Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 471
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
Jeg har lige investeret i nyt hardware, da jeg bl.a. havde problemer med at afspille disse HD klips. Det gik med 720p og Thue K´s hint om ændringen i registreringsdatabasen.
ASRock G pro MB
Celeron 2,4
512 MB PC2700 ram
HIS Radeon 9600
Men med det nye hardware, er der næsten ingen problemer. Kun nogen små hak i nogen enkelte i 1080p. OPS: Og uden ændringen i registreringsdatabasen.
Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
Jeg kører med næsten tilsvarende hardware:
AsusP4G8X deluske
P4 3,06
512 Mb ram
Sapphire Radeon9600 non-pro (u blæser)
Men jeg vil ikke kalde det min HTPC før den leverer signal til min kommende BenQ PE7800 - Bestilt i går...kan næsten ikke vente
Jeg har dog ikke kunnet køre T2 i 1080p uden hak før jeg ændrede i registreringsdatabasen.
Et underligt fænomen er at Min WinDVD5 ikke kan spille 5th Element uden betydelige pixelfejl ved hvert klip - Windows Media Player har ingen problemer.
Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 144
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
Help
Min Pc P4@3,8 med 6600GT grafikkort, kan ikke afspille 1920*1080i Imax Magic of flight kan ikke afspille uden hakken og stort CPU forbrug (60-70%) har rettet i registrerings database uden held, har nogen et bud på hvad der kan være galt ??
Det hakker i en del 1024p film, men de fleste 720p film virker nogenlunde, bortset fra T2. Den hakker en del
Hvis jeg går ind i powerstrip og prøver at enable fast write(går ud fra det er fast write protocol), så må jeg ikke sætte et flueben der. VIdere kan jeg kan jeg, i powerstrip options, ikke finde noget om sideband adressing.. Har været ude at tjecke om jeg kan slå det til i bios, men kan ikke finde det, og jeg gør brug af den nyeste bios..??
Er det mig der er snot dum, eller tyder det på at mit bundkort ikke understøtter AGP fast write?
Det hakker i en del 1024p film, men de fleste 720p film virker nogenlunde, bortset fra T2. Den hakker en del
Hvis jeg går ind i powerstrip og prøver at enable fast write(går ud fra det er fast write protocol), så må jeg ikke sætte et flueben der. VIdere kan jeg kan jeg, i powerstrip options, ikke finde noget om sideband adressing.. Har været ude at tjecke om jeg kan slå det til i bios, men kan ikke finde det, og jeg gør brug af den nyeste bios..??
Er det mig der er snot dum, eller tyder det på at mit bundkort ikke understøtter AGP fast write?
Ups "sideband adressing" var der sat flueben i, det er kun fast write protocol der ikke virker
Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
blinxdk skrev:
Kører fint på min HTPC (amd64 +3200, 1GB ram, nvida 6150).
Afspiller er mplayer under linux.
Endelig en fornuftig sjæl
Det spændende er vel nærmere om man kan afspille de film der kommer på blueray og hddvd, de skulle såvidt jeg ved begge benytte sig af h.264 encoding og den kan være ret krævende at decode i 1080p
Bruger siden: 19 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 28
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
MonoTovarisj skrev:
Det spændende er vel nærmere om man kan afspille de film der kommer på blueray og hddvd, de skulle såvidt jeg ved begge benytte sig af h.264 encoding og den kan være ret krævende at decode i 1080p
Jeg afspiller den fint og uden problemer i Mplayer men i Quicktime skod playeren der kører jeg med reduceret framerate og med dekodnings fejl.
Min Maskine er en AMD Athlon 64 3500+, 1gb ram, Raptor disk, Asus N6600GT Grafikkort
Ovenstående 1080P H.264 kører uden problemer her i Quicktime 7.1 på Windows Media Center 2005. Jeg kan ikke se at der kommer framedrops. Min maskine er næsten identisk med ovenstående, blot en AMD 64 X2 3800+ istedet. Ifølge taskmanageren er den dog oppe at køre mellem 30-71% cpu udnyttelse - begge cores.
Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
Gebisset skrev:
MonoTovarisj skrev:
Jeg afspiller den fint og uden problemer i Mplayer men i Quicktime skod playeren der kører jeg med reduceret framerate og med dekodnings fejl.
Min Maskine er en AMD Athlon 64 3500+, 1gb ram, Raptor disk, Asus N6600GT Grafikkort
Ovenstående 1080P H.264 kører uden problemer her i Quicktime 7.1 på Windows Media Center 2005. Jeg kan ikke se at der kommer framedrops. Min maskine er næsten identisk med ovenstående, blot en AMD 64 X2 3800+ istedet. Ifølge taskmanageren er den dog oppe at køre mellem 30-71% cpu udnyttelse - begge cores.
oki prøv at køre den med mplayer istedet, og tjek dit cpu forbrug.
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
Har P4 2,8, 1024 DDR 4200 ram og Geforce 5700Ultra men kan ikke kører 1080P uden at den hakker. 720P kører perfekt.
Jeg har været inden og rette i registreringsdatabasen dog uden held, den hakker stadigvæk i 1080P nogen ideér eller er mine maskine/ grafikkort bare ikke hurtig nok.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum