeg har f.ex. haft en Xbox 360 i ca. et år, og den larmer en del mere end en PS3. Derfor kan det, som nogle opfatter som "larm", være en stille blæsen for mine ører.

Dog skal det siges, at jeg er temmelig "følsom" overfor larm, og ville ikke sætte mig til tåls med en maskine, som jeg syntes larmede for meget. Ved f.ex. godt at nogle mennesker slet ikke lægger mærke til div. støj og kan leve under meget støjfyldte forhold (efter min opfattelse), men jeg er slet ikke en af disse.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD

Klander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

Det med at der ikke findes "mandags modeler" passer ikke for det gør der, en kammy havde købt en ca 2 md efter jeg havde købt min, og han havde jo hørt/set min i gang med både film og spil og nå den ikke lavede noget. Og han blev lidt sur da hans larmede mere når den ikke lavede noget end min under spil, han havde hans med hen til mig og vi samlignede, hans gik faktisk op i 4 trin under spil hvor min går kun i trin 2. Fra kold start forbliver min i trin 1 hvis den ikke laver noget, hans går efter 1 min op i trin 2 og efter små 6 min går den op i trin 3 uden at lave noget. Så der findes både nogen der larmer end del og nogen der ikke gør.  

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 05:33 | IP-adresse registreret  

Lund@DK skrev:
gladman skrev:
Jeg kan kun være enig. Det med larmen er bare ikke i orden. Også Xbox 360 har samme problem Godt der kommer
DirectX10 til PC Det ikke engang Xbox 360...

Jah, så sidder man her på Mac!
Det er da fedt nok, men kan ikke være med på dit trip

Kasper

Direct X 10 er da ude. Og hvis din MacBook er med det nye nVidia 8600x chipset, så kan du jo også køre Direct X 10 via bootcamp.

McClane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om det mig der tager fejl, men syntes at min PS3 begyndte at larme væsentligt mere efter firmware update 1.80 og frem. Mener også at have læst på AVS-forum at det tilfældet.

Til top Vis McClane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McClane

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

I må bygge en støjfri box til den venner!!!  Det er nu ikke noget der generer mig nævneværdigt, måske endda jeg en af dem der har fået en "støjsvag" maskine. Når resulat oveni købet er tilsvarende rigtig godt så er det underordnet for mig.
Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Har slet ikke lagt mærke til støjen på PS3, og er faktisk lidt overrasket over dette indlæg. Jeg syntes at PS2'eren larmede langt mere (fra samme position). Ligeledes larmer min PC, Projektor og HD-DVD afspiller meget mere end PS3'eren. Jeg vil absolut kategorisere PS3'eren som støjsvag. Men det kan jo være at jeg bare har været heldig. 
Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Det med blæser støj er ikke så lige til endda.

Det kan skyldes måden softwaren udnytter processoren på, det kan skyldes forskellige blæsere alt efter hvor ny ens ps 3 (alt efter leverandør på blæser + om der bliver ændreti nogle småting - hvilket normalt først sker i version 2). Nye opdateringer kan sagtens medføre mere støj, da de ofte gør man kan udnytte de ressourcer der er bedre, men det skaber også brug for mere køling pga. belastning. Der kan også sagtens være meget stor forskel på varmen i forskellige stuer ja endda rum der gør forskellen for behov for køling + det generele airflow også er svært at sammenligne fra rum til rum.

Som flere har været inde på, de har valgt en knap så dyr løsning som ofte er = støj under belastning eller generelt (kan ikke sige om den er styret af temperatur føler eller ej). Der er ikke så meget at gøre ved det. Det med nogle har oplevet afspillere i ps3 der ikke støjer så meget kan skyldes rigtige mange faktore, men har intet med dem der larmer er defekte at gøre - jeg vil klart anbefale man IKKE selv roder med nye blæsere til sin ps3 da garantien / reklamationsretten ryger + man meget ofte ser overbelastning af systemer som spillekonsoller fordi man modificerer dem uden at vide hvad man gør.
Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

det er ikke helt utænkeligt at blæserne er noget billigt bras, derfor er det heller ikke sikkert at de allesammen er balanceret lige godt. Der skal ikke mange mm til før sådan en kører en lille smule skævt og så begynder den at støje. Derudover opfører helt ens processorer sig ikke ens under samme præcis omstændigheder, så det kan være at der er nogen, der har fået en der er langt mere "aktiv" end andre

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst flere steder, at min maskinen stilles på højkant, hjælper det med kølingen og dermed mindre blæserstøj...

det har dog ikke virket for alle, men et forsøg værd

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

Jeg har læst flere steder, at min maskinen stilles på højkant, hjælper det med kølingen og dermed mindre blæserstøj...

Det her jeg prøvet for en lang tid siden, hjælpte ikke.

Til top Vis Johan N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johan N

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Johan N skrev:
Iron Man skrev:

du skal bare slå hårdt på den med en hammer, så holder den med garanti op med at larme på et tidspunkt...det har dog nogle bivirkninger, men det er ligesom hos sony ikke fejl, men features

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Juli 2007 kl. 01:58 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
du skal bare slå hårdt på den med en hammer, så holder den med garanti op med at larme på et tidspunkt...det har dog nogle bivirkninger, men det er ligesom hos sony ikke fejl, men features

Konstruktivt indlæg...

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Johan N skrev:
Iron Man skrev:

du skal bare slå hårdt på den med en hammer, så holder den med garanti op med at larme på et tidspunkt...det har dog nogle bivirkninger, men det er ligesom hos sony ikke fejl, men features

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Bruger siden: 02 April 2004
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Håber seriøst snart Sony indser det er en general fejl. Man skal ikke være den store google-nørd for at finde 10 forums hvor folk konstatere at dette er en fejl som har ramt ca 1/4 af alle EU PS3 konsollerne.
Til top Vis Fnulder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fnulder

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Fnulder skrev:
Håber seriøst snart Sony indser det er en general fejl. Man skal ikke være den store google-nørd for at finde 10 forums hvor folk konstatere at dette er en fejl som har ramt ca 1/4 af alle EU PS3 konsollerne.

Undskyld min lidt naive holdning, men tror du seriøst at sony vil interessere sig for det sådan bagudrettet, dette er højts utænkeligt. Det er klart man tager den slags til sig, til en evt. version 2, men der kan jo gå lang tid før sådan en lander og som køber af 1'eren er man nok ikke helt tilfreds med det. Ville jeg i hvertfald ikke være
Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Bruger siden: 02 April 2004
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Smurf skrev:
Fnulder skrev:

Undskyld min lidt naive holdning, men tror du seriøst at sony vil interessere sig for det sådan bagudrettet, dette er højts utænkeligt. Det er klart man tager den slags til sig, til en evt. version 2, men der kan jo gå lang tid før sådan en lander og som køber af 1'eren er man nok ikke helt tilfreds med det. Ville jeg i hvertfald ikke være

Så du tror de bare skider på alle dem som har købt en Ps3 indtil nu hvis konsol har defekt blæserstyring?

Til top Vis Fnulder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fnulder

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

PS3 sjusk? Du har vist ikke hørt at XB360 har en fejlrate på 100%!
Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Fnulder skrev:

Smurf skrev:
Fnulder skrev:

Så du tror de bare skider på alle dem som har købt en Ps3 indtil nu hvis konsol har defekt blæserstyring?

Problemet er jo at der ikke er tale om defekte blæserstyringer, men måske dårlige produkter og nej man er da sikkert ikke ligeglade som sådan, men rent økonomisk er det jo et spørgsmål om man mener det er en fejl eller noget man må leve med jævnfør købeloven, sålænge den køler som den skal er støjen næppe noget man kan sige er en mangel (jeg mindes ikke at have set den ikke kan og vil støje nogle steder)

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes