| Forfatter |
|
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl: Ved du, hvor man kan købe disse "løse bokse", der kan korrigere for problemet?
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
|
Acer:
Jeg har kun oplevet én dvd, hvor der ikke var syncproblemer, og det var sæson 1 af Deadwood. Ellers har jeg blandt andet testet:
Thin Red Line Fellowship of the Ring EE Thomas Blug & Friends - Live in Raalte Joe Satriani - Live! Brokeback Mountain
Det undrer mig lidt, at der er forskel på, hvor stort sync-problemet er fra maskine til maskine. Hvordan kan det være, at der er en forskel på, om folk har problemet eller ej?
Jeg kører lyden via coax-kabel til en Denon 3805. Videosignalet ryger via HDMI til en Sanyo Z4 projektor.
|
|
|
Jeg smider lige den Ringens herre films på en af dagene, afspiller du i DD eller DTS ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTS når det er muligt.
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
| larl: Ved du, hvor man kan købe disse "løse bokse", der kan korrigere for problemet? |
|
|
Jeg har ikke fundet en forhandler herhjemme, men har selv haft kig på produkterne fra Felston
Jeg har fundet dem i England, men desværre er deres seneste enhed (DD740) endnu ikke udkommet i Europa pga. problemer med EU-godkendelserne. Deres ældre mindre modeller sælges dog fortsat.
Men ellers søg på google efter "Digital Audio Delay", så dukker der lidt af hvert op.
Men selvom der er ved at være et marked for den type bokse, så tror jeg ikke vi ser noget større udvalg. Dette fordi lipsync korrektion ventes at være en naturlig del af alle surround forstærkerne fremover, og dem skal vi jo aligevel igang med at udskifte over de kommende år efterhånden som de nye lydformater (Dolby TrueHD og DTS-HD) vinder frem.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg kørt Fellowship of the ring igennem i EE-version + DTS, og der er ikke skyggen af synkroniseringsproblemer  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Så fik jeg kørt Fellowship of the ring igennem i EE-version + DTS, og der er ikke skyggen af synkroniseringsproblemer  |
|
|
Fik gjort det samme med FotR og Two Towers i EE udgaverne. Ingen synkroniseringsproblemer., selvom jeg har oplevet det i adskillige andre. __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
Acer skrev:
Så fik jeg kørt Fellowship of the ring igennem i EE-version + DTS, og der er ikke skyggen af synkroniseringsproblemer  |
|
|
Fik gjort det samme med FotR og Two Towers i EE udgaverne. Ingen synkroniseringsproblemer., selvom jeg har oplevet det i adskillige andre. |
|
|
Har du også synkroniseringsproblemer ? Jeg har nok haft henved 75-100 films igennem den nu og har ikke set skyggen af det.......bliver dog til stadighed forbløffet ovet hvor god både den REON-chip og lyden er - den er der bare smæk på  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Har du også synkroniseringsproblemer ? Jeg har nok haft henved 75-100 films igennem den nu og har ikke set skyggen af det.......bliver dog til stadighed forbløffet ovet hvor god både den REON-chip og lyden er - den er der bare smæk på  |
|
|
Suk ja Faktisk en del. Jeg har den nyeste firmware installeret, men alligevel har jeg oplevet det ved flere titler. Phantom of the Opera i HD-DVD bl.a. Men nogle er fejlfri, bl.a. Black Snake Moan. Gad nok vide, hvad det er som "trigger" det
__________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 539
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder næsten som om det varierer fra afspiller til afspiller, men det kan da ikke passe, hvis de har samme firmware.
__________________ Bio á la MaX
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaXer skrev:
| Lyder næsten som om det varierer fra afspiller til afspiller, men det kan da ikke passe, hvis de har samme firmware. |
|
|
Jeg overfører lyd og billede via HDMI til min receiver og derfra billede via HDMI til projektor. Måske det kan være problemet? Jeg forventede blot, at min receiver ville være bedre til at processere billedet og lyd "i et hug", men jeg kan tage fejl __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn, nu har jeg sgu osse oplevet lipsync problemer med den - det var efter den var gået totalt kold i en menu og jeg var nødt til at tage strømmen  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er noget bras at man ikke kan få firmware lev. på disk, da når den en gange er optagtet overnette ikke kan optateres igen over den vej, og
når man få problmer med den som Acer har værre udefor, er der kun en løsning at instaler firmware ingen.
Hvis man vælger XE1 (eller andere HD afspille, der er på market lige nu), ville man ikke få glæde at den ny surrund forstærker der understytter
de ny lydformater, da ingen af dem kan sende HD lyd signalet over til forsærker som så decoder det, dette er selv om at der er mange der har
HDMI 1.3a som er et krav for at dette skal kunne gørres.
Derfor at det vigtig at den surrund forsærker, men ønsker at købe nu, har mulighed for at modtager mulikanals PCM over HDMI, eller man burte
tjeke sin nuværre surrund forsærke om den kan modtage multikanals PCM, måske efter en opdate, bl.a. er der mange Denon modlller der kan
dette, selv den ny fra Rotel kan dette, og så er der ingen grund til at fare ud og købe en ny surrund fortærker der kan decode de nye lydformate,
for man få ingen glæde af dette, ikke endnu.
Multikanales PCM gør bare at det er HD afspille der decoder HD lyden og sende den tabsfrie over til forstærkern.
Det er et problem med at vente med at købe en HD afspille (det to ti år før at kampen mellem Betamax og VHS blive afgjort, og det kan også
tage lange tid med Blu-ray og HD-DVD, da hver mærke bliver ved med at komme med nye ting), men der skulle komme nye modller omkring Jul
i år, så er det bare et spørsmål hvilken modelle der komme til salg i Europa.
Så hvis man har en gammle surrund forsærker der kan modtage mulitkanals PCM over HDMI, er der ingen grund til at vente med at købe HD
afspille.
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=StarTrek]Det er noget bras at man ikke kan få firmware lev. på disk, da når den en gange er optagtet overnette ikke kan optateres igen over den vej, og når man få problmer med den som Acer har værre udefor, er der kun en løsning at instaler firmware ingen.
Hej
Er du sikker på, at man kun kan opdatere firmwaren én (1) gang over nettet?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Totoronto skrev:
|
[QUOTE=StarTrek]Det er noget bras at man ikke kan få firmware lev. på disk, da når den en gange er optagtet overnette ikke kan optateres igen over den vej, og når man få problmer med den som Acer har værre udefor, er der kun en løsning at instaler firmware ingen.
Hej
Er du sikker på, at man kun kan opdatere firmwaren én (1) gang over nettet?
|
|
|
det er ikke nødvendigvis rigtigt, men hvis de laver en firmware opdatering hvor der er en fejl i opdateringen til ethernettet, så kan det jo nødvendigvis blive sådan __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
| Det er noget bras at man ikke kan få firmware lev. på disk, . |
|
|
Kan man ikke det?
Jeg har da fået tilsendt en firmwaredisk til min HD-E1 fra Toshiba i Tyskland uden omkostninger.
Afspilleren er godt nok også købt i Tyskland, så jeg ved ikke, hvem der servicerer afspillere solgt i DK
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
StarTrek skrev:
| Det er noget bras at man ikke kan få firmware lev. på disk, . |
|
|
Kan man ikke det?
Jeg har da fået tilsendt en firmwaredisk til min HD-E1 fra Toshiba i Tyskland uden omkostninger.
Afspilleren er godt nok også købt i Tyskland, så jeg ved ikke, hvem der servicerer afspillere solgt i DK |
|
|
Jeg skrev til Toshiba support DK for noget tid siden, men har hverken fået svar eller firmwaredisk  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget lidt sjovt jeg observerede var, at lipsync problemet var mere udtalt når remotens backlight var på  - tilfældighed, oder ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, men så fik jeg set et par films mere og nu er der nada lipsync problems . Jeg gjorde dog lige et par ting da jeg tændte maskinen:
1) Rykkede den lidt tættere på receiveren fordi den trak lidt i coax-kablet, konen må have skubbet til den under støvsugning
2) Slukkede for remotens backlight
Og Saving private Ryan og Panic room blev set uden subtitles og jeg sad som klistret til skærmen, men ingen synkroniseringsfejl. Så på med Ørneborgen, som ellers drillede fælt den anden dag, og her var der heller ingen problemer - jeg fatter ikke et klap  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |